377.4
Хмарна, Лілія Віталіївна.
Формування медіаграмотності вчителів мистецьких дисциплін у закладах післядипломної педагогічної освіти [Текст] : автореферат дис. ... д.філософ : 015 / Л. В. Хмарна ; керівник Л. Г. Гаврілова ; Державний вищий навчальний заклад "Донбаський державний педагогічний університет", 2021УДК:
 377.4 
 378 

Анотація: Об'єкт дослідження – формування медіаграмотності вчителів мистецьких дисциплін закладів загальної середньої освіти. Предмет дослідження – модель формування медіаграмотності вчителів мистецьких дисциплін у закладах післядипломної педагогічної освіти та педагогічні умови її реалізації. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці ефективності моделі формування медіаграмотності вчителів мистецьких дисциплін у закладах післядипломної педагогічної освіти та педагогічних умов її реалізації. Відповідно до мети дослідження визначено такі завдання: на підставі аналізу вітчизняних і зарубіжних наукових джерел надати сучасне тлумачення понять «медіаграмотність», «медіакомпетентність», «медіакультура», «медіаосвіта»; розкрити сутність, структуру та зміст категорії «медіаграмотність вчителів мистецьких дисциплін»; надати теоретико-методологічне обґрунтування моделі формування медіаграмотності вчителів мистецьких дисциплін у закладах післядипломної педагогічної освіти та педагогічних умов її реалізації; схарактеризувати навчально-методичне забезпечення моделі формування медіаграмотності вчителів мистецьких дисциплін закладів загальної середньої освіти; експериментально перевірити ефективність спроєктованої моделі формування медіаграмотності вчителів мистецьких дисциплін у закладах післядипломної педагогічної освіти та педагогічних умов її реалізації. Для досягнення поставленої мети й виконання завдань на різних етапах наукового пошуку використано комплекс методів дослідження: теоретичні: аналіз медіаджерел, соціологічної, культурологічної, психолого-педагогічної, методичної літератури з окресленої проблеми для розкриття сутності категорій «медіа», «масмедіа», «медіаграмотність», «медіакомпетентність», «медіаінформаційна грамотність», «медіаосвіта», «медіаграмотність вчителів мистецьких дисциплін»; вивчення й узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду з питань розвитку медіатехнологій та теорії медіаосвіти; проєктування й моделювання для визначення логіки дослідження та розробки педагогічної моделі формування медіаграмотності вчителів освітньої галузі «Мистецтво» в закладах загальної середньої освіти; емпіричні: педагогічне анкетування, опитування, тестування, бесіди, спостереження за процесом формування медіаграмотності вчителів, вивчення продуктів творчої медіадіяльності фахівців; педагогічний експеримент у перебігу констатувального, формувального і контрольного етапів; методи математичної статистики для кількісного та якісного аналізу й перевірки достовірності результатів експериментальної роботи, реалізовані з використанням програмних засобів MS Excel та t-критерію Стьюдента.. The research object is to develop media literacy of secondary school art teachers. The research subject is to develop art teachers' media literacy at institutions of further pedagogical education and pedagogical conditions of its implementation. The purpose of the research is to theoretically substantiate, develop and experimentally test the model of developing art teachers' media literacy at institutions of further pedagogical education and pedagogical conditions of its implementation. According to the research purpose, such objectives are defined: based on the analysis of national and foreign scientific sources, to give the modern definition of the concepts “media literacy”, “media competence”, “media culture”, “media education”; to highlight the essence, structure and content of categories “art teachers' media literacy”; to provide theoretical and methodological substantiation of the model of developing art teachers' media literacy at institutions of further pedagogical education and pedagogical conditions of its implementation; to characterise learning and teaching provision of the model of developing art teachers' media literacy at secondary education institutions; to experimentally test the effectiveness of the model of developing art teachers' media literacy at institutions of further pedagogical education and pedagogical conditions of its implementation. To achieve the purpose and the objectives at different stages of scientific research, a set of research methods are used: theoretical: analysis of media sources, sociological, culturological, psychological and pedagogical, methodological literature on the studied issue to reveal the essence of the categories “media”, “mass media”, “media literacy”, “media competence”, “media information literacy”, “art teacers' media literacy”; studying and generalising national and foreign experience in the issues of developing media technology and theory of media education; designing and modelling for defining the logic of the research and developing pedagogical model of developing media literacy of art teachers at secondary education institutions; empirical: pedagogical questionnaire, survey, testing, discussing, observing the process of developing teachers' media literacy, studying products of specialists' creative media activity; pedagogical experiment during the confirmatory, forming and control stages; methods of mathematical statistics for quantitative and qualitative analysis and testing the accuracy of the results of experimental study, implemented with the use of MS Excel software and Student's t- distribution.

Дод. точки доступу:
Гаврілова, Людмила Гаврилівна (керівник.); Havrilova Liudmyla H.; Khmarna Liliia Vitaliivna; Державний вищий навчальний заклад "Донбаський державний педагогічний університет"