Ничкало, Н. Г.
Ідея суспільства знань і праці в наукових пошуках [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!

Рубрикатор НБУВ:
Тематичні рубрики:


Шифр журнала:

Кл.слова (ненормированные):
суспільство знань і праці -- класифікація праці -- психолого-педагогічні дослідження -- освітньо-виховний процес -- модернізація освітньо-виховної системи -- общество знаний и труда -- классификация труда -- психолого-педагогические исследования -- образовательно-воспитательный процесс -- модернизация образовательно-воспитательной системы
Анотація: Наведено визначення сутності категорії "знання" і охарактеризовано її головні соціальні функції в життєдіяльності людини. Розкрито деякі аспекти сутності категорії "праця", наголошено на її багатовимірності та багатоаспектності. Приділено увагу основним взаємопов'язаним елементам процесу праці, класифікації праці за предметом, метою, ознакою використання знарядь, її характером. Висвітлено питання про співвідношення понять "знання" і "мудрість". У контексті сучасних процесів модернізації національної освітньо-виховної системи проаналізовано тематику психолого-педагогічних досліджень трудової діяльності. Підкреслено, що основним критерієм модернізації виступає соціально-освітня цінність, що містить міру ефективності освітнього й педагогічного процесів: професійний, педагогічний і соціальний ресурс перетворень, спрямований на забезпечення ефективності освітньо-виховного процесу.
Приведено определение сущности категории "знание" и охарактеризованы ее главные социальные функции в жизнедеятельности человека. Раскрыты некоторые аспекты сущности категории "труд", подчеркнута ее многомерность и многоаспектность. Уделено внимание основным взаимосвязанным элементам процесса труда, классификации труда по предмету, цели, признаку использования орудий, ее характеру. Освещены вопросы о соотношении понятий "знание" и "мудрость". В контексте современных процессов модернизации национальной образовательно-воспитательной системы проанализирована тематика психолого-педагогических исследований трудовой деятельности. Подчеркнуто, что основным критерием модернизации выступает социально-образовательная ценность, содержащая степень эффективности образовательного и педагогического процессов: профессиональный, педагогический и социальный ресурс преобразований, направленный на обеспечение эффективности образовательно-воспитательного процесса.
The multidimensional problem of society of knowledges and labour is examined in the article. Attention is accented on the basic functions of knowledge and job classification. A question about correlation of concepts "knowledge" and "wisdom" is lightedup. During the analysis of modern psychological pedahoichnyh researches the necessity of modernization of educational process is grounded. The necessity of research of tendencies of transformation of methodical principles of preparation of specialists and brain-powers is underlined. !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!