РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Analysis of implementation of recommendation CM/Rec (2007) 14 of the Committee of Ninisters to member states on the legal status of non-governmental organizations in Europe in some individual member states
Пошуковий запит: (<.>I=Ж72699<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 724
Представлено документи з 1 до 20
...

Lylyk, M.

Analysis of implementation of recommendation CM/Rec (2007) 14 of the Committee of Ninisters to member states on the legal status of non-governmental organizations in Europe in some individual member states = Аналіз реалізації рекомендації CM/Rec (2007) 14 Комітету Міністрів для країн - членів ЄС щодо правового статусу неурядових організацій в деяких окремих європейських країнах


Проаналізовано підходи різних європейських країн до практичної реалізації деяких положень Рекомендації CM/Rec (2007)14 Комітету Міністрів для країн - членів ЄС щодо правового статусу неурядових організацій в Європі (Recommendation CM/Rec (2007)14 of the Committee of Ministers to member states on the legal status of non-governmental organisations in Europe), які стосуються визначення некомерційних організацій, процесу надання недержаним об'єднанням статусу неприбуткових організацій, процедурі заснування неприбуткових, недержавних об'єднань, визначення підходів до можливостей або заборони некомерційних організацій займатися бізнес діяльністю, можливих підстав, через які державні органи можуть відмовити некомерційнім організаціям в наданні неприбуткового статусу, а також процедурних обмежень на прийняття такого рішення; змін у статутах некомерційних організацій, можливих форм державної підтримки. Розглянуто підходи різних країн до процесу консультацій з НГО з метою розробки державних документів європейських країн.



НАДХОДЖЕННЯ:
Analysis of structure and dynamics of Ukrainian external debt in crisis conditions

Lyubchenko, A. P.

Analysis of structure and dynamics of Ukrainian external debt in crisis conditions = Аналіз структури та динаміки зовнішньої заборгованості України в умовах кризи


Досліджено одну з найважливіших категорій економічного розвитку, а саме державний борг України. Дефіцит державного бюджету, залучення та використання позик для його покриття призвели до формування і значного зростання державного боргу в Україні. Поточна економічна ситуація в Україні характеризується загрозливим зростанням боргового навантаження, що виступає одним з базових факторів гальмування розвитку економіки країни. Основними причинами зростання обсягу державного боргу стали: безпрецедентна політична криза та тривалий військовий конфлікт на сході країни; глибока економічна рецесія, викликана перегрупуванням економічних зав'язків з міжнародними партнерами та руйнуванням інфраструктури та промислових об'єктів на частині території країни; фінансування за рахунок державних запозичень дефіциту державного бюджету, зростання якого обумовлене в значній мірі збільшенням видатків на оборону та обслуговування державного боргу. Великі розміри внутрішнього і зовнішнього боргу, а також відповідно зростання витрат на його обслуговування обумовлюють необхідність вирішення проблеми державного боргу, а відтак і пошуку шляхів вдосконалення механізму його управління. Чим обтяжливішим стає для держави нагромаджений зовнішній та внутрішній борг, тим його обслуговування активніше включається у взаємодію з функціонуванням економіки та її фінансової системи. Тому запропоновано класифікацію зовнішньої заборгованості України, яка надасть змогу виявити фінансові загрози, які можуть постати перед Україною. Розглянуто структуру та проаналізовано динаміку зовнішнього боргу за 2008 - 2015 рр.



НАДХОДЖЕННЯ:
Analysis of the structure of the international trade between Ukraine and the EU

Redko, K.

Analysis of the structure of the international trade between Ukraine and the EU = Аналіз структури міжнародної торгівлі України з ЄС / K. Redko, I. Tkachenko


