Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Цьось А$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19
|
1. |
|
Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. / Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. – Луцьк: Вид-во Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 1999. - Виходить щоквартально. - ISSN 2220-7481. - ISSN 2410-2156 Додаткові відомості та надходження |
| 2. |
Марчук С. С. Засоби фізичного виховання школярів у педагогіці К. Д. Ушинського [Електронний ресурс] / С. С. Марчук, А. В. Цьось // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 110. - С. 67-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_110_22
| 3. |
Цьось А. В. Особливості фізичного й психологічного компонентів здоров’я в якості життя студентів [Електронний ресурс] / А. В. Цьось, О. Б. Пришва, О. М. Самчук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2013. - № 3. - С. 70-75. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2013_3_17 Розкрито стан фізичного та психологічного компонентів здоров'я в якості життя студентів університетів. Результати дослідження свідчать, що фізичний компонент здоров'я студентів перебуває в межах 51,12, психологічний - 44,27 бала. Рівень фізичного та психологічного компонентів здоров'я в якості життя студентів України, Білорусі та Росії суттєво не відрізняються. Виявлено статистичні кореляційні взаємозв'язки між рольовим функціонуванням, обумовленим фізичним станом і рольовим функціонуванням, обумовленим емоційним станом студентів; загальним станом здоров'я та життєвою активністю; загальним станом здоров'я та психічним здоров'ям; соціальним і рольовим функціонуванням, обумовленим емоційним станом; соціальним функціонуванням і психічним здоров'ям.Мета роботи - аналіз показників, що складають фізичний і психологічний компоненти здоров'я життя, відповідно до анкети SF-36 у жителів Волинської області. У дослідженні брали участь 320 осіб віком 19 - 21 років. Залежно від місця проживання сформовано 3 групи осіб для порівняння: мешканці великих міст, малих міст, селищ і сіл. Кожну групу поділено на дві підгрупи залежно від статі респондентів. Із досліджуваних показників фізичного та психологічного компонентів здоров'я життя найвищим є показник фізичної діяльності як у чоловіків (94,9) так і в жінок (91,97 бала) із великих міст; найнижчим - показник професійної діяльності, обумовлений емоційним станом: у жінок із малих міст - 51,28 і в чоловіків із селищ і сіл - 48,48. Кореляційні зав'язки між даними, які формують компоненти здоров'я, були переважно значними та сильними. Отже, у жителів Волинської області фізичний компонент здоров'я є вищим, ніж психологічний, незалежно від статевої приналежності та місця проживання. Статистично значущою виявилася різниця середніх значень показників психологічного компонента здоров'я в чоловіків і жінок, які проживають у малих містах. Різниця між іншими середніми даними психологічного та фізичного компонентів здоров'я життя в чоловіків і жінок залежно від місця проживання не була статистично значущою.
| 4. |
Гац Г. О. Характеристика діагностичних методик у педагогічній діяльності вчителя фізичної культури [Електронний ресурс] / Г. О. Гац, А. В. Цьось // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2011. - № 3. - С. 34–38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2011_3_11 Діагностичні методики вчителя фізичної культури поділяються на три умовні групи (одноразові, багаторазові та систематичні). Група "одноразових" методик призначена для діагностики достатньо стабільних індивідуальних властивостей учнів, що лімітують навчально-виховний процес. "Багаторазові" методики спрямовані на діагностику соціально-психологічних властивостей школярів, ступеня їх розвитку та вихованості. До групи "систематичних" належать методики, призначені для оцінки формуючих в учнів знань, умінь і навичок, оцінки рівня розвитку фізичних якостей і здоров'я.
| 5. |
Цьось А. В. Рекреаційно-туристичний потенціал Волинської області [Електронний ресурс] / А. В. Цьось, Т. Г. Овчаренко, С. В. Калитка // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2011. - № 4. - С. 52–55. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2011_4_15 Зазначено, що Волинська область має вигідне географічне положення - розміщена на перехресті важливих міжнародних та національних туристичних маршрутів. Волинський край багатий туристичними ресурсами, які представлені комплексом історичних, архітектурних, природних, мистецьких, літературних пам'яток, що надає змогу задовольнити пізнавальні інтереси туристів. Наявність великої кількості озер, річок, гаїв, лісів є підставою для творення оздоровчо-рекреаційних зони для відпочинку й ефективного оздоровлення різних груп населення.
| 6. |
Цьось А. В. Педагогічна діагностика в процесі навчання фізичної культури учнів загальноосвітніх навчальних закладів [Електронний ресурс] / А. В. Цьось, Г. О. Гац // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2012. - № 4. - С. 201-209. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2012_4_49 Розроблено й обгрунтовано структурно-функціональну модель педагогічної діагностики, що включає такі складові частини: компоненти (методологічний, технічний та теоретико-логічний), функції (здоров'язберігальна, інформаційна, оцінювальна, прогностична, управлінська) та об'єкти діагностики (педагогічний процес, педагог, учень). До засобів діагностичної діяльності належать тестування, спостереження, бесіда, опитування, анкетування, інтерв'ю, метод незалежних характеристик. Діагностичні методики вчителя фізичної культури спрямовані на діагностику якості навчальних завдань, соціально-психологічних особливостей учнів, рівня розвитку та вихованості школярів, оцінку знань, умінь і навичок, рівня розвитку фізичних якостей та функціонального стану серцево-судинної й дихальної систем організму, комплексного визначення фізичного здоров'я. Змістовий компонент процесу формування компетентності з педагогічної діагностики включає такі взаємопов'язані елементи: комплекс знань, якими повинен володіти майбутній фахівець; систему практичних умінь і навичок, які лежать в основі діагностичної діяльності спеціаліста-практика; досвід у галузі діагностичної діяльності.
| 7. |
Цьось А. В. Закономірності розвитку фізичної культури [Електронний ресурс] / А. В. Цьось // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2009. - № 3. - С. 19–23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2009_3_7 На основі науково-методичної літератури, умов розвитку суспільства визначено такі закономірності розвитку фізичної культури: відповідність історичним епохам та соціальним умовам, природовідповідність, вплив регіональних, національних та міжнаціональних компонентів фізичної культури.На основании научно-методической литературы, условий развития общества определено такие закономерности развития физической культуры: соответствие историческим эпохам и социальным условиям; природосоответствие; влияние региональных, национальных и межнациональных компонентов физической культуры.The analysis of scientific and methodical literature allowed to define such regularities of physical culture development as correspondence to historical epochs and social conditions, nature correspondence, influence of regional, national and international components of physical culture.Аналіз науково-методичної літератури, умов розвитку суспільства надав змогу визначити такі закономірності розвитку фізичної культури: відповідність історичним епохам і соціальним умовам; природовідповідність; вплив регіональних, національних і міжнаціональних компонентів фізичної культури.
| 8. |
Цьось А. В. Програма самостійних занять фізичними вправами студентів вищих закладів освіти [Електронний ресурс] / А. В. Цьось, Є. О. Котов // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2008. - Т. 2. - С. 271–275. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2008_2_87 Висвітлено програму залучення студентів до самостійних занять фізичними вправами. Запропоновано співвідношення засобів фізичного виховання, пульсові режими фізичних навантажень відповідно до морфофункціональних особливостей молоді.
| 9. |
Цьось А. Рухова активність у мотиваційно-ціннісних орієнтаціях студентів [Електронний ресурс] / А. Цьось, А. Шевчук, О. Касарда // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2014. - № 4. - С. 83–87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2014_4_21
| 10. |
Ващук Л. Реалізація індивідуальних фітнес-програм у системі самостійних занять старшокласниць фізичними вправами [Електронний ресурс] / Л. Ващук, А. Цьось, А. Дудич, І. Юрченко // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2016. - № 4. - С. 29-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2016_4_6
| 11. |
Цьось А. В. Особливості фізичної активності студенток вищих навальних закладів [Електронний ресурс] / А. В. Цьось, О. З. Касарда, А. Б. Шевчук, О. М. Самчук, А. В. Хомич // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. - 2015. - Вип. 129(3). - С. 329-334. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPN_2015_129(3)__80
| 12. |
Цьось А. Рівень фізичної активності студентів вищих навчальних закладів [Електронний ресурс] / А. Цьось, Ю. Бергєр, О. Сабіров // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2015. - № 3. - С. 202-210. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2015_3_48 Мета роботи - визначення рівня фізичної активності (ФА) студентів вищих навчальних закладів. Використано методику The International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) (міжнародний опитувальник ФА). Всього в педагогічному досліджені брало участь 395 студентів (хлопців) 1 - 4 курсів денної форми навчання Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки та Національного університету "Київський політехнічний інститут". У більшості респондентів (66,3 %) спостерігали низький рівень ФА. Майже чверть опитаних (26,9 %) мають середній рівень ФА та лише 6,8 % - високий. Високий рівень ФА є найнижчим у першокурсників (6 %). У процесі навчання дещо підвищилася кількість осіб із високим рівнем активності: на другому - 7,5 %; на третьому - 7,4 % і на четвертому - 6,5 %. Водночас таке зростання є незначним і суттєво не позначається на кількості локомоцій студентів. Обраний фах суттєво не впливає на рівень ФА молоді. Отже, встановлений рівень ФА є недостатнім і не сприяє підтриманню належного функціонального стану організму. Тренувальний ефект має високий рівень ФА, до якого належать самостійні або спеціально організовані заняття фізичними вправами. Але цей компонент ФА перебуває переважно лише у вигляді обов'язкових навчальних занять фізичними вправами. Якщо таких занять немає, тоді відсутній високий рівень ФА.
| 13. |
Малімон О. О. Диференційований підхід у фізичному вихованні студентів закладів вищої освіти [Електронний ресурс] / О. О. Малімон, В. В. Пантік, А. В. Цьось // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. - 2018. - Вип. 151(1). - С. 99-104. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2018_151(1)__24
| 14. |
Цьось А. В. Реалізація здоров’язбережувальних технологій у закладах початкової освіти [Електронний ресурс] / А. В. Цьось, О. Д. Дубогай // Педагогічний пошук. - 2019. - № 2. - С. 29–30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pedp_2019_2_9
| 15. |
Іщук О. Теоретичні та методичні основи формування здоров’язберігальної компетенції студентів закладів вищої освіти [Електронний ресурс] / О. Іщук, А. Цьось // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2018. - № 4. - С. 21-28. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2018_4_6 Ефективним способом зміцнення здоров'я молоді є організація навчально-виховного процесу на базі компетентнісного підходу, який забезпечує фізичне та психічне благополуччя індивіда. Проте в науковій літературі недостатньо аргументовано відомості щодо складниківта методики формування здоров'язберігальної компетенції (ЗЗК) студентів закладів вищої освіти (ЗВО). Мета дослідження - розробити методику формування ЗЗК студентів ЗВО та перевірити її ефективність. Методи дослідження - аналіз психолого-педагогічної літератури, систематизація інформації, педагогічне тестування, анкетування, педагогічний експеримент, педагогічне спостереження, математична статистика. На різних етапах дослідження взяли участь 480 студентів. ЗЗК - це система цінностей, взаємозв'язаних і взаємозумовлених знань, умінь і навиків, рівня фізичного стану, які забезпечують високий рівень здоров'язберігальної діяльності (ЗЗД). В основу ЗЗК покладено ціннісний, когнітивний і діяльнісний компоненти. Ціннісний передбачає наявність у студентів стійкого інтересу та мотивації до ЗЗД, активне ставлення до здорового способу життя, здатність до рефлексії та саморегуляції поведінки й емоційних станів. Когнітивний компонент сприяє сформованості в студентів системи знань, умінь і навичок, що забезпечують міцний стан здоров'я. Діяльнісний компонент характеризується систематичністю занять фізичними вправами; активністю в ЗЗД; використанням сформованих знань, умінь, навичок у самостійній роботі студентів із фізичного виховання. Діяльнісний компонент забезпечує успішне виконання здоров'язберігальноїдіяльності та вирізняється належним рівнем фізичного стану та стану здоров'я. Зроблено висновки, що формування ЗЗК - це цілеспрямований і структурований процес, який охоплює формування мотивації до ЗЗД систематичної рухової активності, засвоєння теоретичних знань і практичних умінь, підвищення фізичної підготовленості та функціональних можливостей.
| 16. |
Дикий О. Теоретичні та методичні основи навчання старшокласників семиборства в позаурочній діяльності [Електронний ресурс] / О. Дикий, А. Цьось // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2019. - № 1. - С. 45-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2019_1_8 Проведені дослідження лише частково охопили питання розвитку різноманітних видів підготовки в багатоборстві, їх раціонального поєднання протягом річного циклу тренування. Практично не дослідженими залишаються проблеми модельних характеристик та методики підготовки у військово-прикладному семиборстві. Мета дослідження - розробка й експериментальна перевірка ефективності методики навчання військово-прикладного семиборства старшокласників у позаурочній діяльності. Методи дослідження - аналіз психолого-педагогічної літератури, систематизація інформації, педагогічне тестування, антропометричні вимірювання, анкетування, педагогічний експеримент, педагогічне спостереження, математична статистика. Визначення рівня рухової активності молоді здійснювали за міжнародним опитувальником "The International Physical Activity Questionnaire" (IPAQ). У дослідженнях узяли участь 526 хлопців віком 16 - 17 років. Модельні характеристики учасників спартакіади України з військово-спортивного семиборства для допризовної молоді характеризуються високими результатами в усіх видах змагань. Середні показники підтягування становлять 17,07 раза, подолання смуги перешкод - 2,09 хв, с, бігу 100 м - 13,01 с, бігу на 3000 м - 11,31 хв, с, плавання - 41,01 с, метання гранати - 40,89 м, стрільби - 49,27 очок. Важливість універсальної підготовки за всіма видами військово-прикладного семиборства підтверджено й кореляційними зв'язками між видами підготовленості та загальною кількістю отриманих балів. Так, найтісніше пов'язані між собою результати подолання смуги перешкод і бігу на 100 м (r = 0,54), подолання смуги перешкод й отриманих балів із бігу на 100 м (r = -0,53) подолання смуги перешкод та отриманих балів із бігу 3000 м (r = -0,43). Висновки: результати дослідження дали змогу розробити поетапно-послідовну методику навчання військово-прикладного семиборства учнів старших класів. Визначено спрямованість рухової активності у взаємозв'язку з інтенсивністю занять, тривалістю вправ, тривалістю й характером відпочинку, кількістю занять протягом тижня, темпами збільшення навантаження протягом тижня, місяця.
| 17. |
Петренко В. П. Моделювання теплообміну у вільно стікаючих слаботурбулентних плівках рідини під час пароутворення [Електронний ресурс] / В. П. Петренко, М. О. Прядко, О. М. Рябчук, А. Л. Цьось // Наукові праці Національного університету харчових технологій. - 2020. - Т. 26, № 3. - С. 147-157. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnukht_2020_26_3_17 Здійснено моделювання теплогідродинамічних процесів у догрітих до температури насичення стікаючих по вертикальній поверхні турбулентних плівках рідини в режимі вільного стікання під час пароутворення на основі запропонованої нової алгебричної моделі турбулентної в'язкості. Виконано порівняльний аналіз відомих алгебричних моделей турбулентності для плівкових течій, означено їх переваги та недоліки під час моделювання теплогідродинамічних процесів у плівках. Фізичне моделювання процесів теплообміну виконано в трубах із нержавіючої сталі діаметром 22 x 1 мм довжиною 1,8 м і 33 x 1,5 мм довжиною 9 м, поділених на окремі ділянки довжиною 400 мм. Об'ємна щільність зрошення змінювалась у діапазоні 0,05 - 0,55 x 10<^>-3 м<^>2/с у трубі діаметром 20 мм, і 0,05 - 1,9 x 10<^>-3 м<^>2/с - у трубі діаметром 30 мм. Модельними рідинами виступала вода та цукрові розчини масовою концентрацією до 50 % у стані насичення під атмосферним тиском. Нагрівання здійснювалось сухою насиченою парою. На основі запропонованої моделі турбулентності з рівнянь теплоперенесення та збереження імпульсу отримано аналітичні вирази для температурного та швидкісного профілей у плівці, та відповідні інтегральні теплогідродинамічні характеристики для режиму тепловіддачі, що характеризується як випаровування з міжфазної поверхні. Отримано вираз для розподілення турбулентної в'язкості в плівці, в якому враховано як вплив режимних параметрів, так і геометричного фактора при збереженні базової форми профілю. Виконано порівняння результатів розрахунку теплогідродинамічних параметрів плівкової плинності з експериментальними даними з тепловіддачі як для плівок води, так і цукрових розчинів у режимі випаровування з міжфазної поверхні.
| 18. |
Бєлікова Н. Якість життя населення, яке постраждало від військових дій [Електронний ресурс] / Н. Бєлікова, С. Індика, А. Цьось, Л. Ващук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2022. - № 1. - С. 3-9. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2022_1_3 В умовах військового втручання постає завдання краще зрозуміти людські наслідки збройного конфлікту. Вплив травмуючих подій війни може призвести до зниження якості життя населенняна багато роківнавіть після закінчення реальних бойових подій. Розуміння механізмів впливу факторів ризику може сприяти розробці більш ефективних стратегій втручання в післявоєнних умовах. Мета роботи - здійснити аналіз впливу іноземних військових інтервенцій, що відбувалися у минулому, на коротко- та довготривалу якість життя населення, якого безпосередньо торкнулася війна. У дослідженні використано метод теоретичного аналізу й узагальнення інформації електронних баз даних. Війна впливає на самооцінку здоров'я, фізичні здібності, емоційне та психічне здоров'я всього населення, втягнутого у військовий конфлікт. Серед предикторів зниження якості життя: молодий вік та вік понад 55 років, низький рівень освіти та доходу, втрата сімейних стосунків, наявність психічних розладів, тривалість військового конфлікту. Серед людей, які пережили війну або інший конфлікт у попередні 10 років, кожна п'ята людина (22 %) страждатиме на депресію, тривожність, посттравматичний стресовий розлад, біполярний розлад або шизофренію. Низькаякість життя у людей із посттравматичним стресовим розладом пов'язана з симптомами гіперзбудження. Вимушене переселення впливає на зниженням якості життя у більш пізньому віці та у віддаленому часі. Найнижчу якість життя зафіксовано у внутрішньо переміщених осіб. Як у демократичних, так і в недемократичних країнах іноземне військове втручання знижує фізичну якість життя до 20 % від того показника, який був до втручання. Отримані результати вказують на необхідність постійної уваги суспільства не лише до потреб у сфері здоров'язбереження, а й до добробуту, житла, зайнятості та загальної якості життя для підтримки фізичного, психічного та соціального здоров'я як біженців, так і не біженців в коротко- та довгостроковому вимірах.
| 19. |
Цьось А. Моделі фізичної та технічної підготовленості регбістів 14–15 років [Електронний ресурс] / А. Цьось, В. Пасько, І. Помещикова, О. Мітова, Л. Філенко // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. - 2023. - № 2. - С. 64-73. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2023_2_11
|
|
|