Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Акчуріна-Муфтієва Н$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10
|
1. |
Акчуріна-Муфтієва Н. М. Кримськотатарське мистецтво періоду Золотої Орди (XIII – початок XV ст. ) [Електронний ресурс] / Н. М. Акчуріна-Муфтієва // Східний світ. - 2008. - № 2. - С. 47-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/SkhS_2008_2_7
| 2. |
Акчуріна-Муфтієва Н. М. Історіографія вивчення кримськотатарського народного декоративного мистецтва [Електронний ресурс] / Н. М. Акчуріна-Муфтієва // Східний світ. - 2007. - № 1. - С. 16-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/SkhS_2007_1_4 Наведено історіографію вивчення кримськотатарського народного декоративного мистецтва, яка має три основні періоди: початок XIII - до середини XIX ст., до якого належать відомості мандрівників, дипломатів, військових, які описали побут, звичаї, державний устрій, етнографію народів. В межах даного періоду одержано загальні дані про предмети мистецтва і ремесла народів Криму, стародавні назви предметів, вживання їх в окремих районах, опис, їх призначення, використання; другий - кінець XIX - перша половина XX ст. - цілеспрямовані наукові дослідження з етнографії, окремих напрямів декоративно-ужиткового мистецтва, третій - з кінця 1990-х років - відродження вивчення кримськотатарського мистецтва. Акцентовано увагу на активному етнографічному вивченні татар з моменту створення Бахчисарайського музею, визначено періоди художньої культури залежно від переважаючих культурних впливів, охарактеризовано виробництво із вовни, ювелірно-філігранного, вишивки, ткацтва, обробки дерева, розвиток кримськотатарського килимарства, каменерізного мистецтва, яке створювалось під впливом сельджукського мистецтва. Визначено напрями, не достатньо досліджені у наявних джерелах, що потребують уваги науковців, а саме: розвиток кримськотатарської кераміки, гончарного виробництва, різьблення по дереву, виготовлення зброї за період з XIV ст. і до сучасності, ювелірних і художніх виробів з металу, висвітлено питання номінації та символіки кримськотатарського народного орнаменту.Приведена историография изучения крымскотатарского народного декоративного искусства, в котором выделено три основных периода - начало XIII - до середины XIX века - к нему относятся сведения путешественников, дипломатов, военных, которые описали быт, обычаи, государственное устройство, этнографию народов, проживающих в Крыму. В рамках данного периода получены общие данные о предметах искусства и ремесла народов Крыма, древние названия предметов, употребление их в отдельных районах, описание, их назначение, использование. Второй - конец XIX - первая половина XX века - целенаправленные научные исследования по этнографии, отдельных направлений декоративно-прикладного искусства, третий - с конца 1990-х годов - возрождение изучения крымскотатарского искусства. Акцентировано внимание на активном этнографическом изучении татар с момента создания Бахчисарайского музея, определены периоды художественной культуры в зависимости от преобладающих культурных влияний. Охарактеризовано производство из шерсти, ювелирно-филигранное, вышивка, ткачество, обработка дерева, развитие крымскотатарского ковроткачества, камнерезного искусства, которое создавалось под влиянием сельджукского искусства. Определены направления, недостаточно исследованые в имеющихся источниках, требующие внимания ученых, а именно: развитие крымскотатарской керамики, гончарного производства, резьба по дереву, изготовление оружия за период с XIV ст. и до современности, ювелирных и художественных изделий из металла.The historiography of studying the Crimean-Tatar folk decorative art is under review. The directions are being determined which have not been sufficiently investigated in the available sources and which require proper attention for the part of the scientists.
| 3. |
Акчуріна-Муфтієва Н. М. Кримськотатарські традиції спорудження фонтанів у Криму [Електронний ресурс] / Н. М. Акчуріна-Муфтієва // Східний світ. - 2007. - № 2. - С. 45-51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/SkhS_2007_2_7
| 4. |
Акчуріна-Муфтієва Н. Антропоморфні та зооморфні мотиви в кримськотатарському декоративному мистецтві [Електронний ресурс] / Н. Акчуріна-Муфтієва // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. - 2010. - Вип. 3. - С. 91-99. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmpmn_2010_3_20
| 5. |
Акчуріна-Муфтієва Н. Витоки національних традицій декоративного мистецтва кримських татар (Від найдавніших часів до завоювань Золотої Орди) [Електронний ресурс] / Н. Акчуріна-Муфтієва // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. - 2008. - Вип. 1. - С. 93-101. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmpmn_2008_1_19
| 6. |
Акчуріна-Муфтієва Н. Був знаним зодчим і педагогом (Пам’яті архітектора І. Г. Шемседінова) [Електронний ресурс] / Н. Акчуріна-Муфтієва // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. - 2008. - Вип. 1. - С. 355-356. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmpmn_2008_1_60
| 7. |
Акчуріна-Муфтієва Н. М. Мистецтво візерункового ткацтва у кримських татар [Електронний ресурс] / Н. М. Акчуріна-Муфтієва // Східний світ. - 2006. - № 3. - С. 110-120. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/SkhS_2006_3_12
| 8. |
Акчуріна-Муфтієва Н. Традиційна символіка кримськотатарської народної орнаментики та її використання в сучасному етнодизайні [Електронний ресурс] / Н. Акчуріна-Муфтієва // Молодь і ринок. - 2010. - № 11. - С. 158-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2010_11_35 Висвітлено традиційну символіку кримськотатарської народної орнаментики, базуючись на аналізі літературних джерел, вивченні національних традицій, опитуванні людей похилого віку про кримськотатарські символи, що можуть застосовуватися в сучасному етнодизайні. Виявлено, що у кримських татар нараховується понад тисячі умовних знаків, що зображують певні поняття. Відзначено, що на даний час розкрито лише частину символіки: деякі з наведених національних символів є загальнолюдським надбанням, є загальні для всіх тюркських народів, а також - виключно кримськотатарські поняття та знаки. Наголошено, що назріла необхідність дослідження та систематизації символів національного мистецтва з тим, щоб розуміти його. Підсумовано, що оскільки культура кримських татар ніколи не розвивалася ізольовано від інших культур світу, знання національної символіки розширять уявлення про роль кримськотатарського мистецтва у всесвітньому культурно-історичному процесі.Освещена традиционная символика крымскотатарской народной орнаментики, основываясь на анализе литературных источников, изучении национальных традиций, опросе людей преклонного возраста о крымскотатарских символах, которые могут применяться в современном этнодизайне. Выявлено, что у крымских татар насчитывается более тысячи условных знаков, изображающих определенные понятия. Отмечено, что в настоящее время раскрыта лишь часть символики: некоторые из приведенных национальных символов являются общечеловеческим достоянием, есть общие для всех тюркских народов, а также - исключительно крымскотатарские понятия и знаки. Отмечено, что назрела необходимость исследования и систематизации символов национального искусства с тем, чтобы понимать его. Подытожено, что поскольку культура крымских татар никогда не развивалась изолированно от других культур мира, знание национальной символики расширят представления о роли крымскотатарского искусства во всемирном культурно-историческом процессе.The article is devoted to the little researched topic in the literature of art criticism of artistic heritage of the Crimea - Crіmean Tatars symbolism and its use in modern ethno-design. The author reveals the symbolic context of some human, religiousnational symbols, specific to the people. Demonstrates their use in modern ethno-design: clothing, interior design, ceramics, weaving, embroidery and other works of contemporary artists-designers of decorative arts.
| 9. |
Акчуріна-Муфтієва Н. М. Орнаментальна вишивка Криму у малюнках В.В. Контрольської [Електронний ресурс] / Н. М. Акчуріна-Муфтієва // Східний світ. - 2005. - № 2. - С. 120-127. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/SkhS_2005_2_16
| 10. |
Акчуріна-Муфтієва Н. М. "Ойма” – прорізний візерунок кримських татар [Електронний ресурс] / Н. М. Акчуріна-Муфтієва // Східний світ. - 2005. - № 4. - С. 105-113. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/SkhS_2005_4_12
|
|
|