Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)Журнали та продовжувані видання (1)Реферативна база даних (13)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Мітрахович М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8
1.

Мітрахович М. М. 
Схема інтеграції методів синтезу систем управління об’єктів озброєння та вІйськової техніки в умовах невизначеності [Електронний ресурс] / М. М. Мітрахович // Системи озброєння і військова техніка. - 2008. - № 3. - С. 2-5. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soivt_2008_3_3
Розглянуто особливості синтезу складних систем за умов апріорної невизначеності на базі трьох підходів, а саме на нечіткому виводі інформації, нейромережевому та адаптивному. Запропоновано схему інтеграції методів, що дозволити підвищити такі показники ефективності системи керування як точність і тривалість процесу керування.
Попередній перегляд:   Завантажити - 255.209 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Денісюк О. В. 
Удосконалення акустичних характеристик співвісних повітряних гвинтів шляхом зменшення інтенсивноcті кінцевого вихору лопаті [Електронний ресурс] / О. В. Денісюк, М. М. Мітрахович, О. В. Жорник // Озброєння та військова техніка. - 2021. - № 1. - С. 71-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ovt_2021_1_10
Показано можливі шляхи зниження рівня акустичного випромінювання співвісного гвинтовентилятора. Проведено аналіз вимог до шуму для літаків з турбогвинтовентиляторними двигунами. Представлено результати попередніх досліджень щодо впливу основних факторів на рівень акустичного випромінювання співвісного гвинтовентилятора. Розглянуто заходи щодо поліпшення акустичних характеристик гвинтовентилятора шляхом встановлення на торцях лопатей першого ряду вінглетів та шевронів для зменшення рівня шуму, що створюється кінцевими вихорами.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.441 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Жорник О. В. 
Обґрунтування моделі турбулентної в’язкості для дослідження характеристик співвісного гвинтовентилятора і вхідного пристрою ГТД [Електронний ресурс] / О. В. Жорник, І. Ф. Кравченко, М. М. Мітрахович, О. В. Денисюк // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2021. - № 4. - С. 35–39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2021_4_7
Попередній перегляд:   Завантажити - 475.219 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Усенко В. Ю. 
Оцінка тяги закапотованого співвісного гвинтовентилятора [Електронний ресурс] / В. Ю. Усенко, К. В. Балалаєва, М. М. Мітрахович // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2022. - № 4. - С. 52–56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2022_4_8
Одні з базових вимог до існуючих і перспективних авіаційних двигунів - висока питома потужність, низька питома витрата палива, низький рівень шуму. Мета досліджень - оцінка тяги закапотованого співвісного гвинтовентилятора (СВ ГВ). Як досліджуваний об'єкт обрано СВ ГВ. Периферійний діаметр першого та другого ряду ГВ сягає 4,5 м. Кількість лопатей першого ряду ГВ - 8, другого - 6. Капот мав довжину 3,214 м і максимальну товщину профілю - 0,23 м. Для проведення дослідження створено модель СВ ГВ для проведення числового експерименту. Моделювання течії в закапотованому та відкритому СВ ГВ проведено для висоти польоту Н = 7534 м, за частоти обертання першого та другого ряду ГВ 850 об/хв. Число Маха на вході дорівнювало 0,52. За результатами дослідження побудовано гістограму оцінки тяги закапотованого та відкритого СВ ГВ. Моделювання течії при оцінці тяги закапотованого та відкритого СВ ГВ проведено за однакових умов польоту. Результати дослідження показали, що наявність капоту надає досить значний приріст у тязі - тяга СВ ГВ збільшується на 82 %. Відзначено, що під час розрахунків не враховувався лобовий опір, що створює капот. Оцінка лобового опору капоту - наступна задача дослідження. Отримані візуалізації обтікання відкритого та закапотованого СВ ГВ демонструють якісні та кількісні зміни значень досліджуваних параметрів при обтіканні. Можна побачити, що за наявності капота повний тиск за ГВ значно збільшується. Збільшення тяги закапотованого СВ ГВ надає можливість знизити частоту обертання ГВ для забезпечення тяги як у відкритого ГВ, що призведе до покращання акустичних характеристик ГВ. Також зменшення акустичного випромінювання можна досягнути за рахунок розміщення у капоті конструкцій, які поглинають звук.
Попередній перегляд:   Завантажити - 623.055 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Жорник О. В. 
Аналіз впливу кривизни S-подібного каналу та умов польоту на ефективність ковшового вхідного пристрою [Електронний ресурс] / О. В. Жорник, І. Ф. Кравченко, М. М. Мітрахович, К. В. Балалаєва // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2022. - № 4(спец. вип. 2). - С. 26–29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2022_4(2)__6
При створенні сучасних літальних апаратів (ЛА) використовується принцип оптимальної інтеграції силової установки та ЛА для забезпечення максимуму цільової функції, що визначається його функціональним призначенням. Питома витрата палива та питома тяга силової установки суттєво залежить від втрат повного тиску повітря у вхідному пристрої, що характеризується коефіцієнтом відновлення повного. Зміна тиску вздовж діаметра гвинтовентилятора (ГВ) впливає на ефективність вхідного пристрою силової установки. При застосуванні кільцевого вхідного пристрою його ефективність знижується низьким тиском у зоні кореневої частини лопотів ГВ. Використання ковшового вхідного пристрою (КВП) надає змогу подавати повітря в канал із зони, що розташована біля середньої частити висоти лопаті і це є основним фактором, що впливає на зменшення втрати тиску в каналі підведення повітря. При використанні КВП важливим фактором, що впливає на ефективність S-подібних каналів є кривизни та звуження. Досліджено вплив кривизни S-подібного каналу на коефіцієнт відновлення повного тиску за постійного значення його звуження. S-подібний канал, який досліджується, за своїми геометричними параметрами є еквівалентним каналу кільцевого вісесиметричного вхідного пристрою силової установки з турбогвинтовентиляторним двигуном. Коефіцієнт відновлення повного тиску S-подібного каналу розраховується за параметром течії в перерізах S-подібного каналу шляхом рішення рівнянь Нав'є - Стокса з використанням двошарової моделі турбулентності Ф. Ментера SST Transitional N 4 Gamma Theta) та комбінованої кінцево-елементної сітки - на вході до каналу та в самому каналі - гексаедрична, на виході тетраедрична. Аналіз залежностей коефіцієнта відновлення повного тиску S-подібного каналу від числа М і кривизни каналу показує, що до кривизни 0,002 на коефіцієнт відновлення повного тиску, впливають не суттєво. Подальше збільшення кривизни каналу більш значно впливає на зміну коефіцієнта відновлення повного тиску, що пов'язане з відривом потоку та втратами від вихроутворення.
Попередній перегляд:   Завантажити - 469.897 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Усенко В. Ю. 
Моделювання течії в співвісному гвинтовентиляторі з управлінням примежовим шаром [Електронний ресурс] / В. Ю. Усенко, К. В. Балалаєва, М. М. Мітрахович // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2021. - № 4(спец. вип. 1). - С. 35–40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2021_4(spets
Розвиток і вдосконалення турбогвинтових двигунів (ТГД) є одним із важливих завдань сучасного авіаційного двигунобудування. Характеристики повітряного гвинта значно впливають на загальний ккд ТГД. Важливим питанням є підвищення сили тяги гвинта або гвинтовентилятора (ГВ). У даному питанні на особливу увагу заслуговують перспективні енергетичні методи збільшення підйомної сили. Енергетичні методи збільшення підйомної сили засновані на використанні додаткової енергії силової установки для поліпшення обтікання лопаті та збільшення її несучих властивостей. Мета роботи - оцінити вплив управління примежовим шаром на лопатях співвісного ГВ на тягу. Як об'єкт дослідження обрано співвісний ГВ. ГВ складається з двох рядів лопотів, перший ряд має 8 лопатей, другий - 6. Периферійний діаметр лопатей ГВ є однаковим і становить 4,5 м. Для дослідження обрано крейсерський режим роботи. Моделювання течії в співвісному ГВ базувалося на вирішенні системи рівнянь Нав'є - Стокса, що замикалася моделлю турбулентної в'язкості SST Gamma Theta Transition. Розрахункова сітка складалася з 20 млн. комірок, тип - блокова, структурована та неструктурована з адаптацією примежового шару. У дослідженні обрано активний метод управління примежовим шаром. Управління примежовим шаром здійснювалося тільки на лопатях першого ряду ГВ. У периферійній області лопаті здійснювався видув додаткової маси повітря через щілину, на відстані 70 % хорди профілю. Видув тонкого струменя поблизу стінки лопаті для збільшення енергії потоку слугує ефективним засобом управління відривом потоку та збільшення несучої здатності лопаті ГВ. Аналіз моделювання течії в ГВ з управлінням примежовим шаром показав, що додана енергія в примежовий шар сприяє наповненню профілю швидкості в примежовому шарі, що призводить до зменшення опору та підвищення тяги ГВ. Результати дослідження показали, що для досліджуваної схеми видування додаткової маси повітря на лопатях ГВ можна досягти збільшення сили тяги до 100 Н. Надалі планується досліджувати інші схеми управління примежовим шаром із метою підвищення сили тяги співвісного ГВ.
Попередній перегляд:   Завантажити - 570.127 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Жорник О. В. 
Удосконалення характеристик кільцевого вхідного пристрою авіаційної силової установки з гвинтовентилятором [Електронний ресурс] / О. В. Жорник, І. Ф. Кравченко, М. М. Мітрахович // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2021. - № 4(спецвип.2). - С. 11-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2021_4(spetsvip
Розглянуто методику вдосконалення характеристик кільцевого вхідного пристрою, що враховують вплив гвинтовентилятора (ГВ) авіаційної силової установки з турбогвинтовентиляторним двигуном (ТГД). Показано, що збільшення втрат повного тиску у вхідному пристрої на 5 % збільшує, орієнтовно, питому витрату палива на 3 % і зменшує тягу двигуна на 6 %, а нерівномірність потоку на вході в двигун є причиною нестійкої роботи компресора ТГД. Запропоновано вдосконалення характеристики вхідного пристрою шляхом модифікації форми його обичайки та каналу. Оцінка впливу форми обичайки та каналу кільцевого осьового ВП на його основні аеродинамічні характеристики з урахуванням нерівномірності потоку за ГВ на розрахунковому режимі роботи СУ здійснюється шляхом розрахунку коефіцієнта відновлення повного тиску. Об'єктом дослідження є кільцевий осьовий вхідний пристрій перед яким розташований співвісний ГВ ТГД. Процес моделювання впливу форми обичайки та каналу на коефіцієнт відновлення повного тиску, колову та радіальну нерівномірність потоку за вхідним пристроєм реалізовано в програмній системі кінцево-елементного аналізу ANSYS CFX. Геометричні моделі співвісного ГВ, обтічника та вхідного пристрою побудовано в програмі ANSYS SpaceClaim і перенесено за допомогою вбудованої функції імпорту в ANSYS Workbench. Блочно-структуровані сіткові моделі повітряних гвинтів першого та другого ряду ГВ в кількості 1,9 млн., обтічника та вхідного пристрою, в кількості 3,9 млн., побудовано в середовищі ANSYS TurboGrid. Для замиканням системи рівнянь Нав'є - Стокса використано стандартну модель турбулентної в'язкості SST (Shear Stress Transport) Gamma Theta Transition. За результатами математичного моделювання течії в співвісних ГВ і дозвуковому кільцевому вхідному пристрої на максимальному крейсерському режимі ТГД розраховано коефіцієнт відновлення повного тиску та встановлено, що найбільш впливовим фактором, що збільшує коефіцієнт відновлення повного тиску є форма його проточної частини.
Попередній перегляд:   Завантажити - 955.319 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Хорохордін А. О. 
Методика раціонального формування поверхонь гальмування плоского надзвукового вхідного пристрою [Електронний ресурс] / А. О. Хорохордін, І. Ф. Кравченко, М. М. Мітрахович, К. В. Балалаєва, А. В. Балалаєв // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2023. - № 4(спецвип.2). - С. 28-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2023_4(spetsvip
Попередній перегляд:   Завантажити - 770.882 Kb    Зміст випуску     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського