Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Федчишин О$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11
|
1. |
Курко Я. Вплив погоди на рівень фізичного стану плавців [Електронний ресурс] / Я. Курко, О. Федчишин // Спортивний вісник Придніпров'я. - 2008. - № 2. - С. 31-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/svp_2008_2_10
| 2. |
Федчишин О. М. Домашній експеримент у навчально-пізнавальній діяльності учнів класів суспільно-гуманітарного напряму [Електронний ресурс] / О. М. Федчишин // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі. - 2012. - Вип. 10. - С. 116-123. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_3_2012_10_19
| 3. |
Федчишин О. М. Психолого-педагогічні основи навчального фізичного експеременту в класах філологічного профілю [Електронний ресурс] / О. М. Федчишин // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. - 2014. - Вип. 48. - С. 235-239. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_5_2014_48_46
| 4. |
Федчишин О. М. Методичні можливості застосування експериментальних задач для розвитку винахідницької та дослідницької діяльності учнів [Електронний ресурс] / О. М. Федчишин, С. В. Мохун // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Педагогічна. - 2018. - Вип. 24. - С. 84-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_ped_2018_24_25
| 5. |
Мохун С. В. Астрономічні спостереження та методика проектування сонячного годинника [Електронний ресурс] / С. В. Мохун, О. М. Федчишин // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Педагогічна. - 2018. - Вип. 24. - С. 159-163. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_ped_2018_24_46
| 6. |
Федчишин О. М. Експерементальний метод навчання фізики в класах суспільно-гуманітарного напряму [Електронний ресурс] / О. М. Федчишин // Наукові записки [Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні та історичні науки. - 2015. - Вип. 125. - С. 146-154. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzped_2015_125_18
| 7. |
Федчишин О. М. Тестові завдання міжпредметного змісту для формування природничо-наукової компетентності учнів на уроках фізики [Електронний ресурс] / О. М. Федчишин, С. В. Мохун // Фізико-математична освіта. - 2020. - Вип. 1. - С. 129-133. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2020_1_23 Виходячи з потреб сьогодення, актуальними є проблеми підвищення результативності навчальновиховного процесу в контексті формування й розвитку ключових компетентностей, однією з яких є природничонаукова компетентність, як невід'ємна характеристика сучасної особистості. Наразі пріоритетною є ідея підвищення статусу природничої освіти, посилення природничого складника в освітніх програмах тому, розкрито проблему формування природничо-наукової компетентності учнів на уроках фізики; розглянуто визначення природничо-наукової компетентності та основні завдання її розвитку у процесі навчання фізики. У науковому дослідженні розглядаємо особливості природничо-наукової компетентності та її формування шляхом використання тестових завдань міжпредметного змісту; обгрунтовуємо доцільність їх використання в процесі навчання фізики. У процесі дослідження були застосовані такі методи: теоретичні - аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення навчально-методичних, науково-популярних та прикладних джерел з проблеми дослідження. Подано приклади тестових завдань міжпредметного змісту з розділу "Механіка", які сприяють реалізації компетентнісного підходу та формуванню природничо-наукової компетентності учнів в процесі навчання фізики, а саме учні здійснюють наукове дослідження - спостерігають, висувають гіпотези, перевіряють їх, формулюють відповідні висновки, розв'язують завдання проблемного характеру. Висновки: процес розв'язування запропонованих тестових завдань міжпредметного змісту (розділ "Механіка") забезпечує здійснення дослідницької діяльності; активізацію пізнавального інтересу учнів; інтересу до пізнання навколишнього світу та можливості експериментального вивчення фізичних процесів, явищ та законів у живій природі, що забезпечує формування природничо-наукової компетентності учнів у процесі вивчення фізики. У подальшому планується розробка завдань міжпредметного змісту з інших розділів фізики, які забезпечуватимуть реалізацію компетентнісного підходу в освітньому процесі. Виходячи з потреб сьогодення, актуальними є проблеми підвищення результативності навчальновиховного процесу в контексті формування й розвитку ключових компетентностей, однією з яких є природничонаукова компетентність, як невід'ємна характеристика сучасної особистості. Наразі пріоритетною є ідея підвищення статусу природничої освіти, посилення природничого складника в освітніх програмах тому, розкрито проблему формування природничо-наукової компетентності учнів на уроках фізики; розглянуто визначення природничо-наукової компетентності та основні завдання її розвитку у процесі навчання фізики. У науковому дослідженні розглядаємо особливості природничо-наукової компетентності та її формування шляхом використання тестових завдань міжпредметного змісту; обгрунтовуємо доцільність їх використання в процесі навчання фізики. У процесі дослідження були застосовані такі методи: теоретичні - аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення навчально-методичних, науково-популярних та прикладних джерел з проблеми дослідження. Подано приклади тестових завдань міжпредметного змісту з розділу "Механіка", які сприяють реалізації компетентнісного підходу та формуванню природничо-наукової компетентності учнів в процесі навчання фізики, а саме учні здійснюють наукове дослідження - спостерігають, висувають гіпотези, перевіряють їх, формулюють відповідні висновки, розв'язують завдання проблемного характеру. Висновки: процес розв'язування запропонованих тестових завдань міжпредметного змісту (розділ "Механіка") забезпечує здійснення дослідницької діяльності; активізацію пізнавального інтересу учнів; інтересу до пізнання навколишнього світу та можливості експериментального вивчення фізичних процесів, явищ та законів у живій природі, що забезпечує формування природничо-наукової компетентності учнів у процесі вивчення фізики. У подальшому планується розробка завдань міжпредметного змісту з інших розділів фізики, які забезпечуватимуть реалізацію компетентнісного підходу в освітньому процесі.
| 8. |
Федчишин О. М. Окремі аспекти реалізації політехнічного навчання у шкільному курсі фізики [Електронний ресурс] / О. М. Федчишин, С. В. Мохун // Фізико-математична освіта. - 2021. - Вип. 1. - С. 94-99. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2021_1_17 У XXI ст. в Україні набули актуальності проблеми щодо підвищення практичної спрямованості шкільної освіти та оцінювання результативності навчання з позиції компетентності учнів як інтегрованого результату навчання. Суспільство потребує людей свідомих, цілеспрямованих, діяльних у побудові свого життя, соціально активних, здатних до індивідуальної творчої роботи, спрямованої на перетворення дійсності та самих себе. Сучасна молодь повинна бути готовою до використання сучасних технічних надбань цивілізації, вміти безпечно їх використовувати, бути екологічно свідомою, швидко адаптуватись у мінливому світі технологій. Освіта повинна забезпечувати адекватність потенціалу трудових ресурсів техніці, технологіям, методам управління виробництвом, які сьогодні оновлюються дуже швидко. Саме політехнічна освіта є одним із базових компонентів загальної освіти, без якого неможливий всебічний розвиток людини, а відновлення політехнічного навчання продиктоване потребами часу та має загальнодержавне значення. Тому, розглянуто проблему підвищення якості шкільної фізичної освіти через реалізацію політехнічного навчання в процесі вивчення фізики, формування в учнів технічних знань та умінь, які відповідатимуть рівню науково-технічного прогресу. Впровадження "політехнічного навчання" здійснюється як через зміст навчального матеріалу, так і через різноманітні форми та методи навчальної діяльності. У процесі дослідження застосовано такі методи: теоретичні - аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення навчально-методичних, науково-популярних і прикладних джерел із проблеми дослідження. Розглянуто дидактичні можливості застосування технічних задач у шкільному курсі фізики як засобу реалізації політехнічного навчання, розкрито їхні функції та роль у формуванні політехнічних знань та умінь; виокремлено завдання задач технічного змісту; сформульовано вимоги до них; наведено приклади задач технічного змісту з окремих розділів фізики, які сприяють підвищенню ефективності навчально-виховного процесу, забезпечують формування як ключових, так і предметної компетентності учнів, успішне застосування знань у різних життєвих ситуаціях. Встановлено, що процес розв'язування запропонованих завдань технічного змісту забезпечує здійснення дослідницької діяльності; активізацію пізнавального інтересу учнів; інтересу до пізнання навколишнього світу та можливості експериментального вивчення фізичних процесів. Реалізація політехнічного навчання в освітньому процесі створює можливості для особистісного самовизначення та самореалізації учнів, для здійснення професійного вибору учнів відповідно до їх інтересів, здібностей, нахилів.
| 9. |
Федчишин О. М. Методичні основи використання PhET-симуляцій у процесі вивчення фізики [Електронний ресурс] / О. М. Федчишин, С. В. Мохун, П. І. Чопик // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. - 2022. - № 1. - С. 16-24. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2022_1_4
| 10. |
Федчишин О. Віртуальний фізичний експеримент як засіб удосконалення фахових компетентностей здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання [Електронний ресурс] / О. Федчишин, С. Мохун, П. Чопик // Фізико-математична освіта. - 2023. - Т. 38, № 2. - С. 50-55. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2023_38_2_10
| 11. |
Дудник В. М. Особливості ураження центральної нервової системи в дітей із хворобою Менкеса. Клінічний випадок [Електронний ресурс] / В. М. Дудник, В. Г. Фурман, О. В. Куцак, О. П. Федчишин, О. В. Березницький // Сучасна педіатрія. Україна. - 2024. - № 3. - С. 136-144. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sped_2024_3_19
|
|
|