Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Трофімов І$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16
|
1. |
Свирид М. М. Механізм відновлення поверхні тертя дією магнітного поля на робоче середовище модифіковане діамагнетиком [Електронний ресурс] / М. М. Свирид, І. Л. Трофімов, Л. Б. Приймак, В. Г. Паращанов // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2013. - № 4(5). - С. 24-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2013_4-5_7 Досліджено процеси, які проходять в мастильному середовищі у разі його взаємодії з магнітним полем. Встановлено, що відновлення в магнітному полі найбільш активно проходить з напрямком S - N - S - N і величиною магнітної індукції 0,3 Тл. Визначено, що за умов впливу магнітного поля на робоче середовище у випадку тертя, товщина поверхневої плівки досягає 2,5 - 4,5 мкм.
| 2. |
Трофімов І. Л. Удосконалення метода осушування паливно-мастильних матеріалів за допомогою нейтрального газу [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2013. - № 6(10). - С. 20-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2013_6(10)__6 Розглянуто питання підвищення експлуатаційних властивостей паливно-мастильних матеріалів (ПММ) нейтральним газом за допомогою екологічно чистого методу. Вдосконалено метод осушування ПММ нейтральним газом, де замість генератора нейтральних газів запропоновано використовувати вихлопні гази автомобіля-тягача, які заздалегідь очищуються від CO2 у каталізаторах очищення вихлопних газів.
| 3. |
Трофімов І. Л. Моделювання впливу електричного поля на протизносні властивості мастильних матеріалів [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов // Проблеми тертя та зношування. - 2013. - Вип. 59. - С. 89-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ptz_2013_59_13 Теоретично обгрунтовано підвищення протизносних властивостей мастильних матеріалів електричним полем. Розроблено математичну модель впливу електричного поля на протизносні властивості мастильних матеріалів, яка встановлює взаємозв'язок між основними фізичними параметрами трибосистем і електричним полем.
| 4. |
Трофімов І. Л. Оцінка впливу відходів побутового походження на екологічний стан України [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2014. - № 2(10). - С. 25-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2014_2(10)__6 Розглянуто проблему впливу відходів побутового походження на екологічний стан України та запропоновано шляхи її вирішення. Досліджено негативний вплив відходів на екологію України. Проаналізовано недоліки існуючих методів знешкодження твердих відходів. Обгрунтовано метод переробки побутових відходів з метою одержання альтернативних джерел енергії. Встановлено ефективність збору та використання в Україні звалищного газу.
| 5. |
Матвєєва О. Л. Дослідження інтенсивності біодеградації целюлозовмісних матеріалів у ґрунтах різного типу [Електронний ресурс] / О. Л. Матвєєва, І. Л. Трофімов, Є. В. Муравицька // Наукоємні технології. - 2014. - № 2. - С. 254-257. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nt_2014_2_21
| 6. |
Маджд С. М. Оцінка ступеня забруднення грунтових вод важкими металами поблизу підприємств цивільної авіації [Електронний ресурс] / С. М. Маджд, Т. І. Дмитруха, М. М. Радомська, І. Л. Трофімов // Екологічна безпека. - 2014. - Вип. 1. - С. 69-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ekbez_2014_1_15 Проаналізовано якість води питних криниць на різній відстані від злітно-посадочної смуги аеропорту "Київ" та авіаремонтного заводу N 410 в житловому масиві. Здійснено оцінку ступеня забруднення грунтових вод важкими металами поблизу підприємств з експлуатації та ремонту авіаційної техніки. Представлено методологію відбору проб грунтових вод та результати розрахунку необхідної кількості відбору проб, для кожного важкого металу для досягнення довірчого рівня 95 %. Надано оцінку ступеня забруднення грунтових вод важкими металами поблизу авіапідприємств. Розраховано показник сумарного забруднення важкими металами проб питної води. Проведено санітарно-гігієнічну оцінку стану питної води, на основі якої встановлені рівні та категорії забруднення грунтових вод розташованих поблизу підприємств цивільної авіації. Встановлено необхідність продовження досліджень з метою поліпшення екологічного стану території в зоні експлуатації і ремонту авіаційної техніки. Рекомендовано здійснення контролю якості грунтової води після весняного паводку, коли спостерігається інфільтрування забруднень з поверхні у водоносні горизонти.
| 7. |
Трофімов І. Л. Підвищення трибологічних властивостей паливно-мастильних матеріалів електричним полем [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов // Вопросы химии и химической технологии. - 2013. - № 2. - С. 54-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchem_2013_2_14
| 8. |
Трофімов І. Л. Аналіз впливу авіаційного транспорту на забруднення атмосфери [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов // Енергетика. - 2014. - № 1. - С. 119-125. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eete_2014_1_20 Розглянуто проблему забруднення атмосфери авіаційним транспортом України й узагальнено шляхи її розв'язання. Досліджено вплив емісії авіаційних двигунів на екологічний стан України. Проаналізовано напрямки зменшення забруднення атмосфери літаками, виявлено їх переваги та недоліки. Запропоновано розглянуту проблему розв'язувати одночасно за напрямками: хімічним, конструкційним, економічним та впровадження на авіаційному транспорті альтернативних видів енергії.
| 9. |
Трофімов І. Л. Аналіз потенціалу твердих побутових відходів як сировини для виробництва альтернативних палив в Україні [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов, А. В. Яковлєва, О. В. Іванченко, Л. С. Вєрягіна // Енергетика: економіка, технології, екологія. - 2016. - № 2. - С. 105-111. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eete_2016_2_17 Розглянуто проблему забруднення навколишнього середовища твердими побутовими відходами в Україні та світі. Досліджено негативний вплив відходів на екологічний стан України, розглянуто та проаналізовано проблему поводження з відходами в країнах Європи. Наведено існуючі методи знешкодження відходів та проаналізовано їх недоліки. Обгрунтовано метод переробки твердих побутових відходів з метою одержання сировини для альтернативних джерел енергії. Встановлено ефективність збору та використання в Україні звалищного газу (біогазу).
| 10. |
Трофімов І. Л. Теоретичне обґрунтовання впливу електричного поля на протизносні властивості мастильних матеріалів [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов // Технологічний аудит та резерви виробництва. - 2012. - № 6(3). - С. 13-14. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tatrv_2012_6(3)__7
| 11. |
Трофімов І. Л. Oцінкa cтaну aтмocфepнoгo пoвітpя за умов збepeжeння мoтopних пaлив [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов // Вісник Національного транспортного університету. - 2018. - № 3. - С. 161-171. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vntu_2018_3_20
| 12. |
Трофімов І. Л. Оцінка фітотоксичності сумішевих авіаційних палив із застосуванням рослинних тестерів [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов, С. В. Бойченко, О. М. Тихенко, І. О. Шкільнюк // Енергетика: економіка, технології, екологія. - 2018. - № 2. - С. 120-133. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eete_2018_2_17 Досліджено можливість використання рослинних тест-об'єктів для оцінки токсичності палив. Виявлено рослинні тест-об'єкти, чутливі до забруднення сумішевими авіаційними паливами на ранніх стадіях проростання рослин. Встановлено рослини-індикатори забруднення сумішевими авіаційними паливами, які реагують на низький вміст палива у грунті, на рівні орієнтовно допустимої концентрації. Виявлено специфічність і чутливість фітотестів (салат "Лолла Росса" та редис "Рудольф"), що вказує на можливість їх використання для оцінки токсичності нафтозабруднених грунтів.
| 13. |
Трофімов І. Л. Дослідження протизносних властивостей сумішевих авіаційних палив на основі етилових естерів рижієвої олії [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов, М. М. Свирид, С. В. Бойченко, А. В. Яковлєва, С. В. Терновенко, М. Бартош // Энерготехнологии и ресурсосбережение. - 2019. - № 4. - С. 18-24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ETRS_2019_4_5 Описано дослідження, що відносяться до авіаційної та машинобудівної галузі. Експериментально досліджено протизносні властивості палива для повітряно-реактивних двигунів, а також біокомпонента, отриманого з рижієвої олії, та їх сумішей. Встановлено, що змащувальна здатність біокомпонента є значно вищою у порівнянні з традиційним нафтовим паливом для повітряно-реактивних двигунів. Експериментально встановлено, що додавання біокомпонентів до складу авіаційного палива приводить до зміцнення граничної плівки, зменшення коефіцієнта тертя та поліпшує протизносні властивості паливних сумішей. Обгрунтовано механізм впливу естерів жирних кислот, доданих до авіапалива, на покращення протизносних властивостей. Встановлено, що естери жирних кислот рижиєвої олії позитивно впливають на мастильну здатність нафтових палив для повітряно-реактивних двигунів та можуть використовуватися з метою покращення протизносних властивостей традиційних авіаційних палив.
| 14. |
Трофімов І. Л. Огляд сучасного стану і перспектив використання ракетних палив [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов, С. В. Бойченко, І. О. Ландарь // Наукоємні технології. - 2020. - № 4. - С. 521-533. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nt_2020_4_13 Обговорено питання сучасного стану та перспектив використання ракетних палив в Україні. Мета роботи - аналіз номенклатури товарних марок сучасних ракетних палив придатних для використання в Україні, аналіз основних фізико-хімічних та експлуатаційних властивостей, технічних вимог до якості ракетного палива, проблем функціонування інфраструктури заправки і забезпечення чистоти ракетних палив. Поруч із забороною використання сильнодіючих отруйних ракетних палив на основі азотної кислоти в Україні виникла проблема, пов'язана ще і з відсутністю виробництва власних вуглеводневих ракетних палив на нафтовій основі. В цілому це призвело до того, що сьогодні в Україні виникла гостра проблема щодо забезпечення ракетними паливами космічних літальних апаратів і ракетоносіїв українського виробництва. Постійна увага до проблеми якості авіаційних і ракетних палив викликана багатьма факторами. За високих рівнях чистоти палив гарантується безпека польотів, забезпечується надійність, збільшується технічний ресурс агрегатів систем, в результаті чого витрати на досягнення і підтримання необхідного рівня чистоти палива і робочих рідин цілком виправдані. Наведено класифікацію рідких ракетних палив, засновану на їх компонентному складі і хімічній будові. Наведено вимоги до енергетичних, кінетичних, експлуатаційних характеристик, екологічних та економічних властивостей рідких ракетних палив (РРП). Встановлено, що з огляду на далеко незадовільний екологічний стан в Україні, використання гасу в якості ракетного палива на сьогодні є актуальним для нашої країни у порівнянні з гептиловим ракетним паливом. Реактивні палива Т-1, Т-6, Т-8В вдало підходять для космічного виробництва, але в Україні вони не виробляються, а їх закупівля в РФ на сьогодні неможлива з ряду причин. Порівняльний аналіз показав, що американське рідке ракетне паливо RP-1 за більшістю показників є аналогом реактивного палива Т-1 і Т-6 і цілком може використовуватися для ракетоносіїв українського виробництва. На сьогодні в Україні не вирішена і не вирішується проблема з розробки нормативних документів з контролю якості ЖРТ при їх зберіганні і експлуатації. Зокрема, відсутня чітка нормативна документація до процесу заправлення ракет РРП за низьких температур. На відміну до авіаційних палив, відсутні регламенти та інші нормативні документи за змістом вільної і розчиненої води і механічних домішок в РРП. Однією з перспективних сфер використання ракетних палив є використання паливних осередків. Результати досліджень можуть бути застосовані в області експлуатації космічних апаратів, а також інфраструктури заправлення і забезпечення чистоти ракетних палив. Результати статті можуть бути застосовані експертами хіммотологами, фахівцями в галузі експлуатації засобів заправлення та зберігання РРП.
| 15. |
Трофімов І. Л. Зниження шкідливого впливу викидів моторного транспорту на стан атмосферного повітря [Електронний ресурс] / І. Л. Трофімов // Наукоємні технології. - 2014. - № 3. - С. 364-369. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nt_2014_3_20
| 16. |
Великодський Ю. І. Моніторинг, картографування та інвентаризація звалищ м. Києва та Київської області, що містять відходи транспортної інфраструктури [Електронний ресурс] / Ю. І. Великодський, І. Л. Трофімов, С. В. Бойченко // Наукоємні технології. - 2021. - № 3. - С. 245-254. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nt_2021_3_9 Висока концентрація об'єктів транспортної інфраструктури у м. Києві та Київській області створює імовірність виникнення техногенних надзвичайних ситуацій. Тому є нагальним питання моніторингу та інвентаризації звалищ як техногенних відходів взагалі, так і відходів транспортної інфраструктури, що дозволить оцінити ступінь небезпеки подібних об'єктів, вплив їх на екологію регіону та запропонувати рекомендації щодо оптимального розміщення таких звалищ у майбутньому та удосконалення поводження з відходами у транспортній галузі. Мета роботи - створення реєстру та картографування звалищ м. Києва та Київської області (як офіційних, так і стихійних), що містять або можуть містити відходи транспортної інфраструктури. Наразі такого реєстру не існує, тому дана робота є "піонерською" та буде корисною для аналізу та подальшого моніторингу таких об'єктів. Перш за все, було враховано, що такі відходи можуть міститись у твердих побутових відходах. Проаналізовано інформацію про офіційні місця захоронення та знешкодження таких відходів, що вивозяться з м. Києва. Наступний клас розглянутих об'єктів - це об'єкти захоронення транспортної техніки. Нарешті, важливий клас об'єктів - це власне територія об'єктів транспортної інфраструктури (авіаційної, залізничної, автомобільної). Автори розглянули значну кількість таких об'єктів у межах м. Києва, а також територію Міжнародного аеропорту "Бориспіль". За даними дешифрування супутникових знімків високої роздільної здатності створено реєстр звалищ м. Києва та Київської області, що містять або можуть містити відходи транспортної інфраструктури. Побудовано карти територій цих звалищ на основі даних OpenStreetMap, які було доповнено авторами. Оцінено площу та інші характеристики звалищ. Виявлено два стихійних звалища площею 7,9 та 2,8 га.
|
|
|