351
Мороз, Cвітлана Анатоліївна.
Механізми публічного управління у сфері забезпечення якості вищої освіти в Україні [Текст] : автореферат дис. ... д. держ. упр. : 25.00.02 / C. А. Мороз ; Чорноморський національний університет імені Петра Могили, 2023УДК:
 351 
 354 

Анотація: В роботі узагальнено теоретико-методологічні підходи до формулювання категоріального змісту феномену якості вищої освіти у межах наукового дискурсу проблематики публічного управління; уточнено зміст базових по відношенню до проблематики публічного управління забезпеченням якості вищої освіти категорій; надано характеристику рівням забезпечення якості вищої освіти та визначити місце і роль держави на кожному з них; конкретизовано структуру та елементи системи забезпечення якості вищої освіти, а також ідентифікувати суб’єктів і визначити об’єкти публічного управління у сфері забезпечення якості вищої освіти; розроблено комплексний механізм публічного управління у сфері забезпечення якості вищої освіти та обґрунтувати його зміст; систематизовано етапи становлення та розвитку системи забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти, а також визначити місце та роль держави у відповідних процесах; проведено аналіз практики використання механізмів публічного управління забезпеченням якості вищої освіти в Європейському просторі вищої освіти (на прикладі Фінляндії, Великобританії та Польщі); сформульовано основні завдання суб’єктів публічного управління щодо напрямів реалізації державної політики у сфері забезпечення якості вищої освіти; запропоновано напрями вдосконалення механізмів призначення керівників ЗВО та укладання контрактів з науково-педагогічними працівниками в системі публічного управління забезпеченням якості вищої освіти; обґрунтовано потенціали механізмів ліцензування та сертифікації професійної діяльності науково-педагогічних працівників для забезпечення якості вищої освіти.. The dissertation summarizes the theoretical and methodological approaches to the formulation of the categorical content of the phenomenon of the quality of higher education within the scientific discourse of public administration issues;; the content of the basic categories in relation to the issues of public management of quality assurance of higher education has been clarified; the characteristics of the levels of quality assurance of higher education are given and the place and role of the state at each of them is determined; the structure and elements of the higher education quality assurance system were specified, as well as to identify subjects and define objects of public administration in the field of higher education quality assurance; developed a complex mechanism of public management in the field of quality assurance of higher education and substantiated its content; the stages of formation and development of the quality assurance system in the European area of higher education are systematized, as well as the place and role of the state in the relevant processes are determined; an analysis of the practice of using mechanisms of public management to ensure the quality of higher education in the European area of higher education was carried out (on the example of Finland, Great Britain and Poland); the main tasks of public administration subjects regarding the directions of implementation of state policy in the field of ensuring the quality of higher education are formulated; directions for improving the mechanisms for appointing heads of higher education institutions and concluding contracts with scientific and pedagogical workers in the system of public management of quality assurance of higher education are proposed; the potentials of mechanisms for licensing and certification of the professional activity of scientific and pedagogical workers to ensure the quality of higher education are substantiated.

Дод. точки доступу:
Moroz Svitlana Anatoliivna; Чорноморський національний університет імені Петра Могили