378
Л 81

Лохоня, Микола Миколайович.
Формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти у процесі магістерської підготовки [Текст] : автореферат дис. ... д.філософ : 011 / М. М. Лохоня ; керівник О. Г. Козлова ; Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024УДК:
 378 

Анотація: Дисертація є комплексним дослідженням, де обґрунтовано теоретичні та методичні засади формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти у процесі магістерської підготовки. З’ясовано стан розроблення проблеми формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти в теорії та практиці вітчизняної та зарубіжної освіти. Схарактеризовано поняттєвий апарат дослідження проблеми формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу освіти у процесі професійної підготовки в умовах магістратури. Розглянуто наукові підходи дослідників до трактування основних понять дисертаційного дослідження. Констатовано, що існуюча відповідна термінологічна система не має усталених визначень. Розкрито сутність та структуру (особистісно-мотиваційний, когнітивно-операційний, результативно-оцінний компоненти) готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти у процесі магістерської підготовки. Розроблено й теоретично обґрунтовано модель формування готовності викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти у процесі магістерської підготовки та визначено такі її блоки: концептуально-цільовий (мета, методологічні підходи (системний, акмеологічний, праксеологічний, середовищний), принципи (системності, цілеспрямованості, комплексності, діджиталізації)); організаційно-методичний (структурні компоненти готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти, зміст, етапи, форми, технології, методи); контрольно-коригувальний (критерії, показники, рівні й результати формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти). Обґрунтовано доцільність визначення етапів (мотиваційно-когнітивний, професійно-діяльнісний, діагностично-релевантний) процесу формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти. Виявлено педагогічні умови (усвідомлення викладачами і студентами необхідності формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти у процесі магістерської підготовки; спрямованість змісту навчальних дисциплін та позанавчальних заходів на формування готовності майбутніх викладачів до створення позитивного іміджу закладу вищої освіти; створення середовища, сприятливого для конвертації набутих здобувачами вищої освіти знань і умінь в ідміджетворчу діяльність) ефективної реалізації моделі формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти. Здійснено експериментальну перевірку ефективності моделі формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти у процесі магістерської підготовки. Схарактеризовано організацію експериментальної перевірки досліджуваної моделі. Аргументовано, що отримані результати педагогічного експерименту дозволили стверджувати, що розроблена й теоретично обґрунтована модель формування готовності майбутніх викладачів до створення іміджу закладу вищої освіти у процесі магістерської підготовки забезпечила ефективність професійної підготовки здобувачів вищої освіти за Освітньо-професійною програмою Педагогіка вищої школи другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки галузі знань 01 Освіта/Педагогіка.. The dissertation is a comprehensive study, which substantiates the theoretical and methodological foundations of forming future teachers’ readiness to create the image of the higher education institution in the process of master’s training. The state of development of the problem of forming future teachers’ readiness to create the image of the higher education institution in the theory and practice of domestic and foreign education is clarified. The conceptual apparatus of the study of the problem of forming future teachers’ readiness to create the image of the higher education institution in the process of professional training in the conditions of the master’s training is characterized. The scientific approaches of researchers to the interpretation of the main concepts of the dissertation research are considered. It was established that the existing relevant terminological system does not have established definitions. The essence and structure (personal-motivational, cognitive-operational, result-evaluative components) of future teachers’ readiness to create the image of the higher education institution in the process of master’s training are revealed. The model for the formation of future teachers’ readiness to create the image of the higher education institution in the process of master’s training was developed and theoretically substantiated, and the following blocks were defined: conceptual-target (goal, methodological approaches (systemic, acmeological, praxeological, environmental); principles (systematicity, purposefulness, complexity, digitization)); organizational and methodological (structural components of the readiness of future teachers to create the image of the higher education institution, content, stages, forms, technologies, methods); control and corrective (criteria, indicators, levels and results of forming the readiness of future teachers to create the image of the higher education institution). The expediency of determining the stages (motivational-cognitive, professional-activity, diagnostic-relevant) of the process of forming future teachers’ readiness to create the image of the higher education institution is substantiated. Pedagogical conditions have been revealed (teachers and students are aware of the need to form future teachers’ readiness to create the image of the higher education institution in the process of master’s training; the focus of the content of educational disciplines and extracurricular activities on the formation of future teachers’ readiness to create a positive image of a higher education institution; creating an environment favorable for conversion of knowledge and skills acquired by higher education applicants in image-creating activities), which ensure effective implementation of the model of formation of future teachers’ readiness to create the image of the higher education institution. An experimental verification of the effectiveness of the model of formation of future teachers’ readiness to create the image of the higher education institution in the process of master’s training was carried out. The organization of experimental verification of the studied model is characterized. It is argued that the obtained results of the pedagogical experiment made it possible to state that the developed and theoretically grounded model for the formation of future teachers’ readiness to create the image of the higher education institution in the process of master’s training ensured the effectiveness of students’ professional training under the educational-professional program “Pedagogy of a higher school” of the second (master’s) level of higher education in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences of the field of knowledge 01 Education/Pedagogy.

Дод. точки доступу:
Козлова, Олена Григорівна (керівник.); Olena H. Kozlova; Mykola Lokhonia; Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка