Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (19)Журнали та продовжувані видання (1)Автореферати дисертацій (2)Реферативна база даних (27)Авторитетний файл імен осіб (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Шапран Ю$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 38
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Шапран Ю. П. 
Використання кейс-стаді як технології інтерактивного навчання майбутнього вчителя [Електронний ресурс] / Ю. П. Шапран // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. - 2012. - № 22(7). - С. 180-186. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_2012_22(7)__28
Розглянуто питання використання кейс-стаді методу як провідної технології інтерактивного навчання в процесі підготовки майбутніх учителів. Висвітлено обов'язкові складники кейса. Наведено характеристику кожного етапу ситуаційного навчання. Визначено критерії оцінювання студентів під час застосування методу кейсів і розроблено методичні рекомендації щодо організації роботи з ними.
Попередній перегляд:   Завантажити - 265.709 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Шапран Ю. 
Формування професійної компетентності майбутніх учителів біології шляхом застосування особистісно орієнтованих технологій [Електронний ресурс] / Ю. Шапран // Рідна школа. - 2012. - № 11. - С. 42-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_11_10
Розкрито сутність та структуру професійної компетентності майбутніх вчителів біології. З’ясовано особливості розвитку та тенденції модернізації вищої біологічної освіти. Визначено критерії та рівні формування професійної компетентності. Розроблено й експериментально апробовано дієвість концептуальної структурно-функціональної моделі та розвивальної програми формування професійної компетентності майбутніх вчителів-біологів та обгрунтовано їх навчально-методичний та технологічний супровід. Розкрито особливості створення інноваційного освітнього середовища у процесі формування професійної компетентності майбутніх вчителів біології. Розглянуто діагностику та стан сформованості професійної компетентності майбутніх вчителів біології.Охарактеризовано поняття професійної компетентності у широкому та вузькому значенні. Відзначено професійну компетентність як інтегративну якість вчителя, яка виявляється у рівні його професійної освіти, реалізації особистісного потенціалу під час педагогічної діяльності, прагнення до неперервної самоосвіти. Встановлено, що формування професійної компетентності у майбутніх учителів біології здійснюється шляхом застосування особистісно орієнтованих технологій, які спонукають до творчого самовдосконалення, застосування суб’єктивного досвіду в інтерпретації та оцінюванні явищ і фактів навколишньої дійсності на основі особистісно значущих цінностей. Звернено увагу на проблемне навчання як таку організацію навчальних занять, яке передбачає створення підкерівництвом викладача проблемних ситуацій і активну самостійну діяльність студентів щодо їх розв’язання. Запропоновано різні види проблемних ситуацій з урахуванням специфіки організаційних форм навчання у вищій школі.Охарактеризовано понятие профессиональной компетентности в широком и узком смысле. Отмечена профессиональная компетентность как интегративное качество учителя, которое проявляется в уровне его профессионального образования, реализации личностного потенциала во время педагогической деятельности, стремлении к непрерывному самообразованию. Установлено, что формирование профессиональной компетентности у будущих учителей биологии осуществляется путем применения личностно ориентированных технологий, которые побуждают к творческому самосовершенствованию, применению субъективного опыта в интерпретации и оценке явлений и фактов окружающей действительности на основе личностно значимых ценностей. Акцентировано внимание на проблемном обучении как такой организации учебных занятий, которое предусматривает создание под руководством преподавателя проблемных ситуаций и активную самостоятельную деятельность студентов по их решению. Предложены различные виды проблемных ситуаций с учетом специфики организационных форм обучения в высшей школе.The present paper describes the concept of professional competence in the broad and narrow sense. Noted as an integrative professional competence as a teacher, which is reflected in the level of his professional education, realization of personal potential in academic work, the pursuit of lifelong learning. Established that the formation of professional competence of future teachers of biology is done by the use of personality-oriented technologies that encourage creative self-improvement, the use ofsubjective experience in the interpretation and evaluation of the facts and phenomena of reality based on personally important values. Special attention is paid to the problem-based learning such as training sessions, which provides for the establishmentof teacher-directed problem situations and active independent activity of students to address them. Offered various kinds of problematic situations with specific organizational forms of education in high school.
Попередній перегляд:   Завантажити - 143.216 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Шапран Ю. 
Педагогічне моделювання у процесі формування професійної компетентності майбутнього вчителя біології [Електронний ресурс] / Ю. Шапран // Рідна школа. - 2012. - № 12. - С. 39-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_12_9
Розглянуто теоретичні основи побудови моделі формування професійної компетентності майбутніх учителів біології. Розкрито сутність понять „модель” та „моделювання”. Зосереджено увагу на конструктивних ідеях, що пов’язані з моделюванням професійної підготовки майбутнього педагога та використанням різних функцій моделей. Зазначено, що педагогічний зміст моделі формування професійної компетентності майбутніх учителів полягає в тому, що вона надає змогу виділити актуальні та перспективні завдання навчально-виховного процесу, виявити, дослідити та науково обгрунтувати умови можливого зближення між вірогідними, очікуваними та бажаними змінами об’єкта, що вивчається. Окреслено проблеми, які означена модель може допомогти розв’язати у процесі дослідження. Зроблено висновок, що модель формування професійної компетентності майбутніх біологів має охоплювати систему компонентів, які несуть об’єктивну і достатньо повну інформацію про мету, зміст, характер і результат діяльності майбутніх учителів, складники процесу формування професійної компетентності (компоненти професійної підготовки), науково-методичне забезпечення процесу підготовки та психолого-педагогічні умови його ефективності, утворюючи ідеальну, описову, прогностичну модель. Наголошено, що в процесі її розроблення потрібно враховувати загальновизнані у педагогічній науці методологічні орієнтири.Рассмотрены теоретические основы построения модели формирования профессиональной компетентности будущих учителей биологии. Раскрыта сущность понятий „модель” и „моделирование”. Сосредоточено внимание на конструктивных идеях, связанных с моделированием профессиональной подготовки будущего педагога и использованием различных функций моделей. Указано, что педагогическое содержание модели формирования профессиональной компетентности будущих учителей заключается в том, что она позволяет выделить актуальные и перспективные задачи учебно-воспитательного процесса, выявить, исследовать и научно обосновать условия возможного сближения между вероятными, ожидаемыми и желанными изменениями объекта изучения. Определены проблемы, которые данная модель может помочь решить в процессе исследования. Сделан вывод, что модель формирования профессиональной компетентности будущих биологов должна охватывать систему компонентов, которые несут объективную и достаточно полную информацию о цели, содержании, характере и результатах деятельности будущих учителей, составляющие процесса формирования профессиональной компетентности (компоненты профессиональной подготовки), научно-методическое обеспечение процесса подготовки и психолого-педагогические условия его эффективности, образуя идеальную, описательную, прогностическую модель. Отмечено, что в процессе ее разработки нужно учитывать общепризнанные в педагогической науке методологические ориентиры.The article deals with theoretical bases for building a model of formation the future biology teachers’ professional competence. It is emphasized that in the process of its development should take into account the generally recognized in pedagogical science methodological guidelines.
Попередній перегляд:   Завантажити - 151.678 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
4.

Шапран Ю. П. 
Сутнісні ознаки, структурні компоненти і вимірювання екологічної компетентності студентів-біологів педагогічного університету [Електронний ресурс] / Ю. П. Шапран // Педагогічна освіта: теорія і практика. - 2015. - Вип. 18. - С. 320-325. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppo_2015_18_59
Попередній перегляд:   Завантажити - 147.915 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Шапран Ю. 
Психодіагностика когнітивно-діяльнісного компонента екологічної компетентності майбутніх учителів біології [Електронний ресурс] / Ю. Шапран // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2013. - Вип. 28(1). - С. 324-329. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2013_28_1_63
Розглянуто сутність, зміст і структуру екологічної компетентності. Запропоновано авторське визначення екологічної компетентності. Наведено результати психодіагностики когнітивно-діяльнісного компонента екологічної компетентності майбутніх учителів біології згідно зі структурою досліджуваного феномена. Наведено приклади проблемних ситуацій, які використовувалися у процесі діагностування рівня знань студентів щодо наявних екологічних проблем.Рассмотрены сущность, содержание и структура экологической компетентности. Предложено авторское определение экологической компетентности. Представлены результаты психодиагностики когнитивно-деятельностного компонента экологической компетентности будущих учителей биологии в соответствии со структурой исследуемого феномена. Приведены примеры проблемных ситуаций, которые использовались при диагностировании уровня знаний студентов об имеющихся экологических проблемах.In the article the result of psychodiagnostics environmental competence of future biology teachers. Knowledge is in according with the structure of the studied phenomenon.
Попередній перегляд:   Завантажити - 246.265 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Шапран Ю.П. 
Типологія освітнього середовища в умовах компетентнісно-зорієнтованої педагогічної освіти [Електронний ресурс] / Ю.П. Шапран, О.І. Шапран // Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. - 2015. - № 23. - С. 4-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Potip_2015_23_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 178.079 Kb    Зміст випуску     Цитування
7.

Шапран Ю. П. 
Компонентний склад професійної компетентності вчителя [Електронний ресурс] / Ю. П. Шапран // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія : Педагогіка і психологія. - 2014. - № 42(2). - С. 95-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzvdpu_pp_2014_42(2)__26
Попередній перегляд:   Завантажити - 299.055 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Шапран Ю. П. 
Діагностування сформованості професійної компетентності майбутніх учителів природничих спеціальностей [Електронний ресурс] / Ю. П. Шапран // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія"]. Серія : Педагогіка. - 2014. - Т. 251, Вип. 239. - С. 89-93. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npchduped_2014_251_239_21
Попередній перегляд:   Завантажити - 641.776 Kb    Зміст випуску     Цитування
9.

Шапран Ю. П. 
Особливості розвитку біологічної освіти у педагогічних університетах [Електронний ресурс] / Ю. П. Шапран // Теоретична і дидактична філологія. Серія : Педагогіка. - 2017. - Вип. 24. - С. 249-259. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/tdf_2017_24_31
Попередній перегляд:   Завантажити - 347.371 Kb    Зміст випуску     Цитування
10.

Мусорін О. О. 
Особливості аналітичного забезпечення експлуатації суден у сучасних умовах [Електронний ресурс] / О. О. Мусорін, І. В. Трофименко, Ю. Є. Шапран // Наукові записки Українського науково-дослідного інституту зв'язку. - 2017. - № 1. - С. 117-121. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzundiz_2017_1_18
Мета роботи - визначення пріоритетних задач науково-технічного характеру, вирішення яких створює умови до удосконалення процесу експлуатації суден та наведення основних показників, які характеризують надійність експлуатації суднового обладнання. Значення показників надійності за період експлуатації, які отримані у результаті обробки інформації порівнюються з відповідними значеннями показників за попередні періоди. Такий підхід дозволяє здійснити якісну оцінку рівня надійності по відношенню до попередніх періодів експлуатації. При цьому, не враховується вплив на статистичну оцінку показника інтенсивності експлуатації. Статистичні дані про відмови та несправності отримуються при нестабільних умовах спостережень, що значно впливає на точність та достовірність оцінки. Одним з часткових завдань дослідження є удосконалення методики статистичного контролю надійності агрегатів суднового обладнання з урахуванням впливу інтенсивності експлуатації та нестабільних умов спостережень.
Попередній перегляд:   Завантажити - 684.983 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Кириченко В. О. 
Метод підвищення ефективності експлуатації засобів транспорту на основі автоматизації процесу [Електронний ресурс] / В. О. Кириченко, І. В. Трофименко, Ю. Є. Шапран // Телекомунікаційні та інформаційні технології. - 2017. - № 2. - С. 82-86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vduikt_2017_2_14
Вирішено актуальне науково-технічне завдання удосконалення існуючих та розробленню нових моделей та методів інтелектуалізації експлуатації суден за критичних умов. Принцип роботи інтелектуалізованої системи судна полягає у виборі оптимальних дій по управлінню судном при зміні курсу в нештатній ситуації, яка пов'язана з відмовами в підсистемах системи управління або з зовнішніми факторами. Наведено загальний алгоритм рішення задачі інтелектуалізації системи експлуатації судна.
Попередній перегляд:   Завантажити - 421.772 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
12.

Шапран Ю. П. 
Використання ігрового імітаційного моделювання при формуванні професійної компетентності інженерів у галузі охорони праці [Електронний ресурс] / Ю. П. Шапран, П. Ю. Драниця // Професійна освіта: методологія, теорія та технології . - 2017. - Вип. 5(1). - С. 213-227. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/profe_2017_5(1)__19
Попередній перегляд:   Завантажити - 226.083 Kb    Зміст випуску     Цитування
13.

Шапран Ю. Є. 
Метод статистичного оцінювання та прогнозування параметра потоку відмов агрегатів системи автоматичного керування суднових комплексів за даними експлуатаційних спостережень [Електронний ресурс] / Ю. Є. Шапран, І. В. Трофименко // Стандартизація. Сертифікація. Якість. - 2017. - № 1. - С. 52-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ssia_2017_1_10
Попередній перегляд:   Завантажити - 739.133 Kb    Зміст випуску     Цитування
14.

Тимощук О.М. 
Функція невизначеності двоантенних радіометричних комплексів [Електронний ресурс] / О.М. Тимощук, І.В. Трофименко, Ю.Є. Шапран // Стандартизація. Сертифікація. Якість. - 2017. - № 2. - С. 79-84. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ssia_2017_2_14
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.276 Mb    Зміст випуску     Цитування
15.

Тимощук О. М. 
Функція невизначеності двоантенних радіометричних комплексів [Електронний ресурс] / О. М. Тимощук, І. В. Трофименко, Ю. Є. Шапран // Новітні технології. - 2017. - Вип. 1. - С. 29-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/novteh_2017_1_9
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.182 Mb    Зміст випуску     Цитування
16.

Трофименко І. В. 
Модель прогнозування показника надійності суднових агрегатів [Електронний ресурс] / І. В. Трофименко, О. В. Данік, Ю. Є. Шапран // Системи озброєння і військова техніка. - 2017. - № 3. - С. 78-83. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soivt_2017_3_15
Проведено аналіз характеристик процесу експлуатації агрегатів систем автоматичного управління. За результатами аналізу розроблено вимоги до математичної моделі процесу технічної експлуатації агрегатів обрано клас моделі та метод моделювання, що дозволило розробити формалізований опис процесу технічної експлуатації одиничного агрегату систем автоматичного управління. За результатами аналізу обрано модель прогнозування показника надійності агрегатів та спосіб статистичного контролю рівня надійності.Проведено аналіз характеристик процесу експлуатації агрегатів систем автоматичного управління. За результатами аналізу розроблені вимоги до математичної моделі процесу технічної експлуатації агрегатів, обрано клас моделі та метод моделювання, що дозволило розробити формалізований опис процесу технічної експлуатації одиничного агрегату систем автоматичного управління. За результатами аналізу обрано модель прогнозування показника надійності агрегатів та спосіб статистичного контролю рівня надійності.
Попередній перегляд:   Завантажити - 487.806 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
17.

Берднік П. Г. 
Імітаційна модель впливу точності оцінки коефіцієнту готовності мобільних контрольно-діагностичних систем на достовірність контролю апаратури радіонавігації морського транспорту [Електронний ресурс] / П. Г. Берднік, Ю. Є. Шапран // Системи управління, навігації та зв'язку. - 2018. - Вип. 1. - С. 8-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/suntz_2018_1_4
Показано вплив технічного стану апаратури радіонавігації морського транспорту на часові та економічні показники морських перевезень. Запропонований метод побудови імітаційної моделі, який полягає у врахуванні ймовірностей знаходження мобільних контрольно-діагностичних систем і апаратури радіонавігації у відповідних станах експлуатації - справному або несправному. Розроблено аналітичні співвідношення для визначення ймовірності знаходження апаратури радіонавігації у відповідних станах експлуатації. Запропоновано імітаційну модель, яка заснована на особливостях параметрів контролю апаратури радіонавігації та похибок мобільної контрольно-діагностичної системи, що застосовується при контролі.
Попередній перегляд:   Завантажити - 292.641 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
18.

Герасимов С. В. 
Розробка та дослідження методу розрахунку достовірності вимірювального контролю параметрів радіотехнічних систем морського транспорту [Електронний ресурс] / С. В. Герасимов, Ю. Є. Шапран, В. В. Кірвас // Системи озброєння і військова техніка. - 2017. - № 4. - С. 5-10. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/soivt_2017_4_3
Обгрунтований вплив контролю технічного стану радіотехнічних систем морського транспорту та якості виконання завдань щодо морських перевезень. Об'єктом дослідження є вимірювальний контроль параметрів при визначенні технічного стану радіотехнічних систем. Методи дослідження базуються на теорії контролю та теорії ймовірностей способах комп'ютерного моделювання. Особливістю запропонованого методу розрахунку достовірності вимірювального контролю параметрів радіотехнічних систем морського транспорту є врахування вагових коєфіціентів контрольованих і неконтролюваних параметрів і розгляд таких систем як об'єктів, відмови яких нерівностей, та об'єднання поняття методичної та інструментальної досторівностей. Дослідження запропонованого методу за допомогою комп'ютерного моделювання доведено адекватність отриманих співвідношень. Розроблений метод пропонується використовувати при поставці та рішенні задач оптімизациї параметрів контролю при визначені технічного стану радіотехнічніх систем морського транспорту на етапі експлуатації.
Попередній перегляд:   Завантажити - 352.649 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
19.

Шапран Ю. П. 
Використання здоров’язбережувальних освітніх технологій у системі професійної підготовки майбутніх учителів [Електронний ресурс] / Ю. П. Шапран, О. І. Шапран // Молодий вчений. - 2016. - № 9.1. - С. 170-173 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_9
Попередній перегляд:   Завантажити - 156.452 Kb    Зміст випуску     Цитування
20.

Богомя В. І. 
Узагальнений показник ефективності контролю технічного стану радіотехнічних засобів і методика його оцінювання [Електронний ресурс] / В. І. Богомя, Ю. Є. Шапран, М. В. Кас’яненко, О. В. Якобінчук // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. - 2017. - № 3. - С. 5-8. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sitsbo_2017_3_2
Попередній перегляд:   Завантажити - 248.74 Kb    Зміст випуску     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського