Заєць, В. Г.
Методичні рекомендації до роботи з професійно орієнтованими навчальними текстами на уроках української мови у допрофільних 8 - 9 класах [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!

Рубрикатор НБУВ:
УДК:
Тематичні рубрики:


Шифр журнала:

Кл.слова (ненормированные):
соціокультурний простір -- мовні явища -- моделювання завдань -- допрофільна освіта -- професійно орієнтовані тексти -- мовні завдання -- социокультурное пространство -- языковые явления -- моделирование заданий -- допрофильное образование -- профессионально ориентированные тексты -- языковые задания -- sociocultural space -- linguistic phenomena -- modeling tasks -- pre profile education -- vocational oriented texts -- language tasks
Анотація: Проаналізовано методичні рекомендації до роботи з навчальними текстами соціокультурної тематики у класах з поглибленим вивченням української мови. З’ясовано, що професійно орієнтовані тексти розвивають в учнів пізнавальний інтерес, розкривають мовні явища за умови моделювання завдань учителем та сприяють вибору професії. Вивчення та закріплення знань мовних явищ через текст інтенсифікує навчальний процес, дає змогу уникати дублювання й перевантаженості другорядним матеріалом. Обумовлено, що становлення профільних намірів учнів VIII - IX класів має відбуватись на уроках української мови у процесі виконання колективних та індивідуальних завдань під час роботи над текстом або словом і сприятиме їх професійному визначенню. Висунуто пропозиції, що матеріалом для написання диктантів можуть слугувати професійно орієнтовані тексти різних функціональних стилів української мови, насичені орфограмами та пунктограмами, які опрацювали учні у курсі певного класу основної школи. Обсяг диктанту мусить відповідати вимогам нині чинної програми. Система дотекстових і післятекстових завдань має передбачати перевірку мовних та мовленнєвих знань. Запропоновано для використання різні класифікації диктантів, розподілені за наступними критеріями: мета проведення, характер запису диктованого тексту, час пояснення правопису орфограм у тексті: попереджувальний (зоровий), попереджувальний (слуховий), пояснювальний, вибірковий, вільний, відтворюваний, творчий.
Представлены методические рекомендации по работе с учебными текстами социокультурной тематики в классах с углубленным изучением украинского языка. Установлено, что профессионально ориентированные тексты развивают в учащихся познавательный интерес, раскрывают языковые явления при условии моделирования заданий учителем и способствуют выбору профессии. Доказано, что изучение и закрепление знаний языковых явлений через текст интенсифицирует учебный процесс, позволяет избежать дублирования и перегрузок второстепенным материалом. Обусловлено, что становление профильных намерений учащихся VIII - IX классов должно происходить на уроках украинского языка в процессе выполнения колективных и индивидуальных заданий во время работы над текстом или словом, и будет способствовать их профессиональному определению. Выдвинуты предложения, что в материалах для написания диктантов могут быть профессионально-ориентированные тексты разных функциональных стилей украинского языка со множеством орфограмм и пунктограмм, с которыми работают учащиеся в курсе каждого класса основной школы. Объем диктанта должен отвечать требованиям дествующей програмы. Отмечено, что система дотекстовых и послетекстовых заданий должна предвидеть проверку языковых и разговорных знаний. Предложены разные класификации диктантов, разделенные по следующей класификации: цель проведения; характер записи текста, который диктуется; время объяснения правописания орфограм в тексте: предупредительный (зрительный), предупредительный на слух, объяснительный, избирательный, свободный, воспроизводимый, творческий.
The article presents guidelines on work with educational texts of sociocultural issues in classes with profound study of the Ukrainian language. Professionallyoriented texts develop students’ cognitive interest, describe linguistic phenomena provided the teacher models tasks and contribute to the choice of profession. Learning and consolidation of knowledge through text intensifies the learning process, allow to get rid of duplication and background material overload. Podanev guidelines for working with academic texts of socio-cultural issues in the classes with intensive study of the Ukrainian language. Found that professionally oriented textsdevelop in students' educational interest, disclose the linguistic phenomena, provided the teacher modelingjobs and contribute to the choice of a profession. Proved that learning and consolidation of linguistic phenomena through text intensifies the learning process, to avoid duplication and overload secondary material.Provides that the establishment of specialized plans of students in grades 8-9 must take place on the lessons of the Ukrainian language in prootsese kolektivnyh performance and individual tasks during the work on the text or the word and contribute to their professional definition. Proposals have been made that the materials for writing dictations can be professionally oriented texts of various functional styles of the Ukrainian language with many orfogramam punktogramam and they work with the students in the course of each class of primary school. Volume dictation must meet program's identities. Sisetma dotekstovyh posletekstovyh jobs and to anticipate checking language and conversational knowledge. Proposed for use by different classification dictation, separated by the following classification: the purpose of, the nature of writing the text, which is dictated by, the time to explain the spelling orthography in the text: preduprezhdatelny (intramural) preduprezhdatelny listening, explanatory, election, free, playing, creative. !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!

Дод. точки доступу:
Заец, В. Г.