Представлено результати дослідження динаміки, стану та структури зовнішньої торгівлі України з країнами Європейського Союзу. Розглянуто зовнішньоекономічну діяльність України на умовах Угоди про асоціацію та зони вільної торгівлі, застосування торговельної частини якої розпочалося в січні 2016 р. Виявлено, що характерною рисою останніх років є деіндустріалізація експорту та закріплення його сільськогосподарської спеціалізації. Продемонстровано, що вітчизняна економіка продовжує утверджуватися на міжнародних ринках як ключовий аграрний гравець. Досліджено відносини між Україною та ЄС. Висвітлено, що Україну вважають важливим політичним та торгівельним партнером Європейського Союзу. Доведено, що ЄС прагне до все більш тісних відносин з Україною, виходячи за рамки просто співпраці, до поступової економічної інтеграції та поглиблення політичної співпраці. Проведено аналіз товарної структури зовнішньої торгівлі України в 2020 р. та показано, що основними товарами, орієнтованими на міжнародний ринок, були продукти рослинного походження, неблагородні метали та вироби з них, машини та механізми, мінеральні продукти, жири та олії рослинного та тваринного походження, хімічна продукція, наземні транспортні засоби, літаки, плавучі транспортні засоби. Визначено, що найбільшу частку в структурі експорту та імпорту послуг займали послуги з переробки матеріальних ресурсів, транспортні послуги, послуги в галузі телекомунікацій, комп'ютерні та інформаційні послуги, ділові послуги, роялті та інші послуги, пов'язані з використання інтелектуальної власності, послуг, пов'язаних з фінансовою діяльністю. У дослідженні виділено серед основних партнерів України у зовнішній торгівлі такі європейські країни, як Німеччина, Польща, Італія та Нідерланди. Доведено, що ситуація з торгівлею між Україною та ЄС виглядає не зовсім чіткою, що структура експорту залишається в основному сировинною та низькотехнологічною. Доведено, що зменшення імпортних мит ЄС не призвело до значних змін у структурі зовнішньої торгівлі, що існує негативне сальдо зовнішньої торгівлі для більшості груп товарів і послуг, що негативно позначається на платіжному балансі та економічному зростанні. Доведено, що різностороннє співробітництво з Євросоюзом на сьогоднішній день в повній мірі відповідає природному геополітичному напряму інтеграційної стратегії України і є одним з основних практичних засобів формування ефективної відкритої економіки.



НАДХОДЖЕННЯ:
Approaches to assessing the effectiveness of cooperation in the strategic alliances

Nuzhna, Y.

Approaches to assessing the effectiveness of cooperation in the strategic alliances = Підходи до оцінки ефективності співпраці у межах стратегічних альянсів


Досліджено підходи до оцінки ефективності співпраці у межах стратегічних альянсів. Розглянуто сутність поняття стратегічний альянс, окреслено основні риси стратегічних альянсів та мотиви, за якими підприємства їх утворюють. Визначено основні принципи успішної співпраці підприємств у межах стратегічних альянсів. Підкреслено аспекти, на які варто зменшити акцент, та аспекти, на яких доцільно акцентувати при розробленні основ спільної роботи. Наведено передумови проведення оцінки ефективності співпраці компаній у стратегічному альянсі. Розглянуто різні підходи до оцінки ефективності співпраці у межах стратегічних альянсів. Виділено дві основні групи підходів до оцінки ефективності стратегічного альянсу: на основі іпрямогоі зіставлення результатів співпраці та ресурсів, залучених для їх досягнення, що передбачає фінансову оцінку вигід і витрат партнерської взаємодії; на основі "непрямої" оцінки досягнутих ефектів партнерських відносин його учасниками, у т. ч. у соціально-психологічному аспекті трактування ними набутих результатів спільної взаємодії. Наведено порівняльну характеристику вартісних підходів до оцінки синергетичного ефекту стратегічного партнерства. Окреслено переваги та недоліки кожного з наведених підходів. Проаналізовано доходний підхід до оцінки ефекту синергії, який, дозволяє найбільш точно та комплексно оцінити ефективність співпраці у межах стратегічного альянсу. Визначено, що найбільш об'єктивним є комплексний метод оцінки синергетичного ефекту партнерської взаємодії, що включає як кількісні, так і якісні оцінки та основні складові оцінки ефекту співпраці: операційну, інвестиційну, ринкову, фінансову та управлінську. Підкреслено, що найбільш актуальний метод для конкретного підприємства - індивідуальний на основі самостійно встановлених критеріїв успішного досягнення цілей. Як наукову новизну праці визначено удосконалення науково-методичних аспектів оцінювання участі в альянсі, що дає можливість підприємству сформувати власне бачення та систему оцінювання співпраці у межах стратегічного альянсу.



НАДХОДЖЕННЯ:
Approaches to the dividend policy in the market economy

Karmazin, V. A.

Approaches to the dividend policy in the market economy


Розкрито основні підходи до дивідендної політики підприємства в ринковій економіці шляхом аналізу системи основних завдань фінансових менеджерів з дивідендної політики компанії, що передбачають максимізацію багатства власника, забезпечуючи адекватне фінансування для компанії; висвітлення ключових факторів, що впливають на дивідендну політику, серед яких необхідно зазначити швидкість росту компанії, рентабельність, стабільність прибутку тощо; вивчення основних питань розгляду податку акціонерами, засноване на тому, що дивіденди вважаються звичайним доходом і оподатковуються за повною ставкою. Цей факт породжує психологічну дилему інвестора при виборі між зворотним викупом акцій або одержанням доходу у вигляді дивідендів. Зокрема, доходи від приросту капіталу, які виникають з оцінки ринкової вартості акцій, мають податкові переваги перед дивідендами, окрім певних ситуацій. Розкрито існуючі розбіжності дивідендної політики, що можуть бути визначені як вибір між утриманням доходів або приростом капіталу компанії і дивідендами, залежно від конкретних характеристик фірми і її власників.



НАДХОДЖЕННЯ:
Assessment of the relationship of direct foreign investments and the terms of economic growth of developing economies with the account of balanced and unbalanced development

Dergachova, V. V.

Assessment of the relationship of direct foreign investments and the terms of economic growth of developing economies with the account of balanced and unbalanced development = Оцінювання взаємозв'язку між прямими іноземними інвестиціями та умовами економічного зростання країн, що розвиваються, на основі збалансованого та незбалансованого розвитку


Серед багатьох проблем, що є частиною вивчення економічної науки, економічне зростання завжди було одним з найбільш неоднозначних і суперечливих. Важливість цього питання в трансформаційному середовищі з множинними векторами розвитку стосується як економічно розвинених країн, так і країн, що розвиваються. Розглянуто основні концепції економічного зростання. Визначено взаємозв'язок між прямими іноземними інвестиціями та темпами економічного зростання в країнах, що розвиваються, з точки зору основних компонентів збалансованого або незбалансованого розвитку. На прикладі макроекономічних показників представлений їх збалансованість економічного зростання. Прямі іноземні інвестиції описуються як двигун структурних змін в економіці. Головний результат полягає в продемонстрації зв'язку та взаємозалежності зростання валового внутрішнього продукту як критерію економічного зростання національної економіки та руху прямих іноземних інвестицій на прикладі країн, що розвиваються, у глобальному контексті. Доведено, що сталий потік прямих іноземних інвестицій забезпечує рівновагу економічного зростання внаслідок зростання нових секторів економіки. Динаміка руху прямих іноземних інвестицій (ПІІ) у групах різних країн (розвинутих, країнах, що розвиваються, перехідних) та майбутніх тенденцій їх розвитку. Проаналізовано основні тенденції залучення іноземних інвестицій країнами, що належать до різних класифікаційних груп. Проведено огляд причин змін в обсягах прямих іноземних інвестицій у різні періоди функціонування світової економічної системи. Наукова новизна полягає у встановленні взаємозв'язку між прямими іноземними інвестиціями та темпами зростання країн, що розвиваються, з точки зору фундаментальних компонентів збалансованого або не збалансованого розвитку, що дозволяє здійснювати подальші дослідження, зосереджені на факторному аналізі потоків ПII.



НАДХОДЖЕННЯ:
Bankruptcy forecasting of Ukrainian enterprises

Semenchenko, N. V.

Bankruptcy forecasting of Ukrainian enterprises = Прогнозування банкрутства підприємств Україні


Проведено компаративний аналіз методів та моделей прогнозування банкрутства підприємств України. Представлене дослідження надає можливість визначити, що у кожного конкретного методу або моделі прогнозування банкрутства є як загальні недоліки, так і особливі, які залежать від специфіки та умов господарювання у різних країнах світу. Через це, дуже важливим постає питання аналізу наявних методів та моделей прогнозування банкрутства, які найбільш повно та достовірно надають можливість оцінити фінансово-економічний стан підприємства саме у нашій державі. Визначено, що деякі зарубіжні методи або моделі прогнозування банкрутства не відповідають вимогам українських реалій, оскільки не відображають значну кількість коефіцієнтів фінансового стану підприємства, а також, в Україні велика кількість підприємств не представлена на фондовому ринку, що ускладнює або виключає варіанти розрахунку по багатьох моделях, які розраховані саме для цього. Проведене дослідження надало можливість визначити, що серед трьох основних підходів до оцінювання ймовірності банкрутств (дискримінантні моделі, порівняльні методи та моделі, що базуються на застосуванні штучних нейромереж) найбільші переваги продемонстрував останній підхід. Проведене дослідження надало змогу визначити, що використання порівняльних методів для аналізу функціонування українських підприємств не є надто популярним, оскільки вітчизняні компанії або не мають вільних коштів для подібних детальних досліджень, або не бажають відкривати своє реальне фінансове становище. При коректному використанні порівняльні методи є дієвим інструментом діагностики, що може доповнити інші методики дослідження та скорегувати отримані за їх допомогою діагностичні висновки. Необхідно продовжити вдосконалення механізмів оцінки фінансового стану, які враховували б характерні особливості українських підприємств, та адаптацію фінансових моделей, що базуються на вітчизняних стандартах обліку та звітності, а також, поступово, довести стандарти звітності українських підприємств до рівня кращих зарубіжних аналогів.



НАДХОДЖЕННЯ:
Big Data в маркетингу: орієнтація на споживача

Гнітецький, Є. В.

Big Data в маркетингу: орієнтація на споживача


Розглянуто поняття Big Data як основний фактор переходу до персоніфікованого підходу в дослідженні та обслуговуванні споживачів компаніями. Надано основні характеристики даних, що збираються, зберігаються, обробляються та аналізуються за допомогою технології Big Data. Описано певні елементи математичного та статистичного інструментарію, що використовується в рамках технології Big Data. Визначено, яким чином Big Data впливає на маркетингову діяльність сучасних компаній. Розглянуто, як використовується досліджувана технологія на етапі аналізу ринкового середовища та аудиту власної маркетингової діяльності. Описано основні можливості використання Big Data на етапі імплементації та оптимізації практичних рішень для кожного елементу комплексу маркетингу. Розглянуто основні переваги, які отримує виробник при впровадженні рішень інтелектуального аналізу інформації. Доведено вигоди споживача від поширення технології Big Data у бізнес-середовищі. Виявлено основні ризики та проблеми, якими супроводжується використання Big Data на даному етапі розвитку даної технології.



НАДХОДЖЕННЯ:
Building business processes as a way to implement the system approach in marketing management

Savchenko, K.

Building business processes as a way to implement the system approach in marketing management = Налагодження бізнес-процесів як спосіб реалізації системного підходу в маркетинговому менеджменті


Досліджено прояви системного підходу в управлінні, зокрема, в управлінні службою маркетингу на підприємстві. Розкрито суть, особливості та переваги застосування системного підходу в управлінні маркетингом та службою маркетингу підприємстві. Для цього описано службу маркетингу в організації як систему та визначено її основні складові. В ході дослідження виявлено, що реалізація системного підходу в управлінні маркетингом та службою маркетингу підприємства може бути реалізована шляхом формалізації та відлагодження відповідних бізнес-процесів. Проаналізовано підходи до визначення поняття "бізнес-процес", описано структуру та визначено основні компоненти бізнес-процесів в управлінні маркетингом та службою маркетингу підприємства. Спираючись на класичну послідовність етапів маркетингової діяльності підприємства, авторами побудовано схему відображення основних бізнес-процесів в управлінні маркетингом та діяльності служби маркетингу на підприємстві. Дослідження бізнес-процесів в службі маркетингу, які відображають основні етапи маркетингової діяльності і їх чітке розуміння дозволяє виявляти слабкі місця в організації служби маркетингу на підприємстві, раціональніше планувати, розподіляти та використовувати ресурси, а також забезпечує можливість реалізації довгострокового планування та ефективного масштабування бізнесу. Для цього у роботі запропоновано характеристику основних способів формалізації (опису) бізнес-процесів таких як текстовий, табличний та графічний. Виділено та розкрито особливості застосування кожного з охарактеризованих способів формалізації бізнес-процесів, а також їх переваги та недоліки. Авторами роботи детально проаналізовано переваги застосування бізнес-процесів в управлінні службою маркетингу, а також визначено симптоми, які свідчать про необхідність вдосконалення бізнес-процесів управління маркетингом/діяльності служби маркетингу підприємства. Також в даній роботі авторами визначено та проаналізовано основні методи вдосконалення бізнес-процесів в службі маркетингу підприємства.



НАДХОДЖЕННЯ:
Business excellence models in management - benefits and limitations

Lisiecka, K.

Business excellence models in management - benefits and limitations


The purpose of the article is to identify key publications on business excellence model; to present perceptions of excellence in management theory and some different groups of business excellence models; as well as to show benefits and limitations of business excellence models used by organizations.



НАДХОДЖЕННЯ:
Business forecasting of marketing activity riskiness of companies in markets

Yudina, N.

Business forecasting of marketing activity riskiness of companies in markets = Бізнес-прогнозування ризикованості маркетингової діяльності компаній на ринку / N. Yudina


Компанії зіштовхнулися з найбільшим тa безпрецедентним мультидисциплінарним типом криз у наслідок пандемії, що стосується економічного, соціального, технологічного, політичного макро-маркетингового середовищ. Більшість науковців і ринкових експертів підкреслюють, що ця глобальна подія була непередбачуваною для усіх компаній на кожному ринку, і вона створила непередбачувані кризові наслідки для їх маркетингової діяльності у майбутньому. У відповідності з цією точкою зору, це зробило можливим ринковим експертам почати застосувати по відношенню допандемії коронавірусної хвороби COVID-19 термін "чорний лебідь", появу якого неможливо спрогнозувати. Але не тільки для компаній і підприємців, але й також і для вчених, політиків, світових лідерів та глобальних соціальних організацій запровадження бізнес-прогнозування у їх маркетингову діяльність стає необхідним для запобігання подібного типу мультидисциплінарних криз у майбутньому. Виокремлено та проаналізовано глобальні факти, прогнози та динаміку глобальних ризиків. Показано, що пандемія коронавірусної хвороби COVID-19 одночасно відповідає таким раніше передбаченим і високо вірогідним глобальними ризиками, як соціальні ризики, природні катастрофи та зброя масового знищення. На противагу поширеній точці зору, ці глобальні макро-маркетингові фактори передбачали пандемію грипу і наступну глобальну економічну кризу 2020 р. На основі проведеного дослідження був запропонований прогноз настання нових пандемій грипів протягом наступних трьох десятиліть. Також був виокремлений тренд асинхронізації глобальної економіки, що особливо підсилено на основі соціальних, технологічних, політичних та економічних наслідків пандемії коронавірусної хвороби COVID-19 на противагу факту, що ця криза стартувала синхронно. На основі вивчення процесів економічного відновлення різних країн було продемонстровано, що майбутнє відновлення глобальної економіки буде відповідати К-моделі відновлення. Показано, що компаніям доведеться навчитися готуватися до подібної маркетингової ризикованості та сильних глобальних викликів, а також розробці адекватних довгострокових маркетингових стратегій на основі успішного досвіду азіатських країн. Продемонстровано необхідність та важливість динамічних мультидисциплінарних маркетингових досліджень, що охоплюють різні сфери науки та економіки.



НАДХОДЖЕННЯ:
Compensatory financing of energy-efficient projects in construction: modification of "Tax Increment Financing"

Klymchuk, M.

Compensatory financing of energy-efficient projects in construction: modification of "Tax Increment Financing" = Компенсаторне фінансування енергоефективних проєктів в будівництві: модифікація "Tax Increment Financing" / M. Klymchuk


Представлено дослідження проблематики застосування фінансової компенсаторної технології "Tax Increment Financing" (TIF) та надані пропозиції щодо перспектив залучення інвестицій в проєкти енергозбереження. Залучення фінансових ресурсів в енергоефективні проєкти є однією з найбільш актуальних проблем сучасної економіки внаслідок розширення масштабів розвитку соціально-економічної інфраструктури в різних регіонах країни. За цих умов особливий інтерес представляють пошуки нових джерел і механізмів проєктного фінансування. Одним з таких механізмів є застосування відкладених податкових платежів (TIF), який є доволі поширеним за кордоном. Розглянуто перспективи імплементації механізму компесаторного фінансування в нинішніх умовах, проаналізовано зарубіжний досвід використання TIF. Управлінська технологія компенсаторного фінансування енергоефективних проєктів надасть можливість приймати ефективні управлінські рішення щодо залучення джерел фінансування, формування їх раціональної структури, а також розподіляти ризики між стейкхолдерами проекту; захищати від дефолту інші активи і підвищувати рівень фінансово-кредитних зобов'язань власників проекту; забезпечувати зростання коефіцієнта фінансового левериджу, що призведе до зростання прибутковості акціонерного капіталу і зменшення його вартості в складі сукупного капіталу. Особливість використання "TIF" полягає в забезпеченні відшкодування витрат інвестора через спеціальні фонди, що поповнюються за рахунок податкових надходжень від доходів створених і введених в експлуатацію енергоефективних об'єктів інфраструктури. Основною компонентою цього механізму є редевелопмент, фінансування якого відбувається за участі коштів інвестора, що вкладає їх в будівництво та відшкодовує свої витрати зі спеціального фонду, куди акумулювали податки, що сплачуються власниками нових зведених об'єктів. Наведена схема фінансування енергоефективних проєктів використовує ефект зростання податків у результаті реалізації проєктів, метою яких є збільшення вартості нерухомості або землі. На прикладі будівельного енергокластеру розроблено "Investment mechanism of enterprises (institutional participants in the construction energy cluster) using "Tax Increment Financing"", де в його структурі виокремлено методи, важелі, інструменти фінансування заходів енергозбереження на засадах компенсаторної технології саме в рамках такого інтеграційного утворення.



НАДХОДЖЕННЯ:
Competition strategy of company's: theoretical aspect and practical importance

Fedirko, H.

Competition strategy of company's: theoretical aspect and practical importance = Конкурентна стратегія підприємства: теоретичний аспект і практичне значення / H. Fedirko


Визначено, що існують різні трактування щодо визначення сутності поняття конкурентної стратегії підприємства. Доведено, що зміст положень вказаних формулювань можна класифікувати за різними ознаками і виокремити відповідні наукові підходи. Виділено наступні наукові підходи щодо даної проблематики: підхід, оснований на ознаці планування заходів конкурентного розвитку, способів та механізму управління ресурсами, процесами, ознаці цільових орієнтирів діяльності (планово-цільовий підхід); науковий підхід, пов'язаний із визначенням даного поняття через призму ознаки створення конкурентних переваг або ознаки відмінностей за результатами від конкурентів (підхід конкурентних переваг) (мається на увазі, що реалізація даної стратегії забезпечує появу визначених конкурентних переваг на ринку); науковий підхід, який характеризує дане поняття в контексті орієнтиру на ознаку ефективності розвитку (результативний підхід). Запропоноване універсальний підхід до визначення зазначеного феномену, який враховує ознаки трьох підходів. Визначено, що конкурентна стратегія підприємства є динамічний довгостроковий цілеспрямований плановий комплекс взаємопов'язаних заходів, підпорядкованих загальній меті підприємства, що грунтуються на внутрішніх можливостях підприємства, спрямовані на досягнення й утримання бажаного рівня конкурентоспроможності, конкурентних переваг, стійкої конкурентної позиції, високих фінансово-економічних результатів підприємства і здатні нейтралізувати вплив конкурентних сил. Доведено, що найбільш оптимальним для формування конкурентної стратегії є комплексний підхід, який оснований на: позиціонуванні конкурентної стратегії в загальній стратегії розвитку (якщо підприємство орієнтовано на зростання, стабілізацію або скорочення діяльності конкурентна стратегія повинна бути створення з огляду на дані позиції); формуванні всіх параметрів її впровадження на показниках внутрішніх можливостей, перспектив та зовнішніх факторів впливу; ринковій кон'юнктурі, встановленій на прогнозний період. Сформульовано авторський підхід до схеми можливостей вибору конкурентних стратегій, оснований на положеннях теорії розвитку підприємств, ознак локальності та комплексності стратегій, їх інноваційності. Встановлено, що представлена схема можливостей вибору конкурентних стратегій підприємств залежно від теорії розвитку має практичну цінність, оскільки може бути використана на практиці при здійснення даної процедури залежно від стану розвитку суб'єктів.



НАДХОДЖЕННЯ:
Cистемна природа кадрової безпеки підприємства

Кавтиш, О. П.

Cистемна природа кадрової безпеки підприємства


Досліджено сутність кадрової безпеки підприємства на основі системного підходу. Розкрито її особливості у структурі економічної безпеки та згруповано функціональні елементи шляхом їх поділу на ті, які орієнтовані насамперед на відтворення і забезпечення нормальних умов діяльності персоналу, та ті, які закладають засади для підтримки стійкого функціонування і розвитку підприємства. У частині суб'єктів кадрової безпеки здійснено їх систематизацію на внутрішні і зовнішні, де серед останніх враховано міжнародні організації. При дослідженні об'єктів кадрової безпеки уточнено джерела і фактори загроз за характеристиками персоналу. Це забезпечило розуміння складної природи кадрової безпеки і її функцій, цілей, принципіву тісному взаємозв'язку з відповідними елементами надсистеми - економічної безпеки. Визначено фактори, які впливають на ступінь складності кадрової безпеки як системи.



НАДХОДЖЕННЯ:
Cтан сучасного ринку праці України

Пігуль, В. В.

Cтан сучасного ринку праці України


Досліджено процеси, які відбуваються на сучасному ринку праці України. Розглянуто загальну ситуацію, що склалася на ринку праці України за останні роки. Досліджено основні показники, що характерні для ринку праці, - зайнятості та безробіття. Також проаналізовано причини безробіття серед населення та визначено структуру зайнятого населення та зайняте населення за видами економічної діяльності. Встановлено, що існує ряд проблем, які заважають розвитку ринку праці, включаючи зростання безробіття, нестабільну політичну та економічну ситуацію в Україні. Також встановлено причини безробіття та зменшення зайнятості населення. Виявлено, що задля кращого функціонування ринку праці потрібно працювати у напрямку розвитку соціально-економічної політики. Надано рекомендації щодо вдосконалення системи оплати праці. Запропоновано працювати у напрямку створення нових робочих місць задля залучення на ринок праці більшої кількості молодого населення та зменшенню міграційних процесів.



НАДХОДЖЕННЯ:
Developing the export potential of domestic enterprises in terms of European integration

Dergachova, V. V.

Developing the export potential of domestic enterprises in terms of European integration = Розвиток експортного потенціалу вітчизняних підприємств в умовах євроінтеграції


Ефективне функціонування внутрішнього ринку є однією із детермінант, котрий формує ендогенно-орієнтовану модель розвитку України. Зростання конкурентоспроможності вітчизняної економіки залежить від розвитку її зовнішньоекономічної діяльності, зокрема стимулювання експортного потенціалу та налагодження співпраці з стратегічними країнами-партерами. Експортний потенціал підприємства є основою для розробки зовнішньоекономічної стратегії, а його фактори визначають механізм формування стратегії. Розглянуто сутність понять "експорт" та "експортний потенціал" як економічних категорій. Виокремлено складові експортного потенціалу підприємства, основні принципи та фактори впливу на нього. Досліджено динаміку та сучасні тенденції розвитку експорту деревообробної промисловості України, визначено ключові країни-партнери. Ідентифіковано фактори, які стримують розвиток експортного потенціалу деревообробної промисловості й знижують конкурентоспроможність економіки України на світовому ринку. Запропоновано заходи щодо стимулювання розвитку експортного потенціалу вітчизняних деревообробних підприємств, використання яких, у перспективі, призведе до інтенсивного розвитку експортного потенціалу досліджуваної галузі. Основними барієрами ефективного використання експортного потенціалу у сфері імплементації ЗВТ з ЄС є: застаріла матеріально-технічна база та високий ступінь зносу наявного виробничого потенціалу; незбалансованість внутрішнього ринку; витратомісткість переробки деревини в Україні; розбіжності в технічних і санітарних стандартах; переважання експорту необробленої деревини; імпортозалежність галузі. Сформовані рекомендації, впровадження яких надасть змогу прискорити розвиток експортного потенціалу: експортна диверсифікація; імпортозаміщення; впровадження інституту уповноваженого економічного оператора в Україні; система Європейської сертифікації готової продукції з деревини.



НАДХОДЖЕННЯ:
Development strategies for scientific and technical cooperation between Ukraine and China

Tsybulenko, M.

Development strategies for scientific and technical cooperation between Ukraine and China = Стратегії розвитку науково-технічного взаємозв'язку України та Китаю


Проаналізовано стан українсько-китайських відносин, що дозволило розробити ряд стратегій, спрямованих на підвищення ефективності науково-технічної взаємодії двох країн. Реалізація окреслених у статті стратегем може слугувати чинником розширення сфер впливу у міжнародному науково-технічному середовищі за рахунок покращення конкурентних позицій економік в умовах глобалізації, дозволить укріпити вже сформовані відносини та вийти на новий рівень двосторонньої науково-технічної співпраці, а також може слугувати основою при вивченні міжнародної взаємодії в науково-технічній сфері країн, які не стали предметом даного дослідження. Виявлено, що ефективним підгрунтям щодо розширення двосторонньої взаємодії є вдало побудовані взаємовідносини, які реалізуються на демократичних засадах уже чверть століття, а також наявність спільного бачення майбутнього на основі інтеграційних процесів у світове економічне співтовариство на засадах науки та техніки, - тому систематизовано напрямки українсько-китайського співробітництва, що охоплюють наступні питання: безпосередньо з питань науково-технічного співробітництва, з питань співробітництва в космічній галузі та з питань співробітництва в галузі медицини. На підставі грунтовного аналізу, виокремлені вигоди співпраці на базі науки та техніки для кожної зі сторін окремо, що свідчить про можливість вдалого співробітництва за стратегією глобального розвитку. На підставі цього аналізу авторами виявлено, що розвиток науково-технічного співробітництва України та Китаю можливий лише на основі розвитку економіки, що потребує значних зусиль з боку держави і вимагає удосконалення шляхів інвестування та стимулювання співробітництва. Запропоновано визначати обсяг чистих прямих іноземних інвестиції на душу населення враховуючі обсяг цих інвестиції. Зазначено, що обсяг іноземних інвестиції варто оцінювати у розрахунку на 1 особу, адже даний показник відображає на скільки приплив іноземного капіталу впливає на пересічного громадянина держави, а не на весь масштаб країни.



НАДХОДЖЕННЯ:
Diagnosis of financial security level as the main tool of financial strategy development of oil-extraction companies

Dokiienko, L.

Diagnosis of financial security level as the main tool of financial strategy development of oil-extraction companies = Діагностика рівня фінансової безпеки як основний інструмент розвитку фінансової стратегії олійноекстракційних підприємств / L. Dokiienko


Розглянуті сучасні фінансові інструментарії діагностики рівня фінансової безпеки підприємств олійно-жирової галузі. На основі розгляду сучасних підходів до оцінки рівня фінансової безпеки сформовано трикомпонентну систему її оцінювання для підприємств олійно-жирової галузі. Дана система включає класичний інструментарій фінансового аналізу (коефіцієнтну модель та дискримінантні моделі прогнозування ймовірності банкрутства), інструментарій оцінювання фінансової стійкості (визначення типу поточної фінансової стійкості та модель модифікованого балансу) та інструментарій вартісно-орієнтованого управління модель "VBM-EVA-BSC"). Доведено, що найбільш популярним підходом до діагностики рівня фінансової безпеки підприємства в практичні діяльності є коефіцієнтний метод, який включає оцінку та аналіз ключових фінансових показників: рентабельності, ділової активності, платоспроможності, фінансової стійкості. На основі коефіцієнтної моделі здійснено діагностику рівня фінансової безпеки провідних вітчизняних олійноекстракційних підприємств. Узагальнення отриманих результатів дозволило розробити матрицю стратегічної фінансової позиції внутрішнього фінансового середовища олійноекстракційних підприємств. На основі тенденцій та перспектив подальшого розвитку олійно-жирової галузі України розроблено матрицю стратегічної фінансової позиції зовнішнього фінансового середовища для досліджуваних підприємств, яка визначає їх можливості розвитку та потенційні загрози. Поєднання двох матриць стратегічної фінансової позиції олійноекстракційних підприємств дозволило розробити матрицю можливих стратегічних напрямів їх фінансового розвитку з визначенням бажаної фінансової стратегії у рамках забезпечення бажаного рівня фінансової безпеки.



НАДХОДЖЕННЯ:
Digital marketing technologies for small and medium enterprises

Karpenko, N.

Digital marketing technologies for small and medium enterprises = Технології цифрового маркетингу для малих та середніх підприємств / N. Karpenko, M. Ivannikova


Дослідження розкривають роль маркетингу в соціальних мережах у просуванні малих та середніх підприємств. Завданнями дослідження є визначення доступних платформ соціал-медіа маркетингу (SMM), прийнятних для використання саме малими та середніми підприємствами, а також визначення, які з них є найбільш ефективними, вивчення впливу маркетингу в соціальних мережах на створення бренду та довіру споживачів, а також дослідження ролі маркетингу у соціальних мережах щодо ефективності організації. Результати дослідження показали, що беззаперечно використання маркетингу в соціальних мережах має адаптивність до багатьох малих та середніх підприємств, а також SMM позитивно впливає на створення бренду та довіру споживачів. Подібним чином SMM впливає на ефективність діяльності малих та середніх підприємств. Рекомендовано створити якісні відносини бренду з клієнтом або замовником, щоб вони могли використовувати платформу маркетингу в соціальних мережах як засіб обміну важливою інформацією про товари чи послуги, які можуть допомогти у прийнятті рішень. Розглянуто компоненти цифрового маркетингу в контексті концепції маркетингу 4Ps для малих та середніх підприємств. Проаналізовано та узагальнено досвід малих та середніх підприємств при використанні сучасних цифрових технологій. Визначено термінологію, методи та засоби цифрового маркетингу. Вивчення сучасних інструментів цифрового маркетингу в розвитку підприємств. Розглянуто використання цифрового маркетингу на малих та середніх підприємствах світу. Стаття заснована на дослідженні, висновках та рекомендаціях щодо використання маркетингових інструментів у соціальних мережах, що матиме значний вплив на розвиток та просування малого та середнього бізнесу. Відповідно до типової концепції 4P, її основні елементи прийняті для малих та середніх підприємств у цифровому маркетингу. Визначено, що різниця між цифровими та фізичними елементами 4P заснована на складових місце та розподіл. Натомість, товар і ціна недоступні для диференціації для цифрових та фізичних підходів, що застосовуються. Малі та середні підприємства використовують у своєму цифровому маркетингу інноваційні маркетингові інструменти соціальних медіа.



НАДХОДЖЕННЯ:
Digital маркетинг: еволюція розвитку в Україні

Виноградова, О. В.

Digital маркетинг: еволюція розвитку в Україні / О. В. Виноградова, Н. М. Недопако


Розглянуто зміну комплексу маркетингу з розвитком цифрових технологій, а саме: генезу digital-маркетингу, його характеристики і основні канали. Визначено роль та особливе значення digital-маркетингу в діяльності підприємств України. Обгрунтовано, що digital-маркетинг, завдяки своїми властивостям, істотно розширив можливості та інформаційне поле підприємств, знизив витрати, пов'язані з рекламою, пошуком партнерів, обміном і зберіганням інформації, а також посилив роль інформації як ресурсу в маркетингових та економічних системах управління. Доведено, що ефективність маркетингової діяльності напряму залежить від застосування комплексу інструментів digital-маркетингу, які розширяють можливості інформаційної підтримки підприємства в процесі вивчення ринку і пошуку нових ніш та підвищують ефективність взаємодії зі споживачем. Обгрунтовано пріоритетність залучення клієнтів та синергетичний ефект від комплексного використання інструментів digital-маркетингу в умовах нестабільного середовища. Систематизовано та охарактеризовано основні передумови формування digital-маркетингу, а саме: поява перших соціальних мереж та сервісів (MySpace, Del. icio. us, Diggта Facebook, Instagram, Twitter тощо), розвиток пошукових систем (Google, Baidu, Bing тощо), та поширення мобільних пристроїв (айфони, смартфони, планшети, нетбуки тощо). Показано, що впровадження цифрових технологій набуло поширення завдяки успішному налагодженню взаємодії з більш широкою цільовою аудиторією Інтернету за короткі терміни, відносно дешеве просування, підвищення впізнаваності бренду, прозорість маркетингової кампанії і можливість вносити коригування в режимі реального часу. Здійснено історичний аналіз та запропоновано еволюційне плато розвитку digital-маркетингу. До ключових етапів формування та розвитку digital-маркетингу в світі та в Україні пропонується віднести: цифрове телебачення, e-mail-маркетинг, інтерактивні екрани, пошукову оптимізацію, інфлюенц-маркетинг, контекстну рекламу та SMM-маркетинг.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського