Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Голод Р$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16
|
1. |
Голод Р. Б. Проблема еволюційного розвитку естетичної свідомості Івана Франка крізь призму текстологічного аналізу його повісті "Boa Constrictor" [Електронний ресурс] / Р. Б. Голод // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. - 2012. - № 2. - С. 74-84. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_sl_2012_2_7 Мета роботи - виявити основні вектори еволюції індивідуального творчого методу І. Франка на основі текстологічного аналізу трьох редакцій його повісті "Boa constrictor", а також однойменного твору німецького письменника К. Шпіндлера. Простежено взаємозв'язок між становленням творчого методу І. Франка та утвердженням в українській і світовій літературі реалістичного типу творчості.
| 2. |
Голод Р. Б. Поетика імпресіонізму в оповіданні Івана Франка "Лесишина челядь” [Електронний ресурс] / Р. Б. Голод // Питання літературознавства. - 2005. - Вип. 12. - С. 50-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pl_2005_12_9
| 3. |
Голод Р. Б. "Петрії і Довбущуки" І. Франка в парадигмі української літературної ґотики [Електронний ресурс] / Р. Б. Голод, І. В. Гросевич // Філологічні трактати. - 2014. - Т. 6, № 1. - С. 5-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Filtr_2014_6_1_3 Висвітлено особливості еволюції готичної поетики і її трансформацію українській літературі на матеріалі роману Івана Франка "Петрії і Довбущуки".
| 4. |
Голод Р. Синтез імпресіонізму та натуралізму як стильова домінанта Франкового оповідання "У столярні” [Електронний ресурс] / Р. Голод // Українське літературознавство. - 2010. - Вип. 72. - С. 21-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ul_2010_72_6
| 5. |
Голод Р. Штрихи до генези Франкової повісті "Boa constrictor” [Електронний ресурс] / Р. Голод // Українське літературознавство. - 2012. - Вип. 76. - С. 10-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ul_2012_76_4
| 6. |
Голод Р. Мікростудія франкового оповідання "Поки рушить поїзд” у світлі теорії імпресіоністичного мистецтва [Електронний ресурс] / Р. Голод // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Філологія. Соціальні комунікації. - 2013. - Вип. 1. - С. 41-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuufilol_2013_1_10
| 7. |
Голод Р. Б. Література"польського позитивізму" в літературно-критичній рецепції І. Франка [Електронний ресурс] / Р. Б. Голод // Султанівські читання. - 2014. - Вип. 3. - С. 121-128. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/culs_2014_3_16
| 8. |
Голод Р. Б. Націоналізм та інтернаціоналізм у системі історіософських поглядів Івана Франка [Електронний ресурс] / Р. Б. Голод // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. - 2015. - № 2. - С. 217-231. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_sl_2015_2_21 Досліджено проблему Франкової рецепції ідеологем "націоналізм" та "інтернаціоналізм" як відповідних історіософських категорій з урахуванням еволюції системи світоглядно-філософських переконань письменника. Вивчено проблему ставлення І. Франка до діалектики "національного" й "інтернаціонального" в культурологічному, політичному, економічному та інших контекстах.
| 9. |
Галенко О. Трофеї половецького вождя з Чунгульського кургану: переужиток, ритуальні функції та символіка [Електронний ресурс] / О. Галенко, Ю. Рассамакін, В. Вудфін, Р. Голод // Археологія. - 2016. - № 3. - С. 28-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/arhl_2016_3_4 Обобщены некоторые результаты исследований за последние 10 лет хорошо известного, но лишь частично опубликованного погребального комплекса Чунгульского кургана. Изложены фазы погребального ритуала знатного половца, реконструированного на основании детальной документации раскопок кургана в 1981 г. Выделены 6 фаз погребального процесса: окружение сакрального пространства вокруг основания кургана эпохи бронзы; сооружение на склонах этого кургана высокого вала из "вальков" чернозема, с пологими внутренними склонами и проходами к месту будущего погребения; совершение погребения умершего в деревянном ящике, установленном в яме, глубиной 5,0 м, ориентированной по линии запад - восток, перекрытой досками на двух уровнях. Вокруг перекрытой ямы были уложены 5 взнузданных лошадей, перекрытых затем вместе с ямой смешанной глиной; сооружение над погребением с лошадьми, внутри вала, первой малой ритуальной платформы с каменной конструкцией; сооружение второй большой ритуальной платформы, перекрывшей первую, каменными вымосткой и апсидой из привезенных известняковых камней. С этой платформой, очевидно, связаны череп лошади и остатки черепа большой собаки, а также человеческое жертвоприношение у восточного прохода в валу; перекрытие "вальками" чернозема верхней платформы и завершение строительства кургана, принявшего форму усеченного конуса.В погребении степного предводителя, вероятно, половецкого князя, в Чунгульськом кургане значительную часть предметов можно относить к военным трофеям. Цель работы - выяснение смысла использования для некоторых из них - двух украшений конской уздечки, фрагмент кафтана с изображениями архангела и ктитора, а также 5-ти поясов. С этой целью, на основании сравнительного анализа, было установлено их происхождение. Привлекая письменные источники о культуре степной Евразии XI - XIII вв., сравнительные вещи в европейских коллекциях, а также данные раскопок о положении этих вещей по отношению к умершему и манипуляции с ними, дана оценка способа использования данных предметов в быту, а также их символическое значение в погребальном обряде. Украшения узды коня оказались деталями сакральных христианских изделий. Обе вещи происходят с Северо-Западной Европы рубежа XII - XIII вв. Текстильный фрагмент с золотной вышивкой сохранил линию обрезания, которая проходила по фигуре ктитора так, что его ладони были обрезаны. Фрагмент был частью церковного покрывала со сценой Деисуса. Приоритетной для половцев в сцене Деисуса была фигура крылатого Архангела. Из 5-ти поясов, находившихся при умершем, три происходили из Северо-Западной Европы XII - начала XIII в. Согласно степной моде, пояса традиционно относились к самым важным символам достоинства и харизмы. Положение пояса из электрума на шее умершего символизировало смирение перед богами и духами потустороннего мира. Эти, а также другие находки из погребения, дают возможность видеть в погребенном предводителя половцев, союзников болгарского царя Калояна, которые разгромили войска крестоносцев во главе с первым латинским императором Константинополя Болдуином I, бывшим графом фландрским, в битве при Адрианополе в 1205 г.
| 10. |
Галенко О. Трофеї половецького вождя з Чунгульського кургану: переужиток, ритуальні функції та символіка [Електронний ресурс] / О. Галенко, Ю. Рассамакін, В. Вудфін, Р. Голод // Археологія. - 2016. - № 4. - С. 42-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/arhl_2016_4_5 Обобщены некоторые результаты исследований за последние 10 лет хорошо известного, но лишь частично опубликованного погребального комплекса Чунгульского кургана. Изложены фазы погребального ритуала знатного половца, реконструированного на основании детальной документации раскопок кургана в 1981 г. Выделены 6 фаз погребального процесса: окружение сакрального пространства вокруг основания кургана эпохи бронзы; сооружение на склонах этого кургана высокого вала из "вальков" чернозема, с пологими внутренними склонами и проходами к месту будущего погребения; совершение погребения умершего в деревянном ящике, установленном в яме, глубиной 5,0 м, ориентированной по линии запад - восток, перекрытой досками на двух уровнях. Вокруг перекрытой ямы были уложены 5 взнузданных лошадей, перекрытых затем вместе с ямой смешанной глиной; сооружение над погребением с лошадьми, внутри вала, первой малой ритуальной платформы с каменной конструкцией; сооружение второй большой ритуальной платформы, перекрывшей первую, каменными вымосткой и апсидой из привезенных известняковых камней. С этой платформой, очевидно, связаны череп лошади и остатки черепа большой собаки, а также человеческое жертвоприношение у восточного прохода в валу; перекрытие "вальками" чернозема верхней платформы и завершение строительства кургана, принявшего форму усеченного конуса.В погребении степного предводителя, вероятно, половецкого князя, в Чунгульськом кургане значительную часть предметов можно относить к военным трофеям. Цель работы - выяснение смысла использования для некоторых из них - двух украшений конской уздечки, фрагмент кафтана с изображениями архангела и ктитора, а также 5-ти поясов. С этой целью, на основании сравнительного анализа, было установлено их происхождение. Привлекая письменные источники о культуре степной Евразии XI - XIII вв., сравнительные вещи в европейских коллекциях, а также данные раскопок о положении этих вещей по отношению к умершему и манипуляции с ними, дана оценка способа использования данных предметов в быту, а также их символическое значение в погребальном обряде. Украшения узды коня оказались деталями сакральных христианских изделий. Обе вещи происходят с Северо-Западной Европы рубежа XII - XIII вв. Текстильный фрагмент с золотной вышивкой сохранил линию обрезания, которая проходила по фигуре ктитора так, что его ладони были обрезаны. Фрагмент был частью церковного покрывала со сценой Деисуса. Приоритетной для половцев в сцене Деисуса была фигура крылатого Архангела. Из 5-ти поясов, находившихся при умершем, три происходили из Северо-Западной Европы XII - начала XIII в. Согласно степной моде, пояса традиционно относились к самым важным символам достоинства и харизмы. Положение пояса из электрума на шее умершего символизировало смирение перед богами и духами потустороннего мира. Эти, а также другие находки из погребения, дают возможность видеть в погребенном предводителя половцев, союзников болгарского царя Калояна, которые разгромили войска крестоносцев во главе с первым латинским императором Константинополя Болдуином I, бывшим графом фландрским, в битве при Адрианополе в 1205 г.
| 11. |
Голод Р. М. Ефективність короткоротаційних сівозмін за різного насичення зерновими і просапними культурами в Західному Лісостепу [Електронний ресурс] / Р. М. Голод, О. М. Білінська, Г. П. Шубала // Землеробство. - 2017. - Вип. 1. - С. 62-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zemlerobstvo_2017_1_13
| 12. |
Червоношапка М. О. Показники фізичної підготовленості жінок першого періоду зрілого віку в процесі занять bellydance-аеробікою [Електронний ресурс] / М. О. Червоношапка, Г. І. Шутка, Р. І. Голод, М. М. Домінюк // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. - 2018. - Вип. 154(1). - С. 186-188. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPN_2018_154(1)__42
| 13. |
Голод Р. Б. Концепція зганьбленої неволею Вітчизни в українській поетичній історіософії [Електронний ресурс] / Р. Б. Голод // Прикарпатський вісник НТШ. Слово. - 2019. - № 2. - С. 113-120. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_sl_2019_2_13 Здійснено аналіз концепції зганьбленої підневільним колоніальним статусом Вітчизни у творчості провідних українських поетів. Відчуття сорому, люті і навіть ненависті до поневоленої України більшою чи меншою мірою притаманні історіософським поглядам Т. Шевченка, П. Куліша, І. Франка, Лесі Українки, Є. Маланюка. Визначні поети завжди виконують роль "нервів", індикаторів політичного, соціального, культурного, морального здоров'я народу. Тож концепцію сорому за поневолену Україну у їх творчості слід розглядати і як детермінанту подальшого оздоровлення нації.
| 14. |
Голод Р. Б. Дефіцитні "Зґарди" (Власта Власенко. Зґарди) [Електронний ресурс] / Р. Б. Голод // Слово і час. - 2019. - № 8. - С. 118-123. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sich_2019_8_12
| 15. |
Білінська О. М. Вплив застосування препарату Альбіт на формування насіннєвої продуктивності добазового матеріалу картоплі [Електронний ресурс] / О. М. Білінська, В. П. Кулька, Н. П. Самець, Р. М. Голод // Вісник аграрної науки Причорномор'я. - 2021. - Вип. 2. - С. 71-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vanp_2021_2_11
| 16. |
Голод Р. Лихоліття Першої світової війни у новелі Марка Черемшини "Село вигибає" [Електронний ресурс] / Р. Голод // Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово. - 2023. - № 18. - С. 98-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pvntsh_sl_2023_18_11
|
|
|