Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)Журнали та продовжувані видання (2)Реферативна база даних (10)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Білик Ж$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19
1.

Koваленко Н. О. 
Вплив адаптогенних препаратів на функціонування Na+/Н+-антипортера плазматичної мембрани в клітинах коренів кукурудзи за умов засоленого середовища [Електронний ресурс] / Н. О. Koваленко, Ж. І. Білик, Т. О. Палладіна // The Ukrainian biochemical journal. - 2014. - Vol. 86, № 5. - С. 134-141. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/BioChem_2014_86_5_16
Негативний вплив засоленого середовища на рослини передусім зумовлений присутністю Na<^>+ в солях як їх головного катіона. На клітинному рівні захист рослин від токсичного Na<^>+ полягає у підтриманні його низького рівня в цитоплазмі шляхом видалення назовні та до вакуолярного простору за допомогою вторинноактивних Na<^>+/H<^>+-антипортерів. Солестійкості рослин вдається досягти, активуючи функціонування цих антипортерів за допомогою методів генної інженерії, а також запропонованого застосування біоактивних препаратів. Досліджено вплив 2-х дешевих і нетоксичних синтетичних препаратів: метіуру, який виявляє сильну солепротекторну властивість та івіну, в якого вона є незначною, на функціонування Na<^>+/H<^>+-антипортера плазматичної мембрани в клітинах коренів проростків кукурудзи, експонованих на 0,1 М NaCl. За умов безсольового контролю активність Na<^>+/H<^>+-антипортера в клітинах коренів 8-добових проростків виявилась дуже низькою, але дещо зростала з їх віком, тоді як слабка експресія гена його протеїну не змінювалась. Застосування препаратів метіур та івін в концентрації 10<^>-7 М шляхом передобробки насіння не впливала на активність антипортера проростків вирощених за нормальних умов. Однодобова експозиція на 0,1 М NaCl значно посилювала активність Na<^>+/H<^>+-антипортера й експресію його гена, хоча за 10-добової експозиції обидва ефекти зникали. У разі однодобової сольової експозиції метіур спричинював подальше посилення активності Na<^>+/H<^>+-антипортера, яке зберігалось за подовження експозиції до 10-ти днів, не змінюючи експресію його гена. При цьому ефект івіну на молекулярну активність Na<^>+/H<^>+-антипортера був незначним, а на експерсію його гена відсутнім. Одержані результати свідчать, що механізм солепротекторної дії метіуру на рослини за умов сольового стресу, зумовленого присутністю Na<^>+, полягає в його здатності посилювати функціонування Na<^>+/H<^>+-антипортера плазматичної мембрани в клітинах коренів, що відбувається на молекулярному рівні.
Попередній перегляд:   Завантажити - 791.824 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Білик Ж. І. 
Методика та організація навчально­дослідницької діяльності учнів з біології в контексті STEM-підходу в освіті [Електронний ресурс] / Ж. І. Білик, К. Г. Постова // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2017. - № 6. - С. 27-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2017_6_8
Попередній перегляд:   Завантажити - 655.31 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Білик Ж. І. 
Реалізація STEM-підходу до навчання у процесі комплексних досліджень природних об’єктів рідного краю [Електронний ресурс] / Ж. І. Білик, І. С. Чернецький, Н. І. Поліхун // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2018. - № 4. - С. 73-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2018_4_14
Обгрунтувано важливість комплексних досліджень природних об'єктів для реалізації STEM-підходу до навчання, означено умови їх організації. Оприлюднено досвід організації дослідження такого об'єкта на прикладі Кочубеївських штолень (с. Ганнівка, Кіровоградська обл.) за участі учнів двох шкіл Дніпропетровської та Кіровоградської областей. Подано розробки методичних підходів і дидактичних матеріалів, що є необхідними для проведення польового дослідження виявлення видів рослин, які можуть бути індикаторами забруднення території важкими металами. Встановлено, що сольова витяжка з подорожника степового, який росте на забруднених територіях, має більшу кількість білків, тому цю рослину можна вважати вдалим об'єктом, що демонструє учням вплив металів на організм рослини.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.001 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Білик Ж. І. 
Використання онтологічних ресурсів єдиного мережецентричного освітнього інформаційного середовища для проведення STEM/STEAM-занять [Електронний ресурс] / Ж. І. Білик, Є. В. Шаповалов, В. Б. Шаповалов, А. І. Атамась // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2019. - № 1. - С. 30-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2019_1_7
Сучасний розвиток науки і технології забезпечив таку кількість інформації, що необхідність її систематизації та класифікації стала актуальною. Для таксономізації навчальних матеріалів запропоновано використовувати існуючі графгенератори і графвізуалізатори ІТ-платформи ТОДОС. До розробок, які не просто містять сучасну інформацію, а й класифікують її, можна зарахувати єдине мережецентричне навчальнеінформаційне середовище Оntology4. Необхідною умовою широкого впровадження STEM-підходу та єдиного мережецентричного навчального інформаційного середовища є наявність методичних розробок, що засновані на відповідних до даного підходу принципах. Представлено урок, у якому вони застосовуються.
Попередній перегляд:   Завантажити - 932.922 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Шаповалов В. 
Використання інструменту доповненої реальності google lens для забезпечення STEM-підходу на уроках біології у середніх загальноосвітніх закладах [Електронний ресурс] / В. Шаповалов, Є. Шаповалов, Ж.. Білик // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. - 2019. - Вип. спецвип.. - С. 273-286. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2019_spetsvip
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.094 Mb    Зміст випуску     Цитування
6.

Білик Ж. 
Здоров’язбережувальний потенціал STEM-технології [Електронний ресурс] / Ж. Білик // Наукові записки Малої академії наук України. Серія : Педагогічні науки. - 2019. - Вип. 14. - С. 31-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2019_14_8
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.428 Mb    Зміст випуску     Цитування
7.

Шаповалов В. 
Інформаційні онтологічні інструменти для забезпечення дослідницького підходу в STEM-навчанні [Електронний ресурс] / В. Шаповалов, Є. Шаповалов, А. Атамась, Ж. Білик // Наукові записки Малої академії наук України. Серія : Педагогічні науки. - 2019. - Вип. 15. - С. 70-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2019_15_14
Попередній перегляд:   Завантажити - 746.034 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Лакоза Н. 
Природничо-наукова дослідницька екскурсія як засіб підвищення мотивації школярів до навчання у контексті STEM-підходу в освіті [Електронний ресурс] / Н. Лакоза, Ж. Білик // Наукові записки Малої академії наук України. Серія : Педагогічні науки. - 2018. - Вип. 11. - С. 204-214. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2018_11_21
Попередній перегляд:   Завантажити - 876.37 Kb    Зміст випуску     Цитування
9.

Лакоза Н. 
Природничо-наукова дослідницька екскурсія як елемент STEM-підходу в освіті у контексті організації профільного навчання [Електронний ресурс] / Н. Лакоза, Ж. Білик // Наукові записки Малої академії наук України. Серія : Педагогічні науки. - 2017. - Вип. 10. - С. 219-232. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2017_10_24
Попередній перегляд:   Завантажити - 950.724 Kb    Зміст випуску     Цитування
10.

Мегалінська Г. П. 
Програма секції "Охорона довкілля та збалансоване природокористування. Лісознавство. Агрономія" [Електронний ресурс] / Г. П. Мегалінська, К. Г. Постова, Ж. І. Білик, Є. В. Даниленко // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2020. - № 4. - С. 79-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2020_4_15
Викладено програму секції "Охорона довкілля та збалансоване природокористування. Лісознавство. Агрономія", що запроваджена в Київській Малій академії наук України. У програмі представлено основні методи та рекомендації щодо дослідної діяльності з таких напрямів: охорона довкілля, природокористування, лісознавство, агрономія. Визначено головні компетенції, що будуть розвиватися у процесі діяльності у визначеній секції відповідно власних інтересів і вподобань її учасників. Сформовано основні вимоги до знань учнів, які мають бажання займатися додатково й оволодіти відповідними компетентностями, дізнатися більше про охорону природи. Детально викладено зміст програми відповідно до вікових особливостей учнів і враховуючи необхідність практичного спрямування отриманих знань. Програмою передбачено проведення практичних досліджень у групі та індивідуально, відповідно до обраної теми з можливістю використання ресурсів закладів вищої освіти та лабораторії Малої академії наук України.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.519 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Мегалінська Г. 
Формування практичних навичок студентів під час вивчення курсу "Фітологія" [Електронний ресурс] / Г. Мегалінська, С. Страшко, Ж. Білик, Є. Даниленко // Проблеми освіти. - 2019. - Вип. 93. - С. 91-102. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pros_2019_93_9
Попередній перегляд:   Завантажити - 388.061 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Мегалінська Г. П. 
Визначення показників "життєвий індекс людини" та "біологічний вік" як метод підвищення ефективності роботи гуртків валеології [Електронний ресурс] / Г. П. Мегалінська, К. Г. Постова, Ж. І. Білик, Є. В. Даниленко, І. О. Ткачук // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2021. - № 3. - С. 61-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2021_3_13
Представлено результати багаторічного досвіду роботи гуртків валеології та біології з вивчення тем "Діагностика здоров'я" або "Валеологічна діагностика". Доведено, що формування валеологічної компетентності доцільно проводити за допомогою лабораторних робіт з визначення життєвого індексу людини та біологічного віку. Представлено алгоритм використання життєвої ємкості легень і життєвого індексу людини для валеодіагностики. Уточнено поняття "біологічного віку", подано методику його визначення в умовах гурткової роботи, результати якої кількісно та якісно представлено в статті. Розглянуто основні групи умов, що впливають на біологічний вік. Проаналізовано результати анкетування серед гуртківців із визначення ймовірної тривалості життя. Розглянуто інформацію щодо стану здоров'я гуртківців, представлено алгоритм проведення валеодіагностики через показники життєвий індекс людини, максимальне споживання кисню, біологічний вік. Відображено можливості використання методик валеодіагностики в учнівських науково-дослідницьких роботах у контексті визначення впливу факторів середовища на біологічний вік людини. Проведено педагогічний експеримент, що дає змогу оцінити ефективність запропонованого дидактичного матеріалу.
Попередній перегляд:   Завантажити - 603.908 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Мегалінська Г. П. 
Антибактеріальна активність деяких водяних рослин [Електронний ресурс] / Г. П. Мегалінська, С. В. Страшко, Ж. І. Білик, Є. В. Даниленко, Д. О. Давидова // Вісник проблем біології і медицини. - 2022. - Вип. 1. - С. 93-96. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vpbm_2022_1_18
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.418 Mb    Зміст випуску     Цитування
14.

Мегалінська Г. П. 
Вивчення антибактеріальної активності деяких рослин- імуномодуляторів як метод підвищення ефективності роботи гуртків валеології [Електронний ресурс] / Г. П. Мегалінська, К. Г. Постова, Ж. І. Білик, Є. В. Даниленко, І. О. Ткачук // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2022. - № 2. - С. 81-86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2022_2_12
Викладено авторську розробку лекційного та лабораторного заняття, проведеного з членами гуртка "Валеологія", вихованцями Київського палацу дітей та юнацтва. Розроблений методичний комплекс направлено на вивчення учнями рослин-імуномодуляторів. Узагальнені дані щодо проаналізованих авторами груп рослин-імуномодуляторів введено в матеріал лекційного заняття для гуртка "Валеології". Для розробки лабораторного заняття запропоновано такі рослинні об'єкти - концентратори селену - алое деревоподібне і лимонник китайський. Об'єктом лабораторного дослідження обрано також стимулятор гуморального імунітету - солодку голу. Для вивчення антибактеріальної активності обраних рослин під час роботи гуртка валеології запропоновано диско-дифузійний метод. Відповідно до експериментальних даних лимонник китайський має протистафілококову активність і пригнічує ріст синьогнійної палички. Антибактеріальна дія солодки спрямована на лізис колоній кишкової палички та стафілокока. Алое як індуктор інтерферону може виступати противірусним і антибактеріальним засобом одночасно. Під час педагогічного експерименту порівнювалися результати засвоєння знань гуртківців, які вивчали тему "Рослини-імуномодулятори" лекційним методом і за допомогою описаного вище лабораторного методу. Результати статистичної обробки даних педагогічного експерименту за методом О. Киверляга, свідчать, що розроблений авторами лабораторний метод підвищує рівень знань гуртківців на 16,2 %.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.081 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
15.

Даниленко Є. В. 
Вивчення літичної активності деяких пряно-ароматичних рослин як метод підвищення ефективності роботи гуртків валеології [Електронний ресурс] / Є. В. Даниленко, К. Г. Постова, Г. П. Мегалінська, І. О. Ткачук, Ж. І. Білик, А. Й. Сікура // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2022. - № 3. - С. 95-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2022_3_15
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.19 Mb    Зміст випуску     Цитування
16.

Білик Ж. І. 
Використання мобільних додатків для визначення рослин [Електронний ресурс] / Ж. І. Білик, Є. Б. Шаповалов, В. Б. Шаповалов // Наукові записки Малої академії наук України. - 2021. - № 2-3. - С. 23-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2021_2-3_5
Одним із основних принципів ефективного навчання є принцип "природовідповідності", тобто середовище, в якому дитина навчається, має бути звичним для неї. Для сучасної дитини середовище гаджетів стало природним середовищем. Саме тому використання мобільних додатків є доволі перспективним методом навчання. Проаналізовано мобільні додатки, які використовуються для визначення рослин, що можуть бути застосовані для реалізації STEM-підходу. У світі налічується близько десяти мобільних додатків, які визначають рослини. Ці програми можна поділити на три групи: мобільні додатки, які визначають рослини автоматично, аналізуючи зображення рослин (чи їх фотографії) в реальному часі; мобільні додатки, які містять інформацію, що дає змогу ідентифікувати рослини самостійно на основі характеристик рослин; мобільні додатки догляду за рослинами. Отже, було обгрунтовано доцільність використання додатка Google Lens, що належить до першої групи додатків, проте важливим також є проведення порівняння точності аналогічних додатків і визначання найдосконалішого з них. Щодо зручності використання і точності ідентифікації проаналізовано такі мобільні додатки: Flora Incognita, PlantNet, PlantSnap, PictureThis, LeafSnap, Seek, PlantNet. Цікавим є додаток Seek, в якому наведено детальні інструкції для учнів щодо дослідження. Також цей додаток має інструменти заохочення учнів і пропонує участь у міжнародних природодослідницьких проєктах. Доведено, що Flora Incognita і PlantNet є найзручнішими у використанні, мають найбільш інформативний інтерфейс із програм ідентифікації рослин. Проте вони характеризуються значно меншою точністю визначення рослинних об'єктів порівняно з результатами Google Lens, а Flora Incognita з більш високою точністю визначає види місцевої (аборигенної) флори. Враховуючи результати пропонованого і попереднього дослідження, для застосування під час уроків на базі STEM-підходу можна рекомендувати додаток Google Lens.
Попередній перегляд:   Завантажити - 702.619 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
17.

Шаповалов Є. Б. 
Таксономізація експедиційних дослідницьких результатів учнів в умовах наукової освіти [Електронний ресурс] / Є. Б. Шаповалов, В. Б. Шаповалов, Ж. І. Білик, І. М. Шаповалова // Наукові записки Малої академії наук України. - 2022. - № 3. - С. 126-136. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2022_3_16
Сучасний розвиток людства, зокрема в галузі інформаційних технологій, зумовив накопичення великої кількості несистематизованої інформації. Ця проблема також стосується моменту подання результатів у науковому методі. Наприклад, існує багато документації, яка пов'язує результати, в тому числі результати експедиційного пошуку, з географічними координатами. Мета роботи - запропонувати інноваційний метод, пов'язаний зі структуруванням експозиційних даних з онтологіями для структурування даних та геоінформаційних систем (ГІС). Описані фундаментальні характеристики та переваги запропонованої методології. Для спрощення нотування даних та поширення результатів експедиційних досліджень розроблено шаблони журналів онтологічних експедицій. Їх розроблено в Google-таблиці, де в стовпцях представлено назву об'єкта для аналізу, а в рядках - параметр, який вимірюється. Для збереження географічних координат, що в подальшому використовувалися для визначення місцезнаходження об'єктів у ГІС, були розроблені спеціальні рядки. Апробацію здійснено на прикладі експедиційних досліджень учнів Національного центру "Мала академія наук України" у сфері якості води. Основними інформаційними класами є pH, Електропровідність, Мінералізація, Твердість, Cl, SO4, Pb, Fe загальне, Fe (II), Fe (III), Cu, що відповідають таким показникам: кислотність, електропровідність, мінералізація, вміст хлоридів, сульфатів, свинець, загальне залізо, двовалентне залізо, тривалентне залізо та мідь. Онтологічні графи розроблялись у Cognitive IT Polyhedron із можливістю обробки результатів із використанням інструментів "Аудит" та "Ранжування", а також представлення інформації у вигляді онтологічної призми. Наведено детальний опис роботи з системою ArcGIS, у яку було інтегровано підхід онтологічної систематизації наукових знань. Запропонований метод забезпечить спрощення інформації, зібраної на етапі огляду (фонового дослідження) наукового підходу.
Попередній перегляд:   Завантажити - 2.215 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Білик Ж. І. 
Розвиток дослідницької компетентності у майбутніх вчителів предмета "Основи здоров'я" із застосуванням STEАM-технології [Електронний ресурс] / Ж. І. Білик, Є. Б. Шаповалов, В. Б. Шаповалов // Наукові записки Малої академії наук України. - 2023. - № 1. - С. 18-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2023_1_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 629.474 Kb    Зміст випуску     Цитування
19.

Даниленко Є. В. 
Вивчення антибактеріальної активності важких металів як метод вдосконалення роботи гуртків валеології [Електронний ресурс] / Є. В. Даниленко, І. О. Ткачук, К. Г. Постова, Г. П. Мегалінська, Ж. І. Білик // Освіта та розвиток обдарованої особистості. - 2023. - № 4. - С. 51-55. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2023_4_10
Попередній перегляд:   Завантажити - 937.262 Kb    Зміст випуску     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського