342.5
Констанкевич, Юрій Зіновійович.
Морально-етичні критерії як конституційна умова формування органів публічної влади в Україні [Текст] : автореферат дис. ... д.філософ : 12.00.02 / Ю. З. Констанкевич ; керівник О. В. Олькіна ; Національний університет "Одеська юридична академія", 2021УДК:
 342.5 

Анотація: У дисертації здійснено комплексне дослідження конституційної проблематики встановлення морально-етичних критеріїв до посадових осіб при формуванні органів публічної влади в Україні. В роботі розкрито теоретичну складову конституювання морально-етичних вимог до кандидатів на посади, розуміння сутності цих умов, питання організації органів публічної влади із забезпеченням принципу доброчесності, гарантування прав кандидатів при здійснені оцінювання відповідності встановленим критеріям.Мета дисертації полягає в дослідженні питань конституційного характеру, пов'язаних із морально-етичними критеріями, які пропонуються як вимоги до формування органів публічної влади в Україні.Об'єкт дослідження – процес формування та здійснення публічної влади в Україні. Предмет дослідження – морально-етичні критерії як конституційна умова формування органів публічної влади в Україні.Здійснено системне дослідження у конституційному праві, яке містить проблему забезпечення морально-етичних стандартів при формуванні органів публічної влади з огляду теоретичних міждисциплінарних характеристик та інституційної побудови владних органів.Визначено, що доброчесність посадових осіб зумовлює безпосередній вплив на розвиток комунікативного діалогу та взаємне належне сприйняття конституційними суб'єктами.Запропоновано розглядати забезпечення морально-етичних якостей посадових осіб органів виконавчої влади і місцевого самоврядування через конституційне гарантування права на належне урядування, чим зумовити позитивні зобов'язання держави із забезпечення принципу доброчесності.Комплексно досліджено проблему співвідношення забезпечення доброчесності влади і гарантування прав кандидата при його оцінюванні та визначено, що у процедурі призначення до особи можуть бути застосовані негативні наслідки за неспростування інформації (в контексті принципу неможливості самообмови), питання, які можуть охоплюватись презумпцією невинуватості в інших процесах, не завжди надають імунітет особі у процедурі відбору через більш м'який ступінь доведення.Здійснено перегляд процедури призначення парламентського омбудсмена, яка б відповідала забезпеченню високих моральних якостей та політичної неупередженості через встановлення кваліфікованої більшості голосів та окремої конкурсної комісії для аргументованого вивчення доброчесності кандидата.Удосконалено: 1) питання розуміння Конституції через укладення в ній цінностей, які продукують морально-етичні стандарти влади; 2) концепцію людського виміру права в аспектах її розширення і поєднання із теорією правового реалізму; 3) інтегральний підхід до визначення доброчесності через перелік окремих складових, сукупність яких і може окреслити поняття доброчесності; 4) розуміння поняття доброчесності через пропонування таких складових як відповідність моральним стандартам суспільства, цінностям, явленням про справедливість, а також складових, які визначають характер, ставлення до обов'язку та етичних правил поведінки; 5) процес призначення доброчесних суддів, через опрацювання зарубіжного досвіду, надання висновків щодо процесу консенсусного вирішення питання доброчесності кандидата, розкриття бачення забезпечення доброчесності інституцій з добору і призначення суддів; 6) питання призначення конституційних суддів через утворення єдиної відбіркової комісії з правами рекомендаційного характеру та питання пропонування членів такої комісії; 7) питання щодо можливості встановлення морально-етичних критеріїв до виборних органів влади; 8) характеристики особистого права на приватне життя та політичних прав на доступ до публічної служби та участі в управлінні державними справами з окресленням балансу їх забезпечення та суспільної необхідності із оцінювання доброчесності кандидатів на посади.. The thesis carries out the complex research of constitutional issues of moral and ethical criteria establishment to officials at formation of public authorities in Ukraine. The paper reveals the theoretical component of the constitution of moral and ethical requirements for candidates for positions, understanding the essence of these conditions, the organization of public authorities with the principle of integrity, guaranteeing the rights of candidates in assessing compliance with established criteria.The purpose of the dissertation is to study the issues of a constitutional nature related to moral and ethical criteria, which are proposed as requirements for the formation of public authorities in Ukraine.The object of research is the process of formation and exercise of public power in Ukraine.The subject of the research is moral and ethical criteria as a constitutional condition for the formation of public authorities in Ukraine.A systematic study of constitutional law has been carried out, which contains the problem of ensuring moral and ethical standards in the formation of public authorities in view of the theoretical interdisciplinary characteristics and institutional structure of government.It is determined that the integrity of officials directly affects the development of communicative dialogue and mutual proper perception by constitutional actors.It is proposed to consider ensuring the moral and ethical qualities of officials of executive bodies and local self-government through the constitutional guarantee of the right to good governance, than to condition the positive obligations of the state to ensure the principle of integrity.The problem of the relationship between ensuring the integrity of the government and guaranteeing the rights of the candidate in its evaluation is comprehensively studied and it is determined that the procedure of appointment to a person may have negative consequences for non-refutation of information (in the context of the principle of impossibility of self-disclosure). do not always grant immunity to a person in the selection procedure due to a milder degree of proof.The procedure for appointing a parliamentary ombudsman has been reviewed, which would correspond to ensuring high moral qualities and political impartiality through the establishment of a qualified majority of votes and a separate competition commission for a reasoned examination of the candidate's integrity.Improved: 1) the issue of understanding the Constitution through the conclusion of values that produce moral and ethical standards of power; 2) the concept of the human dimension of law in terms of its expansion and combination with the theory of legal realism; 3) an integrated approach to the definition of integrity through a list of individual components, the combination of which can outline the concept of integrity; 4) understanding the concept of integrity through the offer of such components as compliance with moral standards of society, values, the phenomenon of justice, as well as components that determine the nature, attitude to duty and ethical rules of conduct; 5) the process of appointing honest judges, through the development of foreign experience, providing conclusions on the process of consensus resolution of the integrity of the candidate, disclosure of the vision of ensuring the integrity of institutions for the selection and appointment of judges; 6) the issue of appointing constitutional judges through the formation of a single selection commission with the rights of a recommendatory nature and the issue of proposing members of such a commission; 7) the question of the possibility of establishing moral and ethical criteria for elected authorities; 8) characteristics of the personal right to privacy and political rights to access public service and participation in the management of public affairs, outlining the balance of their provision and the public need to assess the integrity of candidates for office.

Дод. точки доступу:
Олькіна, Олена Володимирівна (керівник.); Olkina Olena Volodimirivna; Konstankevych Yurii Z.; Національний університет "Одеська юридична академія"