РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Архітектура. Образотворче та декоративно-ужиткове мистецтво
Пошуковий запит: (<.>I=Ж72591<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Архітектура. Образотворче та декоративно-ужиткове мистецтво. – К., 2004


Висвітлено актуальні питання теорії, методології, історії вітчизняного та зарубіжного образотворчого, декоративно-ужиткового, архітектурного мистецтва. Наведено опис візантійських стеатитових іконок в Україні. Розглянуто питання інтерпретації зображення храму-ротонди та монастиря оо.Василіан у Львові на літографії 1842 р. Проаналізовано місце монументально-декоративного мистецтва в історії української образотворчості другої половини ХХ ст.


Освещены актуальные вопросы теории, методологии, истории отечественного и зарубежного изобразительного, декоративно-прикладного, архитектурного искусства. Приведены описания византийских стеатитовых иконок в Украине. Рассмотрены вопросы интерпретации изображения храма-ротонды и монастыря оо.Василиан во Львове на литографии 1842 г. Проанализировано место монументально-декоративного искусства в истории украинского образотворчества второй половины ХХ ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архітектура. Образотворче та декоративно-ужиткове мистецтво

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського.


Архітектура. Образотворче та декоративно-ужиткове мистецтво. – К. – 2004


Розглянуто питання давньоруського мистецтва як пам'ятки філософської культури, висвітлено деякі аспекти дослідження ікони "Богоматір Холмська". Проаналізовано містобудівну та архітектурну спадщину доби Гетьманщини в розвитку архітектури України ХІХ - ХХ ст., наслідки еволюції ідеї "космічного динамізму" відомого скульптора О.Архипенка у творчих проектах українських митців.


Рассмотрены вопросы древнерусского искусства как памятки философской культуры, освещены некоторые аспекты исследования иконы "Богоматерь Холмская". Проанализированы градостроительное и архитектурное наследие периода Гетьманщины в развитии архитектуры Украины ХІХ - ХХ ст., последствия эволюции идеи "космического динамизма" известного скульптора О.Архипенка в творческих проектах украинских искусствоведов.



НАДХОДЖЕННЯ:
Театр. Музика. Кіно

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Театр. Музика. Кіно. – К. – 2004


Розглянуто актуальні питання теорії, методології, історії вітчизняного та зарубіжного музичного, театрального і кіномистецтва. Висвітлено психофізичні особливості впливу музики на людину. Описано "аритмію" поліфонічного багатоголосся в контексті історії, розкрито виражальний аспект ритму в процесі формування музичного простору. Проаналізовано розвиток церковної культури в Україні наприкінці XVI - на початку XVIII ст. Значну увагу приділено проблемі вивчення українського кіномистецтва останньої чверті ХІХ - початку ХХ ст. Наведено результати першого соціологічного дослідження українського кіно за проектом "Українські альтернативи".


Рассмотрены актуальные вопросы теории, методологии, истории отечественного и зарубежного музыкального, театрального и киноискусства. Освещены психофизические особенности влияния музыки на человека. Описана "аритмия" полифонического многоголосья в контексте истории, раскрыт выражающий аспект ритма в процессе формирования музыкального пространства. Проанализировано развитие церковной культуры в Украине в конце XVI - начале XVIII ст. Значительное внимание уделено проблеме изучения украинского киноискусства последней четверти ХІХ - начала ХХ ст. Приведены результаты первого социологического исследования украинского кино по проекту "Украинские альтернативы".



НАДХОДЖЕННЯ:
Театр. Музика. Кіно

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Театр. Музика. Кіно. – К., 2004


Висвітлено актуальні питання теорії, методології, історії вітчизняного та зарубіжного музичного, театрального та кіномистецтва. Розглянуто питання музично-фольклористичної текстології у "Коментарі до збірника українських народних мелодій" дослідника кобзарської лірики К.Квітки. Проаналізовано регіональну специфіку традиційного вокального виконавства Полтавщини. Розглянуто питання удосконалення бандури в контексті історичного розвитку кобзарства України та діаспори.


Освещены актуальные вопросы теории, методологии, истории отечественного и зарубежного музыкального, театрального и киноискусства. Рассмотрены вопросы музыкально-фольклористической текстологии в "Комментарии к сборнику украинских народных мелодий" исследователя кобзарской лирики К.Квитки. Проанализирована региональная специфика традиционного вокального исполнительства Полтавского региона. Рассмотрен вопрос об усовершенствовании бандуры в контексте исторического развития кобзарства Украины и диаспоры.



