Сакалюк, Оксана Олександрівна.
Сучасні підходи до вивчення проблем полікультурного освітнього середовища [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!

Рубрикатор НБУВ:
УДК:
Тематичні рубрики:


Шифр журнала:

Кл.слова (ненормированные):
полікультурне освітнє середовище -- менеджери освіти -- едукологічний підхід -- етнопсихологічний підхід -- етнопедагогічний підхід -- поликультурная образовательная среда -- менеджеры образования -- multicultural educational environment -- education managers -- education approach -- ethnopsychological approach -- ethnopedagogical approach -- полікультурна освіта
Анотація: Зроблено огляд основних концепцій щодо вивчення проблем полікультурного освітнього середовища, серед яких виділено та охарактеризовано основні підходи: едукологічний (принципи формування освіченої людини), етнопсихологічний (вивчення психологічних причин етнічних конфліктів), етнопедагогічний (вивчення досвіду народу). Виділено ключові проблеми полікультурного освітнього середовища: соціально-психологічні риси національно-етнічних спільнот, їх вплив на на поведінку особистості, на соціально-психологічні процеси й особливості етнічного розвитку та міжнаціонального спілкування. Доведено, що дослідження вищеназваних проблем дозволить оптимізувати процес формування готовності менеджерів освіти до професійної діяльності в полікультурному освітньому просторі.
Сделан обзор основных концепций изучения проблем поликультурной образовательной среды, в частности выделены и охарактеризованы основные подходы: эдукологический (принципы формирования образованного человека), этнопсихологический (изучение психологических причин этнических конфликтов), етнопедагогический (изучение опыта народа). Изложены ключевые проблемы поликультурной образовательной среды: социально-психологические черты национально-этнических общностей, их влияние на поведение личности, на социально-психологические процессы и особенности этнического развития и межнационального общения. Подтверждено, что исследование вышеназванных проблем позволит оптимизировать процесс формирования готовности менеджеров образования к профессиональной деятельности в поликультурном образовательном пространстве.
The article focuses on analysis of theoretical and methodological approaches (educological, ethnopsychological, ethnopedagogical) to studying issues of multicultural educational environment. !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!