Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (33)Журнали та продовжувані видання (8)Автореферати дисертацій (1)Реферативна база даних (52)Авторитетний файл імен осіб (2)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Яворська Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 41
Представлено документи з 1 до 20
...
1.

Мацюк Г. 
Непевний об’єкт бажання: ЄВРОПА в українському політичному дискурсі : монографія. – К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2010. – 136 с. [Електронний ресурс] / Г. Мацюк, Ю. Римашевський, Г. М. Яворська, О. В. Богомолов // Мова і суспільство. - 2011. - Вип. 2. - С. 157–158. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mis_2011_2_23
Попередній перегляд:   Завантажити - 105.904 Kb    Зміст випуску     Цитування
2.

Яворська Г. 
Ефективність використання бактеріологічного та імунохроматографічного методів виявлення бактерій Helіcobacter pylori серед дітей шкільного віку [Електронний ресурс] / Г. Яворська, Л. Хім’як, О. Кушарська // Біологічні студії. - 2013. - т. 7, № 3. - С. 145-152. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bist_2013_7_3_14
Виявлення бактерій Helicobacter pylori серед дітей шкільного віку є актуальною проблемою, оскільки жоден із методів діагностики гелікобактерної інфекції не є повністю достовірним. Упродовж 2009 - 2012 рр. бактерії H. pylori виявлено за допомогою імунохроматографічного, серологічного, бактеріоскопічного і культурального методів серед 77 дітей з гастродуоденальними захворюваннями. Встановлено, що кількість позитивних випадків щодо бактерій H. pylori залежала від використаного методу: за допомогою імунохроматографічного методу виявлено наявність бактерій у 80,5 %, серологічного - 44,1 %, бактеріоскопічного - 42,8 % і культурального - 96,1 % пацієнтів. Порівняння чутливості та специфічності імунохроматографічного методу надало змогу показати його доволі високу інформативність. Враховуючи обмеження використання усіх методів виявлення бактерій H. pylori у дітей, необхідно звертати увагу на мету дослідження і достовірність вибраного методу. За необхідності глибокого аналізу властивостей виділених бактерій варто одночасно використовувати кілька методів, але для первинної діагностики гелікобактерної інфекції у дітей шкільного віку доцільним є імунохроматографічний метод. Він є простим у виконанні, доволі чутливим та специфічним і не потребує проведення фіброгастродуоденоскопії та взяття біоптату, на відміну від інвазивних.
Попередній перегляд:   Завантажити - 790.97 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Парахонський Б. О. 
Роль ОБСЄ у формуванні європейського середовища безпеки [Електронний ресурс] / Б. О. Парахонський, Г. М. Яворська // Стратегічні пріоритети. - 2013. - № 3. - С. 109-114. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/spa_2013_3_16
Попередній перегляд:   Завантажити - 236.732 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Яворська Г. В. 
Морфолого-культуральні і фізіолого-біохімічні властивості атипових мікобактерій [Електронний ресурс] / Г. В. Яворська, Р. І. Сибірна // Мікробіологічний журнал. - 2009. - Т. 71, № 4. - С. 27-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/MicroBiol_2009_71_4_6
Досліджено морфолого-культуральні та фізіолого-біохімічні властивості культур атипових мікобактерій, виділених від хворих на мікобактеріози. Показано можливість використання вказаних властивостей для своєчасної діагностики захворювання.
Попередній перегляд:   Завантажити - 735.962 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
5.

Яворська Г. Х. 
Методика підвищення рівня пізнавальної активності майбутніх офіцерів міліції у процесі навчання у вищому навчальному закладі Міністерства внутрішніх справ України [Електронний ресурс] / Г. Х. Яворська. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. - 2012. - Вип. 5. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2012_5_24
Попередній перегляд:   Завантажити - 239.728 Kb    Зміст випуску     Цитування
6.

Яворська Г. Х. 
Підготовка курсових офіцерів до виховної роботи в курсантському середовищі [Електронний ресурс] / Г. Х. Яворська // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 236-238. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_64
Розглянуто процес виховання майбутніх офіцерів міліції як взаємодію командного та науково-педагогічного складу і курсантів, основою якої є взаємообумовленість поведінки офіцерів на визначення дій курсантів. Охарактеризовано дидактичні аспекти підготовки курсантів до виховної роботи з курсантами. Експериментально досліджено (24 курсанти і 76 викладачів) вплив основних форм навчально-методичної роботи на підвищення патріотичної культури курсантів. Названо психолого-педагогічні умови формування особистісних та професійних якостей курсантів. Викладено рекомендації командному та науково-педагогічному складу щодо психолого-педагогічного забезпечення патріотичної культури курсантів.Рассмотрен процесс воспитания будущих офицеров милиции как взаимодействие командного, профессорско-преподавательского состава и курсантов, в котором основным является влияние поведения офицеров на принятие решений курсантами. Охарактеризованы некоторые аспекты подготовки курсантов к воспитательной работе с курсантами. Экспериментально исследовано (24 курсанта и 76 преподавателей) влияние основных форм учебно-методической работы на повышение патриотической культуры курсантов. Названы психолого-педагогические условия формирования личностных и профессиональных качеств курсантов. Изложены рекомендации по психолого-педагогическому обеспечению патриотической культуры курсантов.The author reveals therole and specificificity of organizing course officers’ mentoring in cadets’ environment at higher school of MIA of Ukraine.
Попередній перегляд:   Завантажити - 380.285 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Яворська Г. Х. 
Підготовка магістрів в умовах ступеневої освіти: теоретичні засади [Електронний ресурс] / Г. Х. Яворська // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 238-241. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_65
Окреслено теоретичні засади підготовки магістрів до педагогічної діяльності у вищій школі. Розроблено та апробовано навчальну програму з педагогіки для освітньо-кваліфікаційного рівня "Магістр", основу якої складають розвиток пріоритетних напрямів розвитку сучасної педагогіки та навчальний посібник "Основи акмеології". Визначено трихрушійний характер педагогічної доцільності зміни парадигми освіти і, відповідно, форм та методів її організації. Визначено сутність та наукові основи педагогічної освіти магістрів.Определены теоретические основы подготовки магистров к педагогической деятельности в высшей школе. Разработана и апробирована учебная программа по педагогике для образовательно-квалификационного уровня "Магистр", основу которой составляют два компонента: развитие приоритетных направлений современной педагогики и учебное пособие "Основы акмеологии". Определен характер педагогической целесообразности изменения парадигмы образования и, соответственно, форм и методов его организации. Определены сущность и научные основы педагогического образования магистров. Доказана необходимость дальнейших научных исследований следующих вопросов: наследственности и преемственности в подготовке педагогов разных ОКУ, технологий по подготовке магистров к инновационной деятельности.The article reveals theoretical foundations of training holders of masters’ degree for pedagogical activities at higher school.
Попередній перегляд:   Завантажити - 382.44 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
8.

Яворська Г. Х. 
Професійна готовність до дій в нетипових ситуаціях у працівників особового складу спеціального підрозділу ОВС України [Електронний ресурс] / Г. Х. Яворська, В. Є. Рудницький // Наука і освіта. - 2013. - № 1-2. - С. 241-244. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2013_1-2_66
Визначено сутність професійної готовності як інтегральної властивості особистості, що характеризує її придатність до виконання загальних вимог професійної діяльності, зокрема у професійно нетипових ситуаціях. Виокремлено структурні компоненти професійної готовності: мотиваційний, орієнтаційний, операційний і оцінний. Названо характерні риси професійної діяльності співробітників ОВС, рівні їх професійної готовності та виокремлено наступні види цієї діяльності: пізнавальна діяльність, конструктивна, комунікативна, організаторська, посвідчувальна. Підкреслено низький рівень дослідження проблеми нетипових ситуацій та їх впливу на ефективність професійної діяльності у вітчизняному психолого-педагогічному дискурсі. Окреслено основні види нетипових ситуацій за інтенсивністю та методами їх вирішення: I група – оперативні заходи, пов’язані з розшуком небезпечних злочинців; II група – несанкціоновані мітинги та демонстрації; III– припинення спроб захоплення державної влади, порушення територіальної цілісності.Определена сущность профессиональной готовности как интегрального свойства личности, характеризующей ее пригодность к выполнению общих требований профессиональной деятельности, в частности в профессионально нетипичных ситуациях. Выделены структурные компоненты профессиональной готовности: мотивационный, ориентационный, операционный и оценочный. Названы характерные черты профессиональной деятельности сотрудников ОВД, уровни их профессиональной готовности, выделены следующие виды этой деятельности: познавательная, конструктивная, коммуникативная, организаторская, удостоверяющая. Подчеркнут низкий уровень исследования проблемы нетипичных ситуаций и их влияние на эффективность профессиональной деятельности в отечественном психолого-педагогическом дискурсе. Определены основные виды нетипичных ситуаций по интенсивности и методам их решения: I группа – оперативные мероприятия, связанные с поиском опасных преступников, II группа – несанкционированные митинги и демонстрации; III – пресечение попыток захвата государственной власти, нарушение территориальной целостности.The article reveals theoretical bases of training for actions in atypical situations of the staff personnel of special units of OIA of Ukraine; ascertains the essence and substantiates scientific bases of professional training for actions in atypical situations of staff personnel of special unit of OIA of Ukraine.
Попередній перегляд:   Завантажити - 403.638 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
9.

Яворська Г. 
Порівняння мікробіоти повітря приміщень музеїв Прикарпаття [Електронний ресурс] / Г. Яворська, І. Білінська, Г. Осьмак // Біологічні студії. - 2014. - Т. 8, № 3-4. - С. 107-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bist_2014_8_3-4_12
Моніторинг стану мікробіоти повітря різноманітних музейних приміщень, яке є основним джерелом поширення мікроорганізмів, здатних руйнувати експонати чи будівлі, є актуальною проблемою сучасності. Проаналізовано склад мікробіоти повітря приміщень Львівського історичного музею, Івано-Франківського обласного художнього музею та Львівського музею історії релігії. Встановлено, що повітря більшості приміщень досліджуваних музеїв незначно заселене мікроорганізмами (їх кількість не перевищувала допустимих норм). Виділено значну кількість штамів плісеневих грибів, зокрема, відомих руйнаторів різноманітних матеріалів музейних експонатів. Підтверджено, що за умов підвищення температури і вологості повітря зростає загальна кількість мікроорганізмів, а зі збільшенням кількості відвідувачів - лише кількість бактерій. Встановлено, що у повітрі приміщень усіх музеїв найчастіше трапляються однакові роди плісеневих грибів, зокрема, у повітрі Львівського історичного музею - Penicillium і Aspergillus (35 і 25 %, відповідно); Івано-Франківського обласного художнього музею - Penicillium, Aspergillus і Alternaria (36, 25 і 6 %, відповідно); Львівського музею історії релігії - Aspergillus, Penicillium, Cladosporium, Alternaria, Mortierella (26, 21, 15, 11 і 10 %, відповідно). Згідно з одержаними результатами розроблено відповідні рекомендації адміністраціям щодо покращання умов зберігання музейних експонатів і пригнічення розвитку мікробіоти.
Попередній перегляд:   Завантажити - 956.275 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Мороз О. 
Відновлення сульфат-, нітрат- і нітрит-йонів бактеріями роду Desulfovibrio за впливу сполук феруму (III), хрому (VI) та мангану (IV) [Електронний ресурс] / О. Мороз, С. Гнатуш, Х. Богославець, Г. Яворська, Б. Борсукевич // Вісник Львівського університету. Серія біологічна. - 2016. - Вип. 71. - С. 190-205. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VLNU_biol_2016_71_21
Встановлено, що сульфатвідновлювальні бактерії Desulfovibrio desulfuricans ІМВ K-6, Desulfovibrio sp. Yav-6 і Desulfovibrio sp. Yav-8, виділені з озера Яворівське, з різною інтенсивністю відновлюють у процесі анаеробного дихання Fe<^>3+, Cr<^>6+ та Mn<^>4+ за концентрації 3,47 мМ їх сполук у середовищі Кравцова-Сорокіна. Внесення C6H5O7Fe, K2Cr2O7, MnO2 за концентрацій 0,5; 2,5; 3,5 мМ до інкубаційної суміші спричиняє пригнічення нагромадження біомаси та здійснювані бактеріями дисиміляційні сульфат-, нітрат- і нітритредукцію. За токсичним впливом на метаболічну активність бактерій досліджені сполуки металів можна розмістити у такій послідовності: MnO2, K2Cr2O7 та C6H5O7Fe. Mn (IV) оксид, калій біхромат і Fe (III) цитрат за концентрації 3,5 мМ у інкубаційній суміші пригнічували рівень відновлення бактеріями сульфат-йонів у середовищі з SO42- у 1,9; 1,8 і 1,7 разу, рівень відновлення нітрат-йонів у середовищі з NO3- у 5,1; 5,0 і 3,9 разу, рівень відновлення нітрит-йонів у середовищі з NO2- у 5,7; 5,0 і 4,7 разу відповідно. Дисиміляційні нітрат- і нітритредукція, здійснювані бактеріями роду Desulfovibrio, виявилися більш чутливими до негативної дії C6H5O7Fe, K2Cr2O7 та MnO2, порівняно з процесом дисиміляційної сульфатредукції.
Попередній перегляд:   Завантажити - 602.982 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
11.

Яворська Г. В. 
Мікробіологічна експертиза повітря приміщень і книг наукової бібліотеки Львівського національного університету імені Івана Франка [Електронний ресурс] / Г. В. Яворська, І. С. Білінська, С. О. Гнатуш, Г. С. Осьмак // Біологічні студії. - 2016. - Т. 10, № 1. - С. 75-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bist_2016_10_1_9
Мікроорганізми здатні пошкоджувати деревину, папір, фарби і виготовлені з цих матеріалів літописи, книги тощо. Проаналізували мікробіоту повітря приміщень Наукової бібліотеки Львівського національного університету імені Івана Франка, яка є джерелом інфікування бібліотечних фондів. Виявлено, що кількість мікроорганізмів у повітрі є різною залежно від сезону, температури, вологості й висоти відбору проб (кількість на рівні першого ярусу в середньому у 2 - 7 разів вища, ніж на рівні другого). Виділено й ідентифіковано 47 штамів грибів, що становлять загрозу для книг у більшості проб повітря приміщень бібліотеки. Це, зокрема, гриби Fusidium viride (4 %), Eidamella spinosa (2 %), Ulocladium sp. (2 %), Myxotrichum chartarum (2 %), Mortierella sp. (2 %), а також представники родів Penicillium (62 %), Aspergillus (20 %), Mucor (2 %), Alternaria (4 %). Загалом 89 % виділених штамів мікроміцетів мають целюлазну активність, причому 12 % - сильну (повністю розклали папір в експерименті). Це гриби Eidamella spinosa (1 штам) і представники родів Penicillium (3 штами), Alternaria та Ulocladium (по одному штаму). Досліджено стародруки із видимими ознаками мікробного пошкодження, які зберігають у відділі рукописних, стародрукованих і рідкісних книг ім. Ф. П. Максименка цієї бібліотеки, на наявність життєздатних мікроорганізмів. На всіх книгах виявлено мікроорганізми, які виділено в чисті культури й ідентифіковано як штами грибів Verticillium album і представники родів Penicillium, Mucor, Aspergillus (види A. fumigatus і A. wentii), а також спороутворювальні бактерії роду Bacillus. Для зменшення контамінування мікроорганізмами уражених книг і перевірки ефективності дії на чисті культури мікроміцетів застосовано дезінфікувальну камеру ЕК-21. Оброблення книг і спор чистих культур грибів у цій камері (температура 65 <$E symbol Р>C, вологість 60 %, формалін 100 - 150 мл) спричинило 100 % загибель усіх наявних на них мікроорганізмів. Отже, найважливішими засобами запобігання біопошкодженню книг, які зберігають у бібліотеках, архівах, музеях, є проведення систематичного комплексного контролю параметрів довкілля та мікологічного моніторингу приміщень книгосховищ і об'єктів зберігання.
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.781 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
12.

Яворська Г. Х. 
Методика формування базових компетентностей майбутніх правознавців [Електронний ресурс] / Г. Х. Яворська // Наука і освіта. - 2016. - № 4. - С. 84-89. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2016_4_17
Попередній перегляд:   Завантажити - 298.893 Kb    Зміст випуску     Цитування
13.

Яворська Г. Х. 
Мовна толерантність у контексті соціально-гуманітарних наук (частина 2) [Електронний ресурс] / Г. Х. Яворська, Е. В. Ларіна // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Філологія. - 2016. - Вип. 21(1). - С. 88-92. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmgu_filol_2016_21(1)__25
Попередній перегляд:   Завантажити - 220.76 Kb    Зміст випуску     Цитування
14.

Яворська Г. Х. 
Мовна толерантність у контексті соціально-гуманітарних наук (частина 1) [Електронний ресурс] / Г. Х. Яворська, Е. В. Ларіна // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Філологія. - 2016. - Вип. 20(1). - С. 103-106. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmgu_filol_2016_20(1)__31
Попередній перегляд:   Завантажити - 359.49 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Яворська Г. М. 
Концепт "війна": семантика і прагматика [Електронний ресурс] / Г. М. Яворська // Стратегічні пріоритети. Серія : Філософія. - 2016. - № 1. - С. 14-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/spa_2016_1_4
Попередній перегляд:   Завантажити - 124.806 Kb    Зміст випуску     Цитування
16.

Мороз О. М. 
Використання бактеріями Desulfuromonas sp. іонів феруму (ІІІ) та мангану (IV) як акцепторів електронів [Електронний ресурс] / О. М. Мороз, С. О. Гнатуш, Х. І. Богославець, Г. В. Яворська, Н. В. Трухим // Вісник Дніпропетровського університету. Серія : Біологія. Екологія. - 2016. - Вип. 24(1). - С. 87-95. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdube_2016_24(1)__12
Попередній перегляд:   Завантажити - 445.758 Kb    Зміст випуску     Цитування
17.

Парахонський Б. О. 
Модернізація і опір: зовнішньополітична доктрина Української держави [Електронний ресурс] / Б. О. Парахонський, Г. М. Яворська // Стратегічна панорама. - 2015. - № 1. - С. 45-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Stpa_2015_1_8
Попередній перегляд:   Завантажити - 362.776 Kb    Зміст випуску     Цитування
18.

Власюк О. С. 
Стратегічна адаптація НАТО до нових безпекових випробувань: опції для України [Електронний ресурс] / О. С. Власюк, Г. М. Яворська // Стратегічна панорама. - 2016. - № 1. - С. 19-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Stpa_2016_1_4
Попередній перегляд:   Завантажити - 280.972 Kb    Зміст випуску     Цитування
19.

Яворська Г. М. 
Гібридна війна як дискурсивний конструкт [Електронний ресурс] / Г. М. Яворська // Стратегічні пріоритети. Серія : Політика. - 2016. - № 4. - С. 41-48. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sppol_2016_4_7
Висунуто тезу про два асиметричні модуси існування війни - фізичний та дискурсивний. У військовому (матеріальному) вимірі російсько-український конфлікт є локалізованим, натомість дискурс цієї гібридної війни набув глобального масштабу. Інтерпретаційна складова гібридної війни реалізується за допомогою дискурсивних вербально-семіотичних засобів. Конфлікт інтерпретацій під час гібридної війни використовується як різновид зброї поряд з іншими невійськовими компонентами гібридних дій. Відзначено зв'язок сприйняття війни з перформативами (оголошення війни, підписання миру) та варіантами її назв. Увагу приділено аналізові поняття перемоги.
Попередній перегляд:   Завантажити - 143.005 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
20.

Яворська Г. Х. 
Навчально-методичне забезпечення формування конфліктологічної компетентності майбутніх правоохоронців [Електронний ресурс] / Г. Х. Яворська // Педагогіка та психологія. - 2016. - Вип. 54. - С. 236-245. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_ped_2016_54_28
Попередній перегляд:   Завантажити - 508.302 Kb    Зміст випуску     Цитування
...
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського