Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Каленюк Сучасні ризики розвитку вищої$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Каленюк І. С. Сучасні ризики розвитку вищої освіти в Україні [Електронний ресурс] / І. С. Каленюк, О. В. Куклін, В. А. Ямковий // Економіка України. - 2015. - № 2. - С. 70-83. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/EkUk_2015_2_7 Узагальнено сучасні теоретичні підходи до розуміння сутності та проявів ризиків у сфері вищої освіти. Систематизовано й виокремлено групи зовнішніх (глобалізаційних, технологічних, політичних, правових, економічних, демографічних) і внутрішніх (наявність ресурсів, якість управління ресурсами системи в цілому і ВНЗ зокрема) ризиків освітньої діяльності. Розкрито ризики, які несе з собою глобалізація (посилення конкуренції, відплив молоді за кордон та ін.), і доведено необхідність реагування на них активною експортною політикою. Технологічні виклики сучасності спричиняють появу нових форм і технологій процесу навчання, що вимагає, з одного боку, бути на їх рівні, а з іншого - модернізувати традиційні форми діяльності. Узагальнено широке коло проблем, пов'язаних із загостренням політичних ризиків у вітчизняній системі вищої освіти: нестабільністю політичної ситуації, зовнішньою агресією, корупцією тощо. Охарактеризовано правові ризики, що зумовлені нестабільністю та неефективністю чинного законодавства і вимагають діагностування та адекватної відповіді. Всебічно розкрито систему економічних ризиків (недостатність фінансування, відсутність автономії та ін.), і запропоновано можливі механізми реагування на них. Доведено необхідність удосконалення підходів до ідентифікації та оцінки ризиків у сфері освіти на основі розширення відповідних критеріїв і показників. Здійснено кластерний регіональний аналіз українських ВНЗ, який дозволив виявити чотири групи регіонів за рівнем загострення основних проблем у їх функціонуванні.
|
|
|