Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Парута О$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12
|
1. |
Парута О. Суб’єкт правової ідентичності : загальнотеоретичні аспекти [Електронний ресурс] / О. Парута // Європейські перспективи. - 2013. - № 13. - С. 12-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evpe_2013_13_4
| 2. |
Парута О. В. Окремі питання взаємодії правової ідентичності та правової соціалізації [Електронний ресурс] / О. В. Парута // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Юридичні науки. - 2015. - Вип. 2(1). - С. 54-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_jur_2015_2(1)__14
| 3. |
Парута О. В. Просоціальна правова активність особи [Електронний ресурс] / О. В. Парута // Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Юридичні науки. - 2018. - Вип. 7. - С. 69-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvlkau_2018_7_10
| 4. |
Парута О. В. Правова соціалізація та правова система: проблеми взаємозалежності [Електронний ресурс] / О. В. Парута // Журнал східноєвропейського права. - 2019. - № 62. - С. 62-68. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/jousepr_2019_62_10
| 5. |
Парута О. В. Духовність як фактор правової соціалізації [Електронний ресурс] / О. В. Парута // Журнал східноєвропейського права. - 2019. - № 65. - С. 54-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/jousepr_2019_65_10
| 6. |
Парута О. Правова соціалізація особи як об’єкт теоретично- правового дослідження [Електронний ресурс] / О. Парута // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія : Юридичні науки. - 2018. - № 889. - С. 37-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpurn_2018_17_8 Розглянуто теорію правової соціалізації особи. Сформульовано основні підходи до визначення поняття "правова соціалізація особи".
| 7. |
Парута О. В. Деструктивна соціалізація як засіб забезпечення стабільності тоталітарного режиму [Електронний ресурс] / О. В. Парута // Журнал східноєвропейського права. - 2020. - № 81. - С. 44-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/jousepr_2020_81_8
| 8. |
Парута О. В. Принципи організації та здійснення правової соціалізації [Електронний ресурс] / О. В. Парута // Журнал східноєвропейського права. - 2021. - № 85. - С. 90-95. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/jousepr_2021_85_11
| 9. |
Парута О. Критичний погляд на правову соціалізацію: сублімоване рабство або проблема авторитарного підкорення особи в недемократичних державах [Електронний ресурс] / О. Парута // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія : Юридичні науки. - 2020. - Т. 7, № 3. - С. 87-91. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpurn_2020_7_3_16 Проаналізовано взаємозв'язок авторитаризму та правової соціалізації (ПС). Поняття "ПС особистості" є міждисциплінарним, тому розглянуто його, насамперед, із позицій права, психології та педагогіки. Зазвичай, аналіз ПС стосується позитивного впливу держави та суспільства, створення умов для кращого засвоєння суспільно-правового досвіду, норм і правил співіснування людей, розвитку позитивних цінностей. На противагу цьому досліджено адаптаційні особливості авторитаризму з його авторитарним підпорядкуванням та агресією. Описано соціальне навчання, засноване на авторитарних психологічних процесах із високим рівнем співпраці людей у групі. Припущення щодо негативного впливу авторитаризму на різноманіття поглядів людей виправдалися. Авторитарний режим може бути описаний соціальною дискримінацією, що лежить в його основі. Тому він, зазвичай, сприймається як соціально проблематичний. Досліджено взаємозв'язок між авторитаризмом і правовою ідентичністю, правовою свідомістю, поведінкою. Ми переконалися й у наявності зв'язку між авторитаризмом і соціальною ізоляцією. Отримані результати свідчать про необхідність продовження наукових досліджень у цьому напрямі. Наукова спільнота має обговорити проблему авторитарного підкорення особи в сучасній державі. Регресійний аналіз виявив, що авторитарна агресія завжди пов'язана з орієнтацією на соціальне домінування. Людина в момент свого особистісного становлення й у подальшому, реалізує свій особистий потенціал у складних умовах. Це означає, що державі та суспільству доводиться протистояти деструктивним тенденціям, використовуючи арсенал прийомів, які б надали можливість людині вибрати той тип поведінки, який бажаний суспільству.
| 10. |
Парута О. Правова соціалізація в шкільному середовищі [Електронний ресурс] / О. Парута // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія : Юридичні науки. - 2020. - Т. 7, № 3. - С. 92-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpurn_2020_7_3_17 Перед сучасною наукою постала гостра потреба оновити знання про дитину та дитинство, про підлітковий розвиток особистості, шляхи ефективної соціалізації дитини як процесу, що сприяє розвитку суспільству. Потрібні нові механізми сприяння успішній правовій соціалізації дітей і підлітків. Пояснюється така необхідність виникненням нових парадоксів і протиріч, характерних для взаємин юної людини та сучасного соціуму. Молодший підлітковий період характеризується важливими змінами в соціальних відношеннях і соціалізації, оскільки переважний вплив родини поступово змінюється впливом однолітків, які виступають джерелом референтних норм поведінки та одержання певного статусу. Протягом підліткового періоду соціальне пізнання стає все більш важливою детермінантою поведінки дітей. Саме в цьому віці дітям необхідно навчитися самостійно вирішувати складні ситуації в дружніх відносинах, знаходити рішення в питаннях про справедливість, дотримуватися усталених соціальних норм і звичаїв. Сучасна наука має врахувати те, що період навчання у школі є перехідним етапом, який пов'язує дитинство з дорослим життям. У підлітків правова соціалізація проходить складно та суперечливо, адже на цей час особистісного становлення припадає фізична та психологічна перебудова організму людини, наростає емоційність і напруга у стосунках з однолітками та дорослими, швидко змінюються інтереси у навчальній і пізнавальній діяльності. Ефективність правової соціалізації та конкретні методики правового впливу на особу оцінено через їх здатність підготувати підростаюче покоління до самостійної правової діяльності. Успішною буде соціалізація, яка забезпечить засвоєння та відтворення особою у діяльності соціально-правових цінностей, що допоможе розвивати індивідуальний правовий статус особи, сформувати навички правової поведінки, які будуть ефективними в майбутньому. Успішна соціально-виховна, педагогічна робота з дітьми в Україні можлива за умови створення нормативної основи її реалізації. Перспективність і педагогічна ефективність правової соціалізації школярів забезпечуються цілісністю та збалансованістю державних, громадських та індивідуальних програм у сфері соціальної роботи, з обов'язковим урахуванням потреб та інтересів кожного учасника правосоціалізаційного процесу.
| 11. |
Парута О. Сім’я в системі ризиків правової соціалізації [Електронний ресурс] / О. Парута // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія : Юридичні науки. - 2020. - Т. 7, № 4. - С. 77-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpurn_2020_7_4_14
| 12. |
Парута О. Окремі аспекти ранньої правової соціалізації [Електронний ресурс] / О. Парута // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія : Юридичні науки. - 2019. - Вип. 24. - С. 41-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpurn_2019_24_8 Роль ранньої правової соціалізації полягає у включенні людини в глобальне суспільство з мінімізацією ризику розвитку деструктивної правової поведінки. Вже в результаті навчання в школі діти повинні знати основні юридичні норми, які тлумачать їхні права та обов'язки, права та обов'язки їхніх батьків, друзів та держави. Розглянуто роль сім'ї та школи у тривалому процесі правової соціалізації особи, який ускладнений множинними економічними та соціальними чинниками. Успішна правова соціалізація потребує відповідних інноваційних освітніх програм, інноваційної методики з дидактичними підходами до навчання. Нам необхідна розвинена інфраструктура соціальних інститутів, здатна підготувати молодь до повноцінної участі в правовому житті суспільства. Відсутність в Україні належної стратегії здійснення правової соціалізації негативно впливає на стан законності та правопорядку в нашій державі.
|
|
|