Пошуковий запит: (<.>A=Засєкіна Л$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Засєкіна Л. В. Тенденції розвитку вітчизняної психолінгвістики: методологічний огляд проблем та окреслення шляхів їх вирішення [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна. // Психолінгвістика. - 2008. - Вип. 1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2008_1_2
|
2. |
Засєкіна Л. В. Психолінгвістика, мовленнєва діяльність, особистість: співвідношення понять у контексті мовленнєвої генези дитини [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психолінгвістика. - 2008. - Вип. 2. - С. 14-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2008_2_2
|
3. |
Засєкіна Л. В. Чуття мови як важливий психолінгвістичний феномен [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психолінгвістика. - 2009. - Вип. 4. - С. 43-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2009_4_6
|
4. |
Засєкіна Л. В. Контекстуально-динамічний аналіз розвитку психолінгвістики у ХХI столітті [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психолінгвістика. - 2010. - Вип. 6. - С. 26-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2010_6_5
|
5. |
Засєкіна Л. В. Мовленнєві стилі у новій парадигмі психолінгвістичного знання [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психолінгвістика. - 2012. - Вип. 9. - С. 48-55. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2012_9_9
|
6. |
Засєкіна Л. В. Реальність ментальних репрезентацій у психолінгвістичному експерименті [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психолінгвістика. - 2012. - Вип. 10. - С. 29-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2012_10_5
|
7. |
Засєкіна Л. В. Психолінгвістична реорганізація травматичної пам’яті з перспективи психічного здоров’я особистості [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. - 2012. - Вип. 1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2012_1_32
|
8. |
Засєкіна Л. В. Психологічна допомога батькам для формування адаптивних можливостей дитини з ГРДУ [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. - 2012. - Вип. 2. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2012_2_16
|
9. |
Засєкіна Л. В. Нейропсихолінгвістичні засоби реорганізації емоційної пам’яті особистості [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психолінгвістика. - 2014. - Вип. 15. - С. 62-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2014_15_6
|
10. |
Засєкіна Л. В. Психологія значення: відбиття діяльнісного підходу у когнітивній парадигмі [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Наукові записки [Національного університету "Острозька академія"]. Сер. : Психологія і педагогіка. - 2009. - Вип. 12. - С. 62-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2009_12_8
|
11. |
Засєкіна Л. Нейропсихолінгвістика vs патопсихолінгвістика у дослідженні особистості (на прикладі вивчення і реабілітації пацієнтів після інсульту) [Електронний ресурс] / Л. Засєкіна // Психологія особистості. - 2010. - № 1. - С. 19-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Po_2010_1_5
|
12. |
Засєкіна Л. В. Профілі значення слова як функція когніції і культури [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Наукові записки [Національного університету "Острозька академія"]. Сер. : Психологія і педагогіка. - 2010. - Вип. 14. - С. 66-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2010_14_8
|
13. |
Засєкіна Л. В. Психолінгвістична репрезентація позитивних vs негативних життєвих подій в автобіографічній пам'яті особистості [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психолінгвістика. - 2014. - Вип. 16. - С. 70-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2014_16_7
|
14. |
Засєкіна Л. В. Темпоральний підхід до дослідження пенсійної зрілості особистості у період геронтогенези [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Наукові записки [Національного університету "Острозька академія"]. Серія : Психологія і педагогіка. - 2011. - Вип. 18. - С. 63-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2011_18_10
|
15. |
Засєкіна Л. В. Соціальне мислення як чинник професійної компетентності майбутніх фахівців у сфері "людина−людина" [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психологічні перспективи. - 2013. - Вип. 22. - С. 70-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2013_22_10 Висвітлено результати теоретичного й емпіричного вивчення проблеми соціального мислення в сукупності основних функціональних процедур - проблематизації, категоризації, репрезентації, інтерпретації, а також впливу останніх на професійну компетентність фахівців соціальної сфери. На емпіричному рівні встановлено вплив категоризації та інтерпретації різних фрагментів соціальної дійсності на професійно-комунікативну компетентність фахівців. Запропоновано шляхи через розвиток процедур соціального мислення.
|
16. |
Засєкіна Л. В. Мова як когнітивно-дискурсивна психомеханіка свідомості [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психологічні перспективи. - 2014. - Вип. 23. - С. 112-126. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2014_23_12 Відображено результати теоретичного й емпіричного дослідження мови як провідного засобу актів усвідомлення інформації та її збереження у свідомості. Встановлено, що зв'язок мови і свідомості операціоналізується в понятті мовної свідомості як психічного відображення, узагальнення і перетворення дійсності засобами мови. Мова як психомеханіка (засіб) свідомості має когнітивну (універсальну, вроджену) та дискурсивну (культурно зумовлену) природу. Когнітивно-дискурсивні особливості мови як засобу усвідомлення емпірично виявляються у крос-культурних дослідженнях. Виходячи з провідної властивості свідомості - інтенціональності, яка спрямовує свідомість на об'єкти зовнішнього світу з позиції їх функціонального призначення для людини, предметом емпіричного дослідження слугують значення слів із виділенням функцій об'єктів, окреслених цими значеннями. У дослідженні взяли участь українські студенти (n = 25 осіб, 12 жінок та 13 чоловіків, середній вік 21,7 +- 3,0) Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки (м. Луцьк) та американські студенти (n = 25 осіб, 15 жінок та 10 чоловіків, середній вік 22,4 +- 3,0) Університету Центрального Арканзасу (м. Конвей, США). Аналіз результатів емпіричного дослідження дав змогу виділити тріади функцій у запропонованих значеннях слів: агентивні, об'єктивні, індивідуальні; агентивні, об'єктивні, колективні; агентивні, суб'єктивні, колективні; агентивні, суб'єктивні, індивідуальні; неагентивні, суб'єктивні, колективні; неагентивні, об'єктивні, індивідуальні; неагентивні, суб'єктивні, індивідуальні; неагентивні, об'єктивні, колективні. Розподіл цих функцій у значеннях слів, запропонованих українськими й американськими студентами, дає змогу визначити когнітивно-дискурсивні особливості мови як засобу усвідомлення об'єктів зовнішнього світу. Когнітивні особливості полягають у функціонуванні лексикону, ментальної граматики, мозкової активності людини, неусвідомленої діяльності й інтенціональності свідомості. Дискурсивні особливості мови як психомеханіки свідомості характеризуються переважанням неагентивних, суб'єктивних, індивідуальних функцій об'єктів у значеннях американських студентів та агентивних, суб'єктивних, індивідуальних і неагентивних, об'єктивних, колективних функцій об'єктів у значеннях українських студентів.
|
17. |
Засєкіна Л. В. Українські прислів’я і приказки як психолінгвістичний ресурс когнітивно-поведінкової терапії тривожних розладів [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психологічні перспективи. - 2014. - Вип. 24. - С. 112-124. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2014_24_12
|
18. |
Засєкіна Л. В. Психолінгвістичнадіагностика і реорганізація негативних глибинних переконань особистості [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психологічні перспективи. - 2015. - Вип. 26. - С. 143-156. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2015_26_15
|
19. |
Засєкіна Л. В. Психолінгвістичні засоби реорганізації травматичної пам’яті [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна, О. П. Шевчук // Психологічні перспективи. - 2015. - Вип. 25. - С. 54-65. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2015_25_7 Проаналізовано теоретико-методологічні засади вивчення травматичної пам'яті особистості, наведено авторську пропозиціональну модель травматичної пам'яті. Описано діагностичний інструментарій, в контексті якого висвітлено авторський метод пропозиціонального аналізу наративів про травматичні події. Запропоновано типологію травматичних подій і визначено, які з них найчастіше трапляються серед використаної вибіркової сукупності. Проаналізовано пропозиціональну будову тексту, а також виділено ті елементи, на які діагностовані звертають найбільшу увагу. Зазначено закономірності інтеграції травматичних спогадів про пережиту подію в автобіографічну пам'ять. Проаналізовано, в яких випадках це свідчить про осмислення цього спогаду і надбання травматичною пам'яттю статусу психічного процесу в межах норми, а коли - про порушення адаптаційних ресурсів особистості у сфері інтелектуалізованого проживання негативного спогаду та набуття статусу патологічного процесу, який призводить до посттравматичного стресового розладу і руйнування сформованої картини світу. Встановлено кореляційні залежності між ступенем реорганізованості травматичної пам'яті, її характеристиками та особистісними рисами людини. На емпіричному рівні досліджено особливості пропозиціональної структури травматичної пам'яті, що відображається на психолінгвістичному, автобіографічному і особистісному рівнях. Описано типові пропозиціональні структури автобіографічних наративів про травматичні події, залежно від рівня реорганізованості травматичної пам'яті особистості. Зроблено висновок, що описані риси особистості можуть бути наслідком переживання травматичної пам'яті або причиною її виникнення. З'ясовано, що, описуючи травматичний досвід, людина велике значення надає опису свого ставлення до неї. Встановлено, що автобіографічний наратив є психолінгвістичним засобом реорганізації травматичної пам'яті.
|
20. |
Засєкіна Л. В. Наративна компетентність лікаря на перетині досліджень психолінгвістики і наративної медицини [Електронний ресурс] / Л. В. Засєкіна // Психолінгвістика. - 2016. - Вип. 19(1). - С. 47-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2016_19(1)__6
|
| |