РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Difficult foreign science texts as the challenge for Ukrainian students
Пошуковий запит: (<.>I=Ж29126:Філос.Псих.Пед.<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 186
Представлено документи з 1 до 20
...

Tsymbal, I. V.

Difficult foreign science texts as the challenge for Ukrainian students = Складні іншомовні наукові тексти як виклик українським студентам


Розглянуто проблему роботи з науковими текстами іноземними мовами студентами технічних факультетів, яка включає читання, сприйняття і розуміння. Робота важлива для студентів-інженерів, їх самовдосконалення та майбутньої роботи за спеціальністю. Наведено деякі визначення читання і важливий компонент успішного розуміння прочитаного. Читання іншомовних наукових текстів представляється складним завданням через ряд утруднень, з якими стикаються студенти. Описано два типи показника - суб'єктивний і об'єктивний - які розділені на дві групи, та визначають ступінь складності задач, запропонованих Г. Баллом. Представлені деякі суб'єктивні і об'єктивні психологічні та інші утруднення, які виникають під час читання іншомовної наукової літератури. Підкреслюється важливість таких психологічних компонентів, як операційний, когнітивний, мотиваційний та особистісний. Проаналізувавши ряд психологічних і педагогічних досліджень, автор розглядає дану проблему з точки зору психологічних особливостей студентів (мотивація, стиль навчання, тип інтелекту, пам'ять, увага, а також читацькі звички, рівень самоорганізації і т. д.). Урахування цих характеристик, робить заняття з іноземної мови для технічних спеціальностей та роботу з іншомовними науковими текстами більш ефективною. Запропоновано рекомендації з розробки практичних занять, побудованих на психологічних особливостях кожного студента. Надано деякі практичні рекомендації щодо створення навчальної програми "Іноземна мова для технічних спеціальностей", яка дозволила б зробити заняття більш ефективними з урахуванням психологічних особливостей кожного студента, його мотивації, когнітивних особливостей і т.д.



НАДХОДЖЕННЯ:
Humanistic aspects of education of engineers upon the example of Warsaw University of Technology

Jakubiak, M.

Humanistic aspects of education of engineers upon the example of Warsaw University of Technology = Гуманістичні аспекти освіти інженерів на прикладі Варшавського Технологічного Університету


Розглянуто питання збагачення навчального процесу технічних вишів гуманістичними елементами, пов'язаними, перш за все, з культурою. Технічний прогрес і глобалізація призводять до яскраво вираженої вузької спеціалізації вишів, що в свою чергу є причиною технократичного підходу до проектування і виробництва товарів народного споживання, а також до будівництва і міського планування. Впровадження в навчальний процес технічних вишів предметів, пов'язаних з соціологією, є одним з інструментів попередження цього явища. Ефективним способом розв'язання даної проблеми є також популяризація так званої альтернативної діяльності в студентському середовищі, завдання якої полягає у сприянні всьому, що якимось чином пов'язано з питаннями культури. Визначення і загальна характеристика альтернативної діяльності наведені в тематичному дослідженні, проведеному у Варшавській Політехніці. Цей найстаріший в країні політехнічний виш ініціював поширення гуманістичних знань як в формі регулярних занять, так і за допомогою організації та просування різної творчої і художньої активності студентів, яка містить елементи альтернативної діяльності. Представлені рішення, досягнення та досвід в даній сфері варто популяризувати. Приклад Варшавської Політехніки переконливо свідчить про потужний потенціал технічних вишів. Правильне використання даного потенціалу дозволить майбутнім інженерам здобувати вищу технічну освіту в комплексі з глибокими гуманістичними знаннями, в тому числі в галузі культури.



НАДХОДЖЕННЯ:
Media identity as factor of a political socialization in information society

Demchenko, O. O.

Media identity as factor of a political socialization in information society = Медійна ідентичність як фактор політичної соціалізації в інформаційному суспільстві


Розглянуто актуальну проблему формування ідентичності під впливом мас-медіа в інформаційному суспільстві. Увагу приділено політичній соціалізації особистості в зв'язку із запропонованим концептом "медіа ідентичності". Постульовано, що розширення впливу мас-медіа поглибило серйозну кризу особистості в ХХ сторіччі, кризу соціокультурної ідентичності у формуванні особистості. Одним із важливих компонентів кризи ідентичності наразі є криза політичної ідентичності. Цей наріжний камінь функціонування сучасної політичної системи проходить через серйозну трансформацію під кардинальним впливом нової соціокультурної реальності. Мас-медіа є одним із провідних компонентів цієї реальності в сучасному суспільстві і, відповідно, одним із визначальних факторів формування політичної ідентичності. Більше того, існуючі практики в сучасному суспільстві показують, що цей фактор є превалюючим, і це дозволяє запропонувати поняття "медійної ідентичності". Мета роботи - дослідження створення нової соціокультурної ідентичності на основі впливу мас-медіа, рефлексія медійної ідентичності як пріорітетного фактору в соціально-політичних процесах. ЗМІ формують моделі культури, поведінки, модулі сприйняття явищ суспільного життя, які часто мають мало спільного з реальністю. Вплив ЗМІ як дослідника масової культури є визначальним для формування цінностей, стилю і способу життя населення, особливо серед молоді. Це дуже важливий фактор формування особистісної та групової соціокультурної ідентичності, політичної соціалізації особистості. Розширення засобів масового впливу в рамках участі в політичному житті, яке забезпечується за рахунок можливостей ЗМІ і нових гаджетів, призводить до переосмислення ієрархії політичних компонентів ідентичності.



НАДХОДЖЕННЯ:
Modern tools to design multimedia reports by radio engineering students

Tyshchenko, M.

Modern tools to design multimedia reports by radio engineering students


Описано переваги та недоліки використання сучасних мультимедійних ресурсів у процесі навчання іноземної мови. Розглянуто можливість поліпшити результати навчання студентів за допомогою використання мультимедійних доповідей, як інструменту взаємодії на практичному занятті. Особливу увагу приділено веб-ресурсам у реальному часі, які можуть використовуватись студентами радіотехнічних спеціальностей. Ці ресурси можуть підвищити рівень мотивації до вивчення іноземних мов. Описано декілька принципів розробки мультимедійних продуктів, які грунтуються на результатах одинадцяти дослідницьких робіт у сучасній науковій літературі. Термін "мультимедіа" належить до освітньої доповіді з використанням в основному відео-, текстового супроводу та зображень. На відміну від гіпертексту і навчання, заснованого на технологіях веб, увага в мультимедійних продуктах на текстову складову зведена до мінімуму. Результати роботи показують, що мультимедіа протягом багатьох років має високий потенціал розвитку в якості інструменту для викладачів англійської мови. Підкреслено дві супутні проблеми: до цих пір існує порівняно мало результатів, що свідчать про значення мультимедіа в освітньому середовищі при тому, що вартість мультимедійних продуктів залишається досить високою.



НАДХОДЖЕННЯ:
New learning culture? Information and communication technologies (ICT) and competences in engineers' higher education

Stepien, T.

New learning culture? Information and communication technologies (ICT) and competences in engineers' higher education


З виникненням інформаційного суспільства та зростаючим впливом інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ) виникає потреба розвитку нової концепції учіння й культури навчання, особливо в галузі вищої освіти, через необхідність перегляду компетенцій і кінцевого результату технологічно-опосередкованого освітнього процесу. Нова технологія телекомунікації дозволяє моделювати, формувати й організовувати інтерактивне навчання шляхом використання мережевої технології. Тому мережа як середовище є простором не тільки для передачі інформації й знань, але й місцем для встановлення нових форм - або, можливо, нової культури - комунікації. Розглянуто питання створення й оптимізації нової культури учіння, заснованої на відповідальному використанні нової ІКТ у формі е-учіння. Представлено нові дослідницькі підходи, у яких робляться спроби об'єднати е-учіння з методом інтегрованого вивчення змісту і мови (CLIL).



НАДХОДЖЕННЯ:
New perspectives of higher education and research policy on European level with era as a decisive geopolitical factor

Stepien, T.

New perspectives of higher education and research policy on European level with era as a decisive geopolitical factor


Розглянуто нові перспективи вищої освіти та політику проведення європейських досліджень, що виявилися рушійними геополітичними чинниками. Наведено перспективи розвитку процесів інтернаціоналізації, глобалізації та американізації, які у подальшому будуть впливати на розвиток вищої освіти та перетворять її у важливий елемент соціального та геополітичного життя.



НАДХОДЖЕННЯ:
On the essence of professional qualities: a literature review

Benkovska, N. B.

On the essence of professional qualities: a literature review = Про сутність професійних якостей: літературний огляд


Стаття присвячена сутності феномену "професійні якості". Розглянуто різні точки зору вчених щодо визначення поняття "професійні якості". Процес формування професійної ідентичності та його трансформація являють собою складну ієрархічно-організовану мета-систему, яка включає в себе взаємопов'язані рівні. На різних етапах професіоналізації формується інтеграційна підструктура професійних якостей і вона змінюється з представниками різних типів професій. Проведено аналіз виокремлення якостей на первинні та вторинні якості. Особистісні риси розглядаються з різних точок зору. Аналізуються універсальні особистісні характеристики, які є суттєвими і важливими для визначення майбутнього розвитку суспільства. Описані чотири рівні структури особистості: (індивідуально-виконавчий, або інструментальний; індивідуально-психологічний; соціально-психологічний; духовно-культурний). Поняття "якість" особистості визначено через категорії "ознака" та "риса". Аналізуються фактори, які призводять до єдності інтегрованої структури людської особистості. Описаний подвійний характер професійних якостей. Аналізується цілісність як компонент інтеграції діяльності. Професійні якості майбутнього фахівця визначаються як комплекс логічно й діалектично пов'язаних між собою взаємовпливаючих індивідуально-особистісних рис та здібностей, що зумовлюють одна одну, актуалізуються на рівні професійних завдань, на поведінковому рівні й у процесі соціалізації особистості та сприяють успішності професійної діяльності в науковій і викладацькій сфері та на виробництві.



НАДХОДЖЕННЯ:
Patients' creativity as factor of overcoming the taboo concerning discussion of cancer problem. Polish experiences

Mazurek, E.

Patients' creativity as factor of overcoming the taboo concerning discussion of cancer problem. Polish experiences = Творчість пацієнтів як чинник подолання табу щодо обговорення онкологічних проблем. Польський досвід


Онкологічні захворювання усе частіше визначають напрямок історії життя сучасної жінки. У той же час, ще донедавна існувало табу на обговорення онкологічних проблем. Наприклад, захворювання на рак молочної залози (РМЗ) зазвичай було заборонною темою, пов'язаною з покаранням, клеймом і ганьбою. В 1970-ті роки у Сполучених Штатах у результаті активності пацієнтів, що залишилися в живих після лікування РМЗ, ситуація почала змінюватися. Пізніше американський досвід вплинув на активність пацієнтів, хворих на РМЗ, у Польщі. Проте, між західною та польською активністю таких хворих існують істотні розбіжності. Наведено деякі форми діяльності Польських Амазонок, спрямованої на просвіту людей з проблеми захворювання на РМЗ. Запропоновано нові виклики та завдання, які мають взяти до уваги активісти.



НАДХОДЖЕННЯ:
Social responsibility approaching fluency work for seamen: preintermediate vs. advanced students

Panov, S.

Social responsibility approaching fluency work for seamen: preintermediate vs. advanced students


Розглянуто підхід, що передбачає соціальну відповідальність моряків по відношенню до їх вільного спілкування іноземною мовою. Класифіковано студентів на дві групи: студенти з рівнем володіння мовою "вище середнього" та студенти з просунутим рівнем володіння мовою. Звернуто увагу на те, що викладачам слід готувати більш прості завдання для студентів з рівнем "вище середнього" і орієнтувати їх до більш відповідального ставлення до вивчення мови.



НАДХОДЖЕННЯ:
The concept of the victim in the culture of late Modernity and its reflection in crime fiction

Krapivnyk, G.

The concept of the victim in the culture of late Modernity and its reflection in crime fiction = Концепт жертви в культурі пізнього модерну та його рефлексія в детективі


Концепт жертви є одним із базових філософських феноменів у просторі іудейсько-християнського світу. В культурі пізнього Модерну концепт жертви стає невід'ємною частиною більш глобального поняття гри між архетипами мисливця та жертви, що функціонує як культурний, психологічний і філософський регулятор суспільного життя. Зазначено, що певні типи людей є більш схильними до віктимізації внаслідок дії своїх персональних якостей, а також зовнішнього впливу суспільства. Концепт, що розглядається, багатогранно відображено та проаналізовано в детективних текстах, оскільки він пов'язаний з метою цього художнього жанру, тобто відновленням порядку та справедливості, виявленням та покаранням винного. Концепт жертви слугує тригером для подальшого розгортання сюжету та процесу моральної і правової оцінки в уявленому, але реалістичному світі детективного тексту. Вказується, що скоєння злочину є результатом активної культурної, психологічної та емоційної взаємодії між злочинцем і його жертвою, де остання може сама спровокувати першого зробити екзистенціальний вибір, пов'язаний з агресією і порушенням закону. Крім того, концепт жертви відноситься не тільки до персонажів тексту детективного жанру, але й виходить за його межі та охоплює адресатів, які часто-густо виявляються жертвами культури суспільства споживання, яка вміло маніпулює свідомістю індивідів і груп, формуючи їх потреби та трансформуючи їх основні життєві цінності.



НАДХОДЖЕННЯ:
The new learning culture? ICT and competences in engineers' higher education

Stepien, T.

The new learning culture? ICT and competences in engineers' higher education


Розглянуто проблему формування нової культури вивчення та навчання, керуючись зростаючим впливом інформації та комунікаційної технології. Нові технології навчання вимагають нової методології, встановлення нового порядку навчальних програм та нової стратегії шляхом формування навчальних програм та впровадження та розповсюдження міждисциплінарних програм.



НАДХОДЖЕННЯ:
The power of irrational beliefs

Reva, N. O.

The power of irrational beliefs = Сила ірраціональних вірувань


Розглянуто ірраціональні вірування і їх роль в конструюванні нашого знання. Ще за часів Стародавньої Греції філософи вирішили розглядати знання як істинне вірування. Перше питання, яке виникло було "про який саме тип вірувань йшла мова? Вірування, як віри, або просте твердження, в якому людина впевнена?" Так що, в першу чергу, була роз'яснена така основна термінологія, як, що є "знання", а що є "вірування". Після з'ясування того, що з себе представляє вірування, ми розглянули, як вона лежить в основі знань. Показано дві можливості цього процесу. Однією з них є JTB теорія, яка говорить, що вірування повинна бути виправдане і істинне (насправді, в реальності), щоб стати знанням. Друга наполягає, що вірування не потребують будь-яких обгрунтувань і не обов'язково повинні бути істинними насправді, але в свідомості людини. Останній варіант якраз і відноситься до ірраціональних вірувань, таких як магія або релігія, та не тільки. Мета роботи - зрозуміти, чому люди на Сході України мають такі ірраціональні думки, як "краще жилося б в Росії" або "Радянський Союз був "золотим часом" для життя". Вивчаючи ці питання, зроблено висновок, що важливий аспект займає соціальний фактор, який вносить свій внесок у розвиток або збереження ірраціональних вірувань. Вивчено дві різні категорії соціуму: дикунів і "цивілізований", та різниця поширеності ірраціонального вірувань в обох соціальних строях, показано відмінність їх використання в нашому суспільстві в порівнянні з дикими племенами. Увагу приділено прикладам. Знайдено відповіді на основні питання, показано міфологічне коріння цих ірраціональних думок.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ways of development of corporate social responsibility at technical university in the light of EBEN 2013 annual conference

Vynoslavska, O.

Ways of development of corporate social responsibility at technical university in the light of EBEN 2013 annual conference


Розглянуто розвиток корпоративної соціальної відповідальності у технічному вищому навчальному закладі. Роз'яснено досвід та результати дослідження, що базувалися на матеріалах міжнародної конференції EBEN 2013. Наведено ряд програм, які були впроваджені саме у процес навчання.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ідеї вітчизняного мелосу в розкритті культурно-освітніх смислів історії української культури

Покулита, І. К.

Ідеї вітчизняного мелосу в розкритті культурно-освітніх смислів історії української культури


Знання культуроформуючого, світоглядного змісту соціальної реальності завжди відігравало особливу роль в освітньому просторі суспільства. Така незмінна актуальність історично-обумовлених культурних смислів пов'язана з тим, що інформаційні здобутки різних блоків філософських, природничих, точних та гуманітарних сфер знання відбиваються, засвоюються і, зрештою, стають системою мислення представників певної історичної епохи, коли фундаментальні принципи освіти скеровані відносно культурної "системи координат", тобто картини світу. Саме те, яким розуміє людина світ як цілісність, які історичні пласти накопичені й формують ментально-неповторний образ цивілізації, викарбовує в свідомості поколінь не лише цінність знання як достовірної інформації, але й ціннісно-смислову систему поглядів - аксіосферу етнонаціонального буття людини. Картина світу, як певна онтологічна цілісність, у свідомості людини має не лише візуально скеровані смислові акценти, а й неповторний звуковий вимір, що починається з народного мелосу й пульсує в різних історичних періодах класичної та сучасної музики. Метою звернення до специфіки ідей, ейдосів, які відзеркалено в історичному діапазоні формування української музики, є розкриття культурних смислів через транскрипції звуків у цілісності образу світу, тобто його картини. Сприйняття сучасною молоддю інформації щодо історії вітчизняної культури потребує методологічної прозорості, якою є презентація культурно-освітніх смислів крізь світоглядну вертикаль часу. Для здійснення цієї мети відбувається звернення до емпіричного матеріалу українського мелосу як способу реконструкції картини світу різних періодів культуротворення. Результатом запропонованої ретроспективи є встановлення специфічних рис української культури - метальної, світоглядної та музичної ліній історичного розвитку.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ідея прецесії як стрижнева космологічна ідея греко-скіфської пекторалі

Ніколова, Н. І.

Ідея прецесії як стрижнева космологічна ідея греко-скіфської пекторалі


Мета роботи - визначення символічного космологічного змісту триярусної моделі греко-скіфської пекторалі. Вперше аргументовано доведено, що розгадку потаємного смислу цього відомого артефакту слід пов'язувати з усвідомленням скіфами астрономічного явища прецесії рівнодень. Зроблено акцент на тому, що триярусна структура пекторалі має багатошаровий космологічний зміст, смисловим центром якого, з-поміж цілого спектра різних міфологічних мотивів, і виступає символічно представлена ідея усвідомлення явища астрономічної прецесії. Проаналізовано систему образів усіх трьох ярусів пекторалі та з'ясовано, які саме космологічні сюжети вони представляють. З огляду на проведену корекцію символічної структури пекторалі, запропоновано авторську інтерпретацію її космологічного змісту. Показано, яким чином певні міфологічні сюжети (мотив "священного шлюбу", міф про "шлюбних" братів Діоскурів, міф про "золоте руно", мотив Світового Дерева) співвідносяться з астрономічними знаннями про прецесію та екліптику в міфологічній свідомості скіфів, утворюючи, зрештою, своєрідний "кістяк" їх світобачення. Визначено, що образи двох братів Діоскурів (старшого за віком і молодшого) уособлюють 2 основні напрями обертання Всесвіту - ідею прецесії та екліптики. З'ясовано також, чому саме центральна з точки зору культового призначення пекторалі сцена - сцена "священного шлюбу" - разом із головними її фігурантами (царем і царицею) опиняється "за кадром" зображеної ("видимої") сюжетної схеми. Зроблено висновок, що організуючим смисловим центром загальної композиційної структури пекторалі постає ідея прецесії. Підкреслено, що ідея прецесії як стрижнева космологічна ідея пекторалі обумовлює основні контури світоглядної матриці скіфів.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ілюзорна безпека на грунті плагіат

Сингаївська, А. М.

Ілюзорна безпека на грунті плагіат


Проведено дослідження проблеми плагіатування як процесу побудови плагіатором уявно безпечного світу. Прослідковано ланцюг від мотивів людини, яка вдається до недоброчесного запозичення та вводить в оману не тільки суспільство, а й заперечує власну реальність, до способів руйнування її ілюзорного світу. З'ясовано, що ілюзорна безпека плагіатора є штучним тимчасовим утворенням, а сама особа - з гедоністичними намірами та страхом в основі своїх діянь або, щонайменше, не бажає творити, фахово виконувати нові завдання. Плагіатризм як явище та й ілюзорний світ плагіату має етичну основу, адже недоброчесне запозичення порушує наукову (академічну) етику. Довготривалість ілюзорної безпеки залежить від реакції мікросередовища, суспільства та зміни цінностей самої особи. Розглянуто наслідки побудови ілюзорної системи на грунті плагіату в контексті освітньої безпеки. Українські університети ще не беруть до уваги проблему безпеки і тільки останнім часом стали на шлях викорінення плагіату як масового явища. Згубність плагіату та його вплив на освітню безпеку пояснено також економічним виміром - витратами за основними статтями видатків у вітчизняній освіті та науці. Запропоновано 3 рівні розв'язання проблеми - руйнування ілюзорного світу плагіатора: вказано на свідомість як основу професійної етики суб'єкта наукової та навчальної діяльності; обгрунтовано можливості різноспрямованого впливу мікросередовища на неетичну поведінку людини засобами інформування та попереджування; висвітлено законодавче поле боротьби з плагіатом в освіті та науці відповідно до Закону України "Про вищу освіту". Зазначено, що, як і у викоріненні самого плігіаризму, так й у руйнуванні уявної безпеки за плагіатом найкращим поштовхом і дієвішим механізмом є реакції оточення людини.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтегративний підхід при дослідженні процесу розвитку творчих здібностей майбутніх художників-модельєрів одягу

Вороніна, М. В.

Інтегративний підхід при дослідженні процесу розвитку творчих здібностей майбутніх художників-модельєрів одягу


Первинна класифікація критеріїв розвитку творчих здібностей, сформована в результаті педагогічного експерименту на базі профільних вищих навчальних закладів, відображає 3 основні напрями професійної діяльності художника-модельєра одягу. Більш ефективним та об'єктивним дослідження розвитку творчих здібностей робить розширення критеріальної моделі за рахунок групи допоміжних критеріїв і додаткових показників. Це надало можливість стверджувати про необхідність інтегративного підходу в дослідженні процесу розвитку творчих здібностей майбутніх художників-модельєрів одягу та впровадження узагальненої (систематизованої) критеріальної моделі. Особливістю системи критеріїв, представлених у запропонованій моделі, є використання таких груп основних критеріїв: мотиваційно-творчих; практично орієнтованих; професійно-особистісних. Їх взаємозв'язок розкриває логіку процесу розвитку творчих здібностей майбутніх художників-модельєрів одягу. Кожному із зазначених основних критеріїв відповідають кілька окремих показників, які характеризують реальні прояви творчості у процесі художнього моделювання одягу. Водночас для визначення оригінальності та креативності творчих моментів, що спостерігалися та діагностувалися під час педагогічного експерименту, застосовано ще й допоміжний критерій - "вихідний рівень креативності", який своєю чергою також виявлявся у декількох показниках. Такий підхід надасть змогу не лише враховувати ввесь комплекс творчих здібностей майбутніх фахівців галузі моди, деталізувати реальні прояви творчості у процесі художнього моделювання одягу, відображати розмаїття впливів на становлення професійних компетенцій за допомогою педагогічних проектних технологій, але й змінюватися при переході від одного етапу дослідної роботи до іншого. Експериментальна перевірка ефективності визначення критеріальної моделі дослідження на практиці засвідчила ефективність застосування проектних технологій як засобу розвитку творчих здібностей майбутніх художників-модельєрів одягу.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтеграція іноземних студентів у інтернаціональне освітнє середовище: філософсько-освітній дискурс

Іщенко, О. А.

Інтеграція іноземних студентів у інтернаціональне освітнє середовище: філософсько-освітній дискурс


За результатами соціологічного дослідження, проведеного серед іноземних студентів, сформульовано висновки щодо постановки проблеми інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище. Розкрито суть взаємодії особистості іноземного студента та інтернаціонального освітнього середовища, наведено результати отриманих взаємозв'язків між факторами соціальної адаптації як першого етапу інтеграції. У широкому філософському сенсі поняття "інтеграція" та "дезінтеграція" пов'язані з філософськими категоріями частини та цілого, одиничного, особливого й загального. Процес інтеграції відбувається у разі співпадання стратегічних цілей, суспільно значущої діяльності, моделей поведінки, ціннісної системи середовища та особистості. А оскільки прибуваючи на навчання в іншу країну, особистість іноземного студента та інтернаціональне освітнє середовище мають спільне тільки в цілях, то процесу інтеграції передують такі процеси як соціальна адаптація, інклюзія, і вже потім інтеграція як завершальний етап даної взаємодії. Оскільки показниками успішності процесу інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище ми вважаємо успішне продовження ними соціалізації як індивідуалізації суспільного та усуспільнення індивідуального - то використання саме поняття інтеграції обгрунтовується як доцільне. Інтеграції притаманна ціннісна взаємоспрямованість індивіда і середовища, інклюзії - одностороння орієнтація індивіда на цінності та норми, які пропонує соціум. Кінцева мета інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище полягає у можливості координації та успішному функціонуванні даного середовища в цілому та його складових, враховуючи їх своєрідність і самобутність, індивідуальні та національні особливості та відмінності та загальноцивілізаційні цінності.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інформаційна ера: глобальні трансформації культурного простору

Федорова, І. І.

Інформаційна ера: глобальні трансформації культурного простору


Висвітлено основні тенденції розвитку та домінуючих чинників трансформації культурного простору на сучасному етапі просування ери інформаційних технологій, яка супроводжується перманентною кризою всіх сфер суспільного життя. Предмет дослідження розглянуто в ракурсі осмислення феномену інформаційної культури, яка імплементуючись до простору культури сьогодення, стимулює його глобалізацію та гетерогенність, формуючи територію "кіберпростору", що детермінує різнополярні вектори динаміки культурних перетворень: як людинотворчі, так і соціально небезпечні. Інтерпретовано проблеми трансформацій і ризиків становлення культурного простору інформаційного суспільства як дилему технологій (регулятивів) і ціннісних смислів творення культури як реальності життя людини. Розглянуто важливі чинники культурних трансформацій, які пов'язані з поширенням нових варіативних можливостей інформаційно-комунікативних технологій у мережевому суспільства: інтерактивність мереж, віртуалізація реальності, онтологізація медіальних конструювань образу світу, "кібер-перформатизація" соціуму, домінування цифрової масової культури, а також виклики людині, нові форми відчуження, що проявляються в локусі "інтерактивної інфосфери" культурного простору.



НАДХОДЖЕННЯ:
Історія естетичного - логіка розвитку людської чуттєвості

Савчин, Г. В.

Історія естетичного - логіка розвитку людської чуттєвості


Виходячи із Ільєнківської тези про конкретність реалізації ідеалу в історії, зазначено, що у вигляді ідеалу завжди оформлено образ конкретної мети діяльності людства на певному ступені його інтелектуального і морального розвитку. З цієї точки зору естетична діяльність через опредмечення і розпредмечення змісту культури в процесі діяльності стає своєрідним дзеркалом, в якому людина одержує можливість споглядати свою власну сутність, цілісність своєї природи, єдність духовної і практичної основи свого існування на шляху до досконалості. Аналізуючи концепцію А. Канарського, зосереджено увагу на дослідженні взаємозв'язку суспільних відносин, котрий здобуває своє теоретичне відображення (продовження) у взаємовідношенні понять "небайдуже" і "безпосередність", суть яких розкривається через діалектику понять "мета (ціль)" і "засіб". Таким чином, на основі аналізу своєрідності прояву потреб і цілей людини розкрито зміст естетичного як безпосередності (самоцільності) чуттєвого: естетичне пов'язане з розвитком міри (ступеня) чуттєвого вираження небайдужості людини до світу. Підкреслено, що, беручи до уваги все різноманіття експериментів і практик у галузі мистецтва, пов'язаних з сенсорними особливостями людини, та теоретичний досвід з проблеми людської чуттєвості, виявляється проблемне поле - феномен синестезії. За умов соціокультурної антропологічної кризи цей феномен постає як один із можливих шляхів інтеграції різних рівнів суспільної свідомості та самосвідомості людини. Саме синестезія допомагає об'єднати всі грані сприйняття та мислення, підсилює естетичне сприймання і наділяє художні образи особливою силою впливу.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського