РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Комунікативні параметри мовної особистості в освітньому дискурсивному просторі
Пошуковий запит: (<.>I=Ж73286<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 760
Представлено документи з 1 до 20
...

Пірошенко, С. Ю.

Комунікативні параметри мовної особистості в освітньому дискурсивному просторі


Розглянуто комунікативні параметри мовної особистості у площині мовленнєвого дискурсу. Акцентовано увагу на особистості, яка діє в дискурсивному просторі в конкретних комунікативних обставинах. Проаналізовано багаторівневу функціональну систему мовленнєвої діяльності та визначено підходи щодо структури мовної особистості. Звернено увагу на різні класифікації дискурсів мовної освіти за параметрами мовленнєвого твору та типами мовленнєвої поведінки особистості. Власне сам дискурс є комунікативним явищем, яке, на думку автора, відображає особливості актуального прояву мовної особистості.


Рассмотрены коммуникативные параметры языковой личности в плоскости речевого дискурса. Акцентировано внимание на личности, которая действует в дискурсивном пространстве в конкретных коммуникативных обстоятельствах. Проанализирована многоуровневая функциональная система речевой деятельности и определены подходы к структуре языковой личности. Обращено внимание на различные классификации дискурсов языкового образования по параметрам речевого произведения и типам речевого поведения личности. Собственно, сам дискурс является коммуникативным явлением, которое, по мнению автора, отражает особенности актуального проявления языковой личности.


The article considers the communication parameters of linguistic identity in the plane of verbal discourse. Focuses on the individual, acting discursive space in specific communicative situations. She analyses multi-functional system of performance and verbal approaches defined to the structure of linguistic identity.



НАДХОДЖЕННЯ:
Зарубіжний педагогічний досвід як чинник модернізації професійної підготовки українського вчительства: до історії питання

Осьмук, Н. Г.

Зарубіжний педагогічний досвід як чинник модернізації професійної підготовки українського вчительства: до історії питання


Охарактеризовано використання досвіду зарубіжної реформаторської педагогіки в процесі модернізації вітчизняної системи підготовки педагогічних кадрів. Акцентовано увагу на змістових та організаційно-методичних зарубіжних інноваціях, що вивчались і апробовувались українськими вчителями. Визначено роль зарубіжного досвіду в підвищенні професійного рівня вітчизняних педагогів. Розкрито основні завдання освітньої галузі у ретроспективному вимірі державних документів. Відзначено, що загальнопедагогічна підготовка педагогів передбачала опанування знаннями з педології, фізіології, анатомії, гігієни тощо, а змістовим компонентом зазначених дисциплін виступали ідеї та погляди представників реформаторської педагогіки - Д. Дьюї, Р. Зейделя, Г. Кершенштейнера, М. Монтессорі, П. Наторпа, С. Холла та інших в інтерпретації радянських педагогів-науковців. Доведено, що інновації реформаторської педагогіки виступали факторами модернізації системи фахової підготовки вчительства.


Охарактеризовано использование опыта зарубежной реформаторской педагогики в процессе модернизации отечественной системы подготовки педагогических кадров. Акцентировано внимание на организационно-методических инновациях и инновациях в содержании педагогического образования. Определена роль зарубежного опыта в повышении профессионального уровня отечественных педагогов. Раскрыты основные задачи образовательной сферы в ретроспективном измерении государственных документов. Отмечено, что общепедагогическая подготовка педагогов предусматривала овладение знаниями по педолоии, физиологии, анатомии, гигиене, а содержательным компонентом этих дисциплин выступали идеи и взгляды представителей реформаторской педагогики - Д. Дьюи, Р. Зейделя, Г. Кершенштейнера, М. Монтессори, П. Наторпа, С. Холла и других в интерпретации советских педагогов. Доказано, что инновации реформаторской педагогики выступали факторами модернизации системы профессиональной подготовки учительства.


In the article the application of experience of foreign Reformation pedagogics in the process of national teacher training modernization is characterized. The focus is on the contextual, organizational and methodological foreign innovations that were used by Ukrainian teachers. The role of foreign experience in the professional development of national teachers is stated.



НАДХОДЖЕННЯ:
Використання інтерактивних методів навчання у контексті системного підходу

Пісоцька, Л. С.

Використання інтерактивних методів навчання у контексті системного підходу


Розкрито основні поняття та терміни означеної проблеми. Порушено питання використання інтерактивних методів у навчально-виховному процесі навчального закладу крізь призму системного підходу. Узагальнено фактори реалізації інтерактивних методів у навчально-виховному процесі; систематизовано їх переваги над традиційними. Доведено, що ефективність використання інтерактивних методів, в основному, залежить від викладача. Виокремлено та перераховано інтерактивні методи і прийоми. Окрім того, чітко сформульовано вимоги до використання інтерактивних методів викладачем.


Раскрыты основные понятия проблемы. Раскрыт вопрос использования интерактивных методов в учебно-воспитательном процессе ученого заведения сквозь призму системного подхода. Обобщены факторы реализации интерактивных методов в в учебно-воспитательном процессе, систематизированы их преимущества над традиционными. Доказано, что эффективность использования интерактивных методов, в основном, зависит от преподавателя. Выделены и перечислены интерактивные методы и приемы. Кроме того, четко сформулированы требования к использованию интерактивных методов преподавателем.


Basic notions of the problem are revealed in the article. The question of usage of interactive methods in the educational process of educational establishment through the prism of the system approach has been risen. The factors of realization of the interactive methods in the educational process have been generalized, their prevalence over the traditional ones have been systematized.



НАДХОДЖЕННЯ:
Теорія музичного навчання Едвіна Гордона

Поплавська-Мельниченко, Ю. В.

Теорія музичного навчання Едвіна Гордона


Розглянуто особливості теорії навчання музики відомого американського вченого-дослідника та педагога Едвіна Гордона, розкрито зміст і суть введеного ним нового терміна та поняття "аудіація" ("audiation"). Визначено типи аудіації й етапи підготовки до аудіації. Подано порівняння процесів засвоєння мовної та музичною інформації, виділено їх спільні засади. Виявлено зв'язок цієї теорії з іншими методиками раннього музичного розвитку дітей. Зроблено висновок, що ця теорія є унікальною у спробі залучити психологічні принципи до викладання та вивчення музики, вона може бути надзвичайно корисною у музичній педагогіці.


Рассмотрены особенности теории обучения музыке известного американского ученого-исследователя и педагога Эдвина Гордона. Раскрыты содержание и суть введённого ученым нового термина и понятия "аудиация" ("audiation"). Определены типы аудиации и этапы подготовки к аудиации. Представлено сравнение процессов усвоения речевой и музыкальной информации. Выделены их общие принципы, обнаружена связь данной теории с другими методиками раннего музыкального развития детей. Сделан вывод, что данная теория является уникальной в попытке привлечь психологические принципы к преподаванию и изучению музыки, она может быть чрезвычайно полезной в музыкальной педагогике.


The article reveals the specifics of a theory of music learning, depicted by the well-known American researcher and teacher Edwin E. Gordon. It also shows the significance and the implication of the term "audiation". Іnvented by the researcher, as well as it determines "audiation" types, as well as the stages of preparation for audiation, here the comparison between the processes of attaining music information and language information is presented and their common grounds are emphasized.



НАДХОДЖЕННЯ:
Особливості правового виховання молодших підлітків шкіл-інтернатів

Поліщук, О. В.

Особливості правового виховання молодших підлітків шкіл-інтернатів


Розглянуто специфіку правового виховання молодших підлітків загальноосвітніх шкіл-інтернатів. Акцентовано увагу на соціально-педагогічній реабілітації як одній з умов підвищення ефективності правового виховання молодших підлітків шкіл-інтернатів. Визначено функції правового виховання молодших підлітків шкіл-інтернатів стосовно соціально-педагогічної реабілітації: компенсаційна, діагностично-прогностична, адаптаційна, корекційна, профілактична. Подано методичні рекомендації педагогам загальноосвітніх шкіл-інтернатів щодо ефективної організації правового виховання молодших підлітків.


Рассмотрена специфика правового воспитания младших подростков общеобразовательных школ-интернатов. Акцентировано внимание на социально-педагогической реабилитации как одной из условий повышения эфективности правового воспитания младших подростков школ-интернатов. Определены функции правового воспитания младших подростков школ-интернатов относительно социально-педагогической реабилитации: компенсационная, диагностически-прогностическая, адаптационная, коррекционная, профилактическая. Даны методические рекомендации педагогам общеобразовательных школ-интернатов относительно эффективной организации правового воспитания младших подростков.


The author of the article examines the specificity of law training of the junior teenagers of general educational boarding schools. The attention is accented on social-pedagogical rehabilitation as one of the conditions of increase of the effectiveness of law training of the junior teenagers of boarding schools. Its application in the process of law training of the junior teenagers under the conditions of establishments of boarding school type is shown.



НАДХОДЖЕННЯ:
Педагогічні умови професійної взаємодії соціального педагога у загальноосвітньому навчальному закладі

Острянко, Т. С.

Педагогічні умови професійної взаємодії соціального педагога у загальноосвітньому навчальному закладі


Розглянуто важливість і необхідність взаємодії соціального педагога з педагогічним колективом у процесі соціалізації учнів. Акцентовано увагу на визначенні й обгрунтуванні педагогічних умов, які сприятимуть забезпеченню професійної взаємодії соціального педагога з адміністрацією закладу, практичним психологом, учителями, батьками учнів. Висунуто пропозиції щодо вивчення практичних шляхів взаємодії соціального педагога з практичним психологом, адміністрацією та вчителями у закладі освіти, а також визначення рівня професійної взаємодії фахівця у реалізації соціально-педагогічної діяльності.


Отмечена важность и необходимость взаимодействия социального педагога с педагогическим коллективом в процессе социализации учащихся. Акцентировано внимание на определении и обосновании педагогических условий, которые будут способствовать обеспечению профессионального взаимодействия социального педагога с администрацией учреждения, практическим психологом, учителями, родителями учеников. Сделаны предложения по изучению практических путей взаимодействия социального педагога с практическим психологом, администрацией и учителями в образовательном учреждении, а также определению уровней профессионального взаимодействия специалиста в процессе реализации социально-педагогической деятельности.


In article the importance and need of interaction of the social pedagogue with pedagogical collective in the course of socialization of pupils is noted. The author focused attention on definition and justification of pedagogical conditions which would promote ensuring professional interaction of the social pedagogue with secondary school administration, the practical psychologist, teachers, and parents.



НАДХОДЖЕННЯ:
Організація навчання курсантів професійно спрямованого англомовного монологічного мовлення

Несин, Ю. М.

Організація навчання курсантів професійно спрямованого англомовного монологічного мовлення


Розроблено рекомендації щодо організації навчання курсантів професійно спрямованого англомовного монологічного мовлення. В результаті експериментального навчання було встановлено, що дотримання методичних рекомендацій сприяє покращанню навчання курсантів професійно спрямованого англомовного монологічного мовлення. Зазначені рекомендації стосуються організаційних форм навчання курсантів, ступеня навчання професійно спрямованого монологічного мовлення, етапів навчання, оптимального варіанта розміщення парт в аудиторії, режимів роботи курсантів на занятті, ступеня керування викладача, виправлення помилок курсантів, забезпечення взаємоконтролю тощо.


Разработаны рекомендации относительно организации обучения курсантов профессионально направленной англоязычной монологической речи. В результате экспериментального обучения было установлено, что соблюдение рекомендаций способствует улучшению обучения курсантов профессионально направленной англоязычной монологической речи. Указанные рекомендации касаются организационных форм обучения курсантов, курса обучения курсантов профессионально направленной англоязычной монологической речи, этапов обучения, оптимального варианта размещения парт в аудитории, режимов работы курсантов на занятии, степени управления преподавателя, исправления ошибок курсантов, обеспечения взаимоконтроля и т.д.


The article gives the main recommendations concerning organization of teaching cadets professionally oriented English monologue speaking. The results of the experimental teaching showed that recommendations can improve teaching cadets professionally oriented English monologue speaking.



НАДХОДЖЕННЯ:
Можливості Hyper-V для організації практичних занять з адміністрування операційних систем

Наумук, О. В.

Можливості Hyper-V для організації практичних занять з адміністрування операційних систем


Проаналізовано роль сучасного учителя інформатики та шляхи вдосконалення його професійної підготовки під час вивчення курсів "Адміністрування комп'ютерних мереж" і "Комп'ютерні мережі". Висвітлено можливі ускладнення та проблеми під час підготовки устаткування для практичних занять з цих дисциплін. Розглянуто встановлення та деякі особливості налаштування Microsoft Hyper-V версій Server Core та Full Instalation, використання консолі Hyper-V Manager для керування системою віртуалізації. Здійснено огляд технології віртуалізації для організації практичних занять. Виходячи з можливостей, які надає гіпервізор, можна зробити висновок, що впровадження використання віртуалізації на практичних заняттях сприятиме підвищенню практичних навичок та умінь, покращеному засвоєнню теоретичного матеріалу з адміністрування операційних систем і комп'ютерних мереж.


Проанализированы роль современного учителя информатики и пути совершенствования его профессиональной подготовки при изучении курсов "Администрирование компьютерных сетей" и "Компьютерные сети". Освещены возможные осложнения и проблемы при подготовке оборудования для практических занятий по этим дисциплинам. Рассмотрены установки и некоторые особенности настройки Microsoft Hyper-V версий Server Core и Full Instalation, использование консоли Hyper-V Manager для управления системой виртуализации. Осуществлен обзор технологии виртуализации для организации практических занятий. Исходя из возможностей, которые предоставляет гипервизор, можно сделать вывод, что внедрение использования виртуализации на практических занятиях будет способствовать повышению практических навыков и умений, улучшенному усвоению теоретического материала по администрированию операционных систем и компьютерных сетей.


The article analyzes the role of the modern computer science teachers and how to improve its training courses in the study of the "Administration of Computer Networks" and "Computer Network". It highlights potential complications and problems in the preparation of equipment for practical training in these disciplines. It explains how to install and configure some features of Microsoft Hyper-V versions Server Core and Full Installation, using console Hyper-V Manager to manage virtualization.



НАДХОДЖЕННЯ:
Методи підготовки майбутніх вихователів до забезпечення наступності навчання в дошкільних навчальних закладах та початковій школі

Новак, О. М.

Методи підготовки майбутніх вихователів до забезпечення наступності навчання в дошкільних навчальних закладах та початковій школі


Розглянуто використання методів підготовки майбутніх вихователів до забезпечення наступності навчання в дошкільних навчальних закладах (ДНЗ) і початковій школі у процесі вивчення спецкурсу "Наступність навчання в дошкільних навчальних закладах та початковій школі". Узагальнено підходи науковців до методів навчання та виокремлено методи навчання за ступенем самостійного мислення студентів під час засвоєння знань щодо готовності майбутніх вихователів до забезпечення наступності навчання в ДНЗ та початковій школі. Методи виділяються на основі оцінки ступеня творчої активності майбутніх вихователів у процесі навчального процесу: репродуктивні, проблемного викладання знань, частково-пошукові та дослідницькі методи.


Рассматрено использование методов подготовки будущих воспитателей к обеспечению преемственности обучения в дошкольных учебных заведениях (ДУЗ) и начальной школе в процессе изучения спецкурса "Преемственность обучения в дошкольных учебных заведениях и начальной школе". Обобщены подходы ученых к методам обучения и выделены методы обучения согласно степени самостоятельного мышления студентов при усвоении знаний относительно готовности будущих воспитателей к обеспечению преемственности обучения в ДУЗ и начальной школе. Методы выделяются на основе оценки степени творческой активности будущих воспитателей в процессе учебного процесса: репродуктивные, проблемного преподавания знаний, частично-поисковые и исследовательские методы.


The author of the article considers using methods of preparing future educators for providing succession of teaching at pre-school establishments and elementary school in the process of studying the special course "Succession of teaching at pre-school establishments and primary school". Generalized scientific approaches to teaching methods and teaching methods are allocated according to the degree of independent thinking of students in mastering knowledge, commitment to training future educators to ensure continuity of learning in pre-school and elementary school.



НАДХОДЖЕННЯ:
Діагностика креативності як початковий етап в її формуванні у студентів гуманітарних спеціальностей

Особов, І. П.

Діагностика креативності як початковий етап в її формуванні у студентів гуманітарних спеціальностей


Представлено діагностику рівня сформованості креативності у студентів гуманітарних спеціальностей. Показано творчі завдання, які сформульовано з урахуванням підсумків проведеного тестування. Обгрунтовано роль інформаційно-комунікаційних технологій як способу стимулювання розвитку креативності. Проаналізовано можливість упровадження в навчально-виховний процес ВНЗ спеціального курсу креативних тренінгів.


Представлена диагностика уровня сформированности креативности у студентов гуманитарных специальностей. Показаны творческие задания, которые сформулированы с учетом итогов проведенного тестирования. Обоснована роль информационно-коммуникационных технологий как способа стимулирования развития креативности. Проанализирована возможность внедрения в учебно-воспитательный процесс ВУЗ специального курса креативных тренингов.


The place and role of extracurricular establishments in the contemporary educational activity are relieved. It is found out that school education is a component of continuing education students, which greatly affects the socialization of the individual, the disclosure of its creative potential, the formation of values and moral orientations.



НАДХОДЖЕННЯ:
Позашкільні навчальні заклади художньо-естетичного напряму м. Хмельницького

Олійник, Н. А.

Позашкільні навчальні заклади художньо-естетичного напряму м. Хмельницького


Визначено місце та роль позашкільної освіти в системі сучасної освітньої діяльності. З'ясовано, що позашкільна освіта є складовою системи безперервної освіти учнівської молоді, яка значною мірою впливає на соціалізацію особистості, розкриття її творчого потенціалу, формування ціннісних і моральних орієнтацій. Висвітлено діяльність позашкільних навчальних закладів художньо-естетичного напряму м. Хмельницький. На конкретних прикладах продемонстровано досягнення та здобутки творчих колективів, які існують у цих закладах. Доведено необхідність існування означених закладів у загальній системі освіти України.


Определены место и роль внешкольного образования в системе современной образовательной деятельности. Выяснено, что внешкольное образование является составляющей системы непрерывного образования ученической молодежи, которое значительно влияет на социализацию личности, раскрытие ее творческого потенциала, формирование моральных ориентаций. Освещена деятельность внешкольных учебных заведений художественно-эстетического направления г. Хмельницкий. На конкретных примерах показаны достижения творческих коллективов, которые существуют в этих заведениях. Определена необходимость существования таких заведений в системе образования.


The place and role of extracurricular establishments in the contemporary educational activity are relieved. It is found out that school education is a component of continuing education students, which greatly affects the socialization of the individual, the disclosure of its creative potential, the formation of values and moral orientations.



НАДХОДЖЕННЯ:
Про компетентнісний підхід у навчанні математики в класах суспільно-гуманітарного напряму

Прус, А. В.

Про компетентнісний підхід у навчанні математики в класах суспільно-гуманітарного напряму


Розглянуто зміст та обсяг понять "компетенція", "компетентність", "математична компетентність", "компетентнісний підхід". Проаналізовано окремі особливості сприймання математики гуманітаріями. З'ясовано особливості реалізації компетентнісного підходу в навчанні математики учнів класів суспільно-гуманітарного напряму, на основі чого визначено інтелектуальні та матеріальні засоби його реалізації. Акцентовано увагу на прикладній спрямованості математики як дієвому засобі формування математичної компетентності учнів класів суспільно-гуманітарного напряму.


Рассмотрены содержание и объем понятий "компетенция", "компетентность", "математическая компетентность", "компетентностный подход". Проанализированы отдельные особенности восприятия математики гуманитариями. Выяснены особенности реализации компетентностного подхода в обучении математике учеников классов общественно-гуманитарного направления, на основании чего определены интеллектуальные и материальные средства его реализации. Акцентировано внимание на прикладной направленности математики як действенном способе формирования математической компетентности учеников классов общественно-гуманитарного направления.


The article deals with the plot and volume of such notions as awareness, competence, mathematical competence, competence approach; certain peculiarities of perception of mathematics by classical scholars are analyzed; peculiarities of realization of the competent approach in teaching mathematics of the pupils in the social humanitarian classes have been cleared up; the ways of its functioning have been defined.



НАДХОДЖЕННЯ:
Використання методів навчання у професійній підготовці майбутніх перекладачів в університетах Великої Британії

Сєргєєва, О. В.

Використання методів навчання у професійній підготовці майбутніх перекладачів в університетах Великої Британії


Проаналізовано основні методи навчання перекладачів у професійній підготовці в університетах Великої Британії. Простежено, що методи передбачають організацію активної взаємодії між викладачами і студентами та між самими студентами. Розглянуто роль викладача у створенні навчальних умов перекладацької ситуації. Визначено позитивні моменти зарубіжного досвіду у цій сфері освіти та можливості їх впровадження у вітчизняний освітній простір.


Проанализированы основные методы обучения переводчиков в профессиональной подготовке в университетах Великобритании. Прослежено, что методы предусматривают организацию активного взаимодействия между преподавателями и студентами и между самими студентами. Рассмотрена роль преподавателя в организации учебных условий переводческой ситуации. Определены положительные моменты зарубежного опыта в этой сфере образования и возможности их внедрения в образовательную систему Украины.


The article deals with the main methods of teaching for the future translators and interpreters in the British professional education. The author examined that the methods which provide for the organization of active interaction between teachers and students and between by the students themselves. The role of the teacher in creating learning conditions of translation and interpreting situation is examined.



НАДХОДЖЕННЯ:
Особенности развития вариативности мышления студентов гуманитарных и инженерно-педагогических специальностей

Семиченко, В. А.

Особенности развития вариативности мышления студентов гуманитарных и инженерно-педагогических специальностей


Розглянуто особливості розвитку варіативності мислення у студентів гуманітарних та інженерно-технічних спеціальностей у процесі професійної підготовки. На основі проведеного теоретичного аналізу підтверджено, що розвиток варіативності мислення розглядається в психології як важливий компонент розвитку мисленєвої діяльності, але основні дослідження проводились на ранніх етапах онтогенезу. Недостатньо розробленою є і методична база. Запропоновано набір методик для діагностування особливостей розвитку досліджуваного показника на більш пізніх етапах онтогенезу. Одержано емпіричні дані, що розкривають основні характеристики варіативності мислення (продуктивність, гнучкість, складність) у студентів досліджуваних спеціальностей.


Рассмотрены особенности развития вариативности мышления у студентов гуманитарных и инженерно-технических специальностей в процессе профессиональной подготовки. На основании проведенного теоретического анализа подтверждено, что развитие вариативности мышления рассматривается в психологии как важный компонент развития мыслительной деятельности, однако основные исследования проводились на ранних этапах онтогенеза. Недостаточно разработанной является и методическая база. Предложен набор методик, позволяющих диагностировать особенности развития исследуемого показателя на более поздних этапах онтогенеза. Получены эмпирические данные, раскрывающие основные характеристики вариативности мышления (продуктивность, гибкость, сложность) у студентов исследуемых специальностей.


In the article the actual psychological problem – especially of variability thinking in students of humanities and engineering specialties during training is studied. Based on the theoretical analysis it is confirmed that the development of variability of thinking is studied in psychology as an important component of thinking activity, but the basic researches were conducted in the early stages of ontogeny.



НАДХОДЖЕННЯ:
Теоретичні підходи до проблеми соціалізації майбутніх педагогів

Сівак, Н. А.

Теоретичні підходи до проблеми соціалізації майбутніх педагогів


Наведено провідні категоріальні ознаки соціалізації у різних галузях знання. Розкрито та проаналізовано дві групи теоретичних підходів до соціалізації студентської молоді вищих педагогічних навчальних закладів: філософсько-методологічний (філософський, особистісно орієнтований, діяльнісний, компетентнісний) та конкретно науковий (соціологічний, психологічний, соціально-педагогічний). Окреслено процес соціалізації студентів у ВНЗ як суб'єкт-об'єктний вплив і суб'єкт-суб'єктну взаємодію викладача та студента в педагогічному процесі.


Выделены ведущие категориальные значения социализации в разных сферах познания. Раскрыты и проанализированы две группы теоретических подходов к социализации студенческой молодежи высших педагогических учебных заведений: философско-методологический (философский, личностно ориентированный, деятельностный, компетентностный) и конкретно научный (социологический, психологический, социально-педагогический). Определен процесс социализации студентов в ВУЗ как субъект-объектное влияние и субъект-субъектное взаимодействие преподавателя и студента в педагогическом процессе.


In the article the leading category values of socialization are selected in the different spheres of cognition; two groups of theoretical approaches to the students’ socialization of higher pedagogical educational establishment are revealed and analyzed: philosophical-methodological (philosophical, personality oriented, active, competitive) and specifically scientific (sociological, psychological and social pedagogical approaches).



НАДХОДЖЕННЯ:
Роль емоційної та експресивної функції слів у навчанні та вихованні школярів

Ткачук, Г. О.

