Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (10)Журнали та продовжувані видання (2)Реферативна база даних (17)Авторитетний файл імен осіб (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Чугай О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Чугай О. 
Особливості навчання дорослих в освітній теорії та практиці США [Електронний ресурс] / О. Чугай // Порівняльно-педагогічні студії. - 2013. - № 4. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppstud_2013_4_11
Розглянуто особливості навчання дорослих в освітній теорії та практиці США. Розкрито сутність поняття "дорослий". Проаналізовано дослідження дорослого періоду життя американськими вченими, в основі яких виокремлено наступні підходи: розумові здібності знижуються в дорослому віці; залишаються незмінними; знижуються частково, в цілому залишаючись незмінними або навіть покращуються за деякими показниками. Деталізовано окремі положення "Теорії множинних інтелектів", за якою існує вербальний, логіко-математичний, візуальний, кінестатичний, міжособистісний, внутрішньо особистісний, музичний і натуралістичний інтелект. Викладено ключові позиції цієї теорії, зокрема наявність у кожної людини здібностей до певної діяльності. В одних - це універсальні здібності, а в інших – тільки у якійсь вузькій галузі; по-друге, розвиток у більшості людей будь-якого типу інтелекту до адекватного рівня компетентності; по-третє, взаємодія різних типів інтелектів, наявність безлічі способів розвитку того чи іншого інтелекту. Констатовано, що освіта дорослих, яка поділяється на формальну, неформальну та інформальну, надає можливість американським громадянам суттєво покращити своє становище на ринку праці. Названо базові поняття в розумінні особливостей навчання дорослих: самокероване, трансформаційне, емпіричне та ситуативне навчання, в основі яких - наявність досвіду у дорослих. Викладено окремі аспекти таких моделей навчання дорослих, як цикл Боуда та цикл Колба, в яких погіршення деяких функцій, пов'язаних із запам'ятовуванням, є частиною нормального процесу старіння, що не стає на заваді навчання дорослих.Рассмотрены особенности обучения взрослых в образовательной теории и практике США. Раскрыта сущность понятия "взрослый". Проанализированы исследования особенностей взрослого периода жизни американскими учеными, в основе которых выделены следующие подходы: умственные способности снижаются с возрастом; остаются неизменными; снижаются частично, в целом оставаясь неизменными или даже улучшаются по некоторым показателям. Детализированы отдельные положения "Теории множественных интеллектов", согласно которой существуют вербальный, логико-математический, визуальный, кинестетический, межличностный, внутренне личностный, музыкальный и натуралистический интеллект. Изложены ключевые позиции этой теории, в частности наличие у каждого человека способностей к определенной деятельности. У одних - это универсальные способности, а у других – только в какой-то узкой области; во-вторых, развитие у большинства людей любого типа интеллекта до адекватного уровня компетентности; в-третьих, взаимодействие различных типов интеллектов. Констатировано, что образование взрослых делится на формальное, неформальное и информальное, дающее возможность американским гражданам существенно улучшить свое положение на рынке труда. Названы базовые понятия в понимании особенностей обучения взрослых: самоуправляемое, трансформационное, эмпирическое и ситуативное обучение, в основе которого лежит наличие опыта у взрослых. Изложены некоторые аспекты таких моделей обучения взрослых, как цикл Боуда и цикл Колба, в которых ухудшение некоторых функций, связанных с запоминанием, является частью нормального процесса старения, не мешающего обучению взрослых.In the article the investigation of adulthood is analyzed; processes which have an impact onthe ability of adults to learn are defined. The article deals with the issues of investigation andgeneralization of adult learning peculiarities in educational theory and practice of the United States.The common understanding of the three subsystems of adult education based on social and personalsignificance of educational needs and opportunities to meet them is analyzed. Different approaches to the definition of "adult" in terms of psychological maturity, social roles and chronological age are investigated.
Попередній перегляд:   Завантажити - 343.797 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Чугай О. Ю. 
Дистанційне навчання у професійному розвитку сучасного педагога [Електронний ресурс] / О. Ю. Чугай // Advanced education. - 2014. - Вип. 2. - С. 96-103. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/novocv_2014_2_15
Розглянуто особливості дистанційного навчання, його переваги та недоліки на прикладі програм професійного розвитку MOOC (Massive Open Online Course), E-Teacher та Cambridge English Teacher. Програми MOOC є безкоштовними, відкритими для всіх бажаючих, вони охоплюють різні сфери - від природознавчих наук до навчання письма. Крім безпосередньої участі у дистанційному навчанні, викладачі можуть стати модераторами форуму та збагатити свій досвід. Для одержання сертифікату достатньо виконати половину обсягу завдань та написати есе. З метою популяризації курсів за сприянням американських посольств проводяться семінари в різних країнах світу. На відміну від MOOC, програма E-Teacher Scholarship вузькоспеціалізована, доступ до неї обмежений, можна вибирати 1 з 7-ми курсів, що триває 10 тиж. Учасники навчання знаходять однодумців та працюють в групах, що надає змогу налагодити професійні контакти з колегами з різних країн. Умовами програми є виконання 70 % обсягу завдань та 2 проекти. Програми дистанційного навчання Cambridge English Teacher, що є платними та призначені для викладачів англійської мови, пропонують 23 курси на вибір, тривалість навчання - один рік. Передбачається засвоєння теоретичного матеріалу та перевірка розуміння, перегляд відео, виконання завдань зі своїми студентами, проведення опитувань та написання рефлексивних роздумів. Викладачі одержують можливість збагатити свої предметні знання, подолати міжкультурні розбіжності та отримати розуміння розв'язання проблем освіти.
Попередній перегляд:   Завантажити - 349.038 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Чугай О. М. 
Ідеї економічної глобалізації в історико-дискурсивному контексті (філософсько-методологічні підходи) [Електронний ресурс] / О. М. Чугай // Філософські обрії. - 2015. - № 33. - С. 81-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/FiloFilo_2015_33_9
Попередній перегляд:   Завантажити - 272.161 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Чугай О. М. 
Корпоративна культура та соціальна відповідальність у соціокультурному вимірі економіки [Електронний ресурс] / О. М. Чугай // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 98. - С. 306-310. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_98_83
Попередній перегляд:   Завантажити - 335.437 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Чугай О. Ю. 
Структурно-змістові особливості професійної підготовки педагогічного персоналу для системи освіти дорослих США [Електронний ресурс] / О. Ю. Чугай // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2015. - № 3. - С. 171-179. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2015_3_22
Попередній перегляд:   Завантажити - 552.227 Kb    Зміст випуску     Цитування
6.

Чугай О. М. 
Економічна глобалізація: конструктив чи деструктив в гуманістичній культурі? [Електронний ресурс] / О. М. Чугай // Філософія і політологія в контексті сучасної культури. - 2015. - Вип. 1. - С. 133-140 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/filipol_2015_1_19
Попередній перегляд:   Завантажити - 311.184 Kb    Зміст випуску     Цитування
7.

Чугай О. М. 
Феномени "економізму" та "етизації" в теоретичних доктринах господарської діяльності [Електронний ресурс] / О. М. Чугай // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 97. - С. 196-200. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gileya_2015_97_50
Попередній перегляд:   Завантажити - 528.574 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Чугай О. М. 
Економічний гуманізм у філософсько-антропологічному вимірі глобалізації (постановка проблеми) [Електронний ресурс] / О. М. Чугай // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Філософія. - 2016. - Вип. 46(1). - С. 70-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhnpu_filos_2016_46(1)__9
Попередній перегляд:   Завантажити - 378.971 Kb    Зміст випуску     Цитування
9.

Чугай О. О. 
Особливості динаміки показників ліпопероксидації та активності ферментів антиоксидантного захисту в слизовій пародонта у різні періоди формування експериментальної пневмонії [Електронний ресурс] / О. О. Чугай // Здобутки клінічної i експериментальної медицини. - 2016. - № 4. - С. 124-128. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zkem_2016_4_30
Попередній перегляд:   Завантажити - 375.454 Kb    Зміст випуску     Цитування
10.

Чугай О. М. 
Моральний вимір економічної глобалізації в концепті сучасної філософсько-світоглядної парадигми [Електронний ресурс] / О. М. Чугай // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Філософські науки. - 2016. - Вип. 1. - С. 142-146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vzduffn_2016_1_26
Попередній перегляд:   Завантажити - 335.691 Kb    Зміст випуску     Цитування
11.

Чугай О. Ю. 
Професійна підготовка педагогічного персоналу для системи освіти дорослих у США: досвід для України [Електронний ресурс] / О. Ю. Чугай // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. - 2015. - Вип. 1. - С. 141-148. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/OD_2015_1_18
Попередній перегляд:   Завантажити - 348.048 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Чугай О. О. 
Вплив кверцитину на показники ліпопероксидації та активності ферментів антиоксидантного захисту у слизовій оболонці пародонта та тканині легень у пізній період пневмонії [Електронний ресурс] / О. О. Чугай // Актуальні проблеми сучасної медицини. - 2017. - Т. 17, Вип. 1. - С. 261-264. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apsm_2017_17_1_60
Попередній перегляд:   Завантажити - 295.669 Kb    Зміст випуску     Цитування
13.

Чугай О. О. 
Фагоцитарна активність лейкоцитів у динаміці розвитку експериментальної пневмонії [Електронний ресурс] / О. О. Чугай, Л. А. Любінець // Світ медицини та біології. - 2017. - № 2. - С. 172-174. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/S_med_2017_2_43
Попередній перегляд:   Завантажити - 161.747 Kb    Зміст випуску     Цитування
14.

Чугай О. О. 
Фагоцитарна активність лейкоцитів у динаміці розвитку експериментальної пневмонії [Електронний ресурс] / О. О. Чугай, Л. А. Любінець // Актуальні проблеми транспортної медицини: навколишнє середовище; професійне здоров’я; патологія. - 2017. - № 2. - С. 87-91. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aptm_2017_2_18
Попередній перегляд:   Завантажити - 203.384 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Чугай О. О. 
Вплив корвітину на показники гуморального імунітету за умови розвитку експериментальної пневмонії [Електронний ресурс] / О. О. Чугай // Здобутки клінічної i експериментальної медицини. - 2018. - № 2. - С. 255-257. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zkem_2018_2_48
Мета роботи - вивчення впливу корвітину на показники клітинного та гуморального імунітету за умови розвитку експериментальної пневмонії (ЕП). Дослідження проводились на 30 морських свинках, розподілених на 5 груп: I група - інтактні (контроль); морські свинки з ЕП на 6-ту добу (II група); 10-ту добу (III група) та 20-ту добу (IV група). V група - морські свинкиб кореговані корвітином, який вводили дозою 40 мг/кг внутрішньоочеревинно впродовж 7 діб (з 13 по 20 добу). Відтворювали ЕП шляхом інтраназального введення тваринам культури Staphylococcus aureus. Тварин декапітували на 6-ту, 10-ту та 20-ту доби розвитку ЕП. У крові визначали рівні T і B лімфоцитів і циркулюючих імунних комплексів. У морських свинок з ЕП на 6-ту та 10 доби виявили зниження рівня T-лімфоцитів, відповідно, на 1,8 % і 11,74 % (p << 0,05) у порівнянні з інтактними тваринами. У вказані періоди спостерігали вірогідне підвищення рівня B-лімфоцитів відповідно на 19,45 % і 25 % (p << 0,05) у порівнянні з інтактною групою. Щодо вмісту ЦІК, то на 6 добу виявили підвищення їх рівня на 13,68 % (p << 0,05), а на 10 добу - рівень не змінювався у порівнянні з контрольною групою. На 20 добу визначили подальше зниження рівня T-лімфоцитів на 18,6 % (p << 0,05), також зростання B-лімфоцитів і ЦІК, відповідно, на 43,65 та 29,8 % (p << 0,05) у порівнянні з групою контролю. Введення корвітину сприяло підвищенню рівня T-лімфоцитів на 39,29 % (p << 0,05) у порівнянні з некорегованими тваринами. Водночас, показники гуморального імунітету знижувалися: B-лімфоцити на 17,54 % (p << 0,05), ЦІК - на 26,34 % (p << 0,05) у порівнянні з тваринами без корегування. Висновки: препарат корвітин запобігав розвитку дисбалансу імунної системи, обмежуючи запальну відповідь, що надає змогу рекомендувати його як терапія супроводу за пневмонії.
Попередній перегляд:   Завантажити - 170.932 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
16.

Чугай О. О. 
Вплив корвітину на показники імунної відповіді за умови розвитку експериментальної пневмонії [Електронний ресурс] / О. О. Чугай // Журнал клінічних та експериментальних медичних досліджень. - 2018. - Т. 6, № 1. - С. 10–16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSU_med_2018_6_1_4
Мета роботи - вивчення впливу корвітину на показники клітинного та гуморального імунітету за умови розвитку експериментальної пневмонії (ЕП). Дослідження проводились на 30 морських свинках, розподілених на 5 груп: I група - інтактні (контроль); морські свинки з ЕП на 6-ту добу (II група); 10-ту добу (III група) та 20-ту добу (IV група). V група - морські свинкиб кореговані корвітином, який вводили дозою 40 мг/кг внутрішньоочеревинно впродовж 7 діб (з 13 по 20 добу). Відтворювали ЕП шляхом інтраназального введення тваринам культури Staphylococcus aureus. Тварин декапітували на 6-ту, 10-ту та 20-ту доби розвитку ЕП. У крові визначали рівні T і B лімфоцитів і циркулюючих імунних комплексів. У морських свинок з ЕП на 6-ту та 10 доби виявили зниження рівня T-лімфоцитів, відповідно, на 1,8 % і 11,74 % (p << 0,05) у порівнянні з інтактними тваринами. У вказані періоди спостерігали вірогідне підвищення рівня B-лімфоцитів відповідно на 19,45 % і 25 % (p << 0,05) у порівнянні з інтактною групою. Щодо вмісту ЦІК, то на 6 добу виявили підвищення їх рівня на 13,68 % (p << 0,05), а на 10 добу - рівень не змінювався у порівнянні з контрольною групою. На 20 добу визначили подальше зниження рівня T-лімфоцитів на 18,6 % (p << 0,05), також зростання B-лімфоцитів і ЦІК, відповідно, на 43,65 та 29,8 % (p << 0,05) у порівнянні з групою контролю. Введення корвітину сприяло підвищенню рівня T-лімфоцитів на 39,29 % (p << 0,05) у порівнянні з некорегованими тваринами. Водночас, показники гуморального імунітету знижувалися: B-лімфоцити на 17,54 % (p << 0,05), ЦІК - на 26,34 % (p << 0,05) у порівнянні з тваринами без корегування. Висновки: препарат корвітин запобігав розвитку дисбалансу імунної системи, обмежуючи запальну відповідь, що надає змогу рекомендувати його як терапія супроводу за пневмонії.
Попередній перегляд:   Завантажити - 494.51 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
17.

Слюсарь Д. В. 
Влияние различных факторов на морфологию поверхности покрытий типа WC, осажденных ионно-плазменным методом [Електронний ресурс] / Д. В. Слюсарь, В. П. Колесник, О. Н. Чугай, Л. В. Литовченко, Н. П. Степанушкин, С. Л. Абашин, С. В. Олейник // Авиационно-космическая техника и технология. - 2018. - № 6. - С. 76–82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2018_6_12
Исследована морфология поверхности покрытий типа WС, сформированных ионно-плазменным методом на подложках из безоловянистой бронзы БрАЖ9-4 и нержавеющей стали 12Х18Н9Т. Изначально подложки имели одинаковую шероховатость. Покрытия были сформированы распылением множества катодов-мишеней, изготовленных из вольфрама марки ВА и графита спектрально-чистого марки ОСЧ 7-3. Толщина покрытий составила 8 - 9 мкм. С помощью растрового электронного микроскопа РЭМ 106 исследовали морфологию поверхности различных участков как подложек, так и сформированных на них покрытий. Установлены особенности морфологии поверхности подложек и покрытий WС, определяемые составом подложки, а также удаленностью исследуемого участка от ее края. Отмечается, что независимо от материала подложки покрытия состоят из множества зерен, размеры которых варьируются в одних и тех же пределах 0,5 - 3 мкм. Однако в случае покрытия, сформированного на бронзовой подложке, количественно преобладают зерна с размером 2 - 3 мкм. В то же время у покрытия, сформировавшегося на стальной подложке, размеры преобладающих зерен не превышают 1 мкм. У края бронзовой подложки размер зерен варьируется в более широких пределах 0,5 - 5 мкм. При этом размер преобладающих зерен составляет 2 - 5 мкм. На основании анализа морфологии поверхности подложек до и после их ионной очистки сделан вывод, что одним из основных факторов, влияющих на морфологию покрытий из карбида вольфрама, является шероховатость поверхности подложки, возникшая при ее ионной очистке перед формированием самого покрытия. Обращено внимание на то, что особое значение имеет различие коэффициентов распыления элементов, входящих в состав подложки. Это различие коэффициентов предопределяет особенности морфологии поверхности подложки после очистки, что подтверждается литературными данными по коэффициентам распыления элементов (Fe, Cr, Ni, Ti, Cu, Cu и Fe), входящих в состав применявшихся марок бронзы и стали. Кроме того, важную роль при очистке подложки и формировании покрытия играет концентрация электрического поля у края подложки.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.715 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Слюсар Д. В. 
Вплив попередньої підготовки поверхні підкладок на морфологію двокомпонентних покриттів, отриманих в інверсній магнетронній розпорошувальній системі [Електронний ресурс] / Д. В. Слюсар, В. П. Колесник, О. М. Чугай, Л. В. Литовченко, Є. І. Іщенко, С. В. Олійник // Авиационно-космическая техника и технология. - 2019. - № 1. - С. 79–85. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2019_1_12
Досліджено фактори, що впливають на ефективність іонного очищення підкладок з бронзи БрАЖ9-4 і нержавіючої сталі 12Х18Н9Т при використанні дослідно-промислової установки "Вихрь-К". Установка оснащена інверсною магнетронною розпорошувальною системою з газовим анодом, секціонованими катодними вузлами та забезпечує створення радіальних потоків плазми. За допомогою растрового електронного мікроскопу "РЕМ 106" досліджено склад та морфологію поверхні підкладок та сформованих на них покриттів типу WC. Встановлено, що на ефективність проведення іонного очищення поверхні підкладок впливає величина потенціалу, під яким знаходяться катоди-мішені по відношенню до корпусу установки. За умов порівняно високого позитивного потенціалу очищення не відбувається взагалі. В той же час при низькому потенціалі спостерігається розпорошення матеріалу катодів-мішеней. Тому виникла потреба експериментально встановити режим іонного очищення підкладок з бронзи БрАЖ9-4 і нержавіючої сталі 12Х18Н9Т при використанні інверсної магнетронної розпорошувальної системи з газовим анодом, секціонованими катодними вузлами та радіальними потоками плазми, що забезпечить якісну очистку поверхонь підкладок без розпорошення катодів. Режим визначається величиною електроопору резисторів, які з'єднанні з катодними вузлами. Досліджено морфологію та склад поверхні різних ділянок підкладок з бронзи та сталі, як після їх іонного очищення, так і з нанесеним покриттям типу карбіду вольфраму. Встановлено, що на відміну від покриттів, сформованих за допомогою вказаної системи з осьовими потоками плазми, при використанні радіальних потоків відсутня залежність морфології поверхні покриттів від віддаленості досліджуваної ділянки покриття відносно краю підкладки. Можливо, це пов'язано з характеристиками електричного поля та потоків плазми поблизу як катодів-мішеней, так і металевих підкладок. Отже при формуванні покриттів типу WC на металевих підкладках за допомогою магнетронних розпорошувальних систем існують певні переваги використання радіальних потоків плазми порівняно з осьовими потоками.
Попередній перегляд:   Завантажити - 2.756 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
19.

Колесник В. П. 
Структура та властивості іонно-плазмових покривів WC [Електронний ресурс] / В. П. Колесник, О. М. Чугай, Д. В. Слюсар, О. С. Калахан, О. О. Волошин, С. В. Олейник, Г. Г. Веселівська // Фізико-хімічна механіка матеріалів. - 2019. - Т. 55, № 2. - С. 77-80. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PHKhMM_2019_55_2_14
Розроблено технологію формування покривів, яка базується на розпиленні багатьох катодів-мішеней з компонентів покривів. Для апробації технології на підкладках з бронзи БрАЖ9-4 та корозійнотривкої сталі 12Х18Н10Т сформовано покриви WC завтовшки 4...9 мкм. Досліджено їх структуру, морфологію поверхні, а також неоднорідність електроопору системи покрив-підкладка в нормальному до її поверхні напрямку. Встановлено, що покриви володіють текстурою та містять наноблоки розміром 30 nm. Виявлено, що морфологія поверхні покривів чутлива до умов їх формування.Розроблено технологію формування покривів, яка базується на розпиленні багатьох катодів-мішеней з компонентів покривів. Для апробації технології на підкладках з бронзи БрАЖ9-4 та корозійнотривкої сталі 12Х18Н10Т сформовано покриви WC завтовшки 4...9 мкм. Досліджено їх структуру, морфологію поверхні, а також неоднорідність електроопору системи покрив-підкладка в нормальному до її поверхні напрямку. Встановлено, що покриви володіють текстурою та містять наноблоки розміром 30 nm. Виявлено, що морфологія поверхні покривів чутлива до умов їх формування.
Попередній перегляд:   Завантажити - 865.035 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
20.

Литовченко Л. В. 
Особливості побудови системи електроживлення інверсної магнетронної розпорошувальної системи для формування багатокомпонентних покриттів (спосіб управління процесом розпорошення та його практична реалізація) [Електронний ресурс] / Л. В. Литовченко, В. П. Колесник, О. М. Чугай, А. О. Бояркін, Д. В. Слюсар, М. П. Степанушкін, С. В. Олійник // Радіоелектронні і комп’ютерні системи. - 2019. - № 2. - С. 99-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/recs_2019_2_12
На основі аналізу літературних даних щодо засобів забезпечення необхідного ресурсу деталей машин та механізмів показана необхідність застосування в машинобудуванні функціональних покриттів, які можуть утворюватися багатьма шарами та мати в своєму складі цілу низку компонентів. Існуючі технології та відповідне обладнання потребують попереднього виготовлення сплавів, з яких формуються покриття. Це суттєво обмежує керування складом покриттів. Показано перевагу над існуючими іонно-плазмових технологій, розроблених в Національному аерокосмічному університеті ім. М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут". Зокрема, завдяки розпорошенню великої кількості катодів-мішеней ці технології дозволяють формувати багатокомпонентні покриття практично будь-якого складу. При реалізації іонно-плазмових технологій формування покриттів визначальну роль відіграє генератор потоку частинок матеріалу покриття. З метою вдосконалення системи електроживлення такого генератора запропоновано здійснювати подавання напруги до кожного елемента генератора через ланцюжок резисторів, загальний опір якого регулюється системою управління за відповідною програмою. Такий підхід до вдосконалення системи електроживлення технологічного генератора матеріалу покриття втілено в життя в розробленій лабораторній дослідно-промисловій технологічній установці для формування модельного покриття з карбіду вольфраму. Розглянуто дві можливі схеми створення резистивних ланцюжків, опір яких регулюється. Обрано схему, яка складається з найменшої кількості елементів. Встановлено важливу роль будь-якого резистивного ланцюжка в функціонуванні системи управління технологічним генератором. Запропоновано оптимальний варіант вибору номіналів опорів резисторів, що входять до складу ланцюжка. Проведений авторами аналіз експериментальних даних свідчить про те, що кожен такий ланцюжок повинен мати індивідуальні особливості, зокрема, межі та крок зміни опору, максимальну потужність теплових втрат. Ці та інші параметри, як правило, визначаються експериментально.
Попередній перегляд:   Завантажити - 523.02 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського