Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (5)Журнали та продовжувані видання (1)Реферативна база даних (31)Авторитетний файл імен осіб (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Васьковський Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Васьковський Ю. М. 
Математичне моделювання електромагнітного поля компенсованого асинхронного двигуна [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, Р. М. Чуєнко // Електротехніка і електромеханіка. - 2012. - № 2. - С. 26-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/elem_2012_2_6
Попередній перегляд:   Завантажити - 248.232 Kb    Зміст випуску     Цитування
2.

Васьковський Ю. М. 
Діагностика ушкоджень обмотки збудження потужного турбогенератора на основі аналізу електромагнітних віброзбуджуючих сил [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, О. І. Титко, А. М. Мельник // Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України. - 2013. - Вип. 36. - С. 40-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PIED_2013_36_9
Розроблено математичну модель для аналізу електромагнітних віброзбуджуючих сил потужних турбогенераторів при ушкодженні обмотки збудження. Проведено порівняльний аналіз спектрів цих сил та сформульовано діагностичні ознаки для виявлення ушкоджень.
Попередній перегляд:   Завантажити - 531.815 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Васьковський Ю. М. 
Електромагнітні процеси у демпферній системі роторів гідрогенераторів при нерівномірності повітряного проміжку [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, С. С. Цивінський, О. І. Титко // Технічна електродинаміка. - 2015. - № 1. - С. 65-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TED_2015_1_12
Зазначено, що за тривалої експлуатації потужних гідрогенераторів виникає нерівномірність повітряного проміжку між статором і ротором, внаслідок чого в полюсах ротора спостерігаються пульсації магнітного потоку, а в стержнях демпферної системи ротора протікають індуковані струми. Розподіл струмів між стержнями є нерівномірним, що спричиняє значні термомеханічні деформації демпферної системи та пульсуючі електромагнітні сили, що діють на її стержні. Оскільки відомі технічні заходи для підтримки рівномірності проміжку в гідрогенераторах є недостатньо ефективними, необхідно удосконалення демпферних систем для підвищення їх стійкості. Розроблено нову математичну модель, проаналізовано фізичні процеси та виявлено основні причини підвищеної пошкоджуваності демпферної системи за наявності ексцентриситету ротора. Запропоновано технічні рішення, які суттєво зменшують термомеханічні деформації та пульсуючі сили в стержнях ротора.
Попередній перегляд:   Завантажити - 594.245 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Васьковський Ю. М. 
Дослідження механічних характеристик компенсованого асинхронного двигуна [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, Р. М. Чуєнко // Механізація та електрифікація сільського господарства. - 2014. - Вип. 99(2). - С. 284-289. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mesg_2014_99(2)__34
Попередній перегляд:   Завантажити - 831.315 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Васьковський Ю. М. 
Вплив ушкоджень короткозамкненого ротора асинхронного двигуна на електромагнітний момент [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, О. А. Гераскін // Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського. - 2014. - Вип. 4. - С. 20-24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkdpu_2014_4_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 639.895 Kb    Зміст випуску     Цитування
6.

Васьковський Ю. М. 
Діагностика коротких замикань в обмотці збудження явнополюсної синхронної машини на основі аналізу віброзбуджуючих сил [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, О. А. Гераскін // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Серія : Електричні машини та електромеханічне перетворення енергії. - 2015. - № 5. - С. 20-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vcemepe_2015_5_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.528 Mb    Зміст випуску     Цитування
7.

Васьковський Ю. М. 
Електромагнітні віброзбуджуючі сили турбогенератора в маневрених режимах роботи [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, А. М. Мельник // Технічна електродинаміка. - 2016. - № 2. - С. 35-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TED_2016_2_8
Досліджено закономірності зміни електромагнітних віброзбуджувальних сил турбогенератора (ТГ) за умов регулювання його активної і реактивної потужностей у маневрених режимах роботи. Дослідження проводилися для ТГ типу ТГВ-200-2 потужністю 200 МВт. Польова математична модель дозволяє змоделювати сигнали датчиків вібрацій як функції часу і визначити оптимальний режим роботи ТГ з найменшим рівнем вібрації. Проведено розрахунок U-подібних характеристик для трьох значень потужності ТГ. Показано, що при роботі в режимі перезбуджувальні віброзбуджуючі сили мало залежать від потужності ТГ, а при переході ТГ у режим недозбудження недоцільно суттєво зменшувати активне навантаження, оскільки при цьому спостерігається значне на (35 - 45) % збільшення вібрацій. Найбільший рівень вібрацій ТГ спостерігається в режимі синхронного компенсатора без активного навантаження.
Попередній перегляд:   Завантажити - 570.309 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Васьковський Ю. М. 
Тривимірна польова математична модель електромагнітних процесів у торцевій зоні ротора турбогенератора [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, С. С. Цивінський // Технічна електродинаміка. - 2016. - № 1. - С. 34-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TED_2016_1_7
Розроблено тривимірну польову математичну модель електромагнітних процесів у торцевих зонах ротора турбогенератора за несиметричних режимів його роботи, за яких частота індукованих струмів у роторі дорівнює 100 Гц, та виконано на її основі відповідні дослідження. Наведено результати моделювання - розподіли вихрових струмів і втрат у контактних зонах клинів і зубців та обгрунтовано технічні рішення щодо їх зменшення.
Попередній перегляд:   Завантажити - 653.44 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Васьковський Ю. М. 
Електромагнітні віброзбуджуючі сили при наявності ексцентриситету ротора турбогенератора [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, А. М. Мельник, О. І. Титко // Електротехніка і електромеханіка. - 2016. - № 4. - С. 16-21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/elem_2016_4_4
Досліджено електромагнітні віброзбудливі сили турбогенератора за наявності ексцентриситету ротора. Дослідження проведено для турбогенератора типу ТГВ-200-2 методом скінченних елементів у програмному середовищі COMSOL Multiphysics. Описано польову математичну модель статичного та динамічного ексцентриситету, яка дозволяє змоделювати сигнали датчиків вібрацій як функції часу. Проведено серію розрахунків електромагнітних сил за різних варіантів зміщення ротора з осі розточки статора. Показано, що у разі появи ексцентриситету спостерігається суттєве збільшення віброзбудливих сил і найбільше значення сил спостерігається у точці з мінімальним повітряним проміжком. Введено нові діагностичні параметри та запропоновано методику діагностування ексцентриситету. На основі проведеного математичного моделювання встановлено, що діагностичною ознакою статичного ексцентриситету є зміна амплітуди тензора магнітного натягу, а ознакою динамічного ексцентриситету є поява у спектрі віброзбудливих сил обертової та кратних їй гармонік.
Попередній перегляд:   Завантажити - 481.8 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Васьковський Ю. М. 
Діагностика кутового ексцентриситету ротора асинхронних двигунів на основі аналізу віброзбуджуючих сил [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, О. А. Гераскін, Н. В. Беленок // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Серія : Електричні машини та електромеханічне перетворення енергії. - 2016. - № 11. - С. 30-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vcemepe_2016_11_7
За допомогою методів математичного моделювання досліджено зміни величин і характеру електромагнітних віброзбуджувальних сил, які виникають у разі появи кутового ексцентриситету ротора асинхронного двигуна. Досліджено допустимі діапазони величин кутового ексцентриситету, за яких можлива подальша експлуатація машин без обмежень. Показано, що для забезпечення процесу вібраційної діагностики кутового ексцентриситету потрібно використання двох датчиків, які розташовані на протилежних торцях осердя статора двигуна в одній площині.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.51 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Васьковський Ю. М. 
Електромагнітні віброзбуджуючі сили в турбогенераторі з урахуванням несиметрії струмів в обмотці статора [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, А. М. Мельник // Технічна електродинаміка. - 2017. - № 1. - С. 52-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TED_2017_1_9
Удосконалено математичну модель для розрахунку електромагнітних віброзбуджуючих сил турбогенератора при появі ексцентриситету ротора з урахуванням впливу несиметрії струмів обмотки статора. Показано, що при моделюванні ексцентриситету необхідно враховувати несиметрію струмів фаз обмотки статора. З'ясовано, що при появі статичного ексцентриситету на поверхні масиву ротора наводяться вихрові струми. Визначено нові діагностичні ознаки виникнення ексцентриситету на основі аналізу в спектрі віброзбуджуючих сил гармонік частоти обертання та кратних їй.
Попередній перегляд:   Завантажити - 482.452 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
12.

Васьковський Ю. М. 
Діагностика асинхронних двигунів на основі аналізу величини пускового електромагнітного моменту [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, О. І. Титко, І. С. Макейкін, В. А. Кравчук // Технічна електродинаміка. - 2017. - № 3. - С. 58-64. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TED_2017_3_10
Досліджено характеристики методу діагностики асинхронних двигунів (АД), що базується на аналізі величини електромагнітного моменту, який необхідний для початку руху ротора. Величина пускового моменту змінюється внаслідок появи ушкоджень двигуна. Запропонований метод при забезпеченні достатньої достовірності дозволяє діагностувати будь-який АД простими штатними вимірювальними засобами і не потребує спеціальної підготовки персоналу. Для цього потрібно проводити порівняльний аналіз величин напруги живлення, при якій починається рух ротора, відповідно для ушкодженого і неушкодженого АД. Розглянуто два основних випадки ушкодження - короткі замикання обмотки статора і обриви стержнів короткозамкненої обмотки ротора. Показано, що в цих випадках зміна пускового моменту (напруги пуску) відбувається по-різному: при коротких замиканнях статора пусковий момент зменшується (потрібна для запуску напруга збільшується), а при розриві стержнів ротора - навпаки. Шляхом математичного моделювання на прикладах АД потужністю 1,7 - 200 кВт показана висока чутливість запропонованого методу діагностики, що сприяє його широкому впровадженню.
Попередній перегляд:   Завантажити - 490.904 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Васьковський Ю. М. 
Дослідження впливу старіння сталі магнітопровода статора турбогенератора на його енергетичні характеристики [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, О. А. Гераскін, Н. В. Беленок // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Серія : Електричні машини та електромеханічне перетворення енергії. - 2017. - № 1. - С. 35-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vcemepe_2017_1_7
За допомогою методів математичного моделювання досліджено вплив магнітного і електричного старіння електротехнічної сталі магнітопровода статора турбогенератора на величину втрат та ккд турбогенератора. Розроблено математичні моделі для дослідження зазначеного явища. З огляду на імовірнісний характер ушкодження шихтованого магнітопровода, на прикладі турбогенератора типу ТГВ-200-2 одержано оцінку можливого збільшення втрат та зменшення ккд за різних варіантів ушкоджень.
Попередній перегляд:   Завантажити - 887.214 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
14.

Васьковський Ю. М. 
Температурне поле синхронної машини при короткому замиканні витків обмотки збудження [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, О. А. Гераскін // Гідроенергетика України. - 2017. - № 1-2. - С. 56-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gidenu_2017_1-2_12
Попередній перегляд:   Завантажити - 579.071 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Васьковський Ю. М. 
Дослідження електромагнітних процесів у синхронних машинах із постійними магнітами на основі коло-польових математичних моделей [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, Ю. А. Гайденко // Технічна електродинаміка. - 2018. - № 2. - С. 47-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TED_2018_2_9
За допомогою методів математичного моделювання досліджено електромагнітні процеси в синхронних машинах із постійними магнітами. Розроблено коло-польову математичну модель, в якій строго враховано обертання ротора і на прикладі частотно-керованого тягового синхронного двигуна з постійними магнітами отримано часові залежності його струмів та електромагнітного моменту при різних варіантах живлення. Доведено, що припущення щодо синусоїдності струмів в обмотках двигуна, яке зазвичай приймається в польових математичних моделях, призводить до суттєвих розрахункових похибок. Показано, що коло-польові моделі, в яких вхідними даними є задані функції напруги живлення, відображають реально існуюче спотворення струму обмотки статора, що виникає навіть при синусоїдній напрузі живлення. Зроблено висновок, що коло-польові моделі забезпечують більш адекватні результати моделювання і є універсальними, оскільки дозволяють змоделювати електромагнітні процеси в електричних машинах при живленні від будь-якого несинусоїдного джерела, що важливо для тягових двигунів змінного струму, які живляться від перетворювача частоти.
Попередній перегляд:   Завантажити - 701.817 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
16.

Васьковський Ю. М. 
Електрогенератор в системі рекуперації енергії механічних коливань транспортних засобів [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, М. В. Пода, І. В. Кошикар // Електротехніка і електромеханіка. - 2018. - № 5. - С. 24-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/elem_2018_5_6
Розглянуто систему рекуперації енергії механічних коливань транспортних засобів в корисну електроенергію, яка накопичується в акумуляторній батареї. Одним з основних елементів такої системи є електрогенератор, який перетворює механічну енергію коливань шасі транспортного засобу в електричну енергію. Розглянуто проблему вибору та оптимізації конструкції і параметрів генератора. З огляду на особливості функціонування транспортного засобу найбільш доцільним типом генератора в такій системі є синхронний генератор з постійними магнітами, який має суттєві конструктивні відмінності від традиційних синхронних машин з постійними магнітами. Критерієм оптимізації генератора є максимальна величина діючого значення ЕРС, яка індукується в обмотці статора. За результатами моделювання на основі польової математичної моделі одержано сукупність значень узагальнених коефіцієнтів, які характеризують оптимальну геометрію генератора.
Попередній перегляд:   Завантажити - 402.219 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
17.

Васьковський Ю. М. 
Електромагнітні віброзбуджуючі сили у потужних дво- та чотириполюсних турбогенераторах АЕС України [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, А. М. Мельник // Технічна електродинаміка. - 2019. - № 3. - С. 60-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TED_2019_3_10
На основі представленої математичної моделі електромагнітного поля турбогенератора досліджено та проведено порівняльний аналіз електромагнітних віброзбуджуючих сил, що виникають у статорі дво- та чотириполюсних потужних турбогенераторів, які експлуатуються на АЕС України. Проведено спектральний аналіз віброзбуджуючих сил та показано, що в їх спектрі існують значні гармоніки частот 200, 300, 400 Гц, які кратні частоті 100 Гц основної віброзбуджуючої сили. Експериментально виміряно частоти власних коливань лобових частин обмотки статора та показано, що існує небезпека їх резонансних коливань на зазначених кратних частотах. Причому внаслідок особливостей конструкції більш небезпечними є двополюсні ТГ.
Попередній перегляд:   Завантажити - 570.028 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Васьковський Ю. М. 
Нагрів ротора турбогенератора за наявності дефектів обмотки ротора і форсуванні струму збудження [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, О. А. Гераскін // Електротехніка і електромеханіка. - 2020. - № 1. - С. 10-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/elem_2020_1_4
Мета роботи - дослідження нагріву ротора турбогенератора типу ТГВ-200 за наявності ушкоджень обмотки ротора, які виникають внаслідок тривалої експлуатації турбогенератора, а саме - засмічення (закупорка) вентиляційних каналів обмотки ротора і виникнення коротких замикань витків обмотки ротора. Увагу приділено нагріву при короткочасному форсуванні струму збудження, яке виконується для утримання генератора в синхронному режимі роботи. Методика. Використовуються польові математичні моделі. Результати. Визначено, що засмічення вентиляційних каналів обмотки ротора в більшій мірі впливає на нагрів ротора у порівнянні з коротким замиканням окремих витків обмотки ротора. Встановлено, що форсування струму збудження в межах, які регламентовані діючими стандартами експлуатації турбогенераторів, стає неможливим при засміченні невеликої кількості вентиляційних каналів обмотки ротора, що погіршує ефективність роботи турбогенератора і потребує його виводу в ремонт. Наукова новизна. Розроблено математичну модель нагріву ротора при наявності типових ушкоджень обмотки ротора. Практичне значення. Визначено ділянки в роторі, де температури і температурні градієнти досягають найбільших значень, що дозволяє рекомендувати місця оптимального розташування датчиків температури.
Попередній перегляд:   Завантажити - 636.797 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
19.

Васьковський Ю. М. 
Еволюція електромагнітних рейкових прискорювачів [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, П. О. Райчев // Технічна електродинаміка. - 2021. - № 1. - С. 23-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TED_2021_1_5
Проведено аналітичний огляд сучасних світових розробок електромагнітних рейкових прискорювачів електропровідних тіл (РП). Проаналізовано основні закономірності фізичних процесів в РП та показано, якими шляхами відбувається їхнє подальше удосконалення з метою покращення показників енергоефективності. З огляду на велике розмаїття запропонованих варіантів РП необхідним є їхнє узагальнення та адекватний порівняльний аналіз. Проведено порівняльний аналіз переваг і недоліків найбільш досконалих варіантів РП - традиційного виконання, аугметованого, багатовиткового та багатоступінчатого секціонованого. Описано запропонований авторами варіант багатоступінчатого секціонованого РП, який передбачає суттєве зменшення активного опору РП шляхом поділу рейок РП по їхній довжині на окремі ізольовані одна від одної ділянки та поступову комутацію цих ділянок без додаткових засобів керування, яка синхронізується з рухом якоря.
Попередній перегляд:   Завантажити - 516.49 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
20.

Васьковський Ю. М. 
Вплив режимних і експлуатаційних факторів на демпферну систему ротора явно полюсної синхронної машини [Електронний ресурс] / Ю. М. Васьковський, О. А. Гераскін // Технічна електродинаміка. - 2021. - № 2. - С. 47-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TED_2021_2_9
Досліджено фізичні процеси в демпферній системі ротора явнополюсної синхронної машини, які викликають поступову руйнацію її конструкції. Зокрема, досліджено розподіли струмів, температури і термомеханічних напружень в стрижнях демпферної системи у разі її роботи в асинхронному і несиметричному режимах, а також появі ексцентриситету ротора. Розроблено польову математичну модель, що враховує спільну дію трьох фізичних полів різної природи: електромагнітного, температурного і поля термомеханічних напружень, і дає змогу оцінити нагрів і термомеханічні навантаження в демпферній системі ротора явнополюсної синхронної машини. За результатами аналізу визначено нагрів і термомеханічні навантаження елементів конструкції й надано рекомендації щодо її конструктивного удосконалення.
Попередній перегляд:   Завантажити - 647.813 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського