Торкут, Н. М.
"Анонім" Роланда Еммеріха в контексті антистретфордіанської полеміки [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!

Рубрикатор НБУВ:
УДК:
Тематичні рубрики:

Географічні рубрики:


Шифр журнала:

Анотація: Запропоновано аналіз співвідношення авторської концепції фільму "Анонім" Р. Еммеріха й оксфордіанства як однієї із течій сучасного антистретфордіанського дискурсу. Літературознавчий екскурс в історію та теорію так званого "шекспірівського питання" створює необхідне підгрунтя для здійснення компаративного дослідження, в ході якого фактографічний шар кінофільму зіставляється з достеменними відомостями щодо життя Шекспіра та Едварда де Вере. Це надає змогу виявити низку історіографічних неточностей, які спотворюють офіційно визнані біографії обох історичних персоналій. У фільмі Р. Еммеріха історичний процес та хронологія шекспірівських творів повністю перекручується або ігнорується, а логіка подій підпорядковується авторській ідеї, жодним чином не корелюючись із реальною історією єлизаветинської Англії. Ця фікційна кіноверсія шекспірівського питання ілюструє тезу про те, що сучасне мистецтво кіно використовує біографії культових особистостей виключно заради ефектної інтриги та комерційного зиску. Отже, фільм "Анонім" - постмодерністська спекулятивна фікція, в якій із комерційною метою задіяні реальні історичні особи, - це не лише яскравий продукт так званої шекспірівської індустрії, а скоріше приклад симулякризації популярного бренда "Вільям Шекспір". Така тенденція не просто розмиває усталені межі уявлень про ключову фігуру західного літературного канону, а і приховує в собі загрозу тотальної деконструкції образу автора геніального англійського драматурга. !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!