Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>AT=Кузьменко Університет як унікальний суб'єкт$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.

Кузьменко Н. І. 
Університет як унікальний суб'єкт соціального пізнання (філософський дискурс) [Електронний ресурс] / Н. І. Кузьменко, О. О. Демченко // Вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". Філософія. Психологія. Педагогіка. - 2013. - № 3. - С. 19-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKPI_fpp_2013_3_5
Наведено філософський аналіз університету як унікального суб'єкту соціального пізнання. Розглянуто особливості когнітивної взаємодії університету із суспільством, що трансформується, та сучасний стан утисків соціально-гуманітарної освіти у вищому навчальному закладі; досліджено зміну місії університету в суспільному дискурсі; розглянуто вплив цінностей комунікативної університетської спільноти на процес соціального пізнання; проаналізовано роль університету як інтегратора знання; визначено вплив автономії університету на його культуро-породжуючу функцію; позначено зв'язок соціальної відповідальності університету з його роллю як суб'єкта соціального пізнання. Встановлено, що особливістю когнітивної взаємодії університету з суспільством є наявність суб'єкт-об'єктного протиріччя в процесі філософської рефлексії, аналогічного суб'єкт-об'єктній взаємодії у процесах соціального пізнання. Зміна місії університету в суспільному дискурсі призводить до появи його нової специфіки як соціального суб'єкту соціального пізнання. Процес соціального пізнання відбувається, головним чином, у вигляді соціально-історичного процесу розвитку знання, і результати його доводяться до студентів у вигляді рефлексії, що апріорі звернена у минуле, в крайньому випадку - у сьогодення. Однак швидкий розвиток суспільства вимагає від цього суспільства зверненості у майбутнє, а відтак потребує від університетів не тільки досліджень, пов'язаних із можливими соціальними сценаріями, тобто виконання прогнозної функції як осередку соціального пізнання, а і відповідної трансформації соціально-гуманітарної підготовки студентів. Процес філософської рефлексії університету має важливе методологічне значення для розкриття його унікальної ролі в процесі соціального пізнання. Філософська рефлексія університету у якості ідеї, як соціального інституту і як організації в дискурсі соціального пізнання має бути предметом поглиблених досліджень сучасної гуманістики.
Попередній перегляд:   Завантажити - 618.411 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського