Нестерова, Марія.
Трансдисциплінарність сучасної науки як виклик для вищої освіти [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!
Переклад назви: Трансдисциплинарнисть современной науки как вызов для высшего образования

Рубрикатор НБУВ:
УДК:
Тематичні рубрики:


Шифр журнала:

Кл.слова (ненормированные):
вища освіта -- когнітивні стратегії -- міждисциплінарність -- полідисциплінарність -- мультидисциплінарність  -- трансдисциплінарність -- высшее образование -- когнитивные стратегии -- междисциплинарность -- трансдисциплинарность -- higher education -- cognitive strategies -- interdisciplinary -- polidisciplinary -- multydisciplinary -- transdisciplinary -- вища освіта -- наукові кадри -- методологічні підходи -- підготовка
Анотація: Розглянуто відмінність поняття "трансдисциплінарність" від понять полі-, між- і мультидисциплінарності та трактування першого дослідниками Російської школи трансдисциплінарності та Інституту трансдисциплінарних технологій. Досліджено приклади впровадження трансдисциплінарності в систему вищої освіти. Визначено одне з основних завдань сучасної освіти - формування науковця із трансдисциплінарною ідеологією, тобто науковця, який уміє бачити та розв'язувати багатогранні проблеми, працювати в спільних проектах, володіє не тільки мовою своєї профільної дисципліни, а й метамовою нового рівня узагальнення.
Рассмотрены отличие понятия "трансдисциплинарнисть" от понятий поли-, меж- и мультидисциплинарности и трактовка первого исследователями Российской школы трансдисциплинарности и Института трансдисциплинарных технологий. Исследовано примеры внедрения трансдисциплинарности в систему высшего образования. Определена одна из основных задач современного образования - формирование ученого из трансдисциплинарных идеологией, то есть ученого, который умеет видеть и решать многогранные проблемы, работать в совместных проектах, обладает не только на языке своей профильной дисциплины, но и метаязыком нового уровня обобщения.
We consider the notion of difference «transdystsyplinarnist» of the concepts of «poli-», «inter-» and «multydystsyplinarnist» Interpretation of the first researchers in particular the Russian school transdystsyplinarnosti and Institute of transdisciplinary Technology. Examples transdystsyplinarnosti implementation in higher education identified one of the main goals of modern education – the formation of transdisciplinary scientist ideology, ie scientist, who can see and solve multifaceted problems, work in joint projects, has not only the language of their core discipline and metalanguage and a new level of generalization. !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!