Пошуковий запит: (<.>A=Балалаєва О$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 46
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Балалаєва О. Історико-педагогічний аналіз розвитку методики викладання латини у ВНЗ на межі ХХ-ХХІ ст. [Електронний ресурс] / О. Балалаєва // Нова педагогічна думка. - 2013. - № 2. - С. 89-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npd_2013_2_24 Проаналізовано історико-педагогічні аспекти проблеми викладання латини в українських і російських ВНЗ у кінці XX – на початку XXI ст. Зроблено спробу систематизувати інформаційні джерела з історії методики викладання латинської мови у вітчизняній вищій професійній школі. Розглянуто основні етапи формування навчально-методичної бази досліджуваної дисципліни. Констатовано, що на сучасному етапі розвитку вітчизняної вищої школи існує диспропорція між процесами створення навчально-методичної літератури з латинської мови і наукового обґрунтування дидактичних принципів викладання латини. Наведено огляд сучасних навчальних видань з латинської мови для ВНЗ у вітчизняному педагогічному дискурсі.Проанализированы историко-педагогические аспекты проблемы преподавания латыни в украинских и российских ВУЗ в конце XX - начале XXI ст. Сделана попытка систематизировать информационные источники по истории методики преподавания латинского языка в отечественной высшей профессиональной школе. Рассмотрены основные этапы формирования учебно-методической базы изучаемой дисциплины. Констатировано, что на современном этапе развития отечественной высшей школы существует диспропорция между процессами создания учебно-методической литературы с латинского языка и научного обоснования дидактических принципов преподавания латыни. Приведен обзор современных учебных изданий по латинскому языку для ВУЗ отечественном педагогическом дискурсе.The problem of development of Latin teaching methods in Ukrainian and Russian higher educational establishments at the turn of XX– XXI centuries is considered in historical and pedagogical context. Attempt to systematize the information of the history of Latin teaching methodology in the national higher professional education is made for the first time. Main stages in the formation of educational and methodological basis of this subject for the faculties of natural science are studied; the review of modern Latin textbooks for institutes of higher education is made.
|
2. |
Тверезовська Н. Т. Дидактичні аспекти модернізації засобів навчання в умовах інформатизації освіти [Електронний ресурс] / Н. Т. Тверезовська, О. Ю. Балалаєва. // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 108.1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_1_108_32
|
3. |
Балалаєва О. Ю. Електронні посібники з латинської мови для формування термінологічної компетентності майбутніх ветеринарів [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Біоресурси і природокористування. - 2012. - Т. 4, № 5-6. - С. 171-175. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bpc_2012_4_5-6_30
|
4. |
Балалаєва О. Ю. Кореляція дидактичних принципів науковості і доступності при розробці електронних посібників [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2013. - № 6. - С. 327-334. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2013_6_41
|
5. |
Балалаєва О. Ю. Фасетні класифікації електронних засобів навчального призначення [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2013. - Т. 38, вип. 6. - С. 41-52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2013_38_6_6 Розглянуто класифікації електронних засобів навчального призначення, побудовані за фасетним методом, який припускає паралельний поділ множини об’єктів на незалежні класифікаційні угруповання. Наразі не передбачається жорсткої класифікаційної структури та наперед побудованих кінцевих угруповань, а самі класифікаційні угруповання утворюються шляхом комбінації значень, взятих із відповідних фасетів. Уперше зроблено спробу систематизувати існуючі класифікації електронних засобів навчання з позицій теорії класифікації. Наведено сучасні вітчизняні та зарубіжні фасетні класифікації електронних засобів навчання, проаналізовано їхні переваги та недоліки у порівнянні з ієрархічними класифікаціями. Запропоновано оригінальну авторську класифікацію електронних засобів навчального призначення, побудовану на основі фасетного методу.Рассмотрены классификации электронных средств учебного назначения, построенные при помощи фасетного метода, который предполагает параллельное разделение множества объектов на независимые классификационные группировки. При этом не предусмотрено жесткой классификационной структуры и заранее построенных конечных группировок, а сами классификационные группировки образуются путем комбинации значений, взятых из соответствующих фасетов. Впервые осуществлена попытка систематизировать классификации электронных средств обучения с позиций теории классификации. Приведены современные отечественные и зарубежные фасетные классификации электронных средств обучения, проанализированы их преимущества и недостатки по сравнению с классификациями, построенными на основе иерархического метода. Предложена оригинальная авторская фасетная классификация электронных средств учебного назначения.The article deals with the classification of e-learning tools based on the facet method, which suggests the separation of the parallel set of objects into independent classification groups; at the same time it is not assumed rigid classification structure and pre-built finite groups classification groups are formed by a combination of values taken from the relevant facets. An attempt to systematize the existing classification of e-learning tools from the standpoint of classification theory is made for the first time. Modern Ukrainian and foreign facet classifications of e-learning tools are described; their positive and negative features compared to classifications based on a hierarchical method are analyzed. The original author's facet classification of e-learning tools is proposed.
|
6. |
Балалаєва О. Ю. Інформаційні технології як чинник формування нової парадигми освіти [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. - 2013. - Вип. 7. - С. 4-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2013_7_4 Зазначено, що перехід до інформаційного суспільства неможливий без широкого впровадження інформаційних технологій у галузі освіти та науки. Проаналізовано різні точки зору на розуміння поняття "інформаційні технології". Здійснено компаративний аналіз компонентів парадигми традиційної педагогіки та педагогіки за умов інформатизації.Указано на то, что переход к информационному обществу невозможен без широкого внедрения информационных технологий в области образования и науки. Проанализированы различные точки зрения на понимание понятия "информационные технологии". Осуществлен компаративный анализ компонентов парадигмы традиционной педагогики и педагогики в условиях информатизации.The article deals with various approaches to understanding the concept "information technology", examines their role in the formation of a new paradigm of education at the educational tasks, content, methods and organizational forms levels; presents a comparative analysis of the components of traditional pedagogy paradigm and pedagogy in conditions of informatizaton.
|
7. |
Балалаєва О. Ю. Викладання латини у дзеркалі професійної лінгводидактики [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету "Україна". - 2012. - № 6. - С. 15-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2012_6_5
|
8. |
Балалаєва О. Ю. Поняття "дидактичний ризик” у контексті проектування електронних посібників [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Сер. : Психолого-педагогічні науки. - 2013. - № 2. - С. 7-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2013_2_3
|
9. |
Балалаєва О. Ю. Принцип інтегративності у навчанні латини на факультетах ветеринарної медицини [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія"]. Сер. : Педагогіка. - 2012. - Т. 209, Вип. 197. - С. 44-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchduped_2012_209_197_9
|
10. |
Балалаєва О. Ю. Становлення методики викладання латинської мови у вищій професійній школі [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Педагогічний альманах. - 2012. - Вип. 16. - С. 261-266. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedalm_2012_16_46
|
11. |
Балалаєва О. Ю. Аналітичний огляд електронних ресурсів для вивчення латинської мови [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2014. - Т. 40, вип. 2. - С. 74-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2014_40_2_9
|
12. |
Балалаєва О. Ю. Етимологія латинських назв рослин [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Мова і культура. - 2011. - Вип. 14, т. 7. - С. 174-178. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mik_2011_14_7_31
|
13. |
Балалаєва О. Ю. Еволюція поняття "електронний підручник" [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. - 2014. - Вип. 9. - С. 113-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2014_9_34
|
14. |
Балалаєва О. Ю. Становлення методики викладання латинської мови у вищій професійній школі [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Педагогіка, психологія, філософія. - 2012. - Вип. 175(3). - С. 249-255. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnau_ped_2012_175(3)__36
|
15. |
Балалаєва О. Ю. Аналіз сутності поняття "електронний навчальний словник" [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Проблеми сучасного підручника. - 2014. - Вип. 14. - С. 26-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psp_2014_14_5
|
16. |
Балалаєва О. Ю. Дослідження мотивації вивчення латини студентами-ветеринарами [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Педагогіка, психологія, філософія. - 2014. - Вип. 199(2). - С. 26-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnau_ped_2014_199(2)__5
|
17. |
Балалаєва О. Ю. Функціональна детермінованість і комплементарність як принципи розробки електронних посібників [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2015. - Т. 46, вип. 2. - С. 1-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2015_46_2_3 Розглянуто специфічні принципи і вимоги щодо створення і використання електронних засобів навчання. Проаналізовано, які з них можуть бути застосовані у розробці електронних посібників (зокрема, підтверджено валідність принципів індивідуалізації, інтерактивності, структурування). На основі критичного аналізу психолого-педагогічних джерел констатовано механічне поширення принципу повноти (цілісності) і безперервності дидактичного циклу на всі електронні навчальні видання. Доведено неправомірність безумовної, імперативної застосовності цього принципу щодо електронних посібників. Запропоновано і теоретично обгрунтовано нові специфічні принципи проектування електронних посібників — функціональної детермінованості і комплементарності.Рассмотрены специфические принципы и требования к созданию и использованию электронных средств обучения. Проанализировано, какие из них могут быть применены при разработке электронных пособий (в частности, подтверждена валидность принципов индивидуализации, интерактивности, структурирования). На основе критического анализа психолого-педагогических источников констатировано механическое распространение принципа полноты (целостности) и непрерывности дидактического цикла на все электронные учебные издания. Доказана неправомерность безусловной, императивной применимости этого принципа к электронным пособиям. Предложены и теоретически обоснованы новые специфические принципы проектирования электронных пособий — функциональной детерминированности и комплементарности.The article deals with specific principles for creating and using e-learning tools presented in the modern pedagogical literature. The author has analyzed which of these principles could be applied to electronic textbooks (in particular, the validity of such principles as individualization, interactivity, structurization was proved). Based on critical analysis of psychological and pedagogical sources the mechanical spread of completeness (integrity) and continuity of the didactic cycle principle to all electronic educational editions has been stated. The invalidation of absolute and imperative application of this principle to the electronic textbooks was proved. New specific principles of electronic textbooks development — functional determination and complementarity – are proposed and theoretically grounded.
|
18. |
Кухар В. В. Розробка автоматизованої методики апроксимації діаграм рекристалізації для вибору термомеханічних режимів кування, що підвищують експлуатаційні властивості поковок валів [Електронний ресурс] / В. В. Кухар, О. О. Тузенко, О. Ю. Балалаєва, О. В. Василевський // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2015. - № 2. - С. 123-130. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2015_2_20 Розроблено автоматизовану методику апроксимації складних тривимірних діаграм рекристалізації і складено прикладну програму, що дозволяє в проектному або оперативному режимі визначати розміри зерна і механічні властивості матеріалу у заданих термомеханічних режимах кування поковок валів й оцінювати їх експлуатаційну міцність і довговічність.
|
19. |
Балалаєва О. Ю. Реалізація принципів професійної лінгводидактики у викладанні латини на агробіологічних факультетах [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Філологічні науки. - 2015. - Вип. 215(1). - С. 178-186. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnau_fil
|
20. |
Балалаєва О. Ю. Етимологія латинських назв рослин [Електронний ресурс] / О. Ю. Балалаєва // Мова і культура. - 2011. - Вип. 14, т. 3. - С. 210-214. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mik_2011_14_3_36
|
| |