ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ : автореферат дис. ... д.філософ : 051 (2024)
Анотація: Робота присвячена розвиток теоретичних положень, науково-методичних підходів і практичного інструментарію щодо формування соціальної відповідальності малого та середнього бізнесу на національному та регіональному рівнях. Визначено, що для уточнення розуміння специфіки соціальної відповідальності малих і середніх підприємств, необхідним є дослідження можливих механізмів посередництва серед рушійних сил соціально відповідальної поведінки бізнесу, якими є групи стейкголдерів через механізм ресурсного взаємообміну бізнесом.Для вирішення поставлених в дослідженні завдань були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи: теоретичного узагальнення та метод абстракції – при дослідженні теоретичних підходів щодо визначення особливостей соціальної відповідальності малого та середнього бізнесу; логіко-аналітичний та метод – для удосконалення класифікації стратегій взаємодії малого та середнього бізнесу з урахуванням загального показника його потенціалу щодо можливостей задоволення інтересів стейкголдерів; методи експертної оцінки – при оцінюванні ініціативної складової потенціалу малого та середнього бізнесу щодо можливостей задоволення інтересів стейкголдерів з позицій соціальної відповідальності; стандартизації – при удосконаленні науково-методичного підходу до оцінюваннясоціальної відповідальності малого та середнього бізнесу з урахуванням особливостей його зовнішніх стейкголдерів; кореляційно-регресійного аналізу –при встановленні залежності коефіцієнту розбалансованості ресурсного обміну між малим та середнім бізнесом та групою стейкголдерів «Органи владних повноважень» від сумарного обсягу фінансування за регіональними цільовими програмами розвитку малого та середнього бізнесу; оптимізаційні методи – для характеристики специфіки ресурсного обміну між малим та середнім бізнесом та основними стейкголдерами.Наукова новизна дослідження полягає у розвитку теоретичних положень, науково-методичних підходів і практичного інструментарію щодо формування соціальної відповідальності малого та середнього бізнесу на національному та регіональному рівнях.. The manuscript is devoted to developing theoretical statements, scientific and methodological approaches, and practical tools for forming social responsibility of small and medium-sized businesses at the national and regional levels. To clarify the understanding of the specifics of social responsibility of small and medium-sized enterprises, it is necessary to study possible mediation mechanisms among the driving forces of socially responsible business behavior, which are stakeholder groups through the mechanism of resource exchange by business.To solve the tasks set in the research, the following general scientific and special methods were used: theoretical generalization and the method of abstraction – in the study of theoretical approaches to determine the features of social responsibility of small and medium-sized businesses; logical-analytical method – to improve the classification of interaction strategies of small and medium-sized businesses, taking into account the general indicator of its potential in terms of opportunities to satisfy the interests of stakeholders; methods of expert evaluation –to evaluate the initiative component of the potential of small and medium-sized businesses regarding the possibilities of meeting the interests of stakeholders from the standpoint of social responsibility; standardization – to improve the scientific and methodical approach to assessing the social responsibility of small and medium-sized businesses, taking into account the characteristics of its external stakeholders; correlation-regression analysis – to determine the dependence of the resource exchange imbalance coefficient between small and medium-sized businesses and the “Authorities” stakeholder group on the total amount of funding the regional target programs for the development of small and medium-sized businesses; optimization methods – to characterize the specifics of resource exchange between small and medium sized businesses and main stakeholders.

Дод. точки доступу:
Без, наукового консультанта (керівник.); Bez konsultanta ; Mikita O. Nechepurenko; Національний технічний університет "Дніпровська політехніка"