Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (46)Журнали та продовжувані видання (8)Реферативна база даних (67)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Сухомлинська О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Представлено документи з 1 до 20
...
1.
 

Історико-педагогічний альманах / Нац. акад. пед. наук України, Уман. держ. ун-т ім. Павла Тичини, Всеукр. асоц. іст. пед. – Умань: [б. в.], 2005. - Виходить двічі на рік. - ISSN 2307-4833

Додаткові відомості та надходження

2.

Сухомлинська О. В. 
К. Д. Ушинський на тлі доби [Електронний ресурс] / О. В. Сухомлинська // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 110. - С. 6-8. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_110_4
Попередній перегляд:   Завантажити - 165.38 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Сухомлинська О. 
Деякі аспекти еволюції сприйняття творчості В. Сухомлинського: дорога довжиною в 40 років [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Історико-педагогічний альманах. - 2012. - Вип. 1. - С. 62-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2012_1_14
Проаналізовано педагогічну спадщину Василя Олександровича Сухомлинського. Охарактеризовано весь масив публікацій, що відображає особистість вченого, насущні проблеми виховання і освіти, досвід роботи директором школи. Представлено вітчизняних й зарубіжних дослідників творчості Василя Олександровича, їхні думки та погляди на 40-річну працю педагога.
Попередній перегляд:   Завантажити - 290.613 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Сухомлинська О. 
Психотехніка – втрачений напрям радянської педагогічної науки і практики [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Історико-педагогічний альманах. - 2012. - Вип. 2. - С. 6-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2012_2_3
Розкрито феномен радянської психотехніки 1920 - 1930-х рр. як прикладної педагогічної науки. Використано першоджерела психотехніків і педагогів того часу, які дозволяють скласти цілісну картину розвитку психотехніки в СРСР. Зазначено, що теоретичним обгрунтуванням психотехніки була функціональна психологія (рефлексологія), а головним інструментом – тестологія. Зроблено висновок, що розвиток психотехніки, її здобутки не лише заповнюють прогалини нашої історії, а й виступають науковим підгрунтям для подальшого розроблення відповідної проблематики.Раскрыт феномен советской психотехники 1920 - 1930-х гг. как прикладной педагогической науки. Использованы первоисточники психотехников и педагогов того времени, позволяющие составить целостную картину развития психотехники в СССР. Отмечено, что теоретическим обоснованием психотехники была функциональная психология (рефлексология), а главным инструментом – тестология. Сделан вывод, что развитие психотехники, ее достижения не только заполняют пробелы нашей истории, но и выступают научным основанием для дальнейшей разработки соответствующей проблематики.Disclosed phenomenon Soviet psychotechnique 1920 - 1930 as applied pedagogy. Used psychotechnique primary sources and teachers of the time, which make it possible to create a full picture of the development of psycho-techniques in the USSR. Noted that the theoretical foundation was psychotechnique functional psychology (reflexology), and the main instrument – testers. Inferred that the development of psycho achieve it not only fill in the gaps in our history, but also serve as the scientific basis for the further development of the relevant issues.
Попередній перегляд:   Завантажити - 183.814 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Сухомлинська О. В. 
Педагогіка Михайла Драгоманова – обличчям до України [Електронний ресурс] / О. В. Сухомлинська // Освіта та педагогічна наука. - 2012. - № 4. - С. 63-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OsDon_2012_4_9
Попередній перегляд:   Завантажити - 331.161 Kb    Зміст випуску     Цитування
6.

Сухомлинська О. 
Рефлексії про генезу духовності в контексті виховання: на шляху до синтезу парадигм [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Історико-педагогічний альманах. - 2005. - Вип. 1. - С. 5-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2005_1_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 288.362 Kb    Зміст випуску     Цитування
7.

Сухомлинська О. 
Радянська педагогіка як ідеологія: спроба історичної реконструкції [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Історико-педагогічний альманах. - 2014. - Вип. 1. - С. 4-24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2014_1_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 405.094 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Сухомлинська О. В. 
Педагогічний ідеал крізь призму теорій моралі [Електронний ресурс] / О. В. Сухомлинська // Педагогічні науки. - 2009. - Вип. 1. - С. 5-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pena_2009_1_4
У контексті розвитку педагогічної науки за останні 15 років розглянуто питання виховання дітей і молоді як найнеобхіднішої складової освітнього простору та соціальної функції суспільства. Розкрито базисні принципи педагогічного ідеалу та теорії моралі, що його визначають. Значну увагу приділено висвітленню теорій моралі та моральності в різні історичні періоди, що завжди явно чи імпліцитно були підгрунтям морально-етичного виховання, а саме: в період античності, Середньовіччя, епохи Відродження (XIV - XVI), Нового часу (XVII - XVIII ст.), в XIX - першій чверті XX ст., в радянському минулому, яке нині неоднозначно наявне в нашому освітньому та науково-предметному полі. Наголошено на відсутності в незалежній Україні політики в галузі культури, а, отже, стратегічних і перспективних завдань у морально-етичному вихованні. Проаналізовано різні підходи, концепції моральності, духовності та відповідно виховного ідеалу в українській освіті та педагогічній науці, що конкурують між собою. Окреслено сучасні проблеми виховання, взаємопов'язані зі складною політичною ситуацією, браком моральності, так званих, "політичних еліт", адекватної державної молодіжної політики, використанням молоді в політичних іграх, суспільною несправедливістю. Запропоновано шляхи, які є не єдиними, однозначними, а дискусійними у визначенні педагогічного ідеалу, місця та ролі духовності як певної моделі, взірця.Визначено місце педагогічного ідеалу в структурі моральної свідомості, проаналізовано розвиток концепції моралі у радянський і сучасний періоди. Запропоновано концепцію розуміння духовності як педагогічного ідеалу.Определено место педагогического идеала в структуре морального сознания, проанализировано развитие концепции морали в советский и современный периоды. Разработана концепция понимания духовности как педагогического идеала.It has analysed the positioning of the ideal in the moral awareness structure, its historical evolution, various concepts of developing morality, spiritual strength and, hence, the educational ideal. Specific steps to assure developing the pedagogical ideal while up-bringing the young generation of the county have been suggested.
Попередній перегляд:   Завантажити - 153.639 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Сухомлинська О. 
Чи були школи В. О. Сухомлинського і О. А. Захаренка альтернативними існуючим? [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Рідна школа. - 2010. - № 9. - С. 13-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_9_5
На прикладі шкіл В. О. Сухомлинського та О. А. Захаренка доведено факт існування альтернативних шкіл у вітчизняному освітньому просторі. Розкрито сутність поняття "альтернативна школа", проаналізовано історичний, теоретичний аспект виникнення, розвитку й актуальності альтернативних шкіл. Наведено їх основні розпізнавальні ознаки: розташування за містом; навчання, що виходить з досвіду, доповнене працею; автономія учнів. Висвітлено та проаналізовано принципи та теоретико-методологічні засади діяльності шкіл В. О. Сухомлинського та О. А. Захаренка (розташування в сільській місцевості, розміщення вихованців в окремих будинках, де вони живуть групами під наглядом і моральним керівництвом вихователя, якому допомагає його дружина, обов'язкова ручна праця, тощо). Зроблено порівняльний аналіз педагогічних технологій В. О. Сухомлинського ("уроки мислення", виховання "культури бажань" і "культури почуттів", психологічні семінари, батьківська школа) та О. А. Захаренка ("педагогіка конкретної мети", історично-національне виховання, культуротворчість, фізичний розвиток). Наголошено на важливості діяльності шкіл Сухомлинського і Захаренка для подальшого розвитку освіти в Україні.На примере школ В. А. Сухомлинского и А. А. Захаренко доказан факт существования альтернативных школ в отечественном образовательном пространстве. Раскрыта сущность понятия "альтернативная школа", проанализированы исторический, теоретический аспект возникновения, развития и актуальности альтернативных школ. Приведены их основные отличительные признаки: расположение за городом, обучение, исходящее из опыта, дополненное трудом; автономия учеников. Освещены и проанализированы принципы и теоретико-методологические основы деятельности школ В. А. Сухомлинского и А. А. Захаренко (расположение в сельской местности, лразмещение воспитанников в отдельных домах, где они живут группами под наблюдением и моральным руководством воспитателя, которому помогает его жена; обязательный ручной труд и др.) Проведен сравнительный анализ педагогических технологий В. А. Сухомлинского ("уроки мышления", воспитания "культуры желаний" и "культуры чувств", психологические семинары, родительская школа) и А. А. Захаренко ("педагогика конкретной цели", исторически-национальное воспитание, культуротворчество, физическое развитие). Подчеркнута важность деятельности школ В. А. Сухомлинского и А. А. Захаренко для дальнейшего развития образования в Украине.By using as an example the experience of schools of V. O. Sukhomlynsky and O. A. Zakharenko in this article the existence of alternative schools in contemporary educational area is proved. The issue of the Уalternative schoolФ is revealed. It is also stressed on the importance of the schools of V. O. Sukhomlynsky and O. A. Zakharenko for further development of education in Ukraine.
Попередній перегляд:   Завантажити - 469.661 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Сухомлинська О. 
Думки В. О. Сухомлинського про здоров’я дітей в історичній перспективі [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Рідна школа. - 2012. - № 7. - С. 3-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_7_3
Розглянуто значення та важливість питань здоров'я людини в глобальному вимірі, зокрема їх значення для розвитку та збереження цивілізації за умов техногенних і, відповідно, кліматичних катастроф, загроз та викликів. Розкрито сучасне бачення проблеми здоров'я дитини. Зосереджено увагу на її педагогічному усвідомленні в часи В. О. Сухомлинського, тобто впродовж 1960-х рр. Наголошено, що в антропоцентричній (а точніше, дитиноцентричній за суттю) і холістичній (філософії цілісності світу) за методологією концепції В. В. Сухомлинського питання здоров'я дітей є наскрізними й всезагальними. Показано підходи вченого до цієї проблематики у порівнянні з сьогоднішнім її розумінням. Розкрито питання фізичного виховання у передшкільному віці та в початковій школі; твердження про здоров'я людини як невіддільної, а може й головної частини духовного зростання людини; розуміння здоров'я як єдності фізичного та морального з природним середовищем, джерелом думки та почуттів; навчання дітей з особливими потребами, застосування "лікарської педагогіки"; причини хвороб, поява яких пов'язана з навчанням дитини в школі. Відзначено, що В. О. Сухомлинський не лише означив ці проблеми, а й запропонував методику їх вирішення.Рассмотрено значение и важность вопросов здоровья человека в глобальном измерении, в частности их значение для развития и сохранения цивилизации в условиях техногенных и, соответственно, климатических катастроф, угроз и вызовов. Раскрыто современное виденье проблемы здоровья ребенка. Сосредоточено внимание на ее педагогическом осознании во времена В. А. Сухомлинского, то есть на протяжении 1960-х гг. Отмечено, что в антропоцентрической (а точнее, детоцентрической по сути) и холистической (философия целостности мира) по методологии концепции В. А. Сухомлинского вопросы здоровья детей являются сквозными и всеобщими. Показаны подходы ученого к этой проблематике в сравнении с сегодняшним ее пониманием. Раскрыты вопросы физического воспитания в дошкольном возрасте и в начальной школе; утверждение о здоровье человека как неотделимой, а может и главной части духовного роста человека; понимание здоровья как единства физического и морального с естественной средой, источника мысли и чувств; основы учебы детей с особенными потребностями, применение "врачебной педагогики". Указаны причины болезней, появление которых связано с учебой ребенка в школе. Констатировано, что В. А. Сухомлинский не только определил эти проблемы, но и предложил методику их преодоления.The article states that the views of V. O. Sukhomlynskyi on the health of the children had a holistic and systematic nature. The author considers them selectively with positions of actualized history, which has a perspective for the future.
Попередній перегляд:   Завантажити - 161.8 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Сухомлинська О. В. 
В. О. Сухомлинський про життєві (вітальні) потреби дітей: піклування і захист [Електронний ресурс] / О. В. Сухомлинська // Інноватика у вихованні. - 2016. - Вип. 3. - С. 6-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/inuv_2016_3_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 207.552 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Сухомлинська О. В. 
В. Сухомлинський про патріотизм: тексти і контексти [Електронний ресурс] / О. В. Сухомлинська // Педагогічний пошук. - 2016. - № 4. - С. 4–7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedp_2016_4_2
Попередній перегляд:   Завантажити - 82.204 Kb    Зміст випуску     Цитування
13.

Сухомлинська О. 
Як дорослішають в Україні і світі: загальні тенденції і виклики [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Гірська школа Українських Карпат. - 2016. - № 15. - С. 5-8. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gsuk_2016_15_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 97.674 Kb    Зміст випуску     Цитування
14.

Сухомлинська О. 
Дослідження мікроісторії в сучасному історико-педагогічному вимірі [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Історико-педагогічний альманах. - 2015. - Вип. 2. - С. 4-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2015_2_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 185.923 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Сухомлинська О. 
Майже ювілейне: до 10-річчя виходу першого номера [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Історико-педагогічний альманах. - 2015. - Вип. 1. - С. 4-5. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2015_1_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 92.698 Kb    Зміст випуску     Цитування
16.

Сухомлинська О. 
Толерантність як підхід до розгляду ідей В. О. Сухомлинського про дитину [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Історико-педагогічний альманах. - 2015. - Вип. 1. - С. 7-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2015_1_5
Розглянуто сучасне розуміння поняття «толерантність» як наукової категорії, складової педагогічної ідеології та етичної цінності. Зазначено правомірність його застосування як дослідницького підходу до аналізу спадщини В. О. Сухомлинського через характеристику ставлення тогочасного суспільства, школи до дітей з особливими потребами. Узагальнено гуманістичні шляхи, засоби і методи, застосовувані Сухомлинським, які були спрямовані на толерантну всебічну підтримку таких дітей, їх позитивну соціалізацію через інклюзію.Рассмотрено современное понимание понятия "толерантность" как научной категории, составляющей педагогической идеологии и этической ценности. Указана правомерность его применения как исследовательского подхода к анализу наследия В. А. Сухомлинского путем анализа отношения тогдашнего общества, школы к детям с особыми потребностями. Обобщены гуманистические пути, средства и методы, применяемые Сухомлинским, которые были направлены на толерантную всестороннюю поддержку таких детей, их позитивную социализацию через инклюзию.The modern understanding of the term "tolerance" as a scientific category, part educational ideology and ethical values. Indicated legitimacy of its use as a research approach to the analysis of heritage V. Suchomlynsky through characteristic attitudes of contemporary society, schools for children with special needs.
Попередній перегляд:   Завантажити - 282.714 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
17.

Сухомлинська О. 
Педагогіка і педагоги в діяльності Всеукраїнської академії наук (до 100-річчя НАН України і 25-річчя НАПН України) [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Історико-педагогічний альманах. - 2017. - Вип. 1. - С. 4-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2017_1_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 579.163 Kb    Зміст випуску     Цитування
18.

Сухомлинська О. 
Українсько-польсько педагогічні впливи в історичному вимірі: випадок В. Сухомлинського [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Історико-педагогічний альманах. - 2016. - Вип. 1. - С. 46-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2016_1_10
Попередній перегляд:   Завантажити - 134.146 Kb    Зміст випуску     Цитування
19.

Сухомлинська О. В. 
Творчість Сухомлинського як об’єкт критики: тоді і нині [Електронний ресурс] / О. В. Сухомлинська // Наукові записки [Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Педагогічні науки. - 2018. - Вип. 171. - С. 10-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2018_171_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 775.75 Kb    Зміст випуску     Цитування
20.

Сухомлинська О. 
"Етика віри": чи не загроза демократії? [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська // Українське релігієзнавство. - 2005. - № 36. - С. 147-150. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukrr_2005_4_25
Попередній перегляд:   Завантажити - 379.997 Kb    Зміст випуску     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського