Гладченко, Мирослава.
Політика нового державного управління як одна з передумов появи стратегічного менеджменту у сфері вищої освіти Нідерландів [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!
Переклад назви: Политика нового государственного управления как одна из предпосылок появления стратегического менеджмента в сфере высшего образования Нидерландов

Рубрикатор НБУВ:
УДК:
Тематичні рубрики:

Географічні рубрики:


Шифр журнала:

Кл.слова (ненормированные):
політика нового державного управління -- стратегічний менеджмент вищої освіти -- реформи у сфері вищої освіти -- политика нового государственного управления -- стратегический менеджмент высшего образования -- реформы в сфере высшего образования -- policy of the new government -- strategic management of the higher education -- reforms of the management of higher education -- экономика, организация, управление, планирование и прогнозирование народного образования -- высшее профессиональное образование. педагогика высшей профессиональной школы -- народное образование и педагогика в отдельных странах -- економіка, організація, управління, планування і прогнозування народної освіти -- вища професійна освіта. педагогіка вищої професійної школи -- народна освіта і педагогіка в окремих країнах
Анотація: Проаналізовано вплив нового державного управління і реформ у сфері вищої освіти на формування засад стратегічного менеджменту вищої освіти Нідерландів. Визначено основні складові нових управлінських структур, сформованих на підставі реформованого законодавства у сфері вищої освіти. Розглянуто трансформації вертикалі влади у ВНЗ як однієї з передумов ефективного стратегічного менеджменту вищої освіти. Охарактеризовано можливі типи організації управління ВНЗ відповідно до принципів менеджералізму (нового державного управління): спрямованість діяльності університету на досягнення ефективності (основна увага приділяється продуктивності і контролю в процесі управління); орієнтація на ринок з урахуванням рівня конкурентоспроможності ВНЗ та клієнтська перспектива, за умови, що якість навчальних і дослідницьких послуг є основним аспектом діяльності ВНЗ. Зазначено, що перераховані варіанти можуть співіснувати в організаційній моделі університету, проте вони суперечать один одному, тому це питання потребує подальшого дослідження з метою зменшення напруги між внутрішньою децентралізацією і стратегічною роллю центральних управлінських структур ВНЗ.
Проанализировано влияние нового государственного управления и реформ в сфере высшего образования на формирование основ стратегического менеджмента высшего образования Нидерландов. Определены основные составляющие новых управленческих структур, сформированных на основании реформированного законодательства в сфере высшего образования. Рассмотрены трансформации вертикали власти в ВУЗ в качестве предпосылки эффективного стратегического менеджмента высшего образования. Охарактеризованы возможные типы организации управления ВУЗ в соответствии с принципами менеджерализма (нового государственного управления): направленность деятельности университета на достижение эффективности (основное внимание уделяется продуктивности и контролю в процессе управления), ориентация на рынок с учетом уровня конкурентоспособности ВУЗ и клиентская перспектива, при условии, что качество учебных и исследовательских услуг является основным аспектом деятельности ВУЗ. Отмечено, что перечисленные варианты могут сосуществовать в организационной модели университета, однако они противоречат друг другу, поэтому этот вопрос требует дальнейшего исследования с целью уменьшения напряжения между внутренней децентрализацией и стратегической ролью центральных управленческих структур ВУЗ.
The author defines the main components of the new public management in the sector of higher education of the Netherlands. The author analyses the reforms of the management of higher education institution in the Netherlands. The article seals with the reforms of the decision-making power at the university as precondition of strategic management of higher education. !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!