Пошуковий запит: (<.>A=Побірченко Н$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 36
Представлено документи з 1 до 20
|
| |
1. |
Побірченко Н. До історії взаємин М. Драгоманова та Київської громади в контексті українського культурно-просвітницького руху (друга половина ХІХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. Побірченко // Історико-педагогічний альманах. - 2012. - Вип. 1. - С. 17-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2012_1_6 Висвітлено розвиток української педагогічної думки в другій половині XIX ст. Розглянуто діяльність українських Громад, які займалися педагогічною й просвітницькою діяльністю, формували національну свідомість й самосвідомість українського народу. Проаналізовано активну діяльність М. Драгоманова та його стосунки з членами Київської громади. Зазначено, що визначальну роль у громадівському русі відіграли відомі українські педагоги, письменники, вчені, культурно-мистецькі діячі другої половини XIX – початку XX ст.
|
2. |
Побірченко Н. Етнографія дитинства як предмет наукової рефлексії 20-х років [Електронний ресурс] / Н. Побірченко // Історико-педагогічний альманах. - 2012. - Вип. 2. - С. 13-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2012_2_4 Проаналізовано наукові праці, присвячені дослідженню проблеми етнографії дитинства. Висвітлено проблематику етнографічних досліджень як предмета наукової рефлексії у працях вчених 1920-х рр. Досліджено етнографію дитинства в діяльності українських Громад, які здійснювали науково-просвітницьку педагогічну й освітянську роботу на користь України та її народу.Проанализированы научные работы, посвященные исследованию проблемы этнографии детства. Освещена проблематика этнографических исследований как предмет научной рефлексии в трудах ученых 1920-х гг. Исследована этнография детства в деятельности украинских Громад, осуществляющих научно-просветительскую педагогическую и просветительскую работу в интересах Украины и ее народа.Analyzed scientific works devoted to study the problem of childhood ethnography. Lit perspective of ethnographic research as a subject of scientific reflection in the works of scientists 20th years of the twentieth century. Studied ethnography childhood activity in the Ukrainian community, which provides scientific and educational, pedagogical and educational work in the interests of Ukraine and its people.
|
3. |
Побірченко Н. А. Рефлексивне оцінювання розвитку професійного самоздійснення у студентів університету [Електронний ресурс] / Н. А. Побірченко // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2013. - Вип. 4. - С. 227-237. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2013_4_27 Розглянуто сутність і роль розвитку професійного самоздійснення у піднесенні якості теоретичних знань. Наведено зміст рефлексивного оцінювання, визначено психологічні особливості розвитку професійного самоздійснення. Зазначено, що самооцінювальні функції рефлексії сформовано у просторі самоосвітньої діяльності, стратегічні цілі та структура якої формується студентами самостійно. Важливу роль у складанні планів, визначенні змісту практичних занять, самостійної діяльності виконує партнерська взаємодія студентів з викладачами, міжособові дієві взаємини студентів в групах, ділові зустрічі та спілкування студентів з людьми соціально-громадських організацій, що створюються в університетах.Рассмотрены сущность и роль развития профессионального самоосуществления в повышении качества теоретических знаний. Представлено содержание рефлексивного оценивания, определены психологические особенности развития профессионального самоосуществления. Отмечено, что самооценочные функции рефлексии формируются в пространстве самообразовательной деятельности, стратегические цели и структура которой формируется студентами самостоятельно. The essence and role of professional self-fulfillment in raising the quality of theoretical knowledge is considered; the content of reflective assessment is presented; the psychological characteristics of professional self-realization is identified.
|
4. |
Побірченко Н. А. Психологічний потенціал мотивації досягнень підростаючої особистості [Електронний ресурс] / Н. А. Побірченко // Психолінгвістика. - 2011. - Вип. 8. - С. 65-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2011_8_11
|
5. |
Побірченко Н. Ідеологія Кирило-Мефодіївського братства як передумова виникнення українських Громад [Електронний ресурс] / Н. Побірченко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. - 2007. - № 21. - С. 205-214. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppps_2007_21_33
|
6. |
Побірченко Н. А. Психолінгвістична компетентність в наукових дослідженнях: прикладний аспект [Електронний ресурс] / Н. А. Побірченко // Психолінгвістика. - 2013. - Вип. 12. - С. 116-122. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2013_12_16
|
7. |
Побірченко Н. С. Компетентнісний підхід у вищій школі: теоретичний аспект [Електронний ресурс] / Н. С. Побірченко // Освіта та педагогічна наука. - 2012. - № 3. - С. 24-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OsDon_2012_3_5 Розглянуто проблему виникнення та дослідження категорії "компетентнісний підхід" у контексті Болонського процесу в Україні. Розмежовано поняття "компетенція" та "компетентнісний підхід", охарактеризовано особливості та нюанси застосування компетентнісного підходу у вищій школі, зокрема студентоцентризм навчання, спрямованість фахової підготовки на майбутнє працевлаштування випускників. Порівняльна характеристика нової категорії та традиційної поняттєвої тріади "знання - уміння - навички" ("ЗУН") доводить, що компетентнісний підхід не можна відверто протиставляти "ЗУНам", оскільки вони взаємопов'язані.
|
8. |
Побірченко Н. Михайло Максимович і Пантелеймон Куліш: до історії взаємин [Електронний ресурс] / Н. Побірченко // Історико-педагогічний альманах. - 2005. - Вип. 1. - С. 76-93. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2005_1_8
|
9. |
Побірченко Н. Запізнілий романтик Тадей Рильський [Електронний ресурс] / Н. Побірченко // Історико-педагогічний альманах. - 2006. - Вип. 1. - С. 51-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2006_1_8
|
10. |
Побірченко Н. Апостол кращої долі України – Микола Іванович Костомаров [Електронний ресурс] / Н. Побірченко // Історико-педагогічний альманах. - 2006. - Вип. 2. - С. 73-85. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2006_2_11
|
11. |
Побірченко Н. Повернення Миколи Аркаса (1852-1909) [Електронний ресурс] / Н. Побірченко // Історико-педагогічний альманах. - 2007. - Вип. 1. - С. 76-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2007_1_10
|
12. |
Побірченко Н. Загадкова сторінка родинного літопису Рильських [Електронний ресурс] / Н. Побірченко // Історико-педагогічний альманах. - 2010. - Вип. 1. - С. 40-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2010_1_10 Розкрито маловідомі факти життя родини Рильських. Висвітлено спогади представників цієї відомої родини - Р. Рильського - прадіда Т. Рильського "Рассказ современника о приключениях с ним во время "Колиивщины". Зроблено висновок, що даний життєпис представляє інтерес для педагогів, істориків, етнографів, всіх тих, хто цікавиться проблемами історії культури, освіти, науки нашої держави.
|
13. |
Побірченко Н. С. Проблеми педагогічної науки на сторінках журналу "Советская педагогика" (1937–1991) [Електронний ресурс] / Н. С. Побірченко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 553-558. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_112 Здійснено аналіз публікацій педагогічної проблематики на сторінках журналу «Советская педагогика» – щомісячного науково-теоретичного журналу Академії педагогічних наук СРСР, що видавався у Москві протягом 1937 – 1991 рр. На його сторінках в різні роки висвітлювалися актуальні проблеми педагогічної науки – її методології, виховання, навчання та освіти, розвитку системи вітчизняної та зарубіжної народної освіти тощо. Виокремлено основні напрями публікацій педагогічної проблематики на сторінках журналу «Советская педагогика»: державна політика в галузі освіти і виховання; теорія і практика педагогіки; розвиток вітчизняної й зарубіжної школи і освіти; становлення та розвиток вітчизняної й зарубіжної педагогічної думки; актуальні проблеми педагогічної теорії та практики.Осуществлён анализ публикаций педагогической проблематики на страницах журнала «Советская педагогика» – ежемесячного научно-теоретического журнала Академии педагогических наук СССР (Москва, 1937 – 1991 гг.). На его страницах в разные годы освещались актуальные проблемы педагогической науки – её методологии, воспитания, обучения и образования, развития системы отечественного и зарубежного народного образования. Выделены основные направления публикаций педагогической проблематики на страницах журнала «Советская педагогика»: государственная политика в области образования и воспитания; теория и практика педагогики; развитие отечественной и зарубежной школы и образования; становление и развитие отечественной и зарубежной педагогической мысли; актуальные проблемы педагогической теории и практики.The article analyzes the publications of pedagogical issues in the magazine «Soviet pedagogy» – a monthly scientific and theoretical journal of the Academy of Pedagogical Sciences of the USSR (Moscow, 1937–1991). The pages in the years covered topical issues of pedagogy – its methodology, education, training and education, development of domestic and foreign public education. The author singles out the main directions of publications of pedagogical issues in the magazine «Soviet pedagogy»: state policy in the field of education, theory and practice of pedagogy, the development of domestic and foreign schools and education, formation and development of domestic and foreign educational thought; actual problems of educational theory and practice.