Роль емоційної та експресивної функції слів у навчанні та вихованні школярів


Розглянуто роль емоційно забарвлених слів, зокрема їх важливість, для збагачення та увиразнення мовлення, емоційного пізнання дійсності, а також впливу на читача, слухача, співрозмовника. Запропоновано зміст теоретичного матеріалу для опрацювання на уроках української мови з метою ознайомлення учнів з таким специфічним пластом лексики, її типами, стилістичними функціями. Зазначено, що в учнів слід виробляти вміння пояснювати значення емоційно забарвлених слів, визначати їх функції у тексті, добирати та доречно вписувати у мовленні емоційно забарвлені фразеологічні одиниці та демінутивну лексику.


Рассмотрена роль эмоционально окрашенных слов, в частности их важность для обогащения и выразительности речи, эмоционального познания действительности, а также воздействия на читателя, слушателя, собеседника. Предложено содержание теоретического материала для обработки на уроках украинского языка с целью ознакомления учащихся с таким специфическим пластом лексики, ее типами, стилистическими функциями. Указано, что в учащихся следует вырабатывать умение объяснять значение эмоционально окрашенных слов, определять их функции в тексте, подбирать и уместно вписывать в речи эмоционально окрашенные фразеологические единицы и деминутивную лексику.


Deals with the role of emotionally colored words, particularly their importance for enrichment and expressiveness of speech, emotional cognition of reality, and their influence on the reader, listener, interlocutor, the content of theoretical material for the treatment at the lessons of Ukrainian language aiming to get acquainted the pupil with such specific layer of vocabulary, its types, stylistic functions is offered.



НАДХОДЖЕННЯ:
Взаємозв'язок методів навчання каліграфічному письму у процесі практичної підготовки майбутніх учителів до роботи з першокласниками

Ткачук, Г. О.

Взаємозв'язок методів навчання каліграфічному письму у процесі практичної підготовки майбутніх учителів до роботи з першокласниками


Розглянуто практичну підготовку студентів ВНЗ до навчання письма учнів першого класу, зокрема поєднання таких відомих методів: копіювального, лінійного, тактового, генетичного, аналітико-синтетичного, тому що саме таке використання методів надає можливість майбутнім учителям удосконалювати свій почерк і практично підготуватись до роботи над виробленням каліграфічного та швидкого письма в учнів початкових класів. Проаналізовано посібники з каліграфії для студентів педагогічних ВНЗ.


Рассмотрена практическая подготовка студентов ВУЗ к обучению письму учащихся первого класса, в частности сочетание таких известных методов: копировального, линейного, тактового, генетического, аналитико-синтетического. Отмечено, что именно такое использование методов дает возможность будущим учителям совершенствовать свой почерк и практически подготовиться к работе над выработкой каллиграфического и быстрого письма в учащихся начальных классов. Проанализированы пособия по каллиграфии для студентов педагогических ВУЗ.


Practical training of the students institutions of higher education for teaching first-formers writing is considered in the article, particularly the optimal combination of such well known methods as: copying, lineal, rhythm, genetic, analitic-synthetic, because such usage of methods allows future teachers to master their style to prepare practically to the work on making primary pupils’ handwriting calligraphic and quick; also the visual aids on calligraphy for students of pedagogical higher educational establishments are analyzed.



НАДХОДЖЕННЯ:
Формування життєвої компетентності дітей 6–7-річного віку в ігровій діяльності

Сас, О. О.

Формування життєвої компетентності дітей 6–7-річного віку в ігровій діяльності


Розкрито актуальну проблему формування життєвої компетентності дітей 6 - 7-річного віку. Проаналізовано наукові дослідження, підходи педагогів і психологів щодо вирішення питання формування життєвої компетентності дітей зазначеного віку. Акцентовано увагу на необхідності врахування рольової сутності дитячої особистості в процесі формування життєвої компетентності. Подано детальну характеристику ігрової діяльності та розкрито її значення у формуванні життєвої компетентності дітей 6 - 7-річного віку. З'ясовано, що в грі дитина набуває досвіду, який є важливим для формування життєвої компетентності.


Раскрыта актуальная проблема формирования жизненной компетентности детей 6 - 7-летнего возраста. Проанализированы научные исследования, подходы педагогов и психологов к решению вопроса формирования жизненной компетентности детей указанного возраста. Акцентировано внимание на необходимости учета ролевой сущности детской личности в процессе формирования жизненной компетентности. Дана подробная характеристика игровой деятельности и раскрыто ее значение в формировании жизненной компетентности детей 6 - 7-летнего возраста. Установлено, что в игре ребенок приобретает опыт, который является важным для формирования жизненной компетентности.


In the article the actual problem of the formation of life competence of 6 - 7 year-old children is revealed, the research approaches of teachers and psychologists to the solving of the question of formation of life competence of children this age are analyzed.



НАДХОДЖЕННЯ:
Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання вищої математики в технічних університетах України

Рашевська, Н. В.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання вищої математики в технічних університетах України


Проаналізовано інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) навчання вищої математики, що використовуються під час навчання студентів у технічних ВНЗ України. Серед них - програмно-педагогічні засоби, програмні середовища, електронні навчально-методичні посібники, розробниками яких є вітчизняні науковці. Розглянуто особливості зазначених технологій, їх можливості та призначення, виділено педагогічні цілі використання ІКТ у процесі навчання вищої математики. Проведено класифікацію програмно-педагогічних засобів за рівнями архітектури, способом представлення розділів математики та ступенем автономності. Наведено дидактичні умови розробки програмно-педагогічних засобів.


Проанализированы информационно-коммуникационные технологии (ИКТ) обучения высшей математике, которые используются в технических ВУЗ Украины. Среди них - программно-педагогические средства, программные среды и электронные учебно-методические пособия, разработчиками которых являются отечественные ученые. Рассмотрены особенности указанных технологий, их возможности и предназначение, выделены педагогические цели использования ИКТ в процессе обучения высшей математике. Проведена классификация программно-педагогических средств по уровням архитектуры, способу представления разделов математики и степени автономности. Приведены дидактические условия разработки программно-педагогических соедств.


The article analyzes the ICT of teaching higher mathematics, which are used in the training of students in the higher technical educational institutions of Ukraine. Among them it studies software and educational tools, software protection, electronic teaching aids, developers of which are domestic scholars. The features of these technologies, their potential and purpose, selected teaching goals using information and communication technology in learning higher mathematics are examined. Classification of software and teaching tools for architecture levels, the way they represent branches of mathematics and the degree of autonomy are classified; didactic conditions of developing of software and teaching tools are given.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аспект раннього естетичного розвитку у педагогічних системах

Рагозіна, В. В.

Аспект раннього естетичного розвитку у педагогічних системах


Розглянуто концептуальні підходи та технології зарубіжних педагогів Ф. Фребеля і М. Монтессорі в аспекті естетичного розвитку дитини раннього віку. Проведено порівняльний аналіз педагогічних принципів та особливостей дидактичних методів ф. Фребеля і М. Монтессорі з акцентом на виховання почуттєвої сфери дитини й її естетичного розвитку. Виявлено їх спільні позиції - шанобливе ставлення до природи дитини, необхідність раннього початку спеціального віковідповідного навчання, в основі якого - формування емоцій та почуттів, виховання у дошкільних установах і розбіжності, пов'язані з особливим баченням матеріалів для навчання, створених педагогами та відповідно авторськими методиками й їх реалізацією у різних типах дошкільних закладів - дитячих садках Ф. Фребеля та будинках дитини М. Монтессорі.


Рассмотрены концептуальные подходы и технологии зарубежных педагогов Ф. Фребеля и М. Монтессори в контексте эстетического развития ребенка раннего возраста. Произведен сравнительный анализ педагогических принципов и особенностей дидактических методов Ф. Фребеля и М. Монтессори с акцентом на воспитании чувственной сферы ребенка. Акцентировано внимание на необходимости раннего начала соответствующего возрасту обучения, в основе которого - формирование эмоций и чувств. Раскрыты различия, касающиеся особенного видения материалов для обучения, созданных педагогами соответственно авторских методик и их реализацией в разных типах дошкольных заведений - детских садах Ф. Фребеля и домах ребенка М. Монтессори.


Conceptual approaches and technologies of foreign teachers are considered in the context of aesthetic development of child of early age. The comparative analysis of pedagogical principles and features of didactic methods of Fröbel and Montessori is produced with an accent on education of perceptible sphere of child, necessity of the early beginning of teaching, on basis of which of emotions and senses are formed, education in preschool establishments and distinctions and distinctions which consist in creation of the special materials for teaching and author methods and by their realization in the different types of preschool establishments – child's gardens of Fröbel and houses of child of Montessori.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського