Пошуковий запит: (<.>A=Сірук Н$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15
|
1. |
Сірук Н. М. "Ждановщина" в Україні (друга половина 40-х – початок 50-х років ХХ ст.): джерельна база [Електронний ресурс] / Н. М. Сірук // Інтелігенція і влада. Серія : Історія. - 2011. - Вип. 21. - С. 309-317. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/iiv_2011_21_34 На основі архівних документів і матеріалів, критичного осмислення вітчизняної та зарубіжної історіографії досліджено суспільно-політичну ситуацію та політику державно-партійного керівництва щодо ідеологічного нагляду за культурою та наукою України в досліджуваний період. Проаналізовано форми та методи здійснення політичного контролю, насамперед стосовно діячів культури, мистецтва та науки, а також їх вплив на культурне життя України. Надано інформацію про розгорнуті у цей період ідеологічні кампанії ("ждановщини"), які були спрямовані проти творчої та наукової інтелігенції як головного носія національної самобутності українського народу та проводилися під гаслом "боротьба проти українського буржуазного націоналізму".
|
2. |
Сірук Н. М. Ідеологічний тиск на музичне життя та композиторів України (друга половина 40-х – початок 50-х років ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Сірук // Інтелігенція і влада. Серія : Історія. - 2011. - Вип. 23. - С. 105-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/iiv_2011_23_15
|
3. |
Сірук Н. М. Політико-ідеологічні кампанії в культурно-науковому житті України (друга половина 40-х – початок 50-х років ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Сірук // Вісник Дніпропетровського університету. Серія : Філософія. Соціологія. Політологія. - 2012. - Т. 20, вип. 22(3). - С. 112-117. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdufsp_2012_20_22(3)__25
|
4. |
Сірук Н. М. Ідеологічний нагляд за культурною сферою України (друга половина 40-х – початок 50-х років ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Сірук // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. - 2014. - Вип. 20(2). - С. 117-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uk_msshr_2014_20(2)__31 Висвітлено об'єктивну картину культурно-ідеологічних кампаній в Україні в другій половині 40-х - початку 50-х років XX ст. на основі аналізу та узагальнення архівних джерел, опублікованих праць і матеріалів періодичної преси. Підкреслено, що повоєнні роки виявилися завершальним етапом формування в країні сталінського абсолютизму, в тому числі в духовній сфері.
|
5. |
Сірук Н. Постанови ЦК КП(Б)У – документи вивчення ідеологічних кампаній в Україні (друга половина 40-х – початок 50-х років ХХ СТ.) [Електронний ресурс] / Н. Сірук // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Історія. - 2016. - Вип. 2(3). - С. 158-162. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ist_2016_2(3)__32
|
6. |
Сірук Н. М. Відомі персоналії – джерела вивчення української історії та культури (40-50-ті роки ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Сірук // Вісник Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Історичні науки. - 2017. - Вип. 10. - С. 42-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkpnui_2017_10_7
|
7. |
Сірук Н. М. Відомі персоналії - джерела вивченя української історії та культури (40-50-ті роки ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Сірук // Гілея: науковий вісник. - 2018. - Вип. 130. - С. 71-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2018_130_20
|
8. |
Сірук Н. М. Ідейна регламентація в театральному житті України (друга половина 40-х – початок 50-х років ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Сірук // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Мистецтвознавство. - 2018. - Вип. 28. - С. 11-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrkm_2018_28_4 На основі вивчення архівних матеріалів, праць узагальнюючого характеру та статей періодичної преси аналізується ідеологічний тиск на театральне життя в Україні другої пол. 40 - поч. 50-х років ХХ ст. Театральне мистецтво республіки набуло яскраво вираженого ідеологізованого характеру, утвердженням єдиного, офіційного підходу до оцінки мистецьких явищ. В останній період сталінщини вийшла низка постанов ЦК КП(б)У з питань літератури та мистецтва, які стали складовою ідеологічних кампаній, відомих під назвою "ждановщини". Вони слугували одним із засобів політико-ідеологічного контролю влади за діяльністю інтелігенції, духовним життям суспільства. Вістря партійної критики спрямовувалося на подолання самобутнього національного змісту, особливого національного колориту української літератури та мистецтва, "викриття українського буржуазного націоналізму".На основі вивчення архівних матеріалів, праць узагальнюючого характеру та статей періодичної преси аналізується ідеологічний тиск на театральне життя в Україні другої пол. 40 - поч. 50-х років ХХ ст. Театральне мистецтво республіки набуло яскраво вираженого ідеологізованого характеру, утвердженням єдиного, офіційного підходу до оцінки мистецьких явищ. В останній період сталінщини вийшла низка постанов ЦК КП(б)У з питань літератури та мистецтва, які стали складовою ідеологічних кампаній, відомих під назвою "ждановщини". Вони слугували одним із засобів політико-ідеологічного контролю влади за діяльністю інтелігенції, духовним життям суспільства. Вістря партійної критики спрямовувалося на подолання самобутнього національного змісту, особливого національного колориту української літератури та мистецтва, "викриття українського буржуазного націоналізму".
|
9. |
Сірук Н. М. "Космополітизм": ідеологічні процеси в Україні у післявоєнний період (друга половина 40-х – початок 50-х рр. ХХ ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Сірук // Наукові записки [Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського]. Серія : Історія. - 2005. - Вип. 9. - С. 200-202. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzvdpu_ist_2005_9_37
|
10. |
Сірук Н. М. Ідеологічний диктат у філософській науці в Україні (друга половина 40-х – перша половина 50-х років XX ст.) [Електронний ресурс] / Н. М. Сірук, Л. Л. Марківська, Л. М. Тарасюк // "Перспективи". Соціально-політичний журнал. - 2020. - № 4. - С. 58-64. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Perspekt_2020_4_11
|
11. |
Сірук Н. Цензура як засіб ідеологічного контролю в УРСР (20–50-ті роки ХХ століття) [Електронний ресурс] / Н. Сірук, Л. Марківська // Актуальні питання гуманітарних наук. - 2020. - Вип. 27(5). - С. 10-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2020_27(5)__4
|
12. |
Мельничук О. Концептуальні питання ґенези українського книгодрукування [Електронний ресурс] / О. Мельничук, Л. Марківська, Н. Сірук // Актуальні питання гуманітарних наук. - 2021. - Вип. 40(2). - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2021_40(2)__11
|
13. |
Мельничук О. В. Авторське право на фотографічні твори в мережі Інтернет: організаційно-правові основи захисту в Україні [Електронний ресурс] / О. В. Мельничук, Л. Л. Марківська, Н. М. Сірук // Держава та регіони. Серія : Право. - 2021. - № 3. - С. 51-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drp_2021_3_11 Розглянуто актуальні проблеми, пов'язані із захистом авторських прав на фотографічні твори у мережі Інтернет. Розглянуто зміст правових норм щодо регулювання суспільних відносин у процесі створення та використання фотографічних творів, зокрема у цифровому середовищі. Проаналізовано питання про творчу роботу та інтелектуальну працю авторів творів у такій сфері, як фото, яке сьогодні є актуальним, що призводить до перегляду раніше відомих підходів до розуміння творчості, творчої праці та інтелектуальної діяльності. У сучасних умовах формування глобального Інтернет-простору можливість використання твору перестала залежати від особистості його автора, що потребує врегулювання сфери авторського права на відтворення праць. Правовий статус автора фотографічного твору визначається сукупністю особистих немайнових та майнових прав. Сучасний поступ інформаційного суспільства здійснює на галузь авторських прав як позитивний, так і негативний вплив. Останніми роками більшість правопорушень відбувається саме в мережі Інтернет, оскільки відбувається низка порушення прав насамперед через завантаження об'єктів авторського права без виплати відповідної винагороди тощо. Серед різноманіття порушень авторських прав відзначаються випадки транснаціонального характеру, боротьба з якими актуальна для будь-якої країни. Особливості захисту авторських прав у мережі Інтернет все ще недостатньо досліджені, що свідчить про актуальність обраної проблематики. Увага приділяється засобам запобігання правопорушенням у сфері авторських прав на фотографічні твори. За підсумками проведеного дослідження зроблено висновки щодо необхідності введення спеціального законодавчого регулювання авторських прав на фотографічні твори в мережі Інтернет, що надасть змогу передусім захистити права користувачів щодо розпорядження ними своєю інтелектуальною власністю. Враховуючи бурхливий розвиток сучасних технологій, на законодавчому рівні необхідно розробити і, відповідно, прийняти окремий закон про захист авторських прав на фотографічні твори в Інтернеті, в якому слід визначити особливості регулювання та забезпечення авторських прав у цифровому світі; особливості доведення порушення прав у "віртуальній мережі" та впровадження нових адаптованих механізмів забезпечення прав інтелектуальної власності в Інтернет-мережі.
|
14. |
Мельничук О. В. Німецько-українське медійне співробітництво в 1990-х рр. – на початку ХХІ ст. [Електронний ресурс] / О. В. Мельничук, Л. Л. Марківська, Н. М. Сірук // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Історичні науки. - 2021. - Т. 32(71), № 3. - С. 237-242. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/UZTNU_istor_2021_32(71)_3_37
|
15. |
Марківська Л. Наративи "неконвенційної" війни сучасної московії проти України [Електронний ресурс] / Л. Марківська, Н. Сірук // Українознавчий альманах. - 2022. - Вип. 30. - С. 96-102. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ukralm_2022_30_15
|