37.02
Шевченко, Анастасія Сергіївна.
Формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу [Текст] : автореферат дис. ... д.філософ : 014 / А. С. Шевченко ; керівник О. В. Лобова ; Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2021УДК:
 37.02 
  371 

Анотація: У дисертації наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення наукової проблеми формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу. Розкрито сутність і компонентну структуру поняття «вокально-джазова культура підлітків», з'ясовано стан розробленості проблеми формування вокально-джазової культури підлітків у вітчизняній та зарубіжній педагогіці, розроблено і теоретично обґрунтовано методику формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу,визначено критерії, показники та рівні сформованості вокально-джазової культури підлітків, експериментально перевірено ефективність методики формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу у музичних школах і позаурочній роботі закладів загальної середньої освіти. Розкрито сутність поняття «вокально-джазова культура», що трактована як складна інтегрована якість особистості, що визначається гармонійним поєднанням умотивованості і ціннісних орієнтацій, здібностей, знань, умінь і навичок виконавця в галузі джазового співу та є важливою умовою успішної вокально-джазової діяльності. Визначено специфіку вокально-джазової культури особистості. Розроблено авторське трактування структури вокально-джазової культури підлітків, що містить такі компоненти. Розроблено й теоретично обґрунтовано методику формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу, яку трактовано як узгоджену сукупність конкретних наукових підходів і дидактичних принципів, етапів, педагогічних умов, методів та прийомів навчання, що комплексно використані з метою формування вокально-джазової культури підлітків на заняттях з естрадного співу. Сутність зазначеної методики представлено у вигляді моделі, що надає уявлення про мету, компоненти, наукові підходи, дидактичні принципи, етапи, педагогічні умови, методи та результат формування вокально-джазової культури підлітків. У контексті моделі конкретизовано доцільні для застосування наукові підходи (системно-структурний, особистісно-розвивальний, діяльнісний, компетентнісний, культурологічний) і дидактичні принципи систематичності, наочності, єдності художньо-емоційного і технічного, комплексного розвитку вокально-джазової культури. Розроблена методика та діагностичний інструментарій для визначення рівнів і динаміки сформованості вокально-джазової культури підлітків можуть бути застосовані у спеціалізованих музичних навчальних закладах та в межах загальноосвітніх шкіл у позакласній роботі. Методи та прийоми формування вокально-джазової культури можуть бути використані у вищій школі при викладанні методики музичного виховання. Результати дослідження можуть бути враховані у наукових дослідженнях, при підготовці навчальних програм і посібників для учнів і студентів.. The thesis provides theoretical generalization and a new solution to the scientific problem of forming teenagers' vocal-jazz culture at pop singing classes. The essence and component structure of the concept of “vocal-jazz culture of teenagers” is revealed, the state of elaboration of the problem of forming teenagers' vocal-jazz culture in the domestic and foreign pedagogy is clarified, the methodology of forming teenagers' vocal-jazz culture at pop singing classes is developed and theoretically substantiated, the criteria, indicators and levels of formation of teenagers' vocal-jazz culture are determined, the effectiveness of the methodology of forming teenagers' vocal-jazz culture at pop singing classes in music schools and extracurricular activities of general secondary education institutions is experimentally tested. The essence of the concept of “vocal-jazz culture” is revealed, which is interpreted as a complex integrated quality of the personality, which is determined by a harmonious combination of motivation and values, abilities, knowledge and skills of a jazz singing performer and is an important condition for successful vocal-jazz activities. The specifics of vocal-jazz culture of the personality is determined. It requires vocal control, ability to improvise, knowledge of the manner of performing pop and jazz music, possession of a number of techniques and special specific touches of sound-making, developed harmonic and melodic hearing, good memory, quick thinking, creative imagination, experience of singing of a large number of different works of pop and jazz music, etc. The author's interpretation of the structure of vocal-jazz culture of teenagers is developed, which includes the following components. The methodology of forming teenagers' vocal-jazz culture. The developed methodology and diagnostic tools for determining the levels and dynamics of teenagers' vocal-jazz culture formation can be used in specialized music schools and within secondary schools in extracurricular activities. Methods and techniques of vocal-jazz culture can be used in higher school in teaching methods of music education. The results of the study can be taken into account in research, in developing curricula and manuals for pupils and students.

Дод. точки доступу:
Лобова, Ольга Володимирівна (керівник.); Lobova Olga Volodymyrivna; SHEVCHENKO ANASTASIIA SERHIIVNA; Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка