РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнявидом документа
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)Наукова періодика України (1)
Професійна ідентифікація майбутнього вчителя
Пошуковий запит: (<.>I=Ж23380<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 294
Представлено документи з 1 до 20
...

Соколова, І. В.

Професійна ідентифікація майбутнього вчителя

Загл., сост. каталогизатором:

Профессиональная идентификация будущего учителя

Загл., сост. каталогизатором:

Professional identification of future teachers


Теоретично обгрунтовано умови професійної ідентифікації майбутнього вчителя в контексті формування його професійної компетентності у ВНЗ. Виділено деякі положення теорії ідентифікації. Розкрито основу сучасного розуміння „ідентифікації” та структуру поняття „професійна ідентифікація”. Визначено ознаки професійної ідентифікації людини. Розглянуто професійну ідентифікацію майбутнього вчителя як системне утворення, що закономірно формується у процесі соціалізації індивіда та неперервної освіти, один з етапів якої відбувається у професійному середовищі ВНЗ. Доведено, що соціальна та професійна стратифікація, професійний статус, сформована професійна компетентність є результатом професійної ідентифікації майбутнього вчителя у ВНЗ, а професійна ідентичність є продуктом безперервного особистісного та професійного розвитку. Констатовано, що професійна ідентифікація студентів - майбутніх учителів у процесі їх підготовки у ВНЗ відбувається за умови врахування акмеологічного, аксіологічного, синергетичного, суб’єктно-діяльнісного та компетентнісного підходів.


Теоретически обоснованы условия профессиональной идентификации будущего учителя в контексте формирования его профессиональной компетентности в ВУЗ. Выделены некоторые положения теории идентификации. Раскрыта основа современного понимания „идентификации” и структура понятия „профессиональная идентификация”. Определены признаки профессиональной идентификации человека. Рассмотрена профессиональная идентификация будущего учителя как системное образование, закономерно формирующееся в процессе социализации индивида и непрерывного образования, один из этапов которой происходит в профессиональной среде ВУЗ. Доказано, что социальная и профессиональная стратификация, профессиональный статус, сформированная профессиональная компетентность является результатом профессиональной идентификации учителя в ВУЗ, а профессиональная идентичность является продуктом непрерывного личностного и профессионального развития. Констатировано, что профессиональная идентификация студентов - будущих учителей в процессе их подготовки в ВУЗ происходит при условии учета акмеологического, аксиологического, синергетического, субъектно-деятельностного и компетентностного подходов.


Professional identification of future teachers at the university is a personalized process of his professional identity formation. The article outlines the professional human identification features. It has been grounded that social and occupational stratification, occupational status, formed professional competence is the result of the future teacher’s professional identification in high school. Teacher’s professional identity is a product of his personal and professional development throughout life.



НАДХОДЖЕННЯ:
Формування мотивації студентів до неперервної професійної освіти засобами навчального курсу „Університетська освіта”

Задорожна-Княгницька, Л. В.

Формування мотивації студентів до неперервної професійної освіти засобами навчального курсу „Університетська освіта”

Загл., сост. каталогизатором:

Формирование мотивации студентов к непрерывному профессиональному образованию средствами учебного курса „Университетское образование”

Загл., сост. каталогизатором:

Formation motivate students to continuous professional education course means „University education”


Розкрито можливості університетської освіти щодо забезпечення стимулювальне-мотиваційного компоненту діяльності майбутніх фахівців у процесі неперервної професійної освіти. Наголошено, що найбільш сприятливим для формування мотивації періодом університетського навчання є перший рік, коли в колишніх абітурієнтах закладаються засади організації та здійснення майбутньої пізнавальної діяльності щодо оволодіння професійними знаннями, вміннями та навичками. Розглянуто сутність та значення навчального предмету „Університетська освіта” у процесі формування в студентів - майбутніх фахівців мотивації до неперервної професійної освіти. Зосереджено увагу на Програмі навчальної дисципліни, підпорядкованій модульному принципу, зокрема на її Модулі ІІ „Сучасний університет в системі світового освітнього простору”, де виокремлено роль і значення університету в системі неперервної професійної освіти. Обгрунтовано важливість самостійного засвоєння цінного для особистості досвіду людства, тобто самоосвіти, розвитку вмінь та навичок самостійної діяльності студентів. Зазначено, що у межах вивчення зазначеної дисципліни, ця робота студентів передбачає складання глосарію за певною темою курсу, написання есе, анотування та цитування літератури, виконання індивідуального навчально-дослідного завдання. Подано тематику останнього. Визначено педагогічні умови, за яких можливе успішне формування мотивації студентів до неперервної професійної освіти.


Раскрыты возможности университетского образования по обеспечению стимулирующе-мотивационного компонента деятельности будущих специалистов в процессе непрерывного профессионального образования. Отмечено, что наиболее благоприятным для формирования мотивации периодом университетского обучения является первый год, когда в бывших абитуриентах закладываются принципы организации и осуществления будущей познавательной деятельности по овладению профессиональными знаниями, умениями и навыками. Рассмотрена сущность и значение учебного предмета „Университетское образование” в процессе формирования у студентов - будущих специалистов мотивации к непрерывному профессиональному образованию. Сосредоточено внимание на программе учебной дисциплины, подчиненной модульному принципу, в частности на ее Модуле II „Современный университет в системе мирового образовательного пространства”, где выделена роль и значение университета в системе непрерывного профессионального образования. Обоснована важность самостоятельного усвоения ценного для личности опыта человечества, т.е. самообразования, развития умений и навыков самостоятельной работы студентов. Указано, что в рамках изучения указанной дисциплины, эта работа студентов предусматривает составление глоссария по определенной теме курса, написание эссе, аннотирование и цитирование литературы, выполнение индивидуальной учебно-исследовательской задачи. Подано тематику последнего. Определены педагогические условия, при которых возможно успешное формирование мотивации студентов к непрерывному профессиональному образованию.


The article considers the essence and significance of the school subject „University education” in the process of the formation of the students-future specialists motives to continuing education. Disclosed pedagogical conditions of the development of abilities and skills of independent cognitive activity of students in the study of the marked discipline.



НАДХОДЖЕННЯ:
Система професійної підготовки фахівців аграрної галузі: напрями модернізації

Заскалєта, С. Г.

Система професійної підготовки фахівців аграрної галузі: напрями модернізації

Загл., сост. каталогизатором:

Система профессиональной подготовки специалистов аграрной отрасли: направления модернизации

Загл., сост. каталогизатором:

The system of professional training of the agricultural sector: trends of modernization


Проаналізовано професійну підготовку фахівців аграрної галузі країн ЄС. Розглянуто проблеми модернізації національної системи професійної підготовки фахівців аграрної галузі в світлі сучасних цивілізаційних змін. Висвітлено процес втілення в життя Концепції організації підготовки магістрів в Україні, який сприяє оновленню професійної підготовки фахівців аграрної галузі, її переорієнтації на задоволення сучасних потреб у фахівцях високої кваліфікації. Визначено умови, за яких може здійснюватися модернізація професійної підготовки фахівців аграрної галузі, основні напрями та структуру професійної підготовки. Розглянуто причини, які перешкоджають такій підготовці фахівців, яка б відповідала сучасним соціально-економічним потребам суспільства. Наголошено на важливості використання досвіду країн ЄС щодо модернізації зазначеного процесу.


Проанализирована профессиональная подготовка специалистов аграрной отрасли стран ЕС. Рассмотрены проблемы модернизации национальной системы профессиональной подготовки специалистов аграрной отрасли в свете современных цивилизационных изменений. Освещен процесс воплощения в жизнь Концепции организации подготовки магистров в Украине, способствующий обновлению профессиональной подготовки специалистов аграрной отрасли, ее переориентации на удовлетворение современных потребностей в специалистах высокой квалификации. Определены условия, при которых может осуществляться модернизация профессиональной подготовки специалистов аграрной отрасли, основные направления и структуру профессиональной подготовки. Определены причины, препятствующие такой подготовке специалистов, которая бы отвечала современным социально-экономическим потребностям общества. Подчеркнута важность использования опыта стран ЕС по модернизации указанного процесса.


The article deals with the problem of modernization of national system of vocational training of specialists for agrarian brunch of economy. It is determined the ways of its modernization. The author emphasizes necessity of using the experience of European Union countries in vocational training of agrarian brunch of economy.



НАДХОДЖЕННЯ:
Основні тенденції освіти дорослих в освітній політиці Європейського Союзу

Сергеєва, О. С.

Основні тенденції освіти дорослих в освітній політиці Європейського Союзу

Загл., сост. каталогизатором:

Основные тенденции образования взрослых в образовательной политике Европейского Союза

Загл., сост. каталогизатором:

Main trends of adult education in the educational policy of the European Union


Визначено основні тенденції освіти дорослих в освітній політиці ЄС. Виокремлено проблему мовного режиму ЄС, яка на сьогодні є окремим пріоритетним напрямом його діяльності. Зазначено, що андрагоги країн ЄС приділяють велику увагу полікультурності освіти дорослих і розвиткові освіти впродовж життя відповідно до національного менталітету та культурних особливостей країн - членів європейської спільноти. Окреслено роль прийнятих офіційних документів як основи та аргументу європейської інтеграції. Зосереджено увагу на трьох основних етапах історичного розвитку пріоритетних тенденцій освіти дорослих в освітній політиці ЄС, що напряму пов’язані з ними. А саме: наслідки Римського договору (1957 р.) стосовно розвитку освіти дорослих; програма дій 1976 р. щодо розвитку освіти дорослих і прогресивні тенденції в освітній політиці ЄС відповідно до Єдиного Європейського Акту (1986 р.); Лісабонська стратегія 2000 р. щодо розвитку освіти дорослих, яка зазначила важливість посилення географічної мобільності європейців і покращання вивчення іноземних мов. Констатовано, що глобальними тенденціями розвитку європейського освітнього простору стають прагнення до демократичної системи освіти, тобто доступність освіти для всього населення; зростання ринку освітніх послуг; розширення мережі освіти дорослих і зміна соціального статусу людей, які здобувають освіту; пріоритетність фінансування освітніх програм для дорослих; підвищений інтерес до особливостей розкриття здібностей дорослих учнів.


Определены основные тенденции образования взрослых в образовательной политике ЕС. Выделена проблема языкового режима ЕС, которая на сегодня является отдельным приоритетным направлением его деятельности. Указано, что андрагоги стран ЕС уделяют большое внимание поликультурности образования взрослых и развитию образования на протяжении жизни согласно национального менталитета и культурных особенностей стран - членов европейского сообщества. Определена роль принятых официальных документов как основы и аргумента европейской интеграции. Сосредоточено внимание на трех основных этапах исторического развития приоритетных тенденций образования взрослых в образовательной политике ЕС, напрямую связанные с ними. А именно: последствия Римского договора (1957 г.) по развитию образования взрослых; программа действий 1976 г. о развитии образования взрослых и прогрессивные тенденции в образовательной политике ЕС в соответствии с Единым Европейским Актом (1986 г.); Лиссабонская стратегия 2000 г. относительно развития образования взрослых, которая отметила важность усиления географической мобильности европейцев и улучшения изучения иностранных языков. Констатировано, что глобальными тенденциями развития европейского образовательного пространства становятся стремление к демократической системе образования, то есть доступность образования для всего населения; рост рынка образовательных услуг; расширение сети образования взрослых и изменение социального статуса людей, получающих образование; приоритетность финансирования образовательных программ для взрослых; повышенный интерес к особенностям раскрытия способностей взрослых учеников.


The article is devoted to the definition of the main trends of adult education in the educational policy of the European Union. It outlines the role of official documents adopted as the basis of argument and European integration and the development ofadult education as a phenomenon of the educational policy of the European Union; the periods of educational policy of the European Union in general and adult education in particular are listed.



НАДХОДЖЕННЯ:
До проблеми формування інформаційної компетентності викладача вищого навчального закладу

Мачинська, Н. І.

До проблеми формування інформаційної компетентності викладача вищого навчального закладу

Загл., сост. каталогизатором:

К проблеме формирования информационной компетентности преподавателя вуза

Загл., сост. каталогизатором:

The problem of the formation of information competence Teacher University


Розглянуто проблему вдосконалення професійної підготовки працівників соціальної сфери. Розкрито питання особливостей підготовки соціальних педагогів у педагогічних коледжах на сучасному етапі, враховуючи проблему інформаційного суспільства. Зосереджено увагу на описі процесу формування діагностичних умінь педагога, соціального педагога в науковій літературі. Виокремлено основні компоненти досвіду діагностичної діяльності, складові структури діагностичних умінь та рівні їх сформованості. Запропоновано й охарактеризовано такі складові змісту навчання діагностичної діяльності: діагностичні знання та вміння. До першої належать знання про природу діагностичної діяльності, знання теорії педагогічної, психологічної діагностики, знання технології діагностичної діяльності. До другої - когнітивні та технологічні вміння.


Рассмотрена проблема совершенствования профессиональной подготовки работников социальной сферы. Раскрыты вопросы особенностей подготовки социальных педагогов в педагогических колледжах на современном этапе, учитывая проблему информационного общества. Сосредоточено внимание на описании процесса формирования диагностических умений педагога, социального педагога в научной литературе. Выделены основные компоненты опыта диагностической деятельности, составляющие структуры диагностических умений и уровни их сформированности. Предложены и охарактеризованы такие составляющие содержания обучения диагностической деятельности: диагностические знания и умения. К первой относятся знания о природе диагностической деятельности, знание теории педагогической, психологической диагностики, знание технологии диагностической деятельности. Ко второй - когнитивные и технологические умения.


The article is devoted the question of features of preparation of social teachers in pedagogical colleges on the modern stage, taking into account the problem of informative society. Considerable attention of description of process of forming of diagnostic abilities of teacher, social teacher, is given in scientific literature. Description of basic components of diagnostic activity of teacher, levels of their formed, is given.



НАДХОДЖЕННЯ:
Можливості рекламно-інформаційних технологій в професійній підготовці майбутніх фахівців соціальної сфери

Вайнола, Р. Х.

Можливості рекламно-інформаційних технологій в професійній підготовці майбутніх фахівців соціальної сфери

Загл., сост. каталогизатором:

Возможности рекламно-информационных технологий в профессиональной подготовке будущих специалистов социальной сферы

Загл., сост. каталогизатором:

Possibilities of promotion and information technology in the training of future specialists social


Розглянуто засоби масової інформації (ЗМІ) як особливий чинник впливу на спосіб життя людини. Зазначено, що по-перше, ЗМІ істотно сприяють засвоєнню людьми різного віку широкого спектру соціальних норм і формуванню у них ціннісних орієнтацій у сфері політики, економіки, здоров’я, права тощо; по-друге, ЗМІ, фактично, є своєрідною системою неформальної освіти та просвіти різних категорій населення. Зосереджено увагу на ролі та місцю рекламно-інформаційних технологій в соціально-педагогічній діяльності та в процесі професійної підготовки майбутнього соціального педагога. Визначено переваги та можливості ЗМІ, що необхідно враховувати та використовувати в соціально-педагогічній роботі. Подано стратегію і тактику взаємодії соціального педагога з ЗМІ. Виокремлено питання використання соціальної реклами як найефективнішого соціально-педагогічного фактору, що здійснює позитивний соціалізуючий вплив у процесі розвитку та становлення особистості. Окреслено педагогічний ефект соціальної реклами. Констатовано, що в практиці соціально-педагогічної діяльності та в професійній підготовці майбутнього соціального педагога рекламно-інформаційні технології відіграють подвійну роль, виступаючи в якості дієвого дидактичного засобу та чинника виховного впливу на свідомість студентської молоді.


Рассмотрены средства массовой информации (СМИ) как особый фактор влияния на образ жизни человека. Указано, что, во-первых, СМИ существенно способствуют усвоению людьми разного возраста широкого спектра социальных норм и формированию у них ценностных ориентаций в сфере политики, экономики, здоровья, права и т.д., во-вторых, СМИ, фактически, является своеобразной системой неформального образования и просвещения различных категорий населения. Сосредоточено внимание на роли и месте рекламно-информационных технологий в социально-педагогической деятельности и в процессе профессиональной подготовки будущего социального педагога. Определены преимущества и возможности СМИ, что необходимо учитывать и использовать в социально-педагогической работе. Подано стратегию и тактику взаимодействия социального педагога со СМИ. Выделены вопросы использования социальной рекламы как эффективного социально-педагогического фактора, оказывающего положительное социализирующее влияние на процесс развития и становления личности. Определен педагогический эффект социальной рекламы. Констатировано, что в практике социально-педагогической деятельности и в профессиональной подготовке будущего социального педагога рекламно-информационные технологии играют двойную роль, выступая в качестве действенного дидактического средства и фактора воспитательного воздействия на сознание студенческой молодежи.


The article outlines the role and place of advertising and information technology in social and educational activities and in the process of training future social workers, defined strategy and tactics of social interaction between teacher with the media.



НАДХОДЖЕННЯ:
Використання мультимедійних навчальних програм у професійній підготовці викладачів-тьюторів

Осадча, К. П.

Використання мультимедійних навчальних програм у професійній підготовці викладачів-тьюторів

Загл., сост. каталогизатором:

Использование мультимедийных учебных программ в профессиональной подготовке преподавателей-тьюторов

Загл., сост. каталогизатором:

Using multimedia curriculum in the training of teachers, tutors


Розглянуто проблему професійної підготовки викладачів для дистанційного навчання - тьюторів. Наголошено на доцільності використання мультимедійних навчальних програм у зазначеному процесі. Проаналізовано засоби створення мультимедійних навчальних програм і висвітлено досвід їх розробки для використання у процесі професійної підготовки викладачів-тьюторів. Виокремлено дві групи засобів створення мультимедійних навчальних програм: авторські програмні засоби та засоби загального призначення. Охарактеризовано такі типи авторських програмних засобів, як: мову сценаріїв, образотворче керування потоком даних, кадр, картку з мовою сценаріїв, тимчасову шкалу, ієрархічні об’єкти, гіпермедіапосилання, маркери. Зазначено, що ці засоби, як правило, рідко використовуються звичайними користувачами, бо це достатньо професійні продукти, крім того, часто ними не можна скористатись без дозволу власника авторських прав на даний продукт для його вдосконалення. Виявлено дві категорії програм загального призначення - це програми пакета Microsoft Office та продукти, які належать до класу програм, що вільно та безкоштовно використовуються та розповсюджуються. Висвітлено досвід розробки комп’ютерних тренажерів по роботі з програмним забезпеченням та мультимедійної інтерактивної навчальної програми.


Рассмотрена проблема профессиональной подготовки преподавателей для дистанционного обучения - тьюторов. Отмечена целесообразность использования мультимедийных обучающих программ в рассматриваемом процессе. Проанализированы средства создания мультимедийных учебных программ и освещен опыт их разработки для использования в процессе профессиональной подготовки преподавателей-тьюторов. Выделены две группы средств создания мультимедийных учебных программ: авторские программные средства и средства общего назначения. Охарактеризованы следующие типы авторских программных средств: язык сценариев, изобразительное управление потоком данных, кадр, карточка с языком сценариев, временная шкала, иерархические объекты, гипермедиассылки, маркеры. Указано, что эти средства, как правило, редко используются обычными пользователями, так как это достаточно профессиональные продукты, кроме того, часто ими нельзя воспользоваться без разрешения владельца авторских прав на данный продукт для его совершенствования. Выявлены две категории программ общего назначения - это программы пакета Microsoft Office и продукты, которые относятся к классу программ, которые свободно и бесплатно используются и распространяются. Освещен опыт разработки компьютерных тренажеров по работе с программным обеспечением и мультимедийной интерактивной учебной программы.


The article notes expediency of multimedia training programs in training teachers for distance tutoring a tutor. Basing on the software tools aimed to create a multimedia teaching program analysis two groups are distinguished - authorship and general purpose software. The author researches the experience of designing computer simulators for working with software and multimedia interactive tutorial programs.



НАДХОДЖЕННЯ:
Професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури до застосування національних видів фізичного виховання

Притула, О. Л.

Професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури до застосування національних видів фізичного виховання

Загл., сост. каталогизатором:

Профессиональная подготовка будущих учителей физической культуры к применению национальных видов физического воспитания

Загл., сост. каталогизатором:

Professional training of future teachers of physical education to use national kinds of physical education


Проаналізовано проблему професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до застосування національних бойових мистецтв у своїй професійній діяльності в контексті подальшої розробки та впровадження цілісної системи професійної підготовки майбутніх фахівців з українського рукопашу „Спас”. Здійснено історико-педагогічний аналіз розвитку національних бойових мистецтв на теренах України та зарубіжний досвід підготовки фахівців цього напряму. Розроблено й обгрунтовано теоретичні та методичні засади професійної підготовки майбутніх фахівців із національних бойових мистецтв у педагогічних ВНЗ. Зазначено, що найбільш вагомими ідеями для впровадження у професійну підготовку фахівців із українського рукопашу „Спас” є: широке використання інформаційних технологій; жорсткі критерії відбору абітурієнтів, ухвалення закону, що закріплює прийняття на роботу осіб з фаховою професійною освітою; доцільність функціонування суспільно-кваліфікаційної структури кадрів та активу. Сформульовано основні положення концепції професійної підготовки зазначених фахівців. Виокремлено вимоги до їх підготовки на рівні „бакалавра”, „спеціаліста” та „магістра”. Вказано на підготовку та впровадження в практику навчальних планів, робочих програм і посібників.


Проанализирована проблема профессиональной подготовки будущих учителей физической культуры к применению национальных боевых искусств в своей профессиональной деятельности в контексте дальнейшей разработки и внедрения целостной системы профессиональной подготовки будущих специалистов по украинскому рукопашу „Спас”. Осуществлен историко-педагогический анализ развития национальных боевых искусств на территории Украины и зарубежный опыт подготовки специалистов этого направления. Разработаны и обоснованы теоретические и методические основы профессиональной подготовки будущих специалистов по национальным боевым искусствам в педагогических ВУЗ. Указано, что наиболее значимыми идеями для внедрения в профессиональную подготовку специалистов по украинским рукопашу „Спас” являются: широкое использование информационных технологий; жесткие критерии отбора абитуриентов; принятие закона, закрепляющего прием на работу лиц с профессиональным образованием; целесообразность функционирования общественно-квалификационной структуры кадров и актива. Сформулированы основные положения концепции профессиональной подготовки указанных специалистов. Выделены требования к их подготовке на уровне „бакалавра”, „специалиста” и „магистра”. Указано на подготовку и внедрение в практику учебных планов, рабочих программ и пособий.


The complex scientific analysis of the problem of the future physical education teacher’s professional training to the application of the national martial arts in their professional work in the context of the following development and implementation of the integral system of the future specialists in Ukrainian hand-to-hand fight „Spas” professional training is given in the article; the theoretical and methodological principals of the specialists in the national martial arts professional training at the institutions of higher education are worked out and grounded.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інформатизація професійної підготовки соціальних педагогів у педагогічних коледжах

Корнят, В. С.

Інформатизація професійної підготовки соціальних педагогів у педагогічних коледжах

Загл., сост. каталогизатором:

Информатизация профессиональной подготовки социальных педагогов в педагогических колледжах

Загл., сост. каталогизатором:

Computerization training of social educators in teacher training colleges


Проаналізовано проблему інформаційної компетентності викладача ВНЗ. Розкрито різні підходи до визначення понять „компетентність” та „інформаційна компетентність”. Обгрунтовано роль інформаційної компетентності як необхідної складової професійно-педагогічної компетентності педагога ВНЗ. Визначено інформаційну компетентність педагога як систему інтеграційних взаємодій між розвитком інформаційної грамотності відповідно до сучасних досягнень науки та техніки, розвитком інформаційного досвіду, де головним критерієм виступає на базі одержаної інформації потенціал продукування нової науково корисної інформації, що становить певний рівень інформаційної компетентності спеціаліста. Виокремлено такі компоненти у структурі категорії „інформаційна компетентність”, як: когнітивний, ціннісно-мотиваційний, техніко-технологічний, комунікативний та рефлексивний. Розглянуто критерії інформаційної компетентності як складової професійно-педагогічної компетентності викладача ВНЗ.


Проанализирована проблема информационной компетентности преподавателя ВУЗ. Раскрыто различные подходы к определению понятий „компетентность” и „информационная компетентность”. Обоснована роль информационной компетентности как необходимой составляющей профессионально-педагогической компетентности педагога ВУЗ. Определена информационная компетентность педагога как система интеграционных взаимодействий между развитием информационной грамотности в соответствии с современными достижениями науки и техники, развитием информационного опыта, где главным критерием выступает на базе полученной информации потенциал выработки новой научно полезной информации, составляющей определенный уровень информационной компетентности специалиста. Выделены следующие компоненты в структуре категории „информационная компетентность”: когнитивный, ценностно-мотивационный, технико-технологический, коммуникативный и рефлексивный. Определены критерии информационной компетентности как составляющей профессионально-педагогической компетентности преподавателя ВУЗ.


The article analyzes the problem of information competency of the teacher of the university. It is uncovered the different approaches to defining the concepts of „competence” and „information competence”, it is substantiated the category „information competence”, it is determined the criteria of formation of information competence.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтерактивні технології навчання іноземних мов у вищих навчальних закладах

Коваль, Т.

