Онищенко, В.
Пріоритет морально-духовних цінностей у гуманітарній підготовці майбутніх фахівців у полікультурному суспільстві [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!

Рубрикатор НБУВ:
УДК:
Тематичні рубрики:


Шифр журнала:

Кл.слова (ненормированные):
ноологія -- моральна культура -- особистість -- теодіцея -- ноология -- нравственная культура -- личность -- теодицея -- noolohiy -- and moral culture -- personality -- Theodicy
Анотація: Окреслено ноологічні (духовно-розумні, морально-духовні та духовно-естетичні) аспекти моральної культури особистості, які детерміновані християнською культурою. Розглянуто сутність ноологічних категорій і категоріальних структур в аспекті християнського розуміння особистості людини. Констатовано імперативність трансценденції людини, яка трансформується у культурно-освітній імператив виховання і навчання: «від людини розумної до людини духовної». Зазначено, що ступінь усвідомлення людиною необхідності свого духовно-розумного, морально-духовного й естетично-духовного самовдосконалення і дотримання відповідних морально-культурних норм та ідеалів засвідчує рівень її духовного розвитку. Теодицея в ноологічному контексті модифікує тріаду «сором – жалість – благоговіння» у тріаду «провина – розкаяння – благоговіння». Проаналізовано тріадну активність міжособистісної зустрічі, одкровення та спілкування.
Определены ноологические (духовно-разумные, нравственно-духовные и духовно-эстетические) аспекты нравственной культуры личности, которые детерминированы христианской культурой. Рассмотрена сущность ноологических категорий и категориальных структур в аспекте христианского понимания личности человека. Констатирована императивность трансценденции человека, которая трансформируется в культурно-образовательный императив воспитания и обучения: «от человека разумного к человеку духовному». Отмечено, что степень осознания человеком необходимости своего духовно-разумного, нравственно-духовного и эстетически-духовного самосовершенствования и соблюдение соответствующих морально-культурных норм и идеалов свидетельствует об уровне его духовного развития. Понимание теодеции в ноологическом контексте модифицирует триаду «стыд – жалость – благоговение» в триаду «вина – раскаяние – благоговение». Проанализирована триадная активность межличностной встречи, откровения и общения.
The author researches moral and spiritual values of future specialists and considers them to be life-important for personal and professional becoming and development under the conditions of modern informative and multicultural society. !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!