Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (101)Журнали та продовжувані видання (15)Реферативна база даних (96)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Ничкало Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Ничкало Н. Г. 
Дидактичні принципи формування комунікативної компетентності майбутніх філологів у позанавчальній діяльності з використанням мультимедійних технологій [Електронний ресурс] / Н. Г. Ничкало. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. - 2013. - Вип. 4. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_4_15
Попередній перегляд:   Завантажити - 235.077 Kb    Зміст випуску     Цитування
2.

Ничкало Н. Г. 
Ринок праці і виробничий персонал: проблеми сьогодення і погляд у майбутнє (рецензія на монографію: Герлях Ришард. Позашкільна професійна освіта в умовах цивілізаційних змін. Нові тенденції і виклики=Geriach Ryszard. Pozaszkolna edukacij zavodova wobec zmian cywilizacyjnych. Nowe trendy i wyzwsnia. - Bydgoszcz, 2012/ - 389 s.) [Електронний ресурс] / Н. Г. Ничкало // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. - 2013. - Вип. 7. - С. 350-354. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OD_2013_7_40
Розглянуто основні положення автора щодо переосмислення ситуації змін у багатьох перспективах і різних контекстах функціонування людини. Особливу увагу автор приділяє аналізу змін у професійній освіті, якість якої впливає і на суспільство і на кожну особистість. Виокремлено три групи змін: в організації господарського життя (з урахуванням попереднього досвіду) на рівні мікро-, мезо- і макроструктур господарських; в організації суспільного життя, в процесі якого відбуваються фундаментальні зміни в соціальних структурах, зростають суперечності між індивідуальним і громадським; зміни умов життя кожної людини, в процесі яких надзвичайно велике значення мають питання пов’язані із вихованням характеру особистості в процесі цих змін. Рассмотрены основные положения книги Р. Герляха "Новые тенденции и вызовы". отсечено, что его книга - это новая высокая научная ступень в философском и научно-педагогическом осмыслении реального состояния и перспектив развития этой важнейшей проблемы. Р. Герлях идет по пути глубокого переосмысления ситуации изменений во многих перспективах и Рассмотрены основные положения Р. Герляха о различных контекстах функционирования человека. Особое внимание автор уделяет анализу изменений в профессиональном образовании, качество которой влияет и на общество и на каждого личность. Выделены три группы изменений: в организации хозяйственной жизни (с учетом предыдущего опыта) на уровне микро-, мезо- и макроструктур хозяйственных; в организации общественной жизни, в процессе которого происходят фундаментальные изменения в социальных структурах, растут противоречия между индивидуальным и общественным; изменения условий жизни каждого человека, в процессе которых чрезвычайно большое значение имеют вопросы, связанные с воспитанием характера личности в процессе этих изменений. Monograph "Out-of-school vocational education in conditions of civilization changes. New Trends and Challenges "is a new high science degree in the philosophical and scientific-pedagogical understanding of the real state and prospects of this important issue development. R. Gerlakh is on the way of deep rethinking the situation of changes in many perspectives and different contexts of human functioning.
Попередній перегляд:   Завантажити - 183.451 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Ничкало Н. 
Професійна педагогіка і психопедагогіка праці у діалектичному взаємозв’язку [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 42-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2013_2_7
Обгрунтовано теоретичну, практичну, технологічну функції педагогіки, реалізація першої з яких здійснюється на описовому, діагностичному та прогностичному рівнях. Констатовано необхідність здійснення міждисциплінарних досліджень та визначено напрями розвитку психопедагогіки праці в контексті актуалізації інтегративного підходу. Досліджено теоретичні та методологічні основи становлення педагогіки праці, професійної педагогіки. Виокремлено основні підходи до: психолого-педагогічних аспектів прогнозування потреб ринку праці у кваліфікованих робітниках на загальнодержавному і регіональному рівнях; акцентовано увагу на необхідності розвитку соціального партнерства, посиленні відповідальності за якісну підготовку і підвищення кваліфікації робітників, законодавчого забезпечення підготовки конкурентоспроможних робітників на ринку праці. Зазначено, що за умов зміни професій протягом активного періоду життєдіяльності людини зростає потреба в дослідженні проблем професійної педагогіки.Обоснованы теоретическая, практическая, технологическая функции педагогики, реализация первой из которых осуществляется на описательном, диагностическом и прогностическом уровнях. Констатирована необходимость осуществления междисциплинарных исследований и определены направления развития психопедагогики труда в контексте актуализации интегративного подхода. Исследованы теоретические и методологические основы становления педагогики труда, профессиональной педагогики. Выделены основные подходы к психолого-педагогическим аспектам прогнозирования потребностей рынка труда в квалифицированных рабочих на общем государственном и региональном уровнях; акцентировано внимание на необходимости развития социального партнерства, усилении ответственности за качественную подготовку и повышение квалификации рабочих, законодательного обеспечения подготовки конкурентоспособных рабочих на рынке труда. Отмечено, что в условиях трансформации социальных требований общества возрастает потребность в исследовании проблем профессиональной педагогики в сегменте постоянного изменения профессии в течение активного периода жизнедеятельности человека.The article revealed that the professional pedagogy studies problems of the theory and practice of vocational education and training, the relationship between these categories at different stages of professional development of the individual employee. Justified the position of psycho-pedagogical aspects of forecasting needs of the labor market for skilled workers at the national and regional levels.
Попередній перегляд:   Завантажити - 305.722 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Зязюн І. 
Флагман вітчизняної педагогічної освіти і освіти дорослих [Електронний ресурс] / І. Зязюн, Н. Ничкало, О. Отич // Естетика і етика педагогічної дії. - 2013. - Вип.. - С. 8. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eepd_2013_5_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 122.454 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Ничкало Н. 
Педагогіка мистецтва у контексті творчого розвитку суб’єктів освітнього процесу [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Рідна школа. - 2010. - № 11. - С. 79-80. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_11_17
Попередній перегляд:   Завантажити - 428.991 Kb    Зміст випуску     Цитування
6.

Ничкало Н. 
Філософсько-педагогічні роздуми великого романтика [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Рідна школа. - 2011. - № 10. - С. 78-80. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_10_23
Попередній перегляд:   Завантажити - 117.208 Kb    Зміст випуску     Цитування
7.

Ничкало Н. 
Філософія педагогіки серця Яна Павла ІІ [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Рідна школа. - 2012. - № 4-5. - С. 24-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_4-5_6
Розглянуто філософсько-педагогічні праці вченого Кароля Войтили - святого отця Яна Павла ІІ, його послання до всього людства та проаналізовано їх гуманістичну сутність і зміст викладених в них ідей. Підкреслено, що духовна спадщина Яна Павла ІІ - енциклопедичні історико-філософські, педагогічні та психологічні праці, його узагальнювальні оцінки й теоретично обгрунтовані положення - має велике загальнолюдське значення. Обгрунтовано висновок про те, що Папа Ян Павло II був не лише священнослужителем, духовною особою, дипломатом, філософом, теологом, істориком, соціологом, а й видатним педагогом світу.Рассмотрены философско-педагогические труды ученого Кароля Войтылы - святого отца Иоанна Павла II, его послания ко всему человечеству и проанализирована их гуманистическая сущность и содержание изложенных в них идей. Подчеркнуто, что духовное наследие Иоанна Павла II - энциклопедические историко-философские, педагогические и психологические труды, его обобщающие оценки и теоретически обоснованные положения - имеет большое общечеловеческое значение. Обоснован вывод о том, что Папа Ян Павел II был не только священником, духовным лицом, дипломатом, философом, теологом, историком, социологом, но и выдающимся педагогом мира.The article substantiates the conclusion that Pope John Paul II was not only a prominent cleric, spiritual person, diplomat, philosopher, theologian, historian, sociologist, but a true teacher of the world. Philosophical and pedagogical works of the scientist are considered, the humanistic essence and the content of his ideas are analyzed, universal significance of his spiritual heritage is revealed.
Попередній перегляд:   Завантажити - 202.23 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Ничкало Н. 
Українська наукова школа педагогічної майстерності – скарбниця сьогодення й майбутнього [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Рідна школа. - 2013. - № 3. - С. 3-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2013_3_3
Здійснено ретроспективний аналіз розвитку наукової школи педагогічної майстерності академіка І.А. Зязюна в останній чверті ХХ – на початку ХХІ ст. Розкрито вплив концепції педагогічної майстерності на модернізацію педагогічної освіти в Україні. Охарактеризовано навчально-методичний комплекс “Педагогічна майстерність”, що охоплює дві програми, підручник, навчально-методичні посібники та хрестоматію. Наголошено, що концепція академіка І.А. Зязюна, його погляди, відображені в науково-методичних працях з проблем педагогічної майстерності, знаходять втілення у діяльності вищих педагогічних навчальних закладів нашої держави (Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка, Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького), а також центрів педагогічної майстерності, загальноосвітніх і ВНЗ та інститутів післядипломної педагогічної освіти. Здійснено ретроспективний аналіз розвитку наукової школи педагогічної майстерності академіка І.А. Зязюна в останній чверті ХХ - на початку ХХІ ст. Розкрито вплив концепції педагогічної майстерності на модернізацію педагогічної освіти в Україні. Осуществлен ретроспективный анализ развития научной школы педагогического мастерства академика И.А. Зязюна в последней четверти ХХ – начале ХХІ века. Раскрыто влияние концепции педагогического мастерства на модернизацию педагогического образования в Украине. Охарактеризован учебно-методический комплекс “Педагогическое мастерство”, который включает две программы, учебник, учебно-методические пособия и хрестоматию.The retrospective analysis of development of scientific school of pedagogical trade of academician I.A.Zyazyun is carried out in the last fourth XX – beginning of XXI of age. Influence of conception of pedagogical trade is exposed on modernization of pedagogical education in Ukraine. An educational complex “Pedagogical trade”, which plugs in itself two programs, textbook, educational manuals and reading-book, is described.
Попередній перегляд:   Завантажити - 313.67 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Ничкало Н. 
Андрагогіка в системі педагогічних наук [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. - 2009. - Вип. 1. - С. 7-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OD_2009_1_4
Визначено питання про роль і місце андрагогіки в системі педагогічних наук. Проаналізовано на основі міждисциплінарного підходу сутність педагогіки і її субдисциплін українськими, російськими, польськими, італійськими, німецькими вченими. Здійснено систематичний аналіз поняття "загальна андрагогіка і її субдисципліни". Визначено перспективи досліджень з проблем освіти дорослих в Україні.Проанализированы на основе междисциплинарного подхода определения сущности педагогики и ёё субдисциплин украинскими, русскими, польскими, итальянскими, немецкими учеными. Осуществлен семантический анализ понятия "общая андрагогика и её субдисциплины". Определены перспективы исследований по проблемам образования взрослых в Украине.On the basis of interdisciplinary approach determination of essence of pedagogics and its subdisciplines is analyzed by the Ukrainian, Russian, Polish, Italian, German scientists. Semantic interpretation of concept "general andragogy and its sub disciplinesФ is carried out. It is outlined the prospects of researches from the problems of education of adults in Ukraine.Охарактеризовано феномен "науки" та його основні структурні компоненти: теорію, науково-дослідну програму та проект. Наведено визначення педагогіки як науки та самостійної дисципліни, яка досліджує процеси освіти та навчання. Визначено функції педагогіки як науки та рівні їх реалізації в практиці наукової діяльності. Сформульовано поняття про педагогіку як мету науку та виділено окремі педагогічні дисципліни. Порівняно традиційні та нетрадиційні способи систематизації педагогічних наук і роль спеціалізації в розв’язанні сучасних проблем в системі освіти та виховання. Подано визначення поняття «андрагогіка», висвітлено основні етапи формування теорії андрагогіки в розділі сучасної педагогічної науки. Проаналізовано внесок польських дослідників в розвиток теорії андрагогіки та формування її методів, мети та завдань.Охарактеризован феномен науки и его основные структурные компоненты: теория, научно-исследовательская программа и проект. Приведены определения педагогики как науки и самостоятельной дисциплины, которая исследует процессы образования и обучения. Определены функции педагогики как науки и уровни их реализации в практике научной деятельности. Сформулировано понятие о педагогике как цель науки и выделены отдельные педагогические дисциплины. Сравнены традиционные и нетрадиционные способы систематизации педагогических наук и роль специализации в решении современных проблем в системе образования и воспитания. Дано определение понятия «андрагогика», отражены основные этапы формирования теории андрагогики в разделе современной педагогической науки. Проанализирован вклад польских исследователей в развитие теории андрагогики и формирования ее методов, целей и задач.Characterized is the phenomenon of science and its basic structural components: theory, research, and program design. Taken are the definition of pedagogy as a science and self-discipline that studies the processes of education and training. Determined are the functions of pedagogy as a science and the level of their implementation in practice of scientific activity. Formulated is the notion of pedagogy as an objective science and highlighted some pedagogical discipline. Compared is the traditional and non-traditional ways to systematize the teaching of science and the role of expertise in solving contemporary problems in education and training. Posted is the definition of "andragogics" and highlights the key stages of the theory andragogics section of modern pedagogy. Analyzed is the contribution of Polish researchers in the development of the theory andragogics and formation of its methods and objectives.
Попередній перегляд:   Завантажити - 337.491 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Ничкало Н. 
Креативність і соціальна відповідальність вченого [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Естетика і етика педагогічної дії. - 2012. - Вип. 4. - С. 196-200. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eepd_2012_4_21
Попередній перегляд:   Завантажити - 90.267 Kb    Зміст випуску     Цитування
11.

Ничкало Н. 
Педагогічна естетика і етика в діяльності НАПН України: сьогодення і погляд у майбутнє [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Естетика і етика педагогічної дії. - 2012. - Вип. 3. - С. 7-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eepd_2012_3_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 118.446 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Ничкало Н. 
Рецензія на монографію "освітні проблеми сучасності" професора Мірослава Шиманьскі [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Порівняльна професійна педагогіка. - 2015. - № 5(2). - С. 123-125. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppp_2015_5(2)__22
Попередній перегляд:   Завантажити - 236.047 Kb    Зміст випуску     Цитування
13.

Ничкало Н. 
"Сталий розвиток - науковий дебют 2013": нові результати [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Порівняльна професійна педагогіка. - 2014. - № 4(2). - С. 229-236. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppp_2014_4(2)__37
Попередній перегляд:   Завантажити - 295.342 Kb    Зміст випуску     Цитування
14.

Ничкало Н. 
Рецензія на монографію Станіслава Давідзюка "Нарис загальної дидактики з елементами методики вищої школи (вибрані аспекти)" [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Порівняльна професійна педагогіка. - 2013. - № 2. - С. 171-172. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppp_2013_2_22
Попередній перегляд:   Завантажити - 179.098 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Ничкало н. 
Рецензія на книгу "Etyczne i społeczne wymiary pracy" [Електронний ресурс] / н. Ничкало // Порівняльна професійна педагогіка. - 2017. - № 7(4). - С. 168-170. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppp_2017_7(4)__25
Попередній перегляд:   Завантажити - 205.104 Kb    Зміст випуску     Цитування
16.

Ничкало Н. 
Філософсько-педагогічні мрії і реальні дії видатного вченого сучасної доби [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Естетика і етика педагогічної дії. - 2018. - Вип. 17. - С. 32-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eepd_2018_17_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 549.159 Kb    Зміст випуску     Цитування
17.

Ничкало Н. 
Рецензія на монографію Костянтина Ващенко "Професійна підготовка державних службовців: теорія, методологія, практика" [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Порівняльна професійна педагогіка. - 2018. - № 8(2). - С. 199-203. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppp_2018_8(2)__30
Попередній перегляд:   Завантажити - 291.248 Kb    Зміст випуску     Цитування
18.

Ничкало Н. 
Педагогіка серця і добра Івана Зязюна [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Рідна школа. - 2017. - № 9-10. - С. 49-55. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2017_9-10_11
Попередній перегляд:   Завантажити - 149.638 Kb    Зміст випуску     Цитування
19.

Ничкало Н. 
Інноваційний поступ польської педагогіки праці. (Рецензія на монографію "Praca zawodowa – życie osobiste. Dysonans czy synergia?” Renata Tomaszewska-Lipiec. Bydgoszcz 2018. – 672 s.) [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Порівняльна професійна педагогіка. - 2019. - № 9(2). - С. 86-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppp_2019_9(2)__13
Попередній перегляд:   Завантажити - 351.992 Kb    Зміст випуску     Цитування
20.

Ничкало Н. 
Ідея суспільства знань і праці в наукових пошуках [Електронний ресурс] / Н. Ничкало // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2010. - № 3. - С. 22-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tipuss_2010_3_5
Наведено визначення сутності категорії "знання" і охарактеризовано її головні соціальні функції в життєдіяльності людини. Розкрито деякі аспекти сутності категорії "праця", наголошено на її багатовимірності та багатоаспектності. Приділено увагу основним взаємопов'язаним елементам процесу праці, класифікації праці за предметом, метою, ознакою використання знарядь, її характером. Висвітлено питання про співвідношення понять "знання" і "мудрість". У контексті сучасних процесів модернізації національної освітньо-виховної системи проаналізовано тематику психолого-педагогічних досліджень трудової діяльності. Підкреслено, що основним критерієм модернізації виступає соціально-освітня цінність, що містить міру ефективності освітнього й педагогічного процесів: професійний, педагогічний і соціальний ресурс перетворень, спрямований на забезпечення ефективності освітньо-виховного процесу.Приведено определение сущности категории "знание" и охарактеризованы ее главные социальные функции в жизнедеятельности человека. Раскрыты некоторые аспекты сущности категории "труд", подчеркнута ее многомерность и многоаспектность. Уделено внимание основным взаимосвязанным элементам процесса труда, классификации труда по предмету, цели, признаку использования орудий, ее характеру. Освещены вопросы о соотношении понятий "знание" и "мудрость". В контексте современных процессов модернизации национальной образовательно-воспитательной системы проанализирована тематика психолого-педагогических исследований трудовой деятельности. Подчеркнуто, что основным критерием модернизации выступает социально-образовательная ценность, содержащая степень эффективности образовательного и педагогического процессов: профессиональный, педагогический и социальный ресурс преобразований, направленный на обеспечение эффективности образовательно-воспитательного процесса.The multidimensional problem of society of knowledges and labour is examined in the article. Attention is accented on the basic functions of knowledge and job classification. A question about correlation of concepts "knowledge" and "wisdom" is lightedup. During the analysis of modern psychological pedahoichnyh researches the necessity of modernization of educational process is grounded. The necessity of research of tendencies of transformation of methodical principles of preparation of specialists and brain-powers is underlined.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.313 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського