Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Карпенко До питання про власні$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Карпенко Т. М. До питання про власні частоти поперечних коливань системи "балка-двигун" [Електронний ресурс] / Т. М. Карпенко, І. М. Музика // Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія : Технічні науки. - 2020. - Вип. 41. - С. 28-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpdty_2020_41_6 Розглянуто задачі по визначенню уточнених значень частот власних згинальних коливань балок для поширених в інженерній практиці розрахункових схем. Об'єкт вивчення - пружна балка і розташований на ній двигун з неврівноваженою ексцентрично насадженою масою. Дослідження виконувалися з метою отримання достатнього коефіцієнта динамічності і уточненого формулювання умови міцності балки. Для визначення власної частоти з врахуванням маси балки побудована динамічна модель об'єкта з приведеною масою, розташованою в перерізі балки, через яке проходить сила тяжіння двигуна. Запропоновано методику визначення коефіцієнта зведення маси, зведеного коефіцієнта згинальної жорсткості балки, власної частоти коливань. Для цього використовується рівняння зігнутої осі балки, з огляду на зміну координати точки зведення. Визначено основну частоту коливань системи з врахуванням осьового моменту інерції маси двигуна щодо його центральної осі. Рішення рівняння частот для малого відношення радіуса інерції двигуна до довжини балки дозволяє отримати суттєву поправку до частоти, яка мала б місце для точкової маси двигуна. Виходячи з умов міцності балки при відсутності демпфера, отримані рекомендації щодо безпечної швидкості обертання ротора в до- і післярезонансній фазах руху об'єкта. Маючи уточнене амплітудне значення напружень, з врахуванням заданих параметрів балки і двигуна, рекомендовано підібрати характеристику демпфера в'язкого тертя, яка забезпечить заданий коефіцієнт витривалості при несиметричному циклі зміни напружень. Результати статті можуть бути використані студентами та інженерами для підбору оптимального, з точки зору міцності балки, поєднання параметрів балки і двигуна.
|
|
|