НАДХОДЖЕННЯ:
Театр. Музика. Кіно

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського.


Театр. Музика. Кіно. – К. – 2003


Висвітлено актуальні питання теорії, методології, історії, сучасного стану вітчизняного та зарубіжного музичного, театрального і кіномистецтва. Проаналізовано взаємодію національних та іншонаціональних засад в українській музичній культурі.


Освещены актуальные вопросы теории, методологии, истории, современного состояния отечественного и зарубежного музыкального, театрального и киноискусства. Проанализировано взаимодействие национальных и других национальных основ в украинской музыкальной культуре.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архітектура. Образотворче та декоративно-вжиткове мистецтво

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Архітектура. Образотворче та декоративно-вжиткове мистецтво. – К., 2007


Проаналізовано мовну картину світу періоду українського романтизму. Описано золотий перстень з гемою з колекції музею історичних коштовностей України, орнаментальні фрески Михайлівського Золотоверхого собору, образ оленя у християнському мистецтві. Розкрито витоки стилю ар-деко у Відні та Львові. Розглянуто питання історії дослідження українського портретного малярства. Висвітлено особливості українського мистецтва другої половини ХХ ст. в контексті "сугестивного реалізму".


Проанализирована языковая картина мира периода украинского романтизма. Описаны золотое кольцо с гемой в коллекции музея исторических драгоценностей Украины, орнаментальные фрески Михайловского Златоверхого собора, образ оленя в христианском искусстве. Раскрыты истоки стиля ар-деко в Вене и Львове. Рассмотрены вопросы истории исследования украинской портретной живописи. Освещены особенности украинского искусства второй половины ХХ ст. в контексте "суггестивного реализма".



НАДХОДЖЕННЯ:
Архітектура. Образотворче та декоративно-вжиткове мистецтво

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Архітектура. Образотворче та декоративно-вжиткове мистецтво. – К., 2007


Описано функції кам'яних іконок у контексті візантійської традиції в давній Русі. Проаналізовано львівську книжково-журнальну графіку стилю ар-деко 1920 - 1930 рр. Розглянуто питання створення багатотомної історії українського мистецтва від найдавніших часів до 1960-х рр. в історичному аспекті.


Описаны функции каменных иконок в контексте византийской традиции в древней Руси. Проанализирована львовская книжно-журнальная графика стиля ар-деко 1920 - 1930 гг. Рассмотрены вопросы создания многотомной истории украинского искусства от древнейших времён до 1960-х гг. в историческом аспекте.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архітектура. Образотворче та декоративно-ужиткове мистецтво

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Архітектура. Образотворче та декоративно-ужиткове мистецтво. – К., 2006


Розглянуто питання реконструкції української "філософії життя". Проаналізовано стінопис ХІ ст. Михайлівського собору Видубицького монастиря в Києві, візантійську іконографію ХІ ст. в українському малярстві XIII - XIV ст. Висвітлено атрибуцію творів живопису з яготинського зібрання Рєпніних, українсько-німецькі художні зв'язки в першій третині ХХ ст. в контексті переоцінки мистецького досвіду.


Рассмотрены вопросы реконструкции украинской "философии жизни". Проанализированы стенописание XI ст. Михайловского собора Выдубицкого монастыря в Киеве, византийская иконография XI ст. в украинском малярстве XIII - XIV ст. Освещены атрибуция произведений живописи с яготинского собрания Репниных, украинско-немецкие художественные связи в первой трети ХХ ст. в контексте переоценки художественного опыта.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архітектура. Образотворче та декоративно-ужиткове мистецтво

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Архітектура. Образотворче та декоративно-ужиткове мистецтво. – К., 2005


Розглянуто питання теорії комунікації, герменевтики, феноменології, рецептивної естетики в контексті аналізу комунікаційних процесів в культурі. Висвітлено особливості ордерних форм ренесансних вікон Львова, проблеми інтерпретації монументальних розписів у стилі ар-деко у Львові. Наведено результати дослідження Київської пластики початку ХІІІ ст.


Рассмотрены вопросы теории коммуникации, герменевтики, феноменологии, рецептивной эстетики в контексте анализа коммуникационных процессов в культуре. Освещены особенности ордерных форм ренессансных окон Львова, проблемы интерпретации монументальных росписей в стиле ар-деко во Львове. Приведены результаты исследования Киевской пластики начала ХІІІ ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
Театр. Музика. Кіно

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Театр. Музика. Кіно. – К., 2006


Висвітлено питання теорії, методології, історії вітчизняного і зарубіжного музичного, театрального і кіномистецтва. Розглянуто колядки та щедрівки як складову частину каталогу українського пісенного фольклору. Розкрито проблему творчої взаємодії професійних композиторів з виконавцями та слухачами. Проаналізовано особливості розвитку кримськотатарського національного балету наприкінці 1930 - на початку 1940-х рр., сучасний балетний театр України в європейському та світовому культурному контекстах.


Освещены вопросы теории, методологии, истории отечественного и зарубежного музыкального, театрального и киноискусства. Рассмотрены колядки и щедровки как составная часть каталога украинского песенного фольклора. Раскрыта проблема творческого взаимодействия профессиональных композиторов с исполнителями и слушателями. Проанализированы особенности развития крымскотатарского национального балета в конце 1930 - начале 1940-х гг., современный балетный театр Украины в европейском и мировом культурном контекстах.



НАДХОДЖЕННЯ:
Театр. Музика. Кіно

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Театр. Музика. Кіно. – К., 2007


Розглянуто питання про галицькі церковно-співочі традиції в історичному аспекті, кризу Української республіканської капели в 1919 - 1920 рр. Проаналізовано стилістичні процеси музичного мистецтва другої половини ХХ ст. Висвітлено класифікаційні проблеми музичних жанрів, описано особливості флейтових текстів Й.Баха, мелогеографічні особливості структури танцювально-приспівкових форм у Карпатах, музично-інтонаційну визначеність стилю народної інструментальної музики.


Рассмотрены вопросы о галицких церковно-певческих традициях в историческом аспекте, кризисе Украинской республиканской капеллы в 1919 - 1920 гг. Проанализированы стилистические процессы музыкального искусства второй половины ХХ ст. Освещены классификационные проблемы музыкальных жанров, описаны особенности флейтовых текстов И.Баха, мелогеографические особенности структуры танцевально-припевочных форм в Карпатах, музыкально-интонационная определенность стиля народной инструментальной музыки.



НАДХОДЖЕННЯ:
Театр. Музика. Кіно

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Театр. Музика. Кіно. – К., 2007


Розкрито витоки української художньої культури в історичному контексті, висвітлено генезу образів українського народного мистецтва, зокрема ключового образу козака Мамая. Проаналізовано особливості розвитку театрального мистецтва у Західній Україні в 1918 - 1939 рр. Розглянуто питання застосування концентричних структур в сучасній українській музиці.


Раскрыты истоки украинской художественной культуры в историческом контексте, освещен генезис образов украинского народного искусства, в частности ключевой образ казака Мамая. Проанализированы особенности развития театрального искусства в Западной Украине в 1918 - 1939 гг. Рассмотрены вопросы применения концентрических структур в современной украинской музыке.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архітектура. Образотворче та декоративно-вжиткове мистецтво

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Архітектура. Образотворче та декоративно-вжиткове мистецтво. – К., 2008


Описано компаративні методи дослідження графічної знакової символіки трипільської культури. Проаналізовано "хуторянство" П. Куліша як український екзистенціалізм. Висвітлено проблематику й перспективи дослідження розписів церкви Спаса на Берестові доби П. Могили, символіку графічної серії Т. Шевченка в контексті взаємодії літератури й образотворчого мистецтва. Розглянуто питання формування художньої культури Буковини кінця ХІХ - початку ХХ ст.


Описаны компаративные методы исследования графической знаковой символики трипольской культуры. Проанализировано "хуторянство" П. Кулиша как украинский экзистенциализм. Освещены проблематика и перспективы исследования росписей церкви Спаса на Берестове эпохи П. Могилы, символика графической серии Т. Шевченко в контексте взаимодействия литературы и изобразительного искусства. Рассмотрены вопросы формирования художественной культуры Буковины конца ХІХ - начала ХХ ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архітектура. Образотворче та декоративно-вжиткове мистецтво

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Архітектура. Образотворче та декоративно-вжиткове мистецтво. – К., 2009


Розглянуто питання атрибуції бушанського наскельного рельєфу Вінниччини. Висвітлено особливості символіко-алегоричного концептуалізму Т. Шевченка в його інтроспективній художній серії "Телемах - Діоген". Проведено типологічний і композиційний аналіз майоліки на фасадах львівських споруд у стилі "піттореск". Розкрито регіональні проблеми українського мистецтва другої половини ХХ ст. у загальному контексті. Визначено художній текстиль (ХТ) як складову національно-культурного простору, новації у сучасному ХТ, а також еволюцію, досвід і перспективи його розвитку.


Рассмотрены вопросы атрибуции бушанского наскального рельефа Винницкой области. Освещены особенности символико-алегорического концептуализма Т. Шевченка в его интроспективной художественной серии "Телемах - Диоген". Проведены типологический и композиционный анализ майолики на фасадах львовских сооружений в стиле "питтореск". Раскрыты региональные проблемы украинского искусства второй половины ХХ ст. в общем контексте. Определены художественный текстиль (ХТ) как составляющая национально-культурного пространства, новации в современном ХТ, а также эволюция, опыт и перспективы его развития.



НАДХОДЖЕННЯ:
Архітектура. Образотворче та декоративно-вжиткове мистецтво. Театр. Музика. Кіно

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Архітектура. Образотворче та декоративно-вжиткове мистецтво. Театр. Музика. Кіно. – К., 2008


Проаналізовано особливості скульптурного оздоблення пресвітерії готичного кафедрального собору у Вроцлаві. Описано скандинавські дерев'яні храми XVII - XVIII ст. Висвітлено ідейну концепцію фасаду палацу в Чижові Шляхетському біля Сандомира 1727 - 1728 рр. Розглянуто питання розвитку польського театру на Волині, Поділлі та Київщині в ХІХ - на початку ХХ ст. за умов російської окупації, відображення архітектури на фотографіях Ч. Ольшевського.


Проанализированы особенности скульптурной отделки пресвитерии готического кафедрального собора во Вроцлаве. Описаны скандинавские деревянные храмы XVII - XVIII ст. Освещена идейная концепция фасада дворца в Чижове Шляхетском около Сандомира 1727 - 1728 гг. Рассмотрены вопросы развития польского театра на Волыни, Подолье и в Киевском регионе в ХІХ - начале ХХ ст. в условиях оккупации, отражения архитектуры на фотографиях Ч. Ольшевского.



НАДХОДЖЕННЯ:
Театр. Музика. Кіно

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Театр. Музика. Кіно. – К., 2008


Проаналізовано культурно-мистецький розвиток Полтавщини середини ХІХ - початку ХХ ст. за матеріалами періодичних видань. Висвітлено особливості театрального мистецтва в Західній Україні у 1918 - 1939 рр., становлення академічного народно-інструментального виконавства у даному регіоні в першій половині ХХ ст. Розглянуто питання організації в Києві науково-дослідного Інституту кінематографії у 1929 - 1931 рр.


Проанализировано культурно-художественное развитие Полтавского региона середины ХІХ - начала ХХ ст. по материалах периодических изданий. Освещены особенности театрального искусства в Западной Украине в 1918 - 1939 гг., становление академического народно-инструментального исполнительства в данном регионе в первой половине ХХ ст. Рассмотрены вопросы организации в Киеве научно-исследовательского Института кинематографии в 1929 - 1931 гг.



НАДХОДЖЕННЯ:
Театр. Музика. Кіно

Головний редактор:

Скрипник Г. А.

Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України.


Театр. Музика. Кіно. – К., 2008


Розглянуто питання становлення та розвитку віолончельного виконавства в українському інструментальному мистецтві XVIII - першої половини ХІХ ст. Висвітлено філософсько-естетичні ідеї першої виконавиці фортепіанних творів Б. Лятошинського В. Стешенко-Куфтіної як проекцію екзистенційних ідей "київської" філософської школи початку ХХ ст. Проаналізовано "троїсту музику" як різновид автентичного та самодіяльного народно-інструментального виконавства Західної України 1940 - 1980 рр. Описано особливості розвитку драматургії та театрального мистецтва України в 1990-х рр., фестивальні форми інтеграції хорового руху у сучасний період. Розкрито причини реабілітації мелодрами в українській екранній культурі, аспекти методики аналізу сучасної музики.


Рассмотрены вопросы становления и развития виолончельного исполнительства в украинском инструментальном искусстве XVIII - первой половины ХІХ ст. Освещены философско-эстетические идеи первой исполнительницы фортепианных произведений Б. Лятошинского В. Стешенко-Куфтиной как проекция экзистенциальных идей "киевской" философской школы начала ХІХ ст. Проанализированы "троистая музыка" как разновидность автентического и самодеятельного народно-инструментального исполнительства Западной Украины 1940 - 1980 гг. Описаны особенности развития драматургии и театрального искусства Украины в 1990-х гг., фестивальные формы интеграции хорового движения в современный период. Раскрыты причины реабилитации мелодрамы в украинской экранной культуре, аспекты методики анализа современной музыки.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Скрипник Г. А.
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського