Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Гордієнко Зарубіжний досвід децентралізації публічної$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Гордієнко В. П. Зарубіжний досвід децентралізації публічної влади та можливості його трансформації в Україні [Електронний ресурс] / В. П. Гордієнко, М. Л. Оніщенко, І. С. Мальонкіна // Вісник Сумського державного університету. Серія : Економіка. - 2019. - № 3. - С. 83-89. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSU_ekon_2019_3_13 Розглянуто актуальні питання реформування органів місцевого самоврядування. Доведено, що децентралізація публічної влади є механізмом, що забезпечує сталий розвиток регіонів держави на основі законодавчо-регламентованих процесів передачі частини функцій, повноважень та бюджетів центральних органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування. Проаналізовано особливості процесу децентралізації влади та реформування місцевого самоврядування в Україні і виокремлено позитивні тенденції здійснення зазначеної реформи та проблемні питання, основними з яких є: неузгодженість місцевої політики щодо соціально-економічного розвитку з реальними інтересами територіальних громад; відсутність солідарної відповідальності за розвиток території; неузгодженість секторальної децентралізації з реальними інтересами територіальних громад; врегулювання права власності територіальної громади на майно тощо. Розглянуто класичні моделі організації місцевого самоврядування та децентралізації публічної влади у зарубіжних державах, а саме: англосаксонську, континентальну та змішану. Досліджено розвиток принципів децентралізації публічної влади у Польщі. Доведено, що саме ця реформа сприяла формуванню приватної власності у державі, розвитку демократії, створенню ефективних політичних інститутів, збільшенню ресурсної бази органів місцевого самоврядування, захисту індивідуальних прав, становленні громадянської та політичної свободи. Визначено основні умови реалізації реформи децентралізації публічної влади такі як: консолідація політичних сил у здійсненні реформи; перманентність у розробці програм соціально-економічного розвитку адміністративно-територіальних одиниць; суспільна підтримка та контроль за здійсненням реформи.
|
|
|