Гончаренко, С.
Методологічні особливості наукових поглядів на педагогічний процес [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!

Рубрикатор НБУВ:
Тематичні рубрики:
  


Шифр журнала:

Кл.слова (ненормированные):
репродуктивна педагогіка -- творчо-креативна педагогіка -- педагогічне  -- парадигма -- методологія
Анотація: Зазначено, що спільною тенденцією розвитку освіти й педагогіки, їх переломних моментів і переходів від одних парадигм до інших є перехід від репродуктивної педагогіки до творчо-креативної. Розкрито суть і зміст традиційно-консервативної парадигми репродуктивної педагогіки. Визначено 24 моменти педагогічного процесу, які не можна пояснити з позицій традиційно-консервативної парадигми. Висвітлено переваги системного підходу. Розглянуто суть системного підходу в педагогічних дослідженнях з позицій різних парадигм (синергетична, гуманістична тощо) у процесі переходу від репродуктивної до творчо-креативної педагогіки. Аргументовано думку, що системний підхід скоріше є методологічним принципом, а не "готовим" засобом дослідження складних явищ у педагогіці. Зроблено висновки: загальносистемний підхід, наповнюючись змістом конкретної парадигми, перетворюється в конкретно-наукову методологію, методологію третього рівня; у межах створеної конкретно-наукової методології дослідження педагогічного процесу розробляються способи, прийоми, методики проведення експериментів, що сприяє створенню певної методології (і відповідної системи) дослідження педагогічного процесу як методології рівня методики та техніки дослідження (четвертий рівень методології). !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!

Дод. точки доступу:
Кушнір, В.; Кушнір, Г.