РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Инновационная политика Беларуси: достижения и проблемы в контексте глобальной динамики
Пошуковий запит: (<.>I=Ж73720<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1156
Представлено документи з 1 до 20
...

Богдан, Н. И.

Инновационная политика Беларуси: достижения и проблемы в контексте глобальной динамики


Рассмотрены проблемы формирования инновационной политики в условиях глобального мира. Проанализированы итоги инновационной деятельности в Беларуси в контексте международных индикаторов инноваций, доказано, что несмотря на сохранение значительного научно-технического потенциала результаты не соответствуют затратам, сохраняется технократический подход в стимулировании инновационных процессов. Теоретически обосновано и доказано наличие системных сбоев, асимметричности информации в реализации механизмов поддержки инноваций, предложены концептуальные основы расширения подхода к формированию инновационной политики. Проведенная апробация системы индикаторов инноваций для определения эффективности инновационной политики, учитывающая практику международных сравнений, показала, что ее применение позволяет выявить как силу, так и слабость мер, направленных на формирование современной инновационной системы, и дает возможность разработать новые направления инновационной политики.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інноваційна політика держави: реалії і проблеми

Головінов, О. М.

Інноваційна політика держави: реалії і проблеми


Обгрунтовано необхідність розробки і реалізації інноваційної політики як інструмента активної участі держави в інноваційному процесі; проаналізовано її взаємозв'язок з усіма складовими соціально-економічної політики держави, інститути яких у сукупності формують інтеграційно-мережеву структуру. Виявлено актуальні завдання державної інноваційної політики, цілеспрямовані заходи і основні напрями їх вирішення, що дозволило встановити функції інноваційної політики з точки зору її ролі в економічному зростанні на інноваційній основі. Підсумовано, що запропоноване розуміння інноваційної політики спрямовано на можливість розробки концептуальних підходів до формування цілісної державної політики розвитку інноваційної економіки. Обгрунтовано, що потенціал вирішення даної проблеми за рахунок тільки розглянутих заходів обмежений, оскільки спроба повно виявити їх одноосібно не реальна. Дослідження показало, що у центрі уваги державної інноваційної політики має бути стратегічне партнерство держави, освіти, науки та бізнесових структур із метою формування єдиної цілісної системи взаємодії, що забезпечує підвищення рівня інноваційної активності господарюючих суб'єктів, випуску нової конкурентоспроможної продукції, впровадження нових або модифікованих технологій.



НАДХОДЖЕННЯ:
Аналітичне оцінювання організаційно-економічних та фінансових умов розвитку системи вищої освіти України

Захарін, С. В.

Аналітичне оцінювання організаційно-економічних та фінансових умов розвитку системи вищої освіти України


Проаналізовано стан розвитку системи вищої освіти України. Визначено організаційно-економічні та фінансові умови функціонування системи вищої освіти. Обгрунтовано пропозиції щодо подальшої оптимізації розвитку системи вищої освіти. В результаті проведеного дослідження обгрунтовано наступні висновки і узагальнення: державна політика розвитку вищої освіти має бути чітко визначена законодавчо та забезпечена належними фінансовими ресурсами (бюджетними та позабюджетними); надзвичайно актуальним для розвитку ринку освітніх послуг є визначення потреб ринку праці та формування державного замовлення на підготовку кадрів у розрізі спеціальностей та рівнів освіти; збільшення обсягів фінансування вищої освіти є необхідною, але не достатньою умовою для одержання високоякісних освітніх послуг, і, відповідно, високого рівня конкурентоспроможності випускників вищих навчальних закладів; доцільна розробка та ухвалення державної цільової комплексної програми, яка б передбачала виведення 2 - 3 українських університетів до списку провідних університетів світу (ТОП-500); необхідно законодавчо визначити основні поняття вищої освіти як виду економічної діяльності, включаючи поняття "освітня послуга", "освітній продукт", "ринок освітніх послуг" та ін.; для підвищення якості освітніх послуг, підвищення конкурентоспроможності національних ВНЗ та впровадження в систему вищої освіти України кращих надбань європейського досвіду реформування системи вищої освіти, застосування дієвих механізмів формування і регулювання освітніх послуг, держава має радикально розширити інституціональну, академічну та фінансову автономію вузів; державна політика забезпечення якості освітніх послуг у системі вищої освіти в Україні потребує дієвого інституційно-правового та фінансового забезпечення, на основі якого необхідно задіяти ефективні економічні механізми формування та регулювання освітніх послуг.



НАДХОДЖЕННЯ:
Методика оценки знаний производственной системы как источников ее потенциала

Карпенко, Е. М.

Методика оценки знаний производственной системы как источников ее потенциала


Обоснована методика оценки объективированных знаний, базирующаяся на методе "большого котла"; разработана методика прямой оценки уровня необъективированных знаний управленческого персонала производственных систем, которая в отличие от известных методик основывается на положениях психосемантики и позволяет оценивать две базовые характеристики уровня знаний: глубину их детализированности и уровень структурной связанности. Это позволяет существенно повысить качество оценки поля знаний производственной системы за счет учета наряду с объективированными знаниями индивидуальных знаний работников.



НАДХОДЖЕННЯ:
Сущность и методы совершенствования организационно-управленческих инноваций на предприятиях Республики Молдова

Левитская, А. П.

Сущность и методы совершенствования организационно-управленческих инноваций на предприятиях Республики Молдова


Дана характеристика системных подходов к определению, раскрыта сущность подсистем организационно-управленческих инноваций. Проанализировано состояние данного типа инноваций по категориям, представлены методы разработки и внедрения организационных инноваций на предприятиях Республики Молдова. Инновационный процесс имеет сложную структуру и затрагивает различные компоненты административной деятельности, поэтому механизм подготовки и реализации организационных инноваций должен быть согласован со всеми процессами, имеющими место в компании. Организация и внедрение управленческих инноваций предполагает решение проблемы методического обеспечения инновационного процесса. В процессе разработки и реализации управленческих инноваций применяются различные методы и средства: бенчмаркинг, реинжиниринг бизнес-процессов, методология структурного анализа и проектирования SADT, проектный метод. Для обеспечения успешного внедрения организационных инноваций их инициаторы должны предвидеть возникновение различных категорий противостояния нововведениям, обладать достаточными властными полномочиями для их уравновешивания, владеть методикой использования доступных средств и моделей в ходе процесса реформирования различных систем управления.



НАДХОДЖЕННЯ:
Государственно-частное партнерство как новая модель развития инновационной и венчурной деятельности

Нехорошева, Л. Н.

Государственно-частное партнерство как новая модель развития инновационной и венчурной деятельности


Охарактеризованы инновационные индикаторы и сформированы задачи, стоящие перед инновационным развитием экономики Республики Беларусь; проведен анализ и дана оценка новых подходов к развитию государственно-частного партнерства в инновационной и венчурной деятельности, к разработке технологических платформ и совместных технологических инициатив как инструментов развития производств нового технологического уклада, рассмотрены возможности их использования в Республике Беларусь.



НАДХОДЖЕННЯ:
Напрями вдосконалення механізмів впровадження наукових розробок у промисловість

Федулова, Л. І.

Напрями вдосконалення механізмів впровадження наукових розробок у промисловість


Розкрито проблеми впровадження наукових розробок у промислове виробництво. Запропоновано шляхи удосконалення механізмів взаємодії науки, освіти і бізнесу у напрямі формування ефективної координації діяльності з метою створення цілісної збалансованої системи, що забезпечує необхідний рівень впровадження результатів наукової діяльності у промисловість. Пошук ефективних шляхів інтеграції науки, освіти й виробництва триває весь період існування України як незалежної держави і дотепер вони не знайдені в реалізованому вигляді. Необхідно вибудувати схему наука - ВУЗ - виробництво, що буде вдосконалюватися в міру реалізації на практиці. Потрібно в терміновому порядку налагодити ефективну систему наукового супроводу виробничих технологій з метою доведення їх до конкурентоспроможного стану й подальшого стійкого розвитку.



НАДХОДЖЕННЯ:
Знания и инновации как основа экономического развития

Schaefer, M.

Знания и инновации как основа экономического развития


Рассмотрены вопросы новых подходов и значение знаний и инноваций в экономическом развитии общества. Проиллюстрирована взаимосвязь образования и практической подготовки специалистов; показано, что формирование новых знаний способствует техническому прогрессу, а экономика знаний обеспечивает развитие общества. Концепция общества показывает роль знаний и инноваций в экономическом развитии, обеспечении значительного роста ВВП, социальных изменений в глобальной экономике. Экономика изменилась благодаря инновациям в области технологий, глобализации и предпринимательства. Благодаря новым знаниям экономика соответствует новым реальностям, новая концепция национальной экономической политики ориентирована на развитие конкурентоспособности, экономической глобализации, кооперации. Важную роль в формировании общества знаний, разработке инноваций играют университеты. Университеты обеспечивают повышение конкурентоспособности студентов на международных рынках труда. Сильны позиции университета, который работает в партнерстве с компаниями и предприятиями.



