Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>AT=Леонтьєва Вивчення української книги як$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 1
|
1. |
Леонтьєва Т. С. Вивчення української книги як соціально-комунікаційного феномену в період 1917–1920-х років [Електронний ресурс] / Т. С. Леонтьєва // Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. - 2020. - № 2. - С. 95-101. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drsk_2020_2_16 Проаналізовано основні характеристики історичного періоду започаткування вивчення української книги як соціально-комунікаційного феномену в Україні (у ті часи - Українська РСР) - 1917 - 1920-і рр. На прикладі деяких публікацій часописів "Книгар", "Книга", "Книжка", а також враховуючи дискусії між українськими бібліографами М. Куфаєвим та Д. Баликою, зроблено висновок про зародження в цей період бачення української книги як соціально-комунікаційного феномену. Підкреслено, що саме цей період став переломним у вивченні багатьох соціально-комунікаційних характеристик української книги. Насамперед, це стосується проблем типологічної структури книжкового ринку та аудиторного чинника функціонування книги як соціально-комунікаційного феномену. Публікації в часописах "Книгар", "Книга", "Книжка" започаткували фахову дискусію з проблем підготовки текстів, оформлення видань та їх розповсюдження. Виокремились два підходи до вивчення української книги: М. Куфаєва, який вважав, що книга є яскравим виразником соціально-комунікаційних характеристик масової комунікації, та Д. Балики, який наполягав на необхідності враховувати насамперед соціологічні особливості обігу книги як масовокомунікаційного продукту. Підкреслено, що виокремлюється наукова концепція науки про соціальні комунікації - вивчення книги як соціально-комунікаційного феномену. Більшість положень цієї концепції було сформовано теоретиками журналістики та видавничої справи 20-х рр. минулого століття, і ці положення мають значну теоретичну й історіографічну цінність. Вони можуть бути основою для сучасних розробок у галузі науки про соціальні комунікації.
|
|
|