|
14. |
Побірченко Н. Психологічна теорія і методологія дослідження особистості в освітології [Електронний ресурс] / Н. Побірченко, О. Сергєєнкова // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2014. - Вип. 1-2. - С. 118-123. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NPO_2014_1-2_25 Виокремлено провідні засоби розвитку особистості в освітологічному просторі, серед яких названо соціально-особистісні: сприйняття та розуміння етичних норм поведінки, здатність оволодівати соціальним та освітнім досвідом, креативність у мисленні та практичних діях, приваблива комунікабельність, наполегливість у досягненнях, екологічна грамотність, здатність до самооцінювання та самокритики, інструментальні, дослідницькі навички; навички вибору ціннісної інформації; культура володіння усною та письмовою комунікацією, державною та рідною мовою; комп'ютерна грамотність; пошуково-дослідницькі: навички користування Інтернет-ресурсом; уміння розробляти організаційно-наукові процедури дослідження; здатність до аналізу та узагальнення результатів дослідження; вибір престижних дослідницьких проблем; наявність прогнозувального потенціалу; професійні: загальнопрофесійні: обізнаність з механізмами адаптації до професійного середовища, визначення ролей і місця в робочому колективі; спеціалізовано-професійні. Узагальнено відповідні компетенції. Визначено пріоритетні об'єкти дослідження простору, відповідні їм види навчальної діяльності, за умов яких у студентів формуються інноваційно-спрямовані компетенції, якими наповнюється сутнісний зміст освітологічного простору. Выделены ведущие средства развития личности в освитологическом пространстве, среди которых названы социально-личностные: восприятие и понимание этических норм поведения; способность овладевать социальным и образовательным опытом; креативность в мышлении и практических действиях; привлекательная коммуникабельность; настойчивость в достижениях; экологическая грамотность; способность к самооценке и самокритике; инструментальные: знание и понимание смысла жизнедеятельности и охраны труда; исследовательские навыки; навыки выбора ценностной информации; культура владения устной и письменной коммуникацией, государственным и родным языком; компьютерная грамотность; поисково-исследовательские: навыки пользования Интернет-ресурсом; умение разрабатывать организационно-научные процедуры исследования; способность к анализу и обобщению результатов исследования; выбор престижных исследовательских проблем; наличие прогнозируемого потенциала; профессиональные. Определены приоритетные объекты исследования пространства, соответствующие им виды учебной деятельности, в условиях которых у студентов формируются инновационно-направленные компетенции, которыми наполняется сущностное содержание освитологического пространства. In the article the factor of personality is reflected in educational space. Theoretical ideas and methodological going are reasonable near rich in content determination of factor of personality in innovative industry – educology (“osvitolohiya”). The purpose of the article is to disclose the factor of the personality as the priority regularity of the development of the new scientific approach in the integrated research of the osvitological principles. It was used the methods of theoretical, methodological analysis of the scientific sources and experience of the practical implementation of the main learning outcomes.
|
15. |
Побірченко Н. А. Консультаційні моделі спілкування в освітологічному просторі [Електронний ресурс] / Н. А. Побірченко // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2014. - Вип. 2. - С. 104-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2014_2_24
|
16. |
Побірченко Н. А. Освітні засади підтримки зайнятості людини в умовах ринкових відносин [Електронний ресурс] / Н. А. Побірченко // Ринок праці та зайнятість населення. - 2014. - № 3. - С. 30-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rpzn_2014_3_9
|
17. |
Побірченко Н. Психолого-дослідницькі позиції в освітології [Електронний ресурс] / Н. Побірченко // Освітологія. - 2014. - Вип. 3. - С. 29-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ocvit_2014_3_6
|
18. |
Побірченко Н. А. Педагогічна підтримка працездатності людини в умовах ринкових відносин [Електронний ресурс] / Н. А. Побірченко // Освітологічний дискурс. - 2014. - № 2. - С. 164-170. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2014_2_18
|
19. |
Побірченко Н. А. Витоки неперервної професійної орієнтації у працях вітчизняного дослідника Бориса Федоришина [Електронний ресурс] / Н. А. Побірченко, О. П. Сергєєнкова, Н. А. Сургунд // Ринок праці та зайнятість населення. - 2014. - № 4. - С. 45-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rpzn_2014_4_12
|
20. |
Побірченко Н. А. Теорія і практика дослідження професійного спілкування вчителя в освітологічному просторі [Електронний ресурс] / Н. А. Побірченко // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2013. - № 20. - С. 73-77. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2013_20_19
|
| |