НАДХОДЖЕННЯ:
Модернізація ринкової економіки на постсоціалістичному просторі

Балджи, М. Д.

Модернізація ринкової економіки на постсоціалістичному просторі


Представлено основні положення процесів модернізації ринкової економіки, що спрямована на подолання кризових явищ та налагодження міжнародних зв'язків на постсоціалістичному просторі. Проаналізовано надходження інвестицій до економіки України та розглянуто складові модернізації. Запропоновано пріоритетні напрямки та конкретні механізми модернізації. Результати дослідження: з'ясовано, що модернізація несе в собі такі риси, як мобільність, адаптивність, інноваційність, які сприяють більшому ефекту при досягненні перетворень. Необхідність модернізації пов'язана не тільки зі змінами в технічному чи технологічному напрямках, а й передбачає комплекс управлінських дій, що включає формування стратегії розвитку з виділенням конкретних етапів удосконалення та суттєвих адміністративно-управлінських зрушень.



НАДХОДЖЕННЯ:
Прогнозування розвитку складних техніко-економічних систем мезорівня

Волков, В. П.

Прогнозування розвитку складних техніко-економічних систем мезорівня


Запропоновано багатофакторну економіко-математичну модель, що описує циклічний характер взаємозв'язку елементів складних техніко-економічних систем. Встановлено наявність малих економічних циклів у розвитку складних систем - чорної металургії та житлово-комунального господарства, тривалість яких складає 2 - 4 роки. Теоретична модель циклічності підтверджена фактичними статистичними даними. Результати дослідження: проведено дослідження економічної циклічності розвитку чорної металургії України у 2000 - 2010 рр. та визначено взаємозв'язок циклічності розвитку чорної металургії та сировинних складових і залізорудної та коксохімічної промисловості. Крім того, встановлений взаємозв'язок між циклічним розвитком цих галузей та циклами індексів цін на їх продукцію. Встановлено, що тривалість циклу складає 2 - 4 роки, тобто наявні малі цикли. Проведено дослідження циклічності зміни цін на житлово-комунальні послуги в цілому та залежно від окремих складових: водо-, електро-, газопостачання, опалення та гарячого водопостачання та квартплати. Встановлено взаємозв'язок циклічності зміни індексів цін на ЖК послуги, тривалість циклу складає 2 роки.



НАДХОДЖЕННЯ:
Польская культура бизнеса

Glinska-Neves, A.

Польская культура бизнеса


Рассмотрены проблемы взаимоотношений польской культуры и бизнеса; показана деятельность бизнес-организаций Польши относительно формирования культуры и влияния польской культуры на развитие бизнеса и бизнес-партнерства; проанализировано значение польской культуры в рыночной экономике. Польские амбиции связаны с работой, материальными устоями. Многие поляки рассматривают карьеру и успех с точки зрения денег и товаров, поэтому современные поляки трудоголики. Доказано, что нормы и правила обучения влияют на постановку целей, задач, формирование деловых отношений. В польских компаниях культура является основой конкурентоспособности и построения конкурентных преимуществ, усовершенствования процесса управления знаниями. Польская культура бизнеса способствует развитию деловых отношений, партнерству.



НАДХОДЖЕННЯ:
Шляхи та перспективи оновлення потенціалу харчової промисловості України

Дейнеко, Л. В.

Шляхи та перспективи оновлення потенціалу харчової промисловості України


Оцінено модернізаційні перспективи харчової промисловості, ідентифіковано підгалузі харчової промисловості за рівнем впровадження передових технологій та розвитком інноваційної діяльності, оцінено можливості галузі до структурно-інноваційних змін, обгрунтовано необхідність створення умов, що сприяють розвиткові інноваційних процесів та впровадженню досягнень науки і техніки. Результати дослідження: обгрунтовано, що оновлення потенціалу харчової промисловості та його ефективна реалізація вимагають розробки Стратегії розвитку харчової промисловості - важливого прогнозного документу, в якому мають бути чітко визначені цілі, завдання та основні напрямки розвитку галузі, окреслені методи та механізми реалізації поставлених завдань, в тому числі визначені напрямки та заходи державної підтримки правового та економічного характеру, що спрямовані на стимулювання розвитку і зростання обсягів ефективного виробництва промислових продовольчих товарів та забезпечення високої конкурентоспроможності останніх на внутрішньому та світовому ринках.



НАДХОДЖЕННЯ:
Бренд как товарный знак фирмы

Josefovich, B.

Бренд как товарный знак фирмы


Рассмотрено понятие бренда как товарного знака фирмы, его значения в маркетинговой деятельности фирмы. Показано, что бренд является нематериальным продуктом, услугой, имеет большое значение для конкурентоспособности фирмы в условиях острой конкурентной борьбы за сферы влияния. Эффективный бренд способствует увеличению стоимости продукции, услуг, расширению рынков сбыта. В результате анализа доказано, что фирмовый стиль является важной частью процесса создания бренда, имидж бренда основывается на признании его потребителями и конкурентами. Бренд позволяет успешному продвижению новых продуктов. Бренд взаимосвязан с торговой маркой. Капитал бренда влияет на потребление товара и услуги.



НАДХОДЖЕННЯ:
Структурные реформы как предпосылка интеграции Беларуси в мировую экономику

Егоров, А. В.

Структурные реформы как предпосылка интеграции Беларуси в мировую экономику


Проблема интеграции Беларуси в мировую экономику рассмотрена исходя из современных тенденций развития экономики Беларуси. Проанализирован конкурентный потенциал экономики, проведен анализ эффективности ее функционирования по сравнению с развитыми экономическими странами. Сделан вывод о том, что региональная интеграция в рамках таможенного союза должна быть направлена на создание предпосылок для интегрирования Беларуси в мировую (прежде всего европейскую) социально-экономическую систему. Предпосылкой успешной интеграции в мировую экономику является проведение в Беларуси структурных экономических реформ. Результаты исследования: обосновано, что в силу сложившихся объективных и субъективных особенностей функционирования экономики Беларуси, отсутствия реальных предпосылок для европейской интеграции, таможенный союз может стать необходимым этапом интеграции Беларуси в систему международного разделения труда. Создание полноценного таможенного союза и принятие единого таможенного кодекса странами участницами является естественным и закономерным этапом развития интеграции в области таможенно-тарифного регулирования региона.



НАДХОДЖЕННЯ:
Технологічна безпека регіону як складова національних інтересів технологічної безпеки держави

Жаворонкова, Г. В.

Технологічна безпека регіону як складова національних інтересів технологічної безпеки держави


Визначено загрози технологічній безпеці держави. Сформульовано функції учасників моделі партнерства. Надано визначення категорії "економічна безпека регіону". Проведено аналіз технологічної інфраструктури регіону. Запропоновано заходи для забезпечення технологічної безпеки регіону. Результати дослідження: визначено, що пріоритетними напрямами наукової підтримки вирішення проблем технологічної безпеки стає інноваційна політика як держави, так і регіонів, високі технології, захист інтелектуальної власності на внутрішньому та зовнішньому ринках, створення кадрового потенціалу науки та баз знань, в тому числі і спеціальних, які підлягають державній охороні. Обгрунтовано, що основою технологічної безпеки регіону є наявність власного економіко-технологічного потенціалу, рівень якого має відповідати світовим стандартам та вимогам сьогодення, з огляду на що, основним завданням регіональної влади з посилення технологічної безпеки є сприяння припливу в регіон новітніх технологій із одночасним контролем їх експорту з регіону для його економічного зростання та стійкого розвитку, а також забезпечення конкурентоспроможності продукції суб'єктів господарювання.



НАДХОДЖЕННЯ:
Зовнішня торгівля як чинник розширеного відтворення

Івашина, О. Ф.

Зовнішня торгівля як чинник розширеного відтворення


Розглянуто вплив експортних і імпортних операцій на відтворювальний процес в економіці країни. Доведено необхідність зміни структури зовнішньої торгівлі в процесі зміни основних пропорції в національній економіці. Розглянуто вплив глобалізації на основні тенденції у зовнішній торгівлі. За умов стійкої довгострокової тенденції до глобалізації господарського життя, послаблення позицій країни в міжнародній торгівлі знаходиться в гострій суперечці з потребами її економічного розвитку. Особливо чітко це проявляється у прискореному зростанні експорту в порівнянні з виробництвом, яке не обмежується потребами внутрішнього ринку. В Україні очевидна тенденція експортної спеціалізації у виробництві товарів, які переважно містять працю низької та середньої складності. Посилення цієї тенденції означає закріплення структури зовнішньої торгівлі, типової для слаборозвинутих країн, що не відповідає інтересам розвитку країни. Тому увагу має бути сконцентровано на оновленні основного капіталу, в тому числі за рахунок імпортних поставок та випуску капіталоємної продукції.



НАДХОДЖЕННЯ:
Ресурсное проклятие - ресурсный национализм: последствия для зарубежных рынков

Кamotskaya, N. I.

Ресурсное проклятие - ресурсный национализм: последствия для зарубежных рынков


Рассмотрена проблема ресурсного национализма; вопросы энергетической безопасности; проанализированы проблемы энергетической безопасности для стран-импортеров энергии; обобщен практический опыт стран-производителей энергии; показано, что экономически большой приток капитала от развития энергетического сектора приводит к серии отрицательных экономических эффектов, вызванных освоением природных ресурсов, поскольку деньги богатых ресурсами государств после экспорта нефти и газа обесцениваются через повышение обменного курса. В это время произведенные товары становятся дорогими как на внутреннем, так и на международном рынках, в то время как импорт становится относительно дешевле. Это отрицательно сказывается на торговом балансе стран. Отмечено, что страны, богатые на нефть и газ, имеют высокий уровень политических репрессий, коррупции и авторитаризма и очень низкий уровень демократического плюрализма; доказано, что ресурсный национализм представляет риск энергетической безопасности за счет снижения эффективности и уменьшения инвестиционных возможностей.



НАДХОДЖЕННЯ:
Створення високопродуктивних робочих місць як чинник економічного зростання

Куліков, Г. Т.

Створення високопродуктивних робочих місць як чинник економічного зростання


Досліджено проблеми створення високопродуктивних робочих місць. Визначено чинники-мотиватори створення нових високотехнологічних робочих місць: чинник попиту, чинник демонополізації і наявність сформованої конкурентної середи, чинник збільшення інвестицій в основний капітал, чинник активізації інноваційної діяльності, чинник державної підтримки створення нових робочих місць, наявність достатньої кількості підготовлених висококваліфікованих фахівців, подорожчання робочої сили. Обгрунтовано вартісний підхід до оцінки робочих місць і як тих, що діють, так і тих, що знов вводяться. Визначено вартість створення робочих місць відповідно до напрямів відтворення і сфер діяльності. Доведено, що створювати нові робочі місця в першу чергу доцільно в пріоритетних і конкурентоспроможних галузях економіки: інформаційні технології, суднобудування, авіабудування, машинобудування, приладобудування, металургія. Доцільно також ввести статистичний облік кількості робочих місць, що діють, і кількості створених нових робочих місць.



НАДХОДЖЕННЯ:
Управління вартістю компанії в умовах економічної нестабільності

Мамонтова, Н. А.

Управління вартістю компанії в умовах економічної нестабільності


Узагальнено теоретико-методологічні підходи до визначення вартості компанії за нових умов. Проаналізовано стан і проблеми українських компаній з точки зору доцільності запровадження управління вартістю. Результативність управління вартістю має визначатися перш за все ступенем досягнення задекларованих цілей та вирішення поставлених завдань перед системою управління вартістю. Критерії досягнення цілей і виконання завдань можуть бути економічними та позаекономічними, що вказує на міждисциплінарний характер проблеми. Крім зростання абсолютних показників слід враховувати зміну у структурі капіталу компанії. В постіндустріальній економіці одним із таких критеріїв є пріоритет зростання вартості інтелектуального капіталу. Важливо забезпечити оцінювання з урахуванням інтересів різних груп акціонерів, менеджменту та персоналу. В подальшому мають бути запропоновані конкретні методики оцінювання результативності управління вартістю з урахуванням конкретних особливостей функціонування компанії.



НАДХОДЖЕННЯ:
Анализ организации заработной платы в бюджетном секторе в зарубежных странах и возможность использования опыта в Республике Беларусь

Попова, И. Г.

Анализ организации заработной платы в бюджетном секторе в зарубежных странах и возможность использования опыта в Республике Беларусь


Проанализирован опыт организации заработной платы в различных европейских странах, где в настоящее время проводится активная работа по совершенствованию системы оплаты труда работников бюджетной сферы. Рассмотрены новые эффективные системы вознаграждения работников данной сферы, позволяющие учесть результативность их деятельности. Проанализирована возможность применения некоторых систем в Республике Беларусь, где назрела необходимость совершенствования оплаты труда в бюджетной сфере. Как в экономически развитых странах, так и в лидирующих странах СНГ в настоящее время проводится активная работа по совершенствованию системы оплаты труда работников бюджетной сферы. Наряду с методами совершенствования ЕТС применяются новые эффективные инструменты вознаграждения работников данной сферы, позволяющие учесть результативность их деятельности.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського