Головко, М. Б.
Вища освіта як відкрита система в контексті гуманістичної парадигми [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!

Рубрикатор НБУВ:
Тематичні рубрики:


Шифр журнала:

Кл.слова (ненормированные):
вища освіта -- гуманістична парадигма -- педагогічна синергетика -- высшее образование -- гуманистическая парадигма -- педагогическая синергетика
Анотація: Проаналізовано теоретичні та прикладні аспекти вищої освіти як відкритої системи у контексті гуманістичної парадигми через звертання до педагогічного потенціалу синергетики, зокрема загальні положення, що визначають теоретико-методологічні та технологічні аспекти вищої освіти як системи, здатної до самоорганізації за умов кризи. Відзначено, що застосування принципів педагогічної синергетики дозволяє бачити і з'ясовувати кризові явища у системі освіти, розглядати освітню діяльність, якій іманентні смисли, явища, що потенційно мають здатність до самоорганізації. Зазначено, що на нинішньому етапі розвитку суспільства актуальною є проблема подолання стереотипів лінійного сприйняття світу, що транслювалися інститутами освіти, зорієнтованими на стабільний суспільний розвиток, що потребує опанування молоддю принципами життя у нестабільному, нелінійному світі, де людина повинна вчитися жити у "динамічному хаосі" і осягати закони його самоорганізації.
Проанализированы теоретические и прикладные аспекты высшего образования как открытой системы в контексте гуманистической парадигмы через обращение к педагогическому потенциалу синергетики, в частности общие положения, определяющие теоретико-методологические и технологические аспекты высшего образования как системы, способной к самоорганизации в условиях кризиса. Отмечено, что применение принципов педагогической синергетики позволяет видеть и выяснять кризисные явления в системе образования, рассматривать образовательную деятельность, которой имманентны смыслы, явления, потенциально обладающие способностью к самоорганизации. Указано, что на нынешнем этапе развития общества актуальна проблема преодоления стереотипов линейного восприятия мира, транслировавшихся институтами образования, ориентированными на стабильное общественное развитие, что требует овладения молодежью принципами жизни в нестабильном, нелинейном мире, где человек должен учиться жить в "динамическом хаосе" и постигать законы его самоорганизации.
The article analyzes some features of higher education as an open system in the context of humanistic paradigm through pedagogical potential of synergy. It considers general theses determining theoretical, methodological and technological aspects of higher education as a self-developing system. !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!

Дод. точки доступу:
Головко, С. Г.