Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (9)Автореферати дисертацій (1)Реферативна база даних (32)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Приймак Б$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Приймак Б. І. 
Оптимізація на основі генетичного алгоритму електромеханічної системи регулювання швидкості [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак, М. Я. Островерхов // Оптико-електронні інформаційно-енергетичні технології. - 2013. - № 1. - С. 21-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeiet_2013_1_6
Здійснено оптимізацію електромеханічної системи автоматичного регулювання швидкості з підпорядкованою структурою шляхом використання генетичного алгоритму. У підсумку суттєво покращано динамічні показники системи у разі компенсування змін навантаження двигуна. Досягнуто покращання енергетичних характеристик системи.
Попередній перегляд:   Завантажити - 385.788 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Приймак Б. І. 
Оптимізація векторно-керованого асинхронного генератора за високих швидкостей ротора [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2014. - № 2. - С. 74-77. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2014_2_15
Досліджено проблему підвищення якості векторно-керованих асинхронних генераторів. Використовуючи генетичний алгоритм, числово одержано закон формування модуля вектора потокозчеплення ротора, який максимізує потужність асинхронного генератора за обмежень струму та напруги статора. Дослідження показали, що одержаний закон дозволяє значно підвищити потужність генератора за високих швидкостей ротора.
Попередній перегляд:   Завантажити - 557.941 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Гайворонюк Н. В. 
Світогляд Василя Розанова в контексті етики благоговіння перед життям [Електронний ресурс] / Н. В. Гайворонюк, Б. І. Приймак // Гілея: науковий вісник. - 2014. - Вип. 82. - С. 225-229. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2014_82_60
Попередній перегляд:   Завантажити - 518.628 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Приймак Б. І. 
Вплив змін параметрів на характеристики асинхронних двигунів з максимізацією моменту в режимі ослаблення поля [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України. - 2016. - Вип. 43. - С. 82-90. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PIED_2016_43_16
Досліджено вплив на характеристики векторно-керованих асинхронних двигунів з максимізацією моменту в режимі ослаблення поля варіацій активних опорів двигуна та напруги ланки постійного струму приводу. Встановлено, що параметричні збурення значно змінюють межову (базову) швидкість, що розділяє зони номінального та зниженого потоку, а також деформують криву оптимального потокозчеплення ротора. За рушійного режиму найгірше впливають варіації опорів та напруги різних знаків, а за генераторного режиму - одного знаку. Показано, що зміни параметрів можуть призвести до непрацездатності приводу, тому необхідне самонастроювання системи автоматичного керування до змінних параметрів. Для обчислень використано дані двигунів потужністю 1,5 та 30 кВт.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.504 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Приймак Б. І. 
Поліпшення показників режиму гальмування асинхронного електропривода завдяки максимізації моменту за ослаблення поля [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2016. - № 2. - С. 68-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2016_2_13
Розглянуто шляхи покращання показників векторно-керованих високошвидкісних асинхронних електроприводів. Досліджено граничні характеристики асинхронного двигуна з максимізацією моменту за ослаблення поля в генераторному режимі. Моделювання екстремальної системи керування асинхронним двигуном показало суттєве зменшення часу гальмування двигуна на високих швидкостях.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.745 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Приймак Б. І. 
Керування асинхронними двигунами з параметрично інваріантною оптимізацією момента в зоні ослаблення поля на основі нейронної мережі [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Електромеханічні і енергозберігаючі системи. - 2016. - Вип. 1. - С. 32-41. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/emezs_2016_1_6
Розглянуто тему підвищення показників якості векторно-керованих асинхронних електроприводів, які працюють як на нижчих, так на значно вищих від номінальної швидкостях ротора. Є перспективним розвиток екстремальних систем керування із максимізацією момента асинхронного двигуна в режимі ослаблення поля. Проте відомі на сьогодні системи цього типу мають такі вади, як низька параметрична чутливість та (або) невисока точність оптимізації, тому потреба їх удосконалення є актуальною. Метою даної роботи є побудова системи автоматичного керування асинхронним двигуном із параметрично інваріантною оптимізацією момента в режимі ослаблення поля на основі нейронної мережі. За результатами досліджень виявлено можливість значного зменшення момента двигуна внаслідок коливань напруги ланки постійного струму привода та теплових варіацій активних опорів двигуна. Для зниження негативного впливу змін параметрів запропоновано концепцію побудови екстремальної системи керування асинхронним двигуном на основі параметрично інваріантної нейронної мережі. Синтезована за цією концепцією система максимізує момент двигуна в режимі ослаблення поля при врахуванні коливань напруги живлення інвертора та варіацій опорів двигуна. Порівняння динамічних властивостей відомої системи з оптимізацією момента та запропонованої системи з нейромережною параметрично інваріантною оптимізацією момента засвідчило істотно кращу швидкодію другої системи у процесах розгону на високих швидкостях двигуна.
Попередній перегляд:   Завантажити - 461.104 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Приймак Б. І. 
Використання нейронної мережі для апроксимації типових нелінійних ланок систем автоматичного керування [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак, О. М. Халімовський // Електромеханічні і енергозберігаючі системи. - 2015. - Вип. 3. - С. 68-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/emezs_2015_3_10
Одержання високої якості систем автоматичного керування складними електромеханічними об'єктами вимагає самоналаштування та оптимізації режимів роботи в реальному часі. Для цього потрібне швидке моделювання керованого об'єкта з урахуванням його нелінійностей. До нових високопродуктивних засобів моделювання динамічних систем на сьогодні належать штучні нейронні мережі, які обробляють інформацію в паралельній формі. Це пояснює актуальність тематики щодо застосування нейронних мереж для задач моделювання, проте не всі важливі аспекти цієї тематики достатньо вивчені. Мета роботи - дослідження питання апроксимації типових нелінійних ланок систем автоматичного керування за допомогою нейронних мереж прямого передавання сигналу. Розглянуто характеристики наступних однозначних нелінійностей: зона нечутливості, зона насичення, двопозиційне реле, трипозиційне реле, а також таких неоднозначних (гістерезисних) нелінійностей, як люфт і реле з гістерезисом. Для вирішення завдання апроксимації за основу було взято нейронну мережу прямого передавання сигналу з одним захованим шаром нейронів та одним вихідним нейроном. Функціями активації цих нейронів були гіперболічний тангенс і лінійна залежність відповідно. Для апроксимації гістерезисних нелінійностей статична нейронна мережа була трансформована в динамічну шляхом уведення двох елементів затримки сигналу в часі. Результати виконаних досліджень дозволили дати обгрунтовані відповіді на два важливих питання. Перше з них полягає у виборі способу формування навчальної множини даних, при якому процес навчання нейронної мережі є ефективним. Друге питання стосується встановлення необхідної кількості нейронів у захованому шарі нейронної мережі, за якою мережа досить точно апроксимує характеристику заданої нелінійної ланки. У підсумку проведені дослідження засвідчили, що однозначні й неоднозначні характеристики типових нелінійних ланок автоматичних систем можуть бути успішно апроксимовані нейронною мережею прямого передавання сигналу з досить невеликою кількістю нейронів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 384.518 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Приймак Б. 
Відмова від високозбагаченого урану в контексті ядерного статусу України [Електронний ресурс] / Б. Приймак // Актуальні проблеми міжнародних відносин. - 2012. - Вип. 104(1). - С. 118-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmv_2012_104(1)__45
Попередній перегляд:   Завантажити - 72.722 Kb    Зміст випуску     Цитування
9.

Приймак Б. І. 
Деякі особливості задачі максимізації моменту векторно-керованих асинхронних двигунів у режимі ослаблення поля [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України. - 2017. - Вип. 46. - С. 42-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PIED_2017_46_9
Досліджено особливості максимізації моменту векторно-керованих асинхронних двигунів за ослаблення поля. Отримано аналітичний вираз для межової швидкості ротора, з якої слід починати зниження потоку. Встановлено, що межові швидкості, які виокремлюють зони оптимізації моменту з різними умовами визначення екстремуму, суттєво залежать від максимального струму статора. Якщо обмеження струму статора перевищує критичне значення, то зона оптимізації B, де обмежуються водночас напруга та струм, зникає, а залишаються зони A та С, де обмежуються лише струм та напруга відповідно. У цьому разі перестає зростати показник відносного приросту моменту двигуна, який визначає ступінь поліпшення властивостей привода внаслідок максимізації моменту. Для обчислень використано дані двох двигунів, потужності яких відрізняються у двадцять разів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 494.548 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Приймак Б. І. 
Концепція викликів елітам [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Вісник Національного університету "Юридична академія України імені Ярослава Мудрого" . Серія : Політологія. - 2017. - № 2. - С. 354-358. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnuuaup_2017_2_54
Попередній перегляд:   Завантажити - 216.373 Kb    Зміст випуску     Цитування
11.

Приймак Б. І. 
Трансформація зовнішньої політики Німеччини у зв’язку з кризою в Україні [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Політикус. - 2017. - Вип. 4. - С. 121-125. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/polit_2017_4_26
Попередній перегляд:   Завантажити - 145.907 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Приймак Б. І. 
Динамічні властивості системи бездавачевого векторного керування асинхронним приводом електромобіля [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак, Н. Д. Красношапка, Ф. Лозада, О. О. Долганов // Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України. - 2018. - Вип. 49. - С. 51-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PIED_2018_49_9
Виконано параметричний синтез системи бездавачевого векторного керування асинхронним двигуном (АД) електромобіля зі спостерігачем швидкості ротора, побудованим за структурою адаптивної системи з еталонною моделлю. Шляхом математичного моделювання досліджено динамічні властивості синтезованої системи у режимах роботи, що характерні для тягового приводу електромобіля. Для удосконалення системи модернізовано алгоритм механізму адаптування спостерігача швидкості. Завдяки цьому в системі бездавачевого керування АД поліпшено показники якості та зменшено енерговитрати у перехідних процесах, спричинених змінами навантаження двигуна.
Попередній перегляд:   Завантажити - 374.581 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
13.

Приймак Б. І. 
Дослідження властивостей нейромережного оптимізатора моменту асинхронного двигуна за ослаблення поля [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2018. - № 2. - С. 20-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2018_2_5
Зазвичай асинхронні приводи верстатів, електромобілів, трамваїв, тролейбусів тощо повинні працювати як на нижчих, так і на значно вищих за номінальну швидкостях ротора. Щоби повністю використовувати енергетичні ресурси привода, необхідно побудувати системи автоматичного керування з оптимізацією крутного моменту в зоні ослаблення поля. Однак параметричні порушення, існуючі в системі, можуть різко погіршити якість екстремального керування крутним моментом. Основними параметричними порушеннями є теплові зміни активного опору обмоток фаз асинхронного двигуна і коливання напруги лінії живлення постійного струму силового перетворювача. Щоби максимізувати крутний момент двигуна в високошвидкісний зоні, необхідно визначити оптимальний потік ротора за допомогою нейронної мережі з властивістю параметричної інваріантності. Розглянуто керований асинхронний двигун з максимізацією крутного моменту в зоні ослаблення поля на основі прямої нейронної мережі. Проведено дослідження точності параметрично-інваріантного нейронного мережевого оптимізатора крутного моменту двигуна з урахуванням впливу мережі. У дослідженні спотворені дані навчального набору нейронної мережі адитивним шумом різних рівнів. Шум був випадковим рівномірно розподіленим сигналом. Експерименти проведено для п'яти рівнів шуму зі зміною числа S нейронів в прихованому мережевому шарі від трьох до двадцяти. Встановлено, що за наявності помилок на рівні 5 - 7 % раціональне число нейронів в прихованому шарі нейронної мережі становить S = 8 - 10 для двигуна і S = 7 - 9 для режиму генератора асинхронного двигуна. Визначення оптимальної кількості нейронів має важливе практичне значення. По-перше, це дозволяє реалізувати нейронну мережу на менш потужному контролері, а подруге, дозволяє досягти високої точності оцінки оптимального потоку ротора. В результаті ці переваги підвищують конкурентоспроможність системи.
Попередній перегляд:   Завантажити - 615.01 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
14.

Приймак Б. І. 
Поліпшення характеристик асинхронного електроприводу в зоні високих швидко-стей ротора шляхом максимізації момента двигуна [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак, О. М. Халімовський // Электротехнические и компьютерные системы. - 2014. - № 15. - С. 48-51. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/etks_2014_15_10
Для розширеної моделі асинхронного двигуна визначено закон формування потокозчеплення ротора, що максимізує момент двигуна за умов обмеження амплітуд напруги та струму статора. Моделювання засвідчило істотне покращання швидкодії векторно-керованого асинхронного електропривода за високих швидкостей двигуна внаслідок застосування оптимального закону формування потокозчеплення.Для расширенной модели асинхронного двигателя определен закон формирования потокосцепления ротора, который максимизирует момент двигателя при ограничении амплитуд напряжения и тока статора. Моделирование подтвердило существенное улучшение быстродействия векторно-управляемого асинхронного электропривода при высоких скоростях двигателя вследствие применения оптимального закона формирования потокосцепления.For the extended model of induction motor (IM) is defined law forming the rotor flux linkage, which maximizes the motor torque while limiting amplitude of the stator voltage and current. Simulations showed significant performance improvements vector-controlled induction motor drive at high speeds of IM due to the use of law formation optimum flux.
Попередній перегляд:   Завантажити - 329.702 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
15.

Приймак Б. І. 
Політика Франції в галузі виробництва та експорту озброєнь в період правління Ніколя Саркозі [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Політологічний вісник. - 2013. - Вип. 69. - С. 514–521. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pv_2013_69_50
Попередній перегляд:   Завантажити - 330.691 Kb    Зміст випуску     Цитування
16.

Приймак Б. І. 
Оптимізація моменту векторно-керованого асинхронного двигуна в режимі ослаблення поля із низькою параметричною чутливістю [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Вісник Донбаської державної машинобудівної академії. - 2019. - № 1. - С. 137-145. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vddma_2019_1_24
Попередній перегляд:   Завантажити - 438.44 Kb    Зміст випуску     Цитування
17.

Приймак Б. І. 
Поліпшення енергетичних показників векторно-керованого автономного асинхронного генератора [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Праці Інституту електродинаміки Національної академії наук України. - 2020. - Вип. 55. - С. 78-84. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PIED_2020_55_14
Розглянуто задачу поліпшення енергоефективності автономного векторно-керованого асинхронного генератора (АГ). Для визначення оптимального значення магнітного потоку за критерієм мінімуму втрат потужності синтезована нейронна мережа. На входи мережі подаються сигнали оцінки моменту та швидкості генератора. При оптимізації втрат та оцінюванні потокозчеплення ротора враховано криву намагнічування генератора. Результати моделювання підтверджують істотне поліпшення енергетичних характеристик АГ при задовільних динамічних показниках контуру стабілізації напруги ланки постійного струму.
Попередній перегляд:   Завантажити - 618.758 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Приймак Б. 
Веймарський трикутник як інструмент зовнішньої політики Німеччини в контексті розширення ЄС на схід [Електронний ресурс] / Б. Приймак // Evropský politický a právní diskurz. - 2017. - Sv. 4, Vyd. 6. - С. 24-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evrpol_2017_4_6_6
Попередній перегляд:   Завантажити - 259.76 Kb    Зміст випуску     Цитування
19.

Приймак Б. І. 
Енергоефективна система керування автономним асинхронним генератором для віддалених поселень [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Енергетика і автоматика. - 2021. - № 1. - С. 26-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eia_2021_1_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 921.906 Kb    Зміст випуску     Цитування
20.

Приймак Б. І. 
Векторне керування асинхронним генератором з підвищеним коефіцієнтом корисної дії [Електронний ресурс] / Б. І. Приймак // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2021. - № 1. - С. 49-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2021_1_9
У порівнянні з домінуючим на сьогодні в автономних вітряних електростанціях синхронним генератором з постійними магнітами, асинхронний генератор (АГ) з короткозамкнутим ротором має такі істотні переваги, як вища надійність та менша вартість. Але енергетичні показники в АГ нижчі, тому їх поліпшення є актуальною задачею. Для розв'язання цієї задачі поряд з пошуковими алгоритмами інтенсивно розвиваються системи безпошукової оптимізації втрат потужності в АГ. У цих системах оптимальний магнітний потік визначається за аналітичним виразом, отриманим з моделі втрат. Недоліками відомих робіт за цією тематикою є те, що в них використовуються різними способами спрощені моделі втрат. Відповідно, це знижує точність алгоритмів оптимізації. Мета роботи - побудова системи векторного керування АГ, у якій, завдяки оптимізації суми основних втрат потужності, досягається істотне підвищення коефіцієнта корисної дії (ккд) генератора. Застосовано модель втрат потужності, що включає усі основні втрати в АГ електромагнітної природи. Сюди відносяться омічні втрати в опорах статора та ротора, магнітні втрати в залізі та додаткові втрати. Шляхом аналітичного дослідження моделі втрат на екстремум отримано вираз для визначення оптимального потокозчеплення ротора за критерієм мінімуму сумарних втрат в генераторі. Застосування цього виразу дозволяє підвищити точність оптимізації втрат у порівнянні з відомими аналогами. Процедура визначення оптимального потоку використовує сигнали моментної складової струму статора та швидкості ротора і є нескладною для комп'ютерної реалізації в реальному часі. Проведено числові дослідження усталених процесів в режимі роботи генератора з постійною вихідною потужністю Р2 = const за її значень від 15 до 45 %. Встановлено, що приріст ккд, отриманий завдяки керуванню з оптимізацією втрат, має екстремальний характер з максимумом в околі номінальної швидкості. Зі зростанням Р2 зона оптимізації втрат та приріст ккд зменшуються. Отримані у дослідженні максимальний та середній прирости ккд сягають 19 і 11 %, відповідно. Це показує перспективність запропонованої системи енергоефективного векторного керування АГ.
Попередній перегляд:   Завантажити - 417.748 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського