Усик, О.
Роль і місце соціокультурної компетентності у процесі підготовки майбутніх учителів [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!

Рубрикатор НБУВ:
Тематичні рубрики:


Шифр журнала:

Кл.слова (ненормированные):
соціокультурна компетентність -- підготовка майбутніх учителів -- гуманітарні науки -- культурологічна парадигма -- інформаційне суспільство -- социокультурная компетентность -- подготовка будущих учителей -- гуманитарные науки -- культурологическая парадигма -- информационное общество
Анотація: Визначено теоретико-методологічні основи соціокультурної компетенції (СК). Обгрунтовано роль і місце цього особистісного утворення у процесі підготовки майбутніх учителів (МУ). Стверджується, що сучасні ВНЗ зможуть забезпечити формування СК, якщо задовольнити сучасні потреби та вимоги особистості та суспільства в цілому, що внутрішня логіка діяльності МУ освітянського процесу усвідомлюється через поняття СК особистості. Підтримано парадигму розвитку гуманітарних наук на підставі виокремлення превалювання методологічного їх взаємозв'язку, що сприяє задоволенню потреби формування культурологічної парадигми. Висунуто припущення про те, що провідними принципами підготовки мають бути принцип культуровідповідності, аксіологічний та антропологічний підхід. Резюмовано, що гуманітарна освітня парадигма в інформаційному суспільстві має відповідати позитивним тенденціям розвитку його культури і сприяти їх реалізації педагогічними засобами, що і визначає соціокультурну функцію.
Определены теоретико-методологические основы социокультурной компетенции (СК). Обоснованы роль и место этого личностного образования в процессе подготовки будущих учителей (БУ). Утверждается, что современные вузы смогут обеспечить формирование СК, если удовлетворить современные потребности и требования личности и общества в целом, что внутренняя логика деятельности БУ образовательного процесса осознается через понятие СК личности. Поддержана парадигма развития гуманитарных наук на основании выделения превалирования методологической их взаимосвязи, что способствует удовлетворению потребности формирования культурологической парадигмы. Выдвинуто предположение о том, что ведущими принципами подготовки должны быть принцип культуросообразности, аксиологический подход, антропологический подход. Резюмировано, что гуманитарная образовательная парадигма должна соответствовать позитивным тенденциям развития его культуры и способствовать их реализации педагогическими средствами.
In article problems of the competent approach in formation professionally - pedagogical culture of future teachers are considered in socio-cultural context. !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!