Інтерактивні технології навчання іноземних мов у вищих навчальних закладах

Загл., сост. каталогизатором:

Интерактивные технологии обучения иностранным языкам в вузах

Загл., сост. каталогизатором:

Interactive technology teaching foreign languages in high schools


Розглянуто інтерактивні технології навчання іноземних мов у ВНЗ як цілісну та інтегративну систему, яка передбачає найраціональніше застосування відібраних з урахуванням принципів комунікативності, доцільності впровадження та взаємного доповнення інтерактивних методів, прийомів, засобів і форм навчання іноземних мов з метою досягнення заздалегідь запланованого результату. Визначено типи інтерактивних методів навчання іноземних мов залежно від засобів стимулювання і мотивації учіння. Виокремлено характерні особливості дистанційного навчання щодо реалізації інтерактивного навчання іноземних мов як форми організації навчального процесу.


Рассмотрены интерактивные технологии обучения иностранным языкам в ВУЗ как целостная и интегративная система, которая предусматривает рациональное применение отобранных на основе принципов коммуникативности, целесообразности внедрения и взаимного дополнения интерактивных методов, приемов, средств и форм обучения иностранным языкам с целью достижения заранее запланированного результата. Определены типы интерактивных методов обучения иностранным языкам в зависимости от средств стимулирования и мотивации учения. Выделены характерные особенности дистанционного обучения по реализации интерактивного обучения иностранным языкам как формы организации учебного процесса.


Сonsidered interactive technologies of teaching foreign languages in high schools as a holistic and integrative system, which provides, in accordance with the objectives of teaching rational use of chosen based on the principles of communicative, and feasibility of implementing a complementary interactive methods, techniques, methods and forms of teaching foreign languages in order to achieve a pre-the planned outcome. The types of interactive methods of teaching foreign languages, depending on the means of stimulating and motivating learning. Color characteristics of distance learning for the implementation of online learning foreign languages as a form of school organization.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інформальна освіта викладачів вищих технічних закладів щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій

Щербина, О.

Інформальна освіта викладачів вищих технічних закладів щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій

Загл., сост. каталогизатором:

Информальное образования преподавателей высших технических заведений по применению информационно-коммуникационных технологий

Загл., сост. каталогизатором:

Education Lecturer Technical High wound up on application of information and communication technologies


Розглянуто питання організації підвищення кваліфікації викладачів технічних ВНЗ у сфері використання інформаційно-комунікаційних технологій на базі принципів неперервної освіти. Запропоновано підхід до підвищення кваліфікації, що базується на безпосередньому залученні викладачів до розробки та впровадження в навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій. Констатовано, що діюча система підвищення кваліфікації викладачів технічних ВНЗ навряд чи зможе забезпечити прорив у справі впровадження в навчальний процес сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.


Рассмотрены вопросы организации повышения квалификации преподавателей технических ВУЗ в сфере использования информационно-коммуникационных технологий на базе принципов непрерывного образования. Предложен подход к повышению квалификации, базирующейся на непосредственном привлечении преподавателей к разработке и внедрению в учебный процесс информационно-коммуникационных технологий. Констатировано, что действующая система повышения квалификации преподавателей технических ВУЗ вряд ли сможет обеспечить прорыв в деле внедрения в учебный процесс современных информационно-коммуникационных технологий.


Аddress the issues of the organization to improve the qualifications of teachers of the High Technical educational institutions in the field of uses of information and communication technologies on the basis of principles education. Proposals approachto improve the qualifications, on the immediate attracting teachers of K Develop and implement in process information and communication technologies. that the system to improve the qualifications of teachers of the High Technical educational institutionswill be able t ly unlikely breakthrough in actually introducing process in modern information and communication technologies.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтеграційні процеси в науці та освіті: філософський аспект

Кузьменко, О.

Інтеграційні процеси в науці та освіті: філософський аспект

Загл., сост. каталогизатором:

Интеграционные процессы в науке и образовании: философский аспект

Загл., сост. каталогизатором:

The integration processes in science and education: philosophical aspect


Визначено, що тенденцією сучасного наукового пізнання є інтеграційні процеси в науці і освіті. Обгрунтовано необхідність розширення наукового простору довкола сфери освіти. Встановлено, що в Україні В.О. Огнев'юком було започатковано новий напрям цілісного пізнання освіти, який отримав назву "освітологія". Зазначено, що інтеграційні процеси та надбання синергетики дали поштовх до становлення нових міждисциплінарних наукових напрямів.


Определено, что тенденцией современного научного познания становятся интеграционные процессы в науке и образовании. Обоснована необходимость расширения научного пространства вокруг сферы образования. Установлено, что в Украине В.А. Огневьюком было начато новое направление целостного познания образования, получивший название "образованиеведение". Отмечено, что интеграционные процессы и достояние синергетики дали толчок становлению новых междисциплинарных научных направлений.


Determined that the trend of modern scientific knowledge are the integration processes in science and education. The necessity of expanding scientific field around the sphere of education. Found that in Ukraine, VA Ognevyuk started a new trend holistic understanding of education, called "osvitologiya." It is noted that the integration processes and synergetic asset boosted the formation of new interdisciplinary research directions.



НАДХОДЖЕННЯ:
Інтерактивне навчання англійського діалогічного мовлення учнів початкової школи

Кочубей, Н.

Інтерактивне навчання англійського діалогічного мовлення учнів початкової школи

Загл., сост. каталогизатором:

Интерактивное обучение английскому диалогической речи учащихся начальной школы

Загл., сост. каталогизатором:

Interactive learning English dialogue speech of primary school students


Розглянуто етапи навчання англійського діалогічного мовлення молодших школярів з позицій інтерактивного навчання. Охарактеризовано етапи інтерактивного навчання англійського діалогічного мовлення учнів початкової школи. Розглянуто критерії відбору інтерактивних методів та засобів навчання для формування умінь та навичок в англійському діалогічному мовленні відповідно до етапів навчання. Запропоновано систему інтерактивного навчання англійського діалогічного мовлення молодших школярів.


Рассмотрены этапы обучения английской диалогической речи младших школьников с позиций интерактивного обучения. Охарактеризованы этапы обучением английской диалогической речи учащихся начальной школы. Рассмотрены критерии отбора интерактивных методов и средств обучения для формирования умений и навыков в английской диалогической речи в соответствии с этапами обучения. Предложена система интерактивного обучения английской диалогической речи младших школьников.


The stages of learning English dialogue speech younger students in terms of interactive learning. We characterize the stages of learning English dialogue speech of primary school students. The criteria of selection of interactive learning tools and techniques for the formation of skills in the English dialogue speech in accordance with the stages of learning. The system of interactive learning English dialogue speech younger students.



