Greshta, V.
Studying and designing improved coatings for labyrinth seals of gas-turbine engine turbines [] !Otitkn.pft: FILE NOT FOUND! !oizd.pft: FILE NOT FOUND! !ospec.pft: FILE NOT FOUND! !oistaspk_H.pft: FILE NOT FOUND!

Рубрикатор НБУВ:
УДК:
Тематичні рубрики:


Шифр журнала:

Кл.слова (ненормированные):
газотурбінний двигун -- коефіцієнт корисної дії -- радіальний зазор -- лабіринтне ущільнення -- легування -- витрати газу
Анотація: Проаналізовано підвищення ефективності турбін авіаційних двигунів шляхом вдосконалення складу ущільнювальних покриттів, що застосовуються в лабіринтних ущільненнях. Встановлено, що до таких покриттів висувається ряд суперечливих вимог, щодо їх властивостей на початковому етапі обкатки двигуна і за подальшої експлуатації. Показано основні види пошкоджень зазначених покриттів застосовуваних у конструкції лабіринтних ущільнень в процесі експлуатації газотурбінних двигунів. В зв'язку з необхідністю підвищення температури газів в турбіні авіаційних двигунів запропоновано додатково легувати серійні покриття на нікелевій основі ітрійвміщувальними лігатурами. Наведено результати дослідження впливу легування ущільнювальних покриттів, що прироблюються, на експлуатаційні властивості за умов впливу високотемпературного газового потоку. Визначено, що найбільш раціональним є легування серійного покриття КНА-82 багатокомпонентною лігатурою Co - Ni - Cr - Al - Y. Встановлено, що застосування розробленого покриття в діапазоні температур 1100 - 1200 <^>oC надає можливість знизити питомі витрати палива авіаційних двигунів за рахунок підвищення коефіцієнта корисної дії турбіни, а також запобігти зношуванню торцевих поверхонь гребінців лабіринтного ущільнення ротора. На підставі моделювання плину потоку в зазорі лабіринтного ущільнення числовим методом показано, що застосування розроблених матеріалів покриттів у конструкції ущільнень турбіни компресора і вільної турбіни надає можливість знизити величину витоку охолоджувального повітря в проточну частину турбіни за рахунок зменшення зносу гребінців лабіринтних ущільнень ротора. !oprip481_H.pft: FILE NOT FOUND!

Дод. точки доступу:
Tkach, D.; Sotnikov, Ye.; Pavlenko, D.; Klymov, O.