621.795
Д 79

Ду, Сінь ....
Технологічне забезпечення надійності та довговічності деталей загального машинобудування при їх виготовленні та відновленні [Текст] : автореферат дис. ... д.філософ : 133 / С. .. Ду ; керівник В. Б. Тарельник ; Сумський національний аграрний університет, 2023УДК:

Анотація: Ця дисертація присвячена вирішенню практичних науково-технологічних задач у галузі машинобудування. Тертя викликає пошкодження багатьох механічних виробів. Людина досліджує теорії та методи продовження терміну служби механічного обладнання та виробів. Дослідження механізму зношування сприяє прогресу у підвищенні терміну служби механічних деталей та удосконалює їх ремонт. Поверхні механічного обладнання піддаються зносу. Деталі, що вийшли з ладу, можна відремонтувати, застосовуючи технологію обробки поверхні. Технологія обробки поверхні використовується у техніці відновлювального ремонту. Дослідження зносу та зносостійких матеріалів завжди було найактивнішою сферою трибологічних досліджень. Розробка нових матеріалів і процесів завжди залишається у центрі уваги досліджень зносу. Дослідження застосування поверхневих покриттів і модифікації поверхні стали найактивнішою сферою трибологічних досліджень.Дійсне дослідження зосереджено на зносі, викликаному лінійним зворотно-поступальним рухом у відкритому середовищі. Воно зосереджене на дослідженні теорії та методології використання технології відновлювального ремонту для постійного покращення зносостійкості та збільшення терміну служби деталей. Однією з труднощів дослідження зносу є дослідження протизносних і антифрикційних властивостей покриттів в екстремальних умовах. Зі швидким розвитком теорії композитних поверхневих покриттів з’являються нові теорії, пов’язані з покриттями. Дуже важливо сформувати новий підхід до створення протизносних та антифрикційних покриттів, спираючись на нові теоретичні дослідження. Оскільки електроіскрове осадження (те ж, що і електроіскрове легування) має характеристики енергозбереження та захисту навколишнього середовища, низьку вартість використання та зручність експлуатації, поєднання технології ESD із теорією композитних покриттів має позитивне значення для дослідження нових покриттів. У цьому дослідженні матеріали з високою в’язкістю, високою зносостійкістю та матеріали, що зменшують тертя, використовуються для виготовлення композитного матеріалу, щоб досліджувати нові покриття, які зменшують тертя та є зносостійкими. Розвиток технології пневматичного ударного напилення може покращити традиційний процес напилення та значно покращити якість антифрикційного покриття, що є новим досягненням у розвитку наукової думки.Таке нове композитне покриття сприяє зменшенню споживання енергії та зниженню забруднення навколишнього середовища, що важливо для забезпечення низького зносу та тривалого терміну служби механічного обладнання. Воно має рекламну цінність як фактор стимулювання для деталей з однаковим механізмом зносу. Також дуже важливим у цьому відношенні є можливість заощадження ресурсів та зменшення витрат для бізнесу.Об’єкт дослідження – технологічний процес формування функціональних покриттів на поверхні валу штифта замкового механізму підйомного пристрою.Предмет дослідження – закономірності технологічного процесу формоутворення поверхні із заданими експлуатаційними властивостями, що забезпечує необхідну якість (довговічність, зносостійкість, працездатність) поверхні валу штифта замкового механізму підйомного пристрою.Метою роботи є підвищення якості поверхневих шарів при виготовлені і відновлені валу штифта замкового механізму підємного пристрою акумуляторної батареї електромобіля, шляхом формування на його поверхнях, що зношуються, методом електроіскрового осадження композиційних багатошарових покриттів складу SKH51+WC+B83.Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні задачі:1. Провести аналіз існуючих сучасних технологій ремонту деталей галузевого машинобудування відповідно до характеристик ESD. 2. Провести аналіз сучасних матеріалів електродів – інструментів для комплексної оцінки властивостей поверхневих покриттів, нанесених для покращення загальної технічної характеристики поверхні. 3. Провести дослідження формування зносостійких композитних градієнтних покриттів і порівняння різних властивостей поверхні.4. Проаналізувати дефекти низькотемпературного напилення м'яких металів та вдосконалити існуючу технологію ремонту.5. Дослідити вплив технології ремонту нанесенням покриття методом ESD на точність отриманої поверхні.6. Запровадження результатів дослідження в інженерну практику відновлювального ремонту (повної модернізації) на підприємстві.. This dissertation is dedicated to solving practical scientific and technological problems in the branch mechanical engineering field: Friction causes a large number of mechanical products to be damaged. Human beings have been exploring theories and methods to prolong the life of mechanical equipment and parts. The research of wear mechanism has positive significance for improving the life of mechanical parts and repairing parts. Wear is generated on the surface of mechanical equipment. The failed parts can be repaired by surface processing technology. Surface processing technology has been used in remanufacturing engineering. The research of wear and wear-resistant materials has always been the most active field of tribology research. The development of new materials and processes has been the hotspot of wear application research. The application research of surface coating and surface modification has become the most active field of tribology research.The present research focuses on wear caused by linear reciprocating motion in an open environment. It explores the theory and methodology of using remanufacturing technology to continuously improve the wear resistance and enhance the life of parts. One of the difficulties in wear research is the research on the anti-wear and anti-friction properties of coatings under extreme conditions. With the rapid development of composite surface coating theory, new coating theories appear. It is of great significance to redesign the anti-wear and anti-friction coating by using the new theory. Since electro-spark deposition (tantamount to electro-spark alloying) has the characteristics of energy saving and environmental protection, low use cost and convenient operation, it is of positive significance to combine ESD technology with composite coating theory to explore new coatings. In this study, high toughness materials, high wear-resistant materials, and friction-reducing materials are used for composite, in order to explore new friction-reducing and wear-resistant coatings. The development of pneumatic impact deposition technology can improve the traditional deposition process and greatly improve the quality of friction-reducing coating, which is a new attempt in science. This new composite coating solution reduces energy consumption and pollution, which is important for low wear and high service life of mechanical equipment. It has promotional value for parts with the same wear mechanism. It is also very important to save a lot of resources and reduce a lot of business money.The object of research is a technological process for forming functional coatings on the pin shaft of the locking mechanism for the lifting device. The subject of research is the regularities of the technological process for forming a surface with specified performance properties, which ensure the necessary quality (durability, wear resistance, workability) of the pin shaft surface of the locking mechanism for the lifting device.The purpose of the study is to improve the quality of the surface layers at manufacturing and remanufacturing the pin shaft of the locking mechanism for the lifting device of an electric car battery by forming the composite multilayer coatings of the SKH51+WC+B83 composition on its wear surfaces with the use of the method of electro-spark deposition.To achieve this goal, it is necessary to solve the following tasks:1. To conduct an analysis of the existing modern methods and technologies for repairing component parts for branch mechanical engineering in accordance with the ESD characteristics.2. To conduct an analysis of modern materials for electrode – tools to provide for a comprehensive assessment of the properties of the surface coatings applied to improve the overall technical characteristics of the surface.3. To conduct a research on the formation of wear-resistant composite coatings and compare various surface properties.4. To conduct a research of the defects of low-temperature soft metal deposition and improve the existing repair technology. 5. To investigate the effect of the ESD coating repair technology on the accuracy of the surface obtained.6. To introduce the research results into the engineering practice of enterprise remanufacturing.

Дод. точки доступу:
Тарельник, В'ячеслав Борисович (керівник.); Vyacheslav B. Tarelnyk; Xin Du; Сумський національний аграрний університет