НАДХОДЖЕННЯ:
Освіта як суспільна цінність: історико-філософський аналіз

Дзвінчук, Д. І.

Освіта як суспільна цінність: історико-філософський аналіз

Загл., сост. каталогизатором:

Образование как общественная ценность: историко-философский анализ

Загл., сост. каталогизатором:

Education as a public significance: historical and philosophical analysis


Розглянуто крито-мікенський та афінський історичний періоди. Проаналізовано особливості систем виховання Спарти й Афін. Наголошено, що навіть у часи свого розквіту Афінська держава не могла похвалитися повною грамотністю свого населення - вміння читати та писати було привілеєм обраних. Зосереджено увагу на культурній та ідеологічній своєрідності та високих, яскраво-гуманістичних освітніх ідеалах античної Греції. Зазначено, що надзвичайно багатою і гуманістичною є грецька міфологія, елементи якої постійно використовували в навчальному процесі для досягнення бажаного виховного впливу. Констатовано, що ні в якому разі не можна недооцінювати багатства та різноманітності грецького соціального та навчально-виховного досвіду: існування великої кількості мікроскопічних держав-полісів забезпечувало велику кількість соціально-політичних експериментів і їх відносно малу тривалість, оскільки розвиток подій за участю двох-трьох тисяч осіб відбувався набагато швидше, ніж в імперіях з мільйонами мешканців. Вказано на необхідність цивілізованого та високоморального використання історії.


Рассмотрены крито-микенский и афинский исторический периоды. Проанализированы особенности систем воспитания Спарты и Афин. Отмечено, что даже во времена своего расцвета Афинское государство не могла похвастаться полной грамотностью своего населения - умение читать и писать было привилегией избранных. Сосредоточено внимание на культурном и идеологическом своеобразии и высоких, ярко-гуманистических образовательных идеалах античной Греции. Указано, что чрезвычайно богатой и гуманистической является греческая мифология, элементы которой постоянно использовали в учебном процессе для достижения желаемого воспитательного воздействия. Констатировано, что ни в коем случае нельзя недооценивать богатства и разнообразия греческого социального и учебно-воспитательного опыта: существование большого количества микроскопических государств-полисов обеспечивало большое количество социально-политических экспериментов и их относительно малую продолжительность, поскольку развитие событий с участием двух-трех тысяч лиц происходил гораздо быстрее, чем в империях с миллионами жителей. Указано на необходимость цивилизованного и высоконравственного использования истории.


The Creto-Mycenaean and Athenian historical periods are observed in the article; the peculiarities of the education systems of Sparta and Athens are analyzed; it is stressed the cultural and ideological originality and humanistic educational ideals ofantique Greece; it is emphasized the necessity of the civilized and highly cultured use of the history.



НАДХОДЖЕННЯ:
Теорія і технології цілісної педагогічної діяльності у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної культури і спорту

Конох, А. П.

Теорія і технології цілісної педагогічної діяльності у професійній підготовці майбутніх фахівців фізичної культури і спорту

Загл., сост. каталогизатором:

Теория и технологии целостной педагогической деятельности в профессиональной подготовке будущих специалистов физической культуры и спорта

Загл., сост. каталогизатором:

Theory and technology of integrated educational activities in the training of future professionals of Physical Culture and Sports


Висвітлено процес підготовки майбутніх учителів фізичної культури й організаторів спортивно-оздоровчого туризму у Запорізькому національному університеті, який базується на теорії і технології цілісної педагогічної діяльності, що спрямована на всебічний розвиток як студента (майбутнього вчителя), так і дитини. Зазначено, що під час використання технології цілісної педагогічної діяльності в ВНЗ викладачі враховують багатовимірність об’єктивного світу, триєдину сутність людини як біодухосоціоцілісності, інваріанти розвитку людини як цілісності, напрямки цілісного розвитку людини, типові цілісні взаємини студентів, п’ятиелементну структуру педагогічно-викладацької діяльності. Стверджено, що цілісність особистості студента, а не тільки його знання, є тим орієнтиром, слідкування якому закладе підвалини якісно нового рівня практики вищої освіти в Україні. Розглянуто організацію освітнього процесу на факультеті фізичного виховання за концепцією „інтеркультурної освіти” та з використанням інноваційних технологій. Констатовано, що головним вектором розвитку майбутніх учителів фізичної культури й організаторів спортивно-оздоровчого туризму є навчання та виховання студентів за моделлю „компетентний випускник”, системотвірною основою якої є розвинена, творча, активна, здорова особистість, мотивована на якісне життя і професійну діяльність.


Освещен процесс подготовки будущих учителей физической культуры и организаторов спортивно-оздоровительного туризма в Запорожском национальном университете, который базируется на теории и технологии целостной педагогической деятельности, направленной на всестороннее развитие, как студента (учителя), так и ребенка. Указано, что при использовании технологии целостной педагогической деятельности в ВУЗ преподаватели учитывают многомерность объективного мира, триединую сущность человека как биодухосоциоцелостности, инварианты развития человека как целостности, направления целостного развития человека, типичные целостные взаимоотношения студентов, пятиэлементную структуру педагогической преподавательской деятельности. Утверждено, что целостность личности студента, а не только его знания, есть тем ориентиром, следование которому заложит фундамент качественно нового уровня практики высшего образования в Украине. Рассмотрена организация образовательного процесса на факультете физического воспитания по концепции „интеркультурного образования” и с использованием инновационных технологий. Констатировано, что главным вектором развития будущих учителей физической культуры и организаторов спортивно-оздоровительного туризма является обучение и воспитание студентов по модели „компетентносный выпускник”, системообразующей основой которой является развитая, творческая, активная, здоровая личность, мотивированная на качественную жизнь и профессиональную деятельность.


In the article priorities of basic types of modern innovative technologies and their use are expounded in the educational process of universities. The process of preparation of future teachers of physical culture and organizers of sporting-health tourism, which is based on a theory technology of integral pedagogical activity which is sent to their comprehensive development, opens up an author.



НАДХОДЖЕННЯ:
Акмесинергетичний підхід у моделюванні процесу підготовки викладачів вищої школи в умовах магістратури

Батечко, Н. Г.

Акмесинергетичний підхід у моделюванні процесу підготовки викладачів вищої школи в умовах магістратури

Загл., сост. каталогизатором:

Акмесинергетичный подход в моделировании процесса подготовки преподавателей высшей школы в условиях магистратуры

Загл., сост. каталогизатором:

Akmesynerhetychnyy approach in modeling the process of preparing high school teachers in a graduate


Розглянуто теоретичне обгрунтування побудови моделі підготовки викладачів вищої школи за умов магістратури. Зосереджено увагу на дефініціях „моделювання” та „модель”. Зазначено, що модель системи професійної діяльності фахівців спрямована на вирішення двоєдиної проблеми: впровадження принципу функціональності в підготовку майбутніх фахівців та удосконалення професійної діяльності у сфері виробництва. Розкрито особливості акмеологічного та синергетичного підходів як теоретико-методологічного підгрунтя моделювання процесу підготовки викладачів вищої школи за умов магістратури. Наведено чинники, які спонукали до вибору зазначеного теоретичного підгрунтя, які дозволяють сформулювати основні принципи, що слугуватимуть основою моделі. Серед них принципи: динамічної ієрархічності, нелінійності, незамкнутості (відкритості), нестійкості, можливості спостереження. Констатовано, що запропоноване теоретико-методологічне підгрунтя забезпечує інноваційний підхід навчання майбутніх магістрів, становлення майбутнього педагога як професіонала й особистості.


Рассмотрено теоретическое обоснование построения модели подготовки преподавателей высшей школы в условиях магистратуры. Сосредоточено внимание на дефинициях „моделирование” и „модель”. Указано, что модель системы профессиональной деятельности специалистов направлена на решение двуединой проблемы: внедрение принципа функциональности в подготовку будущих специалистов и совершенствования профессиональной деятельности в сфере производства. Раскрыты особенности акмеологического и синергетического подходов как теоретико-методологической основы моделирования процесса подготовки преподавателей высшей школы в условиях магистратуры. Приведены факторы, которые побудили к выбору указанного теоретического основания, позволяющие сформулировать основные принципы, которые будут служить основой модели. Среди них: принципы динамической иерархичности, нелинейности, незамкнутости (открытости), неустойчивости, возможности наблюдения. Констатировано, что предложенное теоретико-методологическое основание обеспечивает инновационный подход обучения будущих магистров, становления будущего педагога как профессионала и личности.


In the article are discovered particularities of acme synergetic approach as theoretic - methodological of modeling process of the higher school teachers preparation in master degree condition. The advantages of master degree programs are considered as favorable environment for forming pedagogical personalities capable of constantly develop and perfect on self.



НАДХОДЖЕННЯ:
Цінності середнього класу і сучасна концепція освіти

Александрова, О. С.

Цінності середнього класу і сучасна концепція освіти

Загл., сост. каталогизатором:

Ценности среднего класса и современная концепция образования

Загл., сост. каталогизатором:

Values of the middle class and the modern concept of education


Розглянуто ціннісні орієнтації головного об’єкта освітнього процесу - представників середнього класу. Розкрито ступінь наукової розробки проблеми. Виокремлено загальну специфіку та різноманіття парадигмальних напрямів і концепцій розвитку освіти. Проаналізовано цінності класичного середнього класу. Зазначено, що класичний середній клас дотримується цінностей культурного й економічного лібералізму, він завжди прагне до стабільності і є її гарантом у правовій державі, іншими словами - основним двигуном його діяльності є досягнення добробуту за нормальних умов. Наголошено, що в Україні сьогодні практично відсутні необхідні умови для існування середньому класу. Вказано на розкол суспільства на окремі групи, що дотримуються різних систем цінностей. Охарактеризовано цінності, притаманні існуванню середнього класу класичного зразка. Наголошено, що відбулася перемога егоїстичних і жадібних над моральними. Встановлено, що основою нового середнього класу повинен бути людський капітал - найбільш кваліфікована освічена, моральна частина суспільства, насамперед інтелігенція, і тільки потім люди, зайняті в дрібному та середньому бізнесі. Констатовано, що провідною ідеєю сучасної концепції освіти має бути не тільки підготовка суб’єктів, які можуть адекватно реагувати на ринкові виклики та здійснювати підприємницьку діяльність, а створення особистостей, здатних служити соціальній державі та будувати „природне суспільство”.


Рассмотрены ценностные ориентации главного объекта образовательного процесса - представителей среднего класса. Раскрыта степень научной разработки проблемы. Выделена общая специфика и многообразие парадигмальных направлений и концепций развития образования. Проанализированы ценности классического среднего класса. Указано, что классический средний класс придерживается ценностей культурного и экономического либерализма, он всегда стремится к стабильности и является ее гарантом в правовом государстве, иными словами - основным двигателем его деятельности является достижение благосостояния в нормальных условиях. Отмечено, что в Украине сегодня практически отсутствуют необходимые условия для существования среднего класса. Указано на раскол общества на отдельные группы, придерживающиеся различных систем ценностей. Охарактеризованы ценности, присущие существованию среднего класса классического образца. Отмечено, что произошла победа эгоистических и жадных над моральными. Установлено, что основой нового среднего класса должен быть человеческий капитал - наиболее квалифицированная, образованная, нравственная часть общества, прежде всего интеллигенция, и только потом люди, занятые в мелком и среднем бизнесе. Констатировано, что ведущей идеей современной концепции образования должна быть не только подготовка субъектов, которые могут адекватно реагировать на рыночные вызовы и осуществлять предпринимательскую деятельность, а создание личностей, способных служить социальному государству и строить „естественное общество”.


In the article, it is grounded the fact that modern concept of education must be oriented to the creation of the human capital of the „new” middle class which value component is service to the people, society, state - these ones should indicate the sustainable social development.



НАДХОДЖЕННЯ:
Національна освітня політика та напрями розвитку медичної освіти

Логуш, Л. Г.

Національна освітня політика та напрями розвитку медичної освіти

Загл., сост. каталогизатором:

Национальная образовательная политика и направления развития медицинского образования

Загл., сост. каталогизатором:

National educational policy and directions of development of medical education


Розглянуто перспективні напрями роботи з розвитку медичної освіти в національній освітній політиці України. Виокремлено систему заходів з розробки і введення безперервної медичної освіти різного рівня та підвищення кваліфікації спеціалістів в межах Програми розвитку медичної освіти. Наголошено на важливості проведеної атестації і акредитації всіх навчальних закладів, реорганізації певних закладів в університети, академії, коледжі, ліцеї, гімназії. Зроблено короткий опис змін в структурі навчальних планів згідно із затвердженими державними стандартами вищої освіти України. Подано документи законодавчої бази, які надавали поштовх до покращання медичної освіти. Розкрито основні засади Концепції реформування системи підготовки лікарів в Україні на 2004 - 2010 рр. Зазначено недоліки, виявлені у організації системи медичної освіти, у порівнянні з системою підготовки лікарів у країнах ЄС. Визначено основні коротко- (2004 - 2006 рр.) та середньострокові (2006 - 2009 рр.) пріоритети реформування галузі вищої медичної (фармацевтичної) освіти України. Констатовано, що у медичній освіті відбуваються процеси модернізації та реорганізації, які спрямовані на підвищення її ефективності та вивчення й запозичення кращого міжнародного досвіду.


Рассмотрены перспективные направления работы по развитию медицинского образования в национальной образовательной политике Украины. Выделена система мероприятий по разработке и введению непрерывного медицинского образования разного уровня и повышение квалификации специалистов в рамках Программы развития медицинского образования. Отмечена важность проведенной аттестации и аккредитации всех учебных заведений, реорганизации определенных заведений в университеты, академии, колледжи, лицеи, гимназии. Сделано краткое описание изменений в структуре учебных планов в соответствии с утвержденными государственными стандартами высшего образования Украины. Определены документы законодательной базы, которые давали толчок к улучшению медицинского образования. Раскрыты основные принципы Концепции реформирования системы подготовки врачей в Украине на 2004 - 2010 гг. Указаны недостатки, выявленные в организации системы медицинского образования, по сравнению с системой подготовки врачей в странах ЕС. Определены основные кратко- (2004 - 2006 гг.) и среднесрочные (2006 - 2009 гг.) приоритеты реформирования отрасли высшего медицинского (фармацевтического) образования Украины. Констатировано, что в медицинском образовании происходят процессы модернизации и реорганизации, направленные на повышение ее эффективности и изучения и заимствования лучшего международного опыта.


In the article the basic stages of becoming and development of medical education are examined in Ukraine. The analysis of basic processes of reformation of national educational politics is carried out.



НАДХОДЖЕННЯ:
Напрями освітологічної підготовки: соціологія освіти

Чернуха, Н. М.

Напрями освітологічної підготовки: соціологія освіти

Загл., сост. каталогизатором:

Направления освитологической подготовки: социология образования

Загл., сост. каталогизатором:

Directions of osvitological preparation: sociology of education


Розглянуто історико-педагогічні засади соціології освіти, подано її змістову та структурну складові. З’ясовано пріоритетну роль гуманітарної освіти у процесі підготовки та професійного становлення майбутнього фахівця. Охарактеризовано основні функції соціології освіти: соціалізаційну, теоретичну, інформаційну, прогностичну, описову, мотиваційну, діяльнісну. Зауважено, що соціальні відносини, аналіз інтеграційних засад у сучасному освітньому просторі, пріоритетна роль гуманітарної освіти надають можливість постійно вдосконалюватись та бути успішним в соціумі. Вказано на інтегрувальну роль освітології, яка повинна координувати всі напрями соціологічних досліджень та досліджувати оптимальні шляхи розвитку освітньої галузі. Окреслено основні завдання освітології, серед яких – ефективний розвиток сфери освіти, яка базується на аксіологічних вимірах та збереженні класичних культурних сенсів у моральному та праксеологічному аспектах.


Рассмотрены историко-педагогические основы социологии образования, представлены ее содержательная и структурная составляющие. Выяснена приоритетная роль гуманитарного образования в процессе профессиональной подготовки будущего специалиста. Охарактеризованы основные функции социологии образования: социализирующая, теоретическая, информационная, прогностическая, описательная, мотивационная, деятельностная. Констатировано, что социальные отношения, анализ интеграционных основ в современном образовательном пространстве, приоритетная роль гуманитарного образования дают возможность постоянно совершенствоваться и быть успешным в социуме. Указано на интегрирующую роль освитологии, которая должна координировать все направления социологических исследований в поисках оптимальных путей развития образования. Отмечены приоритетные задачи освитологии, основной из которых является эффективное развитие сферы образования, которое базируется на аксиологических измерениях и сохранении классических культурных смыслов в нравственном и праксеологическом аспектах.


The article analyses the sociology of education as industry of scientific knowledge from positions of osvitology; it is offered the analyses of integrative principles in modern educational area; it is indicated the priority of humanistic education in the process of preparation and personality’s self-realization.



НАДХОДЖЕННЯ:
Проектування впливу освітньо-професійного середовища на становлення особистісно орієнтованої позиції майбутніх учителів

Чобітько, М. Г.

Проектування впливу освітньо-професійного середовища на становлення особистісно орієнтованої позиції майбутніх учителів

Загл., сост. каталогизатором:

Проектирование влияния образовательно-профессиональной среды на становление личностно ориентированной позиции будущих учителей

Загл., сост. каталогизатором:

The Projection of the educational and professional spheres’ influence on the future teachers influence on the future teachers personality oriented position formation


Розглянуто освітній простір як єдину мережу багаторівневої організації освіти. Проаналізовано стан дослідження цих концептів в психолого-педагогічній літературі. Досліджено структурні підсистеми цього феномену, зокрема: формальну, інформальну, неформальну та інцедентальну системи освіти. Уточнено змістове наповнення досліджуваних концептів. Визначено основні атрибути гуманістичної спрямованості освітнього середовища у навчальному закладі. На основі досвіду (дванадцятирічного експерименту) гімназії № 1 м. Черкаси з організації загальноосвітнього і професійного середовища визначено психолого-педагогічні умови та вимоги до створення моделі педагогічної підтримки. Окреслено проблеми, які виникали під час експериментальної роботи цього навчального закладу. Особливу увагу приділено рівню особистісно-професійної підготовки учителя.


Рассмотрено образовательное пространство как единый комплекс многоуровневой структуры образования. Проанализировано состояние исследования этих концептов в психолого-педагогической литературе. Изложены структурные подсистемы этого феномена, в частности: формальная, информальная, неформальная и инцедентальная системы образования. Уточнено смысловое наполнение исследуемых концептов. Определены основные атрибуты гуманистической направленности образовательной среды в учебном заведении. На основе опыта (двенадцатилетнего эксперимента) гимназии № 1 г. Черкассы по организации общеобразовательной и профессиональной среды определены психолого-педагогические условия и требования к созданию модели педагогической поддержки. Описаны проблемы, которые возникали в ходе экспериментальной работы этого учебного заведения. Особое внимание уделено уровню личностно-профессиональной подготовки учителя.


Our studies provide a basis to assert that the formation of student-teacher professional positions largely due to how organized learning environment in school. His humanistic orientation is determined by: the presence of reflexive and innovation environment in the educational system, the common design of the educational process of all its members, student-oriented approach to the educational process.



НАДХОДЖЕННЯ:
...
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського