РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Театр: континуум, коди, парадокси інтерпретації
Пошуковий запит: (<.>I=Ж73316<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

Держ. центр театр. мистец. ім. Л.Курбаса.


Театр: континуум, коди, парадокси інтерпретації. – К. – 2006


Розглянуто проблеми театру, викладено новітні підходи до художньої культури, визначено механізми її саморегуляції та сегменти ресурсної бази. Проаналізовано проблему театральних текстів в аспекті інтертексту. Висвітлено роль сучасної української драматургії в контексті теорії поколінь. Описано акторські технології європейського експериментального театру як етичний вимір культури ХХ ст.


Рассмотрены проблемы театра, изложены новейшие подходы к художественной культуре, определены механизмы её саморегуляции и сегменты ресурсной базы. Проанализирована проблема театральных текстов в аспекте интертекста. Освещена роль современной украинской драматургии в контексте теории поколений. Описаны актерские технологии европейского экспериментального театра как этическое измерение культуры ХХ ст.



НАДХОДЖЕННЯ:
До 120-річчя від дня народження Леся Курбаса: історія, теорія, критика

Головний редактор:

Корнієнко Н. Бойко Т.

Нац. центр театр. мистец. ім. Л.Курбаса.


До 120-річчя від дня народження Леся Курбаса: історія, теорія, критика. – К. – 2007


Розглянуто питання філософії театру Л.Курбаса, розкрито витоки ідеї інтертекстуальності філософського світогляду. Проаналізовано проблему синергії в театрі Л.Курбаса, семіотику театральності у його теоретичних роботах, особливості звертання до архетипів культури в контексті модернізації театрального буття в творчості. Висвітлено історію педагогічної практики Л.Курбаса у мистецькому об'єднанні "Березіль", експресивний реалізм у сценографічній практиці даного об'єднання та культурну "контрреформацію" наприкінці 1920 - на початку 1930-х рр. в Україні, співробітництво Л.Курбаса та М.Куліша у контексті діалогічної моделі творчості.


Рассмотрены вопросы философии театра Л.Курбаса, раскрыты истоки идеи интертекстуальности философского мировоззрения. Проанализированы проблема синергии в театре Л.Курбаса, семиотика театральности в его теоретических работах, особенности обращения к архетипам культуры в контексте модернизации театрального бытия в творчестве. Освещены история педагогической практики Л.Курбаса в художественном объединении "Березиль", экспрессивный реализм в сценографической практике данного объединения и культурная "контрреформация" конца 1920 - начала 1930-х гг. в Украине, сотрудничество Л.Курбаса и Н.Кулиша в контексте диалогической модели творчества.



НАДХОДЖЕННЯ:
Актуальне мистецтво: інтертекстуальні зв'язки

Головний редактор:

Корнієнко Н. Собіянський В. Бойко Т.

Нац. центр театр. мистец. ім. Л.Курбаса.


Актуальне мистецтво: інтертекстуальні зв'язки. – К. – 2008


Висвітлено питання візуального мистецтва в контексті його технологічних інновацій і теоретичних узагальнень. Проаналізовано жанрово-естетичні коди, концептуалістські та постконцептуалістські жанрологічні стратегії "антидрами" та "антитеатру" в українській драматургії 1980 - 1990 рр. Описано особливості "нової архаїки" у творчості московської художниці І. Затуловської, розвитку українського мистецтва в сучасний період. Розкрито значення радянських музеїв у мистецтвознавчому аспекті.


Освещены вопросы визуального искусства в контексте его технологических инноваций и теоретических обобщений. Проанализированы жанрово-эстетические коды, концептуалистские и постконцептуалистские жанрологические стратегии "антидрамы" и "антитеатра" в украинской драматургии 1980 - 1990 гг. Описаны особенности "новой архаики" в творчестве московской художницы И. Затуловской, развития украинского искусства в современный период. Раскрыто значение советских музеев в искусствоведческом аспекте.



НАДХОДЖЕННЯ:
Екзистенційний локус у новітній українській драматургії

Головний редактор:

Селіванова В. Собіянський В.

Нац. центр театр. мистец. ім. Л.Курбаса.


Екзистенційний локус у новітній українській драматургії. – К. – 2008


Проаналізовано політеїзм як містичну структурну гру у сюжетних архетипах сучасної української драматургії. Висвітлено питання актуалізації ранніх театрально-драматургічних форм у сучасних українських п'єсах. Визначено структурні рівні втілення категорії часовості у поетиці п'єси Л. Чупіс "Танці гончарного кола", зокрема, в архітектоніці тексту і композиції висловлювань, розщепленні свідомості (мовлення) героїні, перекодування метафор і метонімій. Описано типологічні особливості української новітньої драматургії в сучасному екзистенційному контексті.


Проанализирован политеизм как мистическая структурирующая игра в сюжетных архетипах современной украинской драматургии. Освещены вопросы актуализации ранних театрально-драматургических форм в современных украинских пьесах. Определены структурные уровни воплощения категории временности в поэтике пьесы Л. Чупис "Танцы гончарного круга", в частности, в архитектонике текста и композиции высказываний, раздробленности сознания (речи) героини, перекодировки метафор и метонимий. Описаны типологические особенности украинской новейшей драматургии в современном экзистенциальном контексте.



НАДХОДЖЕННЯ:
Діалог культури і політики

Головний редактор:

Бондарева О. Собіянський В.

Нац. центр театр. мистец. ім. Л.Курбаса.


Діалог культури і політики. – К. – 2009


Проаналізовано культуру як головний чинник сучасного етапу еволюції в контексті постнекласичного часопростору, глобалізаційні процеси як чинник сучасної політики в галузі музичної культури. Висвітлено концепт масової політичної свідомості "маленької людини" та симулякру "людини-гвинтика" в сюжетах сучасної української драматургії, трагічну реальність та комедійну утопію в антично-міфологічній драматургії у контексті новоєвропейської політичної філософії та постмодернізму. Розглянуто питання розвитку театрів малих форм Одеси за умов політизації мистецтва в першій половині 1920-х рр., українського театру в контексті націєтворчих процесів у Галичині 1930-х рр.


Проанализированы культура как главный фактор современного этапа эволюции в контексте постнеклассического времяпространства, глобализационные процессы как фактор современной политики в области музыкальной культуры. Освещены концепт массового политического сознания "маленького человека" и симулякра "человека-винтика" в сюжетах современной украинской драматургии, трагическая реальность и комедийная утопия в антично-мифологической драматургии в контексте новоевропейской политической философии и постмодернизма. Рассмотрены вопросы развития театров малых форм Одессы в условиях политизации искусства в первой половине 1920-х гг., украинского театра в контексте нациетворческих процессов в Галиции 1930-х гг.



НАДХОДЖЕННЯ:

Головний редактор:

Веселовська Г. Собіянський В.
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського