Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Корх Трансцендентні світи гендеру$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Корх О. М. Трансцендентні світи гендеру [Електронний ресурс] / О. М. Корх // Антропологічні виміри філософських досліджень. - 2014. - Вип. 5. - С. 69-76. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Avfd_2014_5_8 Показано, наскільки гендерний конструкт забезпечує формування гендерного гуманізму як одного з ідеалів демократичного суспільства. Уточнено гендерний глосарій "гендерна демократія", "гендерна рівність" та "гендерна справедливість". Для здійснення теоретичних розвідок в сфері феміністичної філософії, застосовано методологічний інструментарій комунікативної прагматики та дискурсивної етики, що були напрацьовані сучасними німецькими філософами Ю. Хабермасом, К.-О. Апелем для аналізу етичних гендерних принципів та шляхів їх легітимації. На основі методологічних розбіжностей між концепціями Ю. Хабермаса та К.-О. Апеля виявлено два протилежні підходи до аналізу гендерної концепції - раціонально-прагматичний, який пропонує Й. Хабермас та трансцендентно-смисловий К.-О. Апеля. Уточнено категоріально-понятійний апарат гендерної концепції. Залежно від способу легітимації гендерної етичної теорії виявлено, що поняття феміністського глосарію "гендерна демократія", "гендерна рівність" та "гендерна справедливість" не несуть однакового змісту. Виходячи з аналізу програми комунікативної дії та консенсусу у Ю. Хабермаса поняття "гендерна рівність" виступає штучним соціальним конструктом, що має своє методологічне підгрунтя в когнітивізмі та звужує можливості легітимації гендерних цінностей. Перед стрімкими гендерними зрушеннями, що запропоновані суспільству, стоять вади віковічної вкоріненості моральних і духовних засад спільнот, з урахуванням соціо-культурної, національної та гендерної ідентичності. Плідне осмислення різноманітних підходів у феміністському напрямку філософії усе більше звужується в стезю взаємодоповнюючого характеру маскулінного та фемінного начал в людській природі з подальшим визнанням гендерних ролей, які відображають більш складну панораму духовного життя.